Eli painoa pudonnut vuodessa 26,5kiloa. Kuinka paljon Sinun mielestäsi pitäisi vielä irroittaa kropastani?
http://aijaa.com/0053010241649
En osaa "nähdä" itseäni. En tiedä minkä kokoinen olen. Näen itseni edelleen yhtä isona, kuin mitä olin vuosi sitten. Olisi kiva jos voisitte auttaa minua.
Arvioi painonpudotustarpeeni (kuva)
81
2276
Vastaukset
- Entinen Plösö
Veikkaisin että olet vaatekoossa 40/42? Pituutta paha mennä sanomaan mutta osuuko oikeaan kun veikkaan että 160-165cm. Noin 5-10 kiloa voit vielä tiputtaa ja näytät terveeltä ja hyvältä.. Älä unohda urheilua ja tervettä itsetuntoa.
Onnea painonpudotuksellesi, näytät nyt jo hyvälle! :) - N.T.
Pituuteni on 172 cm. Koon 40-42 vaatteet menee kyllä päälle, mutta on todella alaston olo, tuntuu että ne vaatteet ovat kuitenkin liian pieniä vaikka silmämääräisesti sinällään ne olisi sopivia. En uskalla lähteä ulos tuossa kuvan paidassa, koska pelkään että se on liian pieni ja näyttäisin, että olisin makkarankuoreen sullottu.. =/
Tavoitteeni olisi pudottaa vielä n.20 kiloa pois, olisin täysin normaalipainoinen sitten, en edes alarajoilla painoindeksin mukaan. Toki olisin normaalipainossa 14 kilon poiston jälkeen mutta haluaisin olla hoikka, edes kerran elämässä :)- justsayinnn
Toi paita on ihan sopiva, no worries! :)
- Äiti itsekin nuorell
Olet kyllä varsin sopiva! Älä laihduta enää yhtään,
ja ole ylpeä omasta kehostasi,
valoisaa kesää. - Bech
Moi aloittaja!
Oot just sopiva, ja kaunis, siis ei enää laihdutusta:) - N.T.
Niin, painan tosiaan 88 kiloa, joten kyllä tahtoisin normaalipainoon päästä.
Kiitos kovasti palautteesta :) - Vielä pois
Mun mielestä sun kannattais pudottaa vielä, 5-8 kg olis varmaan ok. Paras tapa nyt sun kropalle pudottaa tommone paino on että aloitat kunnon juoksutreenit ja punttisalia lisäksi. Voimailuvälineiden oikealla käytöllä saisit kiinteytettyä myös käsivarret ja allit saa kyytiä. Tsemppiä harjoitteluun!
- star
Vastaan, että laihduta 23kg lisää, sitten olet hyvässä painossa. Oon saman pituinen laihduttaja ja painan nyt 75kg. Meinaan laihduttaa noin 63 kiloon ainakin. Painoin pahimmillani 100kg.
- N.T.
Dodiin, paino tällä hetkellä 82 kiloa! Kuvaa tulee tässä: http://aijaa.com/0023210640900 viikko sitten räpsästy. Unelmapainoon olisi vielä 17 kiloa mutta jos alkaa näyttää siltä että tavoite on liian pieni, niin tyydyn -12 kiloonkin.
Nyt karsittu 33 kiloa, vaatekoko tippunut 48 koosta mukavasti kokoon 40-42. Vielä ei ole voittajafiilis, mutta sitten kun pääsee bmi:n mukaan normaalipainoon (eli alle 75kiloa) ni sit alkaa tuuletus :) - Onnittelut!
Kivalta näyttää jo nyt, ja kyllä 7-12 kiloa riittää ihan varmasti.
- keijunlainen
Sun kannattas laittaa kuva siitä ajasta, kun painoit tuon 33kg enemmän ja kuva ajasta kun oot nykypainossa vierekkäin ja verrata. Sitten näet miten paljon oot laihtunut. Peilistä on usein vaikea nähdä edistystä, kun pääkoppa tulee jäljessä todellisesta laihtumisesta. Vie aikaa kunnes aivot sisäistää myös muutoksen. Tulee ilmiö 'peili huijaa'. vrt. sama ilmiö toisinpäin: kun ihminen lihoo, hän luulee peiliin katsoessaan olevansa edelleen se hoikka. Joku 60-65kg sulle hyvä tuossa pituudessa.
- N.T.
Mulla ei sattuneesta syystä ole kuvaa itsestäni isoimmillani. Mutta kaverilla pitäisi olla, lupasi kaivaa jostain esiin.. Ehkä sitä sitten tajuaisi. Kyllähän sitä vanhoja vaatteita testaamalla huomaa kuinka paljon on laihtunut, mutta sitä ei silti jotenkaan näe.
Silloin joskus muinoin painoin n. 70 kiloa, ja mitä vanhoja kuvia katselee, niin mulle sopiva paino vois olla joku 65 kiloa, siitä alle ei oikein sovi. Kehon rakenne on sen verran suuri, että alle 65 kilon näyttäis aika rumalle.. Mut mistäpä sitä tietää ellei testaa. Lihasta en todellakaan ala kadottamaan vain kivan painon takia, mielummin peilistä katsellen.. :) - dvvd
Pudota 20 kg vielä niin olet sopiva
- nviewpg
Harrastatko liikuntaa? Jos et, kannattaa aloittaa, jotta saat kiinteytettyä kroppasi. Kuvat näyttää jo nyt hyvältä, tosin sinulla on melko löysät vaatteet, joten kaikki "makkarat" ei näy. Jos pudottaa paljon painoa, kroppaan jää löysää nahkaa, mitä ei saa laihduttamalla pois, vaan liikunnalla. Olen saman pituinen kuin sinä, painan tällä hetkellä 72 kg, vaatekokoni on 38. Muutama vuosi sitten painoin saman verran, mutta vaatekoko oli 42. Syömistapoja en ole muuttanut, mutta olen harrastanut pari vuotta aktiivista liikuntaa, joten kroppa on kiinteytynyt ja vaatekoko pienentynyt.
Mun mielestä ei tarvi enään laihduttaa. Olet todella upea kroppainen nainen noissa lukemissa! Ja jos haluut vielä tehdä jotain niin suosittelisin punttisalitreeniä. Siellä saa kiinteytettyä.
- Gildanen
Noista kuvista ei kyllä oikein saa käsitystä, onko kiloja liikaa vai tarvitsisitko lähinnä kiinteytystä. Ekassa kuvassa näytti siltä, että keskivartalollesi on kertynyt ylimääräistä. Tokasta kuvasta ei näe mitään.
Mitkä ovat nykyiset mittasi, rinnanympärys-vyötärö-lantio? - N.T.
98-82-99 on mitat. http://tinypic.com/view.php?pic=2qjwzh4&s=6
- arviointii
Mittojesi perusteella näytät edellisessä kuvassa jopa vähän pienemmältä, mitä mitat antavat ymmärtää (jos ei oteta huomioon hauiksen ympärystä, joka kuvassa aika iso, siis rasvaisella tavalla). Tosin veikkaan kuvan hämäävän, koska et seiso suorassa kuvaanpäin, vaan pikkuisen sivuttain. Paljon hauiksen mitta nykyään?
- N.T.
Haba on about 29 senttiä, en tosin tiiä mistä kohtaa pitää mitata. Isoimmasta kohdasta mittasin, hauis jännitettynä. Mulla tosin on itse hauislihas iso, hyvät geenit ja hyvät treenit.
Mutta joo, onhan tuota rasvaa liikaa vielä. Ei tämän pituisen naisen kuulu painaa 81 kiloa. Ja eikös vyötärönympärys pitäisi saada alle 80 sentin? - arviointii
Isoimmasta kohtaa hauis mitataan. Tietty mittanauhaa kirraamatta, kun rasvaa vielä, jotta tulee oikee tulos. Joo alle 80cm on suositeltu vyötärönympärys naisille. Mitataan 2cm navan yläpuolelta tai kapeimmasta kohtaa.Käsittääkseni normaalipainoisilla naisilla vyötärö yleensä joku 60-75cm paikkeilla. Hoikilla lähempänä 65cm.
- Vielä pois
Edelleen suosittelen että aloitat treenin jolla saat myös allit pois ja käsivarret kiinteytymään. Viimeisimmän kuvan perusteella käsivarsissasi on aika paljonkin vielä rasvaa ja muhkuroita. Kun otat itsestäsi kuvia kannattaa ne ottaa realistisesti eli niin että vartalo on kohtisuoraan kameraan, ja sivukuvassa vatsaa ei vedetä sisään. Näin saat nähdä todellisen kropan muodon, nyt nuo kuvat on otettu tosiaan sivukulmasta joten todellinen figuuri ei käy ilmi.
- laihari
Miten muuten allit saa pois? Jos hauis ja käsivarsi on muuten kapeat/normaalit (kapeat kun seisoo normaalisti kädet suorassa), mutta jos käden nostaa vaakasuoraan sivulle allit roikkuu käden/haban alla? vai onko vain puhdasta rasvaa? ps. en ole ap
- Entinen_Neiti
Itse olen ollut koko elämäni normaalipainoinen/pienenpuoleinen, ja silti koen sinut kuvasi perusteella sopivaksi. Terveyshyötyjä tulee jo varsin pienestä painonpudotuksesta, joten turha ottaa tarpeetonta stressiä.
Siihen juutuin, kun sanoit haluavasi olla kerran elämässäsi hoikka. Älä tyydy olemaan hoikka kerran elämässäsi, vaan halua ylläpitää saavuttamasi paino. Jos asennoidut hoikkuuden tilapäisyyteen on riski jojoiluun suurempi. Jos et ole vielä tottunut uusiin mittoihisi, niin mielestäni on tärkeintä pitää saavutettu painotaso tai alentaa sitä hiljalleen lisää kuin tulla pakonomaisesti äärimmäisen laihaksi.
Tässä ketjussa itseäni ärsytti pieni karjanäyttelymeininki. Loppujen lopuksi kellään ei ole oikeutta määritellä, mitkä ovat toiselle sopivat mitat. Itse sen päätät. Ja itsestäni voin sanoa, että aika minimaalisesti lihaskuntoa treenaan. Miksi entisen ylipanoisen pitäisi olla äärimmilleen trimmattu, kun luonnostaan hoikan kohdalla kukaan ei tule sanomaan, että pistä allit kuntoon (roikkuu, tiedän)? Jokaisella on oltava vapaus liikkua tai olla liikkumatta sen verran kuin itse tahtoo. Ja jokainen kantaa myös kroppansa itse kaikkine lisineen tai puutteineen.- N.T.
Kiitos mielipiteestäsi :) En ota stressiä (enää) painoni putoamisesta, nyt on lähtenyt jo 35 kiloa, joten suurin urakka on sinällään jo ohi.
Joo, oli vähän ajatuskatkos tuossa kerran elämässäni hoikka-kommentissa. Tarkoitin että haluan päästä siihen ja pysyä siinä. Mutta lähinnä hain sitä, että haluan saavuttaa hoikkuuden ja solakkuuden :) En mitenkään äärettömän nopeasti ole laihtunut, enkä mitenkään pakonomaisestikaan ole tätä hommaa vienyt eteenpäin. Urakkaan on mennyt kuitenkin 1 vuosi ja reilu 3 kuukautta joten mielestäni vauhti on sopivan hidasta. Annan painon tippua ihan rauhakseltaan, kyllä sitä joskus pää tulee mukaan ja tajuaa minkä kokoinen sitä onkaan.
Karjanäyttelymeininki on sinänsä ok, koska sitähän minä kysyinkin; paljon pitää saada pois, miltä näytän. Ystäviltä ja tutuilta saa kaunistellun version kommenteista, tulinkin tänne hakemaan "raakaa" totuutta. Ja muutenkin realiteetit on hyvä saada takaisin paikoilleen; en ole vielä hyvä, on matkaa jäljellä. Kuitenkin sitä on sen verran tyytyväinen painon putoamiseen (vaikkei sitä ihan vielä näekään) että kuvittelee olevansa ok. Eikai minustakaan koskaan tule "äärimmilleen trimmattua" mutta suuntana hyvä, solakka kroppa, ei ole kohtuutonta :)
- Kärpix
Paino sulla on suht hyvä. Painoa pois ehkä noin 5 kg. Se on sitten täysin eri asia, mitä tarkoitan 5 kg painon pudotukselle = Läskiä pois 15 kiloa ja lihasta tilalle 10 kiloa. Sit alkaa olla suht Ok.
- N.T.
Kiitoksia kaikille mielipiteistä!
Kyllä treeniä tässä on ollutkin, pitänee ilmeisesti vain lisäillä tahtia. Kickboxing, seinä-ja vuorikiipeily, lenkkeily ja salihommat olleet tässä käytössä.
Sen olen huomannut että paino ei ainakaan mulla tipu kivan tasaisesti. Ensin saattaa lähteä 3-5 kiloa suht helposti, sitten paino jumahtaa paikoilleen vaikka kaikki tekee niin kuin aiemminkin. Sitten nahka ykskaks kiristyy. Sitten taas paino tipahtaa kevyesti, jumahtaa ja sitten vasta nahka tulee mukaan. Jännä juttu. Alkuun nää syklit oli aika huomaamattomat, koska oli niin hitosti ylimääräistä. Nyt kun normaalipaino häämöttää ja paino putoaa hitaammin, toi sykli kestää reilun kuukauden, toisinaan 2 kuukautta. Jännää.
Tänään paino tosiaan oli 80. Mitat: 94-78-95.. Jaa.. No viimemittauksen aikaan oli nuo naisten huonot päivät, joten vissiin se turrrvotus on nyt kadonnut, kun sentit pienenneet tuolleen. Mut hei; vyötärö on alle 80 senttiä!! JEE! Hauis about 28 senttiä.. - Pitikö alunperinkään
Miks piti lihottaa ittensä alunperinkään? Kun ymmärtää pysyä syömisensä kanssa kohtuudessa niin liikakiloja ei pääse edes kertymään. Ei tartte sitten valittaa kun ei jaksa tehdä sitä tai tätä, ei jaksa käydä lenkillä tai muuttaa ruokailutottumuksiaan yms yms. Eikä jää sitä roikkuvaa nahkaa jäljelle kun on väkipakolla itsensä saanut rutistettua rusinaksi..
- N.T.
No syitä on muutamia, niitä tässä sen suuremmin ala erittelemään. Olin passka, se riittänee lihoamissyiksi.
En ole valittanut etten jaksa tehdä jotain, lenkillä kävin isonakin ihan reippaasti. Roikkuvaa nahkaakaan ei jää, eikä nahka roiku tällähetkelläkään juurikaan. Nuori kun olen, iho seuraa kiltisti perässä, pienehköllä viiveellä.
Turha se on itkeä tai nälviä kun maito on jo maassa, nyt vaan siivotaan jäljet. - 28
Mitä ikäluokkaa olet muuten? Jos et halua tarkasti kertoo, ootko parikymppisii vai kolmekymppisii? Hyvin sun projektis etenee, tsemppii!
- N.T.
24 vuotias olen :)
Kiitoksia tsempeistä, sitä tarvitsee aina. Joku ulkonäkökriisi päällä, tuntuu että pitäs olla jo hoikka, ettei tää laihdutus oo ollu tarpeeksi nopeaa ja inhottaa koko kroppa =/
Tänää tuli melottua kajakilla päivä ja nyt just tulin kickboxingista. Oon ihan kuittipoikki, jotenkin sitä syyttää painoa siitä, vaikka mun kaveri on ihan yhtä poikki ku minäkin ja hän on tosi hoikka. Kai se vaan pitää saada pahat ajatukset kuriin ja tsemppailla :) Huomena aamusta jumppaan, saa nähä tuleeko siitä mitään! :D
- hsgg
10-15kg
- ex-läski ;)
suositteln Fitfarmin valmennusta.. ON MUUTEN OSAAVAA PORUKKAA ! ;)
- GHJKujik
kysyikö joku laihdutusneuvoja?EI
- kilokilo
25 kg
- Goody
Oletpas laihtunut paljon suht. lyhyessä ajassa! Jos alat treenaamaan tälläsii lihastreenei tms., älä ihmettele jos paino nousee. Katsos, lihakset...
Parhaan tavan tietää, onko laihtunut saa mitan avulla. Paino ei ole sinänsä niin luotettava, koska lihas painaa enemmän kuin läski.
Toivotan onnea tavoitepainoon!- N.T.
Kiitoskiitos :) Onhan tuo 35 kiloa ihan sutjakkaan tahtiin mennyt. Lihastreeniä on ollut pidemmän aikaa jo, eikä paino sen takia ole tässä noussutkaan, tosin välillä jää jumittaa samaan painoon, veikkaan just tota että lihastreenit on voimistunut viimeaikoina. Mä olen laihduttanut "järkevästi" joten mun lihakset ei kauheasti ole kadonneet, toki jonkun verran (ihan jo sen takia ettei ne lihakset rasitu normioloista niin paljon ku isona)
Mä en uskaltanut ottaa mittoja silloin isoimmillani. Mutta vaatteiden koosta sen laihtumisen näkee. Nyt menee koon 38-40 vaatteet, ennen meni sen 46-48..
- maijuska75kg
selailin tässä, hienosti oot kyl hoikistunu,ja mun mielestä oot kyl hyvä kroppanen! :)
naisen ei pidä olla tikkulaiha! tsemppiä :) - N.T.
Jes, paino on 78,5 kiloa! Enää 4 kiloa ylipainoa! Wuhuu!
Maijuska75kg: Naisen ei minunkaan mielestä pidä olla tikkulaiha, se ei ole nättiä. Minussa on löysää ja ylimääräistä vieläkin ja haluan päästä niistä eroon. En vain ole tottunut katsomaan itseäni tämänkokoisena, joten tarvii vähän tentata muilta että paljon sitä ylimääräistä muiden mielestä olisi. :) - 8+4
Ootko kroppan mallilta muuten omena? Mietin kun sun vyötärö vielä tuon verran. Selvinnee varmaan jos mittaat reiden ympäryksenkin?
Hyvin oot kyllä laihtunut! - N.T.
Ei ole kroppa mallia omena. Päärynä kaiketi tällä hetkellä.
Sinulla ei ole painonpudotustarvetta!
Päärynä on paras malli ja siihen mahtuukin painoa.- N.T.
http://tinypic.com/view.php?pic=2rc7dhl&s=6 Uutta kuvaa!
Paino nyt 76,5 kiloa. Pari kiloa enää normipainoon, unelmatilaan 11,5 kiloa. - kukka801
Vau! Hyvältä näyttää!
- N.T.
Oujee, kilo ylipainoa enää! Nyt ei tunnu enää pieni herkuttelu painonputoamista haittaavan, eilen söin suklaata ja silti lähtenyt painoa :) Viel ku saa puol kiloo pois ni sit on lähtenyt 40 kiloa, aika siistii :)
- kateellinen90
Onnittelut
- gilling
Hei N.T.. Ensiksikin hurjasti onnea pudotetuista kiloistasi! 40 kiloa on ihan tajuton määrä! Tuossa uusimmassa kuvassa näytät mielestäni jo tosi hyvältä! Sulla on tosi kivan mallinen kroppa. Itse olen saman pituinen kuin sinä ja painan 53 kiloa, mutta en silti näytä yhtä hyvältä kuin sinä koska ruumiinrakenteeni on niin outo. Sinun ei ainakaan tuollaisella kropalla kannata alle 60 kilon laihduttaa missään nimessä. Se 65 kiloa kuulostaa minustakin juuri hyvältä! Onnea viimeistenkin kilojen karistukseen!
- ?????
Mielestäni olit jo ihan normipainoisen näköinen EKASSA kuvassa, en ymmärrä kun joku siitäkin kommentoi että jooo otat vielä 25 kg pois!!!!
Yhdessäkään näistä kuvista et näyttänyt yhtään tippaa lihavalta!- Kärpix
Näin kirjoittaja on ilmeisesti massiivi obeesi?? Käynyt vaalla viimeksi vuonna 2009, kun ei ole uskaltanut katsoa totuutta silmään, kuten tämän viestiketjun aloittaja laihduttaja.
- N.T.
Heipsan taas ja kiitos kaikille kirjoittajille!
Tällä hetkellä paino 72,5 kiloa! BMI on siis 24,2! Jee!
Nyt oon herkutellut aika paljon (mun mittarilla, toisten mittareista en tiedä) mutta paino vain putoaa! Siistiä. Jahka tästä paranee ni sit pääsee taas liikkumaan, se on tässä nyt taas jäänyt pahan flunssan takia.
Ostinpa tänään nätin paidan, minun mielestä se näytti pieneltä mutta kaverista sopivalta. En siis päässyt testaamaan sitä päälle kaupassa, no ei se niin pienelle näyttänyt, ettenkö jossain vaiheessa olisi uskonut siihen mahtuvani... Kotona testattiin ja wuhuu se oli ihan sopiva! Kokolapussa seisoi numero 38! - N.T.
Niijoo, löysin kuvan lähtötilanteesta.. Kuva on huonohko, huono ryhti ja epämääräinen säkki päällä, ei näy koko kauheus... Mutta kuitenkin tästä lähdettiin: http://tinypic.com/view.php?pic=34e9mo5&s=6
(nyt hävettää) - tyt4
minun mielestäni e todellakaan yhtään enenmpää olet täysin normaali!
- määmäämää
Onnittelut, aivan mahtavaa! Olet upea.
- öalirej
10 kiloa. Väittäisin että olisit sitten lähellä.
- 54654
Hopsan, oli uusiakin olemassa. :)
Tuosta maks 5 pois, jos vielä jostain syystä haluaa jatkaa.
- N.T.
http://i46.tinypic.com/34te901.jpg
Tänhetken tilanne. Paino 72 kiloa. Laihtuminen hiipuu, mut kunhan kesäksi pääsisi tavoitteeseen. Ja tavoitehan on 65 kiloa, eli 7 kiloa matkaa. Senttejä tässä tosin on kadonnut, vaikkei paino ole pudonnut. Liikkumista taas lisätty, joten siitä johtunee. Alkukuvassa painoin sen 88,5 kiloa, ja siitä on kavennuttu jo 16,5kg pois.
Kiitos kaikille viesteistä :) - Jattis<3
Hyvä N.T. Kuvien mukaan olet todellakin laihtunut ja tässä viimeisessä kuvassa olet todella laiha mielestäni. Älä siis hyvä ihminen laihduta enempää!!
Upeaa, että uskalsit alunperinkin laittaa kuviasi esille joka vaiheesta..
Äläkä välitä ihmisistä, jotka kommentoi, että mikä läski tai ainakin 25kg pois, koska he eivät oikeasti tiedä sinusta mitään ja haluavat vain lannistaa sinua. Tuosta on paha pudottaa..
Sydämellisin terkuin Jattis- N.T.
Kiitos kivasta viestistäsi! En ole laiha, minä miellän laihan lähes alipainoiseksi tai alipainoiseksi. Minun BMI on 23,9 (painon ollessa 71,5kg) joten olen normaali. Mutta ei tässä luurangoksi olla laihduttamassakaan, vaan löysät pois. Vaatteet peittävät sen löysän mitä minussa vielä on, ja sitä kyllä on. Haluan olla kiinteä ja sitä vielä en ole.
Eihän tässä ketjussa pitkään aikaan ole kukaan 25 kilosta puhunut, onhan se jo selvää ettei niin paljoa voi pudottaa! En ole enää läski, joten en jaksa korvaani lotkauttaa moisille kommenteille. Minua on elämäni aikana haukuttu niin paljon, etten jaksa enää välittääkään moisista. Ja ihan asiallista keskustelua tässä mielestäni on käytykin. :)
Hyvää kevään odotusta! :)
- hienoa2
Hei N.T. Olen 174 cm pitkä ja painan 67 kg, mutta en mielestäni ole niin hoikan näköinen kuin sinä tuossa viimeisessä kuvassa. Jotenkin sun kroppa on sen mallinen että se imee nuo kilot piiloon. Olet tosi hyvän mallinen vartaloltasi ja teit hienosti kun sulatit läskit pois. Nyt voit nauttia kauniista vartalostasi samoin kanssaihmiset. Ja kuinka paljon kevyempää on liikkua ja elämä mielekkäämpää kun ei tarvii liikapainoa raahata perässä eikä tuntea alemmuutta. Vielä kerran Onneksi olkoon! Ja muista nyt alkaakin sitten toinen vähintään yhtä tärkeä juttu: Painon hallinta eli säilyttäminen saavutetulla tasolla. Saavutetut linjat on säilytettävä!
- laihis1
Kertakaikkiaan mahtava saavutus. Olet upean näköinen:) Itsekkin tässä painoa tiputtelen ja tuo antaa kyllä toivoa paremmasta. Kiitos sinulle, että rohkeasti toit kuvia esiin:)
- N.T.
Päivän mitat pitkästä aikaa. Hauis 26cm, rinnan päältä 94cm, vyötärö uskomattomat 70cm!!!! Lantio 94cm. Paino 71. Siistii.
hienoa2: Kiitos :) On kyllä tosi paljon kevyempi liikkua, ei hengästy peruskävelyssä (ei oo autoa ni pitää kävellä paljon) eikä hikoiluta jatkuvasti. Ja kauhulla odotan sitä hetkeä kun laihdutus vaihtuu ylläpitoon, tässä minulla (ja monella muulla) on aina ollut ongelmia. Mutta sitten kun pääsen alle 70 kiloon, pidän kyllä huolen, ettei paino nouse yli 70, paitsi ehkä kuukausittaiset hormoonipommit saa nostaa painoa, mutta vakiopainon täytyy pysyä alle sen. Elämäntapamuutoksella kun laihduin, niin ongelma onkin siinä, miten saan painon putoamisen loppumaan ilman lihoamista. Täytyy siis miettiä ruokavaliota vähän uusiksi..
laihis1: Kiitos :) Kiva jos kuvat antaa toivoa! Alkutaipaleelta ei pahemmin ole kuvia, mutta onneksi jossain vaiheessa tajusin alkaa räpsimään kuvia, nyt kun katselee noita kuvia, ei kyllä todellakaan halua sinne päinkään ja pitää motivaation yllä, jotta saisi loputkin läskit pois! - hölömöö
Vau mikä taipale! Todella hienoa :) Tuossa viimeisessä kuvassa näytät oikeasti jo hoikalta.
Nyt kun lueskelin sun viestejä ja huomasin, että ketju on jo kuukausia vanha, mun on pakko kysyä sulta: kuinka sä onnistuit tiputtamaan kiloja tuossa loppuvaiheessa, siis kun olit normaalipainon ihan siellä ylärajoilla? Mä oon tiputtanut nyt 30 kiloa vuoden aikana ja mitat on nyt 174/77. Tavoite mullakin olisi päästä tuonne 70 kiloon about. Mutta nyt paino junnailee kovasti paikoillaan ja tuntuu, ettei tipu juuri lainkaan :/ Kalorivajetta on päivittäin ja liikuntaa harrastan lähes päivittäin keskimäärin 400 kalorin edestä. Miten sinä onnistuit? :)- N.T.
Kiitoksia :)
Kaloreista minä en tiedä mitään kun en niitä laske ollenkaan. Minä karppaan. Paino putoaa kyllä mutta vauhti on vaan hidastunut. Matkan varrella muutamia pahempia jumahduksia on ollut, mutta niistä on selvitty tarkistamalla ruokavalio. Yleensäottaen olen vain lisännyt rasvansaantia, niin homma jatkuu. Silloin kuin aloitin tämän ketjun, oli jumi päällä ja muutin aamupalaani. Paistoin karppipannuleipää yleensä aamupalaksi, söin siitä noin puolet aamulla,puolet illalla. Jätin aamuleivät väliin ja aloin syömään puoli pakettia pekonia ja yhden munan ja avot, paino alkoikin taas tippumaan.
Nyt mitään suuria jumeja ei ole sattunutkaan, pientä hidastumista vaan. Välillä tulee suklaata syötyä niin, että se vähäinenkin painon putoaminen tyssää, joten sitten pariksi viikoksi suklaat pois niin johan homma jatkuu.
Hienosti sinäkin olet saanut painoa tippumaan! Onneksi olkoon! Rennosti vaan kohti unelmapainoa!
- cuba libre
N.T.:n prosessi on todella hienosti edennyt, onnittelut :)
Ja matkahan jatkuu, toisinaan pitää vaan juna ohjata toisille, toivon mukaan oikeille raiteille.- cuba libre
N.T. on hieno esimerkki muille siitä, että kyllä se homma voi onnistua. Ja se todellakin vaatii pitkäjänteisyyttä, muutaman kuukauden kuuri ei toimi.
Vaan sitä hommaa pitää pystyä viemään eteenpäin vuosia, N.T:llä taitaapi olla jo liki 2 vuotta, ellei pidempäänkin homma kokolailla hallussa. Ja se kertoo siitä, että hänen osaltaan homma on jo kohtuu onnistunut ja lopullisen onnistumisen todennäköisyys senkun paranee. Ja haasteita on edelleen.
Minullakin on vähän nurinkurinen tilanne -- lasken kaloreita, jotten pudottaisi painoa liian nopeasti... Eikä prosessi vielä ole jatkunut kuin viitisen kuukautta. Ilman kalorilaskentaa kun vetäisin liian tiukkaa dieettiä, ei hyvä, - N.T.
cuba libre kirjoitti:
N.T. on hieno esimerkki muille siitä, että kyllä se homma voi onnistua. Ja se todellakin vaatii pitkäjänteisyyttä, muutaman kuukauden kuuri ei toimi.
Vaan sitä hommaa pitää pystyä viemään eteenpäin vuosia, N.T:llä taitaapi olla jo liki 2 vuotta, ellei pidempäänkin homma kokolailla hallussa. Ja se kertoo siitä, että hänen osaltaan homma on jo kohtuu onnistunut ja lopullisen onnistumisen todennäköisyys senkun paranee. Ja haasteita on edelleen.
Minullakin on vähän nurinkurinen tilanne -- lasken kaloreita, jotten pudottaisi painoa liian nopeasti... Eikä prosessi vielä ole jatkunut kuin viitisen kuukautta. Ilman kalorilaskentaa kun vetäisin liian tiukkaa dieettiä, ei hyvä,Hei ja kiitos viesteistäsi :) Vuosi ja 7 kuukautta tässä on vierähtänyt tämän lyllerötaistelun kanssa. Ja kyllä vien homman ihan varmasti loppuun asti! Mitään kirkossakuulutettuja päivämääriä en ole halunnut asettaa, jotain suuntaa-antavia kyllä ja niissä on aika hyvin tullut pysyttyäkin. Kesäksi / kesän aikana olisi tarkoitus saada ihannepaino kiinni :)
Itse en jaksa kalorinlaskentaa harrastaa ollenkaan. Jos paino jumii, korjaan tilanteen ja koitan jotain muuta. Yleensä lisään rasvansaantia ja taas homma jatkuu :)
- hölömöö
Kiitos vastauksestasi :)
Itse en ole karpannut enkä perehtynyt siihen juuri lainkaan. Kuullostaa näin "maallikolta" vain niin hassulta, että joku laihduttaja syö puoli pakettia pekonia aamupalaksi :D Itse kun pyrkii välttämätää juuri tuollaisia "rasvapommeja" ja mutustaa sen sijaan pari ruisleipää..
Tuo kalorilaskenta on kyllä kinkkinen juttu, olen vihdoin tullut siihen tulokseen. Itse siis niitä laskeskelen, mutta nyt on alkanut tuntumaan, onko se sittenkään mun juttu. Kun tulee laskettua sitten kaikki ruoat ym. ja tuntuu, että olisi rennompaa painonpudosta, jos en niitä niin tarkkaan laskeskelisi. No, vähitellen ehkä rennompaan suuntaan :-)
Minulla takana nyt sellainen 10-11 kuukautta elämäntapamuutosta takana ja tietty tahti hidastuu koko ajan. Kärsivällisyyttä tässä on opeteltu, mutta sehän on vain hyvä juttu ;)
Uskon N.T., että kesällä olet hienosti tavoitteessasi! :)- N.T.
Kyllähän se rasvansyönnin laihduttava vaikutus vieläkin sotii ajatusmaailmaa vastaan, vaikka konkreettista todistetta löytyykin :D Sitä on niin monta vuotta ajatellut toisin, että ei aivot vieläkään tunnu tajuavan :) Mutta esimerkiksi töissä rasvaisempi eväs pitää nälän loitolla pidempään, eikä tule himoja syödä esim karkkia tauoilla.
Joskus koitin tota kalorinlaskentaa, mutta kypsähdin siihen parissa viikossa. Ei tullut tuloksia, vaikka kuinka piti kalorit kurissa, nälkä oli jatkuva jne. Stressiä se ainakin lisää kun koko ajan pitää kytätä syömisiään. Nyt olen jo niin tottunut tuohon karppaamiseen, ettei enää tarvitse sitäkään juuri miettiä. Tosin eväät töissä on vähän haastavaa, 10 min tauolla ei hirveästi ehdi syömään, tauosta 5 min pyhitetty syömiseen ja ruokkiksia harvoin edes on. Pitäisi joku päivä jaksaa paneutua siihen, mitä voisi syödä nopeasti mutta vähillä hiilareilla.
Huh, parhaan ystävän häät on kesän lopulla ja minä tietty kaasona.. No siihen mennessä painon _pitää_ olla 65kg! Vaikka väkisin! :D
- Metsien mies
N.T. sinullahan on nyt unelmavartalo.
Vau, mikä nainen oletkaan. Hyvää talven jatkoa ja kivaa kuntoilua. Vau tosiaan.- N.T.
Kiitos kovasti :)
- Kärpix
N.T. kirjoitti:
Kiitos kovasti :)
Onneksi olkoon hienosta laihdutusurakastasi. Kun olet päässyt ihannepainoon, niin se on huomattavasti helpompi pitää siinä, kuin laihduttaa.
- Meisselimies888
Kyllä 50 kiloista laihaa muijaa on kiva paukuttaa verrattuna pullukkaan..laihan naisen paneminen on vaan ihanaa. Laihduta vielä reilusti niin saat meisseliä
- Metsien mies
Ei tuon naisen ongelma.
Kuule, kannattaa katsoa peiliin eikä puntariin. Katsappas kuinka timmissä kunnossa hän on. Vastaa hyvinkin mainitsemiasii kiloja.
- N.T.
Pistetäänpä uutta kuvaa. Hameen koko on 36! :D
http://tinypic.com/r/2drcvg2/6 - Metsien mies
Kylläpä olet kaunis.
- N.T.
Kiitos :)
- N.T.
Mäh.. Aloin olemaan jo tyytyväinen laihtumismäärään, mutta mies sanoi, että vielä vaan pois.. :( No tästä on hyvä jatkaa. Ei muuta kuin kohti sutjakampaa kesää.
- N.T.
Miksi miinusta?
- Metsien mies
N.T. kirjoitti:
Miksi miinusta?
Älä välitä. Kateellisia vaan!!!
Milloin saamme kauniita kuvia lisää?
- N.T.
Huomasin että jotkut linkit ei enää toimi niin tässä on nyt kaikki räpsyt!
Aloitus http://tinypic.com/view.php?pic=27wyq1z&s=6
Parin kuukauden päästä http://tinypic.com/view.php?pic=2q39dts&s=6 -5kg
Vajaan vuoden päästä http://tinypic.com/view.php?pic=2iic35s&s=6 -26,5kg
3kk http://tinypic.com/view.php?pic=2i7vjgl&s=6 -31kg
4kk http://tinypic.com/view.php?pic=35koajc&s=6 -38,5kg
2kk http://i46.tinypic.com/34te901.jpg -42kg
2kk http://i46.tinypic.com/2drcvg2.png -44kg - hjj,,,,
mikä tilanne.
- N.T.
Tilanne painon suhteen suht sama, 45 kiloa karissut pois.. Mutta kroppa on kiinteytynyt kun taas on alkanut liikkumaan enemmän. Ihan tyytyväisin mielin mennään! Veikkaanpa ettei tuo paino pahemmin tuosta enää putoa, kun muutosta ei niin ole tapahtunut.. Mutta toivottavasti kiinteytyy vielä. Mieskin sanoi, että minulla on nykyään kauniit ja hoikat jalat.. :) Vatsaa ja käsivarsia pitäisi saada pienemmäksi vielä, omasta mielestä ainakin.
Näin tuossa pitkästä aikaa vanhoja tuttuja.. Eikä ne meinannut tunnistaa mua :D Ai sitä ylistyksen määrää.. Mutta harmi vaan etten usko että näytän niin hyvältä miltä kaikki sanoo minun näyttävän. Omissa silmissä vieläkin läski :(
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen412799Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452767Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232578Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3241641- 711064
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101752Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.191724- 97667