Miten selviän normaalista arjesta..

tiizi

Aloitin kuukausi sitten työharjoittelun todella pitkän työttömyysjakson jälkeen, työttömyysjakso sisälsi masennusta, psykiatrilla juoksua, äiti sairastu syöpään, parisuhdeongelmia kunnes yhtenä päivänä huomasin ettei olekkaan enää niin huono olla ja otin itseä "niskasta kiinni" ja aloin hakemaan itselleni työharjoittelupaikkaa työvoimatoimiston kautta. Aloitin harjoittelun normaalista kunnes jo ensimmäisellä viikolla alkoi kauhea paine siitä teenkö asiat oikein, mitä ne muut kokeneet työntekijät minusta ajattelevat, sitten se alkoi... kauhea pelko herätä aamuisin töihin. Alkoi ilmeneen jo jatkuvaa lämpöilyä, rytmihäiriöitä, huono vointisuutta, lihasjäykkyyttä sun muita kiputiloja jotka eivät ole minulle ollenkaan normaaleja, olenhan perusterve ihminen. Nyt on lämpöilly kolmisen viikkoa, verikokeissa olen rampannut eikä sieltä paljastu mitään joten olisiko tämä taas vain pahaa stressiä joka hoitamattomana pahenee taas masennukseksi... En voi uskoa ettei musta ole enää tekemään edes töitä...

4

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiizi

      En ole maininnut kellekkään oireistani vaan olen työpaikalla yrittänyt viimisillä voimillani olla ahkera ja mukava vaikka taukohuoneessa tekisi mieli itkeä kun ei enää tiedä olenko jo haitaksi niille. Huomenna soitan lääkärille aikaa ja selvitetään mistä tämä jatkuva kuumeilu johtuu mutta epäilen vahvasti että se on stressi joka ahdistaa mut pian taas neljän seinän sisälle...
      Tunnen osaksi jo häpeää kun olen tällainen.

      • sillekips

        Mulla vähän vastaavanlaista takana ja palasin kun palasinkin töihin. Tosin hetkeksi eri paikkaan. Kesti kauan näin aikuisella iällä painaa kalloonsa että elinikäisen oppimisen taidot. Pahanolon tunteesi ja oireilu menee ohi. Luota itseesi.Osaat kyllä.Jos haluat kirjotella laita mailiosoite


    • Onnistut

      Kuule, voin sanoa että nuo oireet on mullakin aika yleisiä ja olen ollut työelämässä mukana koko ikäni. Joinakin aamuina olo on niin oksettava ja mahaa kivistää kun vain ajattelenkin töihin menoa. Mutta sisulla olen mennyt, ja oikeastaan niiden muiden uhallakin olen jaksanut. Tiedän että on jonkun mielestä tyhmää pakottaa itsensä mutta jotenkin en osaa luovuttaa ja jättää menemättä duuniin sen takia että koen siellä väheksyntää, pilkkaa ym. itseäni kohtaan. Ihmisethän on v-mäisiä aina ja etenkin sellaista kohtaan joka on arempi ja herkkä vastaanottamaan muiden pilkkaa. En tiedä miksi ns. normaaleistakin ihmisistä tällainen käytös aina jossain vaiheessa kuoriutuu, varmaan se on jotenkin geeneissä ja "puhkeaa" ennemmin tai myöhemmin. Kun jollakin on huono itsetunto ja vieläpä onnettomat sosiaaliset taidot niin se riittää.

      Mutta pistä hanttiin vaan ja näytä niille että sinä seisot omilla jaloillasi, ei väliä minkä verran aikaa se vie. Usko ja arvosta itseäsi, sen olet ansainnut eivätkä muut voi ottaa sitä sinulta pois. Elä tässä ja nyt, älä suotta murehdi huomista, varmasti pärjäät myös silloin.

    • nuori nainen

      Minulle on ihan vastaavalainen tilanne. En tiedä mitä tehdä kun tuntuu että omat voimat loppuu sen jännityksen, stressin ja ahdistuksen takia. Osaan vain itkeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe