Eikö kaikissa uusissakaan paritaloissa ole erillisiä sähkö/vesimittareita? Miten suuressa osassa on, arvioita rakennusmestarit?
Paritalot: eikö erillisiä sähkömittareita?
5
519
Vastaukset
- rakennusmestaaja
100%
- .n -n, m-nm
On uusissa erikseen kummatkin nykyään. Ongelmana vanhemmat rakennukset, joissa saattaa olla yhteinen vesimittari.
- lhbb ohb ohbokj hol
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Vesi on halpaa, sähkö ei.
Menehän taas hiekkalaatikole lässyttämään. Asuntokohtaiset vesimittarit pakollisia uusissa asunnoissa. Mistäköhän syystä? Vanhoihin kiinteistöihin niitä vaihdetaan putkiremonttien yhteydessäjo nyt ja se on tulossa pakoliseksi toimenpiteeksi tulevaisyydessa.
Asianhan voisi hoitaa näppärästi niin, että Välittäjä_LKV sitoutuisi maksamaan kaikki vesilaskut kymmenen vuoden ajan kaupanteon jälkeen. Tietenkin keskimääräisen kulutusarvion mukaan. Sitten alkaakin kylpytynnyreitä ilmestymään jokaisen parvekkeelle.
- 19+6
Meillä on ns. alamittari sähkössä. Eli sähkölaskut ei tule sähkölaitokselta vaan isäntä (asuu toisessa puolikkaassa) perii vuokran yhteydessä sähkömaksua ja tarpeen vaatiessa tulee tasausmaksu suuntaan tai toiseen jos kulutus on ollut erilainen kuin maksettu määrä.
Tässä ei ole mitään mutta en ymmärrä kertakaikkiaan millä oikeudella minun täytyy maksaa porakaivon vedestä joka on isännälle ilmaista! Mutta ei, 5€/kk/ henkillö saa siitä pulittaa. Vesi ei sitäpaitsi ole saman makuista kuin entinen kunnan vesi edellisessä asunnossa, hiukan rauta maistuu. Isäntä toimitti vesitestin ja siinä kaikki ok.
Sitten lämpö. En ymmärrä miksi minun täytyy maksaa arvioitua lämpömaksua kun lämpöä ei mitata. Lämpö tulee omasta lämpökeskuksesta joten sekin on isännälle ilmaista! Kuitenkin isäntä on netistä katsonut tämänikäisten talojen keskimääräisen kulutuksen ja laskenut siitä neliöiden mukaan lämpömaksun.
Ja en edes ota kaikkea lämpöä vastaan, lämmitys on nimittäin todella kovalla. Kesälläkin jos termostaattia kääntää niin rupeaa patterit lämpiämään, talvella koko talven pattereihin on tulossa todella tulista vettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904