Uusi Pentax K-30

kertokaa hurut...

Kannattaako odottaa vähän ja ostaa uusi Pentax K-30 vai tyytyä pari vuotta vanhaan Pentax K-5 malliin?

Ainakin Pentax K-30:ssa on paremmat videotoiminnot, mutta muuten ne ovat identisisä kai?

13

1117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi kuvaaja

      Ei kannata ostaa mitään Pentaxsej. Canon tai Nikon sen olla pitää. Noilla Pentaxeilla ei tee mitään.

      • sori vaan

        Samantasoinen Nikon tai Canon maksaa vähintäin 500€ enemmän kuin Pentax.


      • Vai olet oikein

        Tosi kuvaaja, kuka on mahdollisesti sinulle tämän hienon tittelin antanut, oletko
        oikein kuvannut Canoneilla, Nikoneilla ja Pentaxseilla, kun olet niin tietäväinen.


      • maksaa vähintäin?
        sori vaan kirjoitti:

        Samantasoinen Nikon tai Canon maksaa vähintäin 500€ enemmän kuin Pentax.

        K-30 lienee ensimmäinen Ricoh_pentax
        Taitaa tuo Pentaxi päihittää 6–0 dynamiikassa kaikki Nikonin ja Canonin n. vastaavanhintaiset (Body: US $849.95, with 18-55mm kit lens: $899.95),

        Mutta:
        dpreview.com:
        the K-5 - arguably the best APS-C DSLR currently on the market


      • Ja syy tähän on?

        Voisitko vähän perustella väitettäsi?


    • Dol Biong

      Eihän nuo ihan identtisiä.

      Jos rungon materiaalilla, painolla, värillä (kirkkaan valkoinen, korkeakiilto sininen ja musta) ja AA-paristoilla on väliä, niin kannattanee odottaa kun rungon materiaalin takia hintakin saattaa olla K-5:a halvempi.

    • K-30?

      Parasta tuossa K-30:ssa lienee manuaalinen tarkennus.

      Tuohon K-30:n kun hankkii Samyangin 35 millisen niin yhdistelmä lienee hinta-laatusuhteeltaan ylivoimaisesti paras markkinoilla.

    • omantienkulkija

      Kuvatkaan ne Canikoneilla jotka ei paremmasta tiedä. Mutta täytyy myöntää, että Canonin ja Nikonin markkinointi on tehokasta.

    • Päijäthämeen Lasse

      Kannattaa odottaa kunnes Pena K-30:stä on tullu testei, jotta tietää millasta kuvaa se ottaa. Tai oottaa syssyy, jollo huhut sanoo penan tuovan uuden k-5:n markkinoille. Ja sit miettiä että miihin ne rahat tunkee. K-5? K-30? K-jokumuumikä?

    • Riippuu tilanteesta

      Kannattaako odottaa? Vaikea kysymys ja vähän riippuu tilanteesta...

      Noin pääsääntöisesti olen sitä mieltä, että ei kannata odottaa. Joltakin valmistajalta on aina tulossa ihan just kohta uusi ja aivan erinomainen malli joka hakkaa kaikki entiset 6-0. Jos aina jää odottamaan sitä kohta myyntiin tulevaa uutta mallia, ei kameraa tule ostettua koskaan.

      Parempi valita niistä malleista, jotka ovat saatavissa silloin kun uutta kameraa tarvitsee, kuin jäädä odottelemaan tulevia malleja tai jonkun kiinnostavan mallin hinnan laskua.

      Toisaalta, jos sulla on jo kamera, eikä ole mitään pakottavaa syytä päivittää kalustoa juuri nyt, niin kai sitä vielä voi odotella ja kuvailla sillä aikaa sillä vanhalla...

    • Kkuvaaja

      Nämä keskustelut ovat niin pimeitä aina!

      Itse olen työskennellyt valokuvaajana yli 10 vuotta. Aloitin Nikonilla ja siitä siirryin Canoniin. Kummatkin todella hyviä merkkejä. Vuosi sitten päätin vaihtaa Penraxiin ja ostin itselleni Pentax 645d rungon sekä laseja. Rakastuin Pentaxiiin niin että ostin myös K-5 rungon parilla linssillä.

      Pakko sanoa eetä aivan mahtavat kamerat ja todella mukavia käyttää sekä kuvanlaatu aivan loistava. Minulla ei ole ollut lainkaan ikävä Canonia tai Nikonia. Ainoa miinus jota voisin mainita on K-5 autofokuksen nopeus vanhaan Canon 1D mark IV verrattuna. Mutta taas laautu mielestäni korvaa tämän kaiken.

      Suosittelen todella paljon Pentax kameroita ja uskon että K-30 on todella hyvä hintaansa nähden.

      Muistan myös miksi nämä suomalaiset keskustelupalstat ovat hanurista kun aina vaan haukutaan ilman että mistään tiedetään.

    • io8y9
    • JooLee

      Itse päädyin Pentaxin K-5, enkä ole katunut.

      Canonin ja Nikonin markkinointi on todella tehokasta ja siitä johtuu niiden yleisyys.

      Jos kameroiden ominaisuuksia aletaan vertailla, jokaisella tietty on joku ominaisuus joka on itselle sopiva.

      Minulle sopii pentax, joka on muuten arvostettu merkki ja joka käyttää rahansa tuotteiden kehittelyyn ja viimeistelyyn eikä markkinointiin ja siihen että joka toisen kaulasta löytyisi tietty teksti...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      887
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      134
      579
    Aihe