Kannattaako odottaa vähän ja ostaa uusi Pentax K-30 vai tyytyä pari vuotta vanhaan Pentax K-5 malliin?
Ainakin Pentax K-30:ssa on paremmat videotoiminnot, mutta muuten ne ovat identisisä kai?
Uusi Pentax K-30
13
1117
Vastaukset
- tosi kuvaaja
Ei kannata ostaa mitään Pentaxsej. Canon tai Nikon sen olla pitää. Noilla Pentaxeilla ei tee mitään.
- sori vaan
Samantasoinen Nikon tai Canon maksaa vähintäin 500€ enemmän kuin Pentax.
- Vai olet oikein
Tosi kuvaaja, kuka on mahdollisesti sinulle tämän hienon tittelin antanut, oletko
oikein kuvannut Canoneilla, Nikoneilla ja Pentaxseilla, kun olet niin tietäväinen. - maksaa vähintäin?
sori vaan kirjoitti:
Samantasoinen Nikon tai Canon maksaa vähintäin 500€ enemmän kuin Pentax.
K-30 lienee ensimmäinen Ricoh_pentax
Taitaa tuo Pentaxi päihittää 6–0 dynamiikassa kaikki Nikonin ja Canonin n. vastaavanhintaiset (Body: US $849.95, with 18-55mm kit lens: $899.95),
Mutta:
dpreview.com:
the K-5 - arguably the best APS-C DSLR currently on the market - Ja syy tähän on?
Voisitko vähän perustella väitettäsi?
- Dol Biong
Eihän nuo ihan identtisiä.
Jos rungon materiaalilla, painolla, värillä (kirkkaan valkoinen, korkeakiilto sininen ja musta) ja AA-paristoilla on väliä, niin kannattanee odottaa kun rungon materiaalin takia hintakin saattaa olla K-5:a halvempi. - K-30?
Parasta tuossa K-30:ssa lienee manuaalinen tarkennus.
Tuohon K-30:n kun hankkii Samyangin 35 millisen niin yhdistelmä lienee hinta-laatusuhteeltaan ylivoimaisesti paras markkinoilla. - omantienkulkija
Kuvatkaan ne Canikoneilla jotka ei paremmasta tiedä. Mutta täytyy myöntää, että Canonin ja Nikonin markkinointi on tehokasta.
- Päijäthämeen Lasse
Kannattaa odottaa kunnes Pena K-30:stä on tullu testei, jotta tietää millasta kuvaa se ottaa. Tai oottaa syssyy, jollo huhut sanoo penan tuovan uuden k-5:n markkinoille. Ja sit miettiä että miihin ne rahat tunkee. K-5? K-30? K-jokumuumikä?
- Riippuu tilanteesta
Kannattaako odottaa? Vaikea kysymys ja vähän riippuu tilanteesta...
Noin pääsääntöisesti olen sitä mieltä, että ei kannata odottaa. Joltakin valmistajalta on aina tulossa ihan just kohta uusi ja aivan erinomainen malli joka hakkaa kaikki entiset 6-0. Jos aina jää odottamaan sitä kohta myyntiin tulevaa uutta mallia, ei kameraa tule ostettua koskaan.
Parempi valita niistä malleista, jotka ovat saatavissa silloin kun uutta kameraa tarvitsee, kuin jäädä odottelemaan tulevia malleja tai jonkun kiinnostavan mallin hinnan laskua.
Toisaalta, jos sulla on jo kamera, eikä ole mitään pakottavaa syytä päivittää kalustoa juuri nyt, niin kai sitä vielä voi odotella ja kuvailla sillä aikaa sillä vanhalla... - Kkuvaaja
Nämä keskustelut ovat niin pimeitä aina!
Itse olen työskennellyt valokuvaajana yli 10 vuotta. Aloitin Nikonilla ja siitä siirryin Canoniin. Kummatkin todella hyviä merkkejä. Vuosi sitten päätin vaihtaa Penraxiin ja ostin itselleni Pentax 645d rungon sekä laseja. Rakastuin Pentaxiiin niin että ostin myös K-5 rungon parilla linssillä.
Pakko sanoa eetä aivan mahtavat kamerat ja todella mukavia käyttää sekä kuvanlaatu aivan loistava. Minulla ei ole ollut lainkaan ikävä Canonia tai Nikonia. Ainoa miinus jota voisin mainita on K-5 autofokuksen nopeus vanhaan Canon 1D mark IV verrattuna. Mutta taas laautu mielestäni korvaa tämän kaiken.
Suosittelen todella paljon Pentax kameroita ja uskon että K-30 on todella hyvä hintaansa nähden.
Muistan myös miksi nämä suomalaiset keskustelupalstat ovat hanurista kun aina vaan haukutaan ilman että mistään tiedetään. - io8y9
Ominaisuudet pääpiirteittäin:
http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=pentax_k30&products=pentax_k5
K5 on enemmän "pro", sen huomaa jo painostakin, mutta K30 Sisältää joitakin uudistuksia, kuten Timelapse recording. - JooLee
Itse päädyin Pentaxin K-5, enkä ole katunut.
Canonin ja Nikonin markkinointi on todella tehokasta ja siitä johtuu niiden yleisyys.
Jos kameroiden ominaisuuksia aletaan vertailla, jokaisella tietty on joku ominaisuus joka on itselle sopiva.
Minulle sopii pentax, joka on muuten arvostettu merkki ja joka käyttää rahansa tuotteiden kehittelyyn ja viimeistelyyn eikä markkinointiin ja siihen että joka toisen kaulasta löytyisi tietty teksti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934- 95932
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25887Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 109656
- 34648
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet134579