Se miten narsismi määritellään ei aina ole oleellista, vaan se miten toinen voi tehdä pahaa.
Itsekäs ihminen. Narsisti aktivoituu eri ärsykkeistä. Jos narsistin nolaa, niin narsistista tulee tappaja. Narsistille on ikäänkuin jätettävä pakotie ettei hän kosta lopullisesti.
Perhesurmissa saattaa olla kyse erosta ja siitä kuinka narsisti kokee tulleensa nöyryytetyksi. Silloin paha ihminen aktivoituu. Normaali ihminen ei vain välttämättä tajua mikä laukaisee narsistin akvitoinnin.
esimerkiksi julkinen nöyryytys saa narsistin raivoon ja hautomaan kostoa. Minun tätini kertoi kuinka hän näki narsistimme alkavan hautoa kostoa minulle. Kerroin usella ihmiselle narsistin kuullen kuinka 10 vuotias tyttö suunnitteli itsemurhaa narsistin takia.
Ilme ei värähtänyt, mutta kosto iski jälkeen. Kunnianloukkaus. Se on narsistin oikeudellinen ase. Kun minun tappamiseni meni mönkään, niin kosto iskee oikeuden muodossa. Lähestymiskieltoa narsisti voi käyttää rikostensa peittelyyn.
On aika pelottavaa kuinka narsisti käyttää hyväkseen lakia, joka on tarkoitettu suojelemaan narsistin uhreja. Syynä on viranomaisten ammattitaidottomuus ja liiallinen työtaakka.
Narsisti voi käyttää voi käyttää oikeusviranomaisia uhriaan vastaan. Poliisista tulee osa hovia. Virkasyytteiden pelossa viranomaisetkin lähtevät puolustamaan narsistin pyrkimyksiä alistaa.
siksi viranomaisten koulutuksessa on otettava huomioon paha ihminen. Miten hän voi soluttautua ja pyrkiä käyttämään hyväkseen viranomaisia ja lakia vääriin tarkoituksiin.
Mutta aika on muuttunut hieman parempaan suuntaan mutta vielä menee vuosia ennenkuin viranomaiset ovat ajan tasalla
Paha ihminen
10
487
Vastaukset
- huhhei..
Se on vähän hankala kouluttaa sellaista asiaa, joka pitää oppia kantapään kautta. Ehkä pitäisi myös opettaa enemmän itsepuolustustaitoja ihmisille jo koulussa, kiusaamiselle ei tarvitse alistua. Joskus on vaan mahdotonta puolustautua ainakaan yksin jos on kokonainen narsistin armeija vastassa, niin sanotut ystävätkin voi muuttua yhtäkkiä vihollisiksi. On se kovaa peliä bostonissa..
- 4646,145
"kiusaamiselle ei tarvitse alistua"
Ei tarvitse, mutta siinä vaiheessa kun se alkaa normaali ihminen kait vaan koittaa käyttäytyä hyvin eikä sano heti mitä ajattelee ja narskun kanssa onkin sitten jo liemessä. - joopajoo
TODELLAKIN Onko sullekkin käynt näin??Mulla oli x-miehen narsistinen koko suku vastassa....Osasitpa kijoittaa osuvasti vakavasta asiasta, että ihan naurattaa. Todellakin pitkä ja hirvittävä koulutus viranomaisille" kantapää koulutus".Paljonkohan se yhteiskunnalle tulis maksamaan???
- HulluÄmmä
Narsisti voi käyttää voi käyttää oikeusviranomaisia uhriaan vastaan. Poliisista tulee osa hovia. Virkasyytteiden pelossa viranomaisetkin lähtevät puolustamaan narsistin pyrkimyksiä alistaa.
Tuo on niin totta! Kokemusta on!
Itselleni kävi todella onnettomasti. Voin syyttää itseäni ja omaa typeryyttäni.
Provosoinnin, manipuloinnin, onnettomien "yhteensattumien" vuoksi ja pitkällisen monimuotoisen piinan/latistamisen jälkeen otin ja vedin herneen nenääni. Pistin haukkujaisten, väkivallan ja jopa narskultani saamani päättömän murhasyytöksen (isäni murhaaja) keskellä ranttaliksi (kämppä sekaisin, mutta ei rikki). Kaiken muun pahan jälkeen olin kaiken kukkuraksi juovuksissa ja paljon.
Totuus on se että menettelin väärin! Siitä ei päästä mihinkään!
Nyt olen kaiketi todistanut olevani sekopää, rikollinen, paha. Niinhän se on!
Poliisin papereissa lukee minun käyttäytyneen agressiivisesti.
Näin kävi! Mitäpä minä tuota selittelemään. Tässä vain yksi esimerkki syistä ja seurauksista. Eikä tämä nyt varmaan ole se asia, jota Markku Ahdeoja ajoi takaa.- Markku Ahdeoja
Joskus on todella vaikea erottaa uhria narsistista. Loppuun alistettu kiusattu uhri voi lähteä rajuun hyökkäykseen. Uhri on lopen väsynyt ja reagoi lopulta hyvin voimakkaasti, jolloin narsistin ja uhrin välinen ero katoaa. Tosin uhri on edelleen uhri ja narsisti on narsisti mutta ulkoisesti näyttää siltä kuinka paha ihminen hyökkää viattoman kimppuun vaikka kyse on mahdollisesti uhrin puolustusreaktiosta " nyt riittää".
- parjaamisen kohde
MArkku Ahdeoja
Voi kunpa toivoisin että kiusaajani lukisi tekstisti ja vieläpä ymmärtäisi lukemansa.
lainaus
"On aika pelottavaa kuinka narsisti käyttää hyväkseen lakia, joka on tarkoitettu suojelemaan narsistin uhreja. Syynä on viranomaisten ammattitaidottomuus ja liiallinen työtaakka".
Kokemusta kuinka haki lähestymiskieltoa omien tekojensa perusteella koska käänsi tekonsa uhrinsa syyksi. Onneksi oli todistajia jonka vuoksi joutuiva tottamaan hakemuksensa takasin.
"Narsisti voi käyttää voi käyttää oikeusviranomaisia uhriaan vastaan. Poliisista tulee osa hovia. Virkasyytteiden pelossa viranomaisetkin lähtevät puolustamaan narsistin pyrkimyksiä alistaa".
Kun vielä viitsii kiusata ja parjata yrittäen sotkea uhrinsa elämää kertomalla perättömiä juttuja tämän läheiselle ihmiselle yrittäen pilata heidän välit.. Jonkavuoksi uhri ja läheinen kääntyvät poliisin puoleen niin uhri ei saa apua koska paha ihminen osaa kieroilla asiat uhrin syyksi, että "eihän se mitään hyvässä hengessähän me vain juteltiin, uhri liiottelee". (uhri ei edes ollut kuulemassa, uhrin läheinen jolle juttujaan lateli oli järkyttyny thäntä kohtaan tehdystä hyökkäyksestä)
Poliisi soittaa uhrille ja kertoo pahan sanat. Eikä asiasta seuraa mitään.
VAin kehotus jättää toisensa rauhaan.
Niin.....Hetkeksi rauhoittui mutta uutta juttua pukkaa, vaikk aniistä ei enää välitetä.- huhhei..
Minkä taakseen jättää sen edestään löytää :)
- Hihulihei
huhhei.. kirjoitti:
Minkä taakseen jättää sen edestään löytää :)
Ei narsisti mitään edestään löydä, koskapa ei omasta mielestään ole koskaan mitään väärää tehnyt.
- LK
"Se miten narsismi määritellään ei aina ole oleellista, vaan se miten toinen voi tehdä pahaa."
Se on olennaista jos meinaa esim. soveltaa jotain narsismista julkaistuja tietoja siihen "narsistiin".
Se on myös olennaista kun vertaillaan "narsisteja"
Muuten tilanne on vähän sama kuin minä sanoisin että ei olennaista määritellä mikä koira on, luen koirankasvatusoppaita ja tarkoitan sitten itse koiralla kuitenkin tätä: http://1.bp.blogspot.com/_8cqxPKWdOHA/TTCIR39P-VI/AAAAAAAAB10/lVjTuimvdJM/s1600/RubberPlant_thumb.jpg
Ja sitten sillä perusteella myös kerron ihmisille siitä millainen koira on. Koira on vihreä ja siinä on lehiä, kyllä minä tiedän nimittäin minulla on koira. - Ihm*
Olen samaa mieltä ainoastaan siinä, että narsisti osaa varmaan harhauttaa poliisiakin manipuloinnillaan.
Ei rikosrekisteriä, moitteeton ulkonäkö, ulospäinsuuntautunut luonne, hymysuu.
Vaan millä hinnalla moinen on saavutettu.Mitä löytyy kotoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k553935Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet541932- 721406
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761270Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1991237Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911081- 901059
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41886Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?55884- 64829