Olisiko kenelläkään tietoa mistä löytyisi sopivat ja hyvät valjaat mäyräkoiralle?
Ostimme Hurtta-merkkiset valjaat koirallemme ja huomasimme, että klipsi tulee pahasti kainaloon ja haittaa koiran liikkumista.
Vaikka kuinka olemme kiertäneet kaupoissa, eläinliikkeissä ym niin tuntuu, että mäyräkoiran "vartalon" malliin ei meinaa löytyä sopivaa valjasta niin, että lukko-osa ei tulisi kainaloon ja olisi muutenkin suht vankat, sillä koiramme vetää jonkin verran.
Kiitos vastauksista!
Asiaa valjaista
9
8654
Vastaukset
- kääppäri
Meillä kääpiöllä käytössä Hurtan Y-malliset huomiovaljaat ja pienen alkukankeuden jälkeen ovat tehneet tehtävänsä loistavasti! Klipsi tuli meilläkin aluksi inhottavasti kainaloon mikä haittasi koiran kävelyä, mutta nyt on saanut löysätä rinnanympärysremmiä sen verran että klipsi on siirtynyt enemmän rintakehän puolelle ja valjaat ovat muutenkin pehmentyneet huomattavasti :)
- mäykkytyty
Minä ostin meidän mäykylle vetovaljaat. Pienimmässä koossa oli niin paljon säätövaraa, että ne sai riittävän pieniksi. Sivulenkkejä (vetämistä varten) ei tässä pienimmässä koossa ollut, mutta ompelin itse. Ja nyt vaan pieni paino hihnalla valjaisiin kiinni ja mäykky saa vetää luvan kanssa;)
- Puppia
Hei!
Meillä karkkarilla käytössä Puppian valjaat, mahtavat käytössä, eivät paina/hierrä ja pikalukitus ei tule kainalon kohdalle. Suosittelen lämpimästi.- sakuterri
Kunnon valjaat löydät täältä, on säätöä joka suuntaan ja heijastimilla, ittellä myös luolakoira, saksanmetsästysterrieri, :http://www.lahjakas.fi/product_catalog.php?c=75, ittellä aiemmin oli myös hurtta valjaat mutta eihän niissä ollut mitään säätöä mahanpuolella
- sakuterri
sakuterri kirjoitti:
Kunnon valjaat löydät täältä, on säätöä joka suuntaan ja heijastimilla, ittellä myös luolakoira, saksanmetsästysterrieri, :http://www.lahjakas.fi/product_catalog.php?c=75, ittellä aiemmin oli myös hurtta valjaat mutta eihän niissä ollut mitään säätöä mahanpuolella
parsin tuota linkkiä...
http://www.lahjakas.fi/
- Y-valjaat
Meillä karkkarilla hurtan Y-valjaat, eikä ole hiertänyt yms. Olleet hyvät, mutta koira ei vedä ja muutenkin kiltisti remmissä niin käytämme vain fleksin kanssa. Klipsun saa kai säädettyä alemmas kainalosta...
Itse ostin Vilholle Y-valjaat hurtalta ja ne ovat aivan sopivat. Ei haittaa vaikka välillä tekee spurtteja, kun valjaat eivät rasita niskaa. Mäykyille ja muillekin koirille olisi sopivampaa ostaa Y-valjaat, koska ne eivät rasita niskaa tai selkää niin paljon kuin tavallinen valjas.
- Doxie
Meillä pn käytössä nahkaiset Vänttisen T-valjaat. Todella hyvät ja mallistosta löytyy mäykyille suunniteltu koko. Netti-kaupasta ja M&M'stä ainakin saa.
- Chibi.
Meille on sopinut hyvin Jokke Pallas-valjaat. Nuorempana käytössä oli koko 2, nyt koko 3. 7v narttu, paino reilut 9kg.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90825
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519