tsi 2012 ja vanhemmat

tm.teki kyselyn vw,l

Jokaisessa VAGn koneessa on jonkun sortin tyyppivikoja, mutta 1.2 & 1.4 TSI / TFSI koneet on kyllä omaa luokkaansa. Hieno kone, mutta pelkästään valmistajan tunnustamien tyyppivikojen määrä on aika uskomaton kun vertaa mihin tahansa muuhun koneeseen konsernin sisällä.

Satuin eilen katsomaan uudet kampanjat ja TPI:t läpi ja 1.2 & 1.4 TFSI, sekä 1.4 TSI koneille löytyy mm. seuraavat TPI:t:


1.4 Turbo - Ylemmän ahtoputken (välijäähdytin - kaasuläppä) sisältä irtoaa pursketta joka tukkii ahtoputken. Seurauksena moottorin tukehtuminen ja käyntihäiriöt.

1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet jäävät vuotamaan suihkutussyklin jälkeen. Saattaa aiheuttaa autodetonointia moottorin sammuttamisen jälkeen tai estää käynnistymisen (tulpat kastuneet).

1.4 Turbo - DSG (0AM) vaihteiston öljytiiviste asennettu tehtaalla väärin, johtuen tiivisteen muotoilusta. Aiheuttaa öljyvuotoa moottorin ja vaihdelaatikon välistä.

1.4 Turbo - Turboahtimen imuletkun valmistusmateriaali liian pehmeä. Aiheuttaa resonanssiääntä erityisesti korotetulla tyhjäkäynnillä.

1.4 Turbo - Lisälämmittimellä varustetun moottorin jäähdytysnesteletkut ovat asennettu väärin päin. Lisälämmittimeltä tuleva jäähdytysneste virtaa suoraan moottorin lämpötilasensorille.

1.4 Turbo - Öljynpainesensorissa "klappia", resonanssi saattaa aiheuttaa virheellisiä hälytyksiä matalasta öljynpaineesta.

1.4 Turbo - Turboahtimen hukkaportti jumiutuu, jolloin moottoriohjaimen pyytämää ahtopainetta ei saavuteta tai se ylitetään. Seurauksena moottorin vikatila. Turboahdin korvattava uudella.

1.4 Turbo / Twincharged - Nokka-akselinsäätöyksikkö ei säädä nokka-akselia oikein kylmäkäynnistyksen aikana. Seurauksena mekaanista kolinaa. Nokka-akselinsäätöyksikkö vaihdettava parannettuun versioon.

1.4 Turbo - Nokka-akselin keskimmäinen laakeri irtoaa paikaltaan itsestään. Laakerointi korvattava parannetulla versiolla ja nokka-akseli uusittava.

1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoaineen korkeapainepumppu jumiutuu, estäen pumpun toiminnan. Polttoainepumppu korvattava parannetulla versiolla.

1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Öljynsuodatin tukeuttuu aiheuttaen öljynpaineen laskun. Suodatin ja moottoriöljy vaihdettava välittömästi.

1.4 Twincharged - DSG vaihteiston kytkimen ohjausventtiili (Mechatronics) kuluu ennenaikaisesti. Seurauksena vaihto-ongelmia ja nykivää käytöstä. Ohjausventtiili korvattava parannetulla yksiköllä.

1.4 Turbo / Twincharged - Käyntihäiriöitä johtuen likaisista sytytystulpista. Syynä "liiallinen käsittely". Korvattava uusilla.

1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet vialliset. Viallisten suuttimien valmistuspäivämäärä 17.9.2009 - 27.11.2009. Suuttimet korvattava uusilla.

1.4 Turbo / Twincharged - Turboahtimen kierrätysventtiili (by-pass) viallinen. Korvataan tarvittaessa parannetulla osalla.

1.4 Turbo / Twincharged - Jakoketjun kiristinyksikkö jumiutuu, eikä saavuta enää säätöarvojaan. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Kiristinyksikkö korvattava uudella.

1.2 Turbo - Jakoketju venyy itsestään valmistusmateriaalin poikkeaman takia. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Jakoketju ja kiristinyksikkö korvattava uudella.

Luonnollisesti viat eivät koske kaikkia kyseisillä moottoreilla varustettuja autoja tai yksilöitä. Kuitenkin mm. näitä vikoja esiintyy yleisesti kyseisissä moottorityypeissä.

Kyseessä on siis valmistajan tiedostamia yleisiä vikoja, mutta 1.2 TSI koneen venyvää jakoketjua lukuunottamatta millekkään niistä ei löydy varsinaista takaisinkutsu tai vaihtokampanjaa.

Toisinsanoen takuuajan jälkeen menee virhevastuusta vääntämiseksi. Esimerkiksi "kolahtaneen" yläkerran (jakoketju / kiristin -> jako tarpeeksi pieleen) vaihtaminen normaaleilla tuntiveloituksilla ja osahinnoilla kustantaa suurinpiirtein 30-50% koko auton markkinahinnasta, iästä ja kilometreistä riippuen.

20

3952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Faktat tiskiin

      Paa linkki peliin missä TM on tehnyt VW:lle kyselyn ja vastaukset tietysti myös, sitä ennen toi kaikki on pelkkää uskovaisten höpinää, jotka uskoo kaikkeen toiskäden tietoon.

      • Top secgret

        On ollu täälläkin monesti.linkki poistetaan heti.löydät faktat helposti googlaamalla.ja tuo alun juttukin on vw.n kertomaa huoltotiedotteessa sisäisessä asioinnissa.käy myös vw.n sivuilla


    • Näkökulma...

      Hyvä, että näistä asioista puhutaan.

      Ostajan on hyvä olla tietoinen riskeistä, mitä ottaa VAG:n kanssa.
      On myös erittäin tärkeää ymmärtää se, missä hintaluokissa korjauksissa liikutaan ja erityisesti miten korvausvastuut menee omistajan ja valmistajan suhteen.

      Ehkä ford onnistuu paremmin ecoboostinsa kanssa. Sanomattakin on selvää, kun japanilaiset ja korealaiset alkavat tuoda markkinoille näitä pieniä turbokoneita, että kestävyys tulee olemaan kohdallaan. Aasian suunnalta, kun harvemmin tuodaan markkinoille mitään keskeneräistä ja epäluotettavaa kuraa.

      • Eurostoliitto.....

        Näinhän asian laita ikävä kylläkin on. Pitäisi periaatteessa ostaa aina
        eurooppalainen auto, mutta kun aina joutuu enemmän tai vähemmän
        koekaniiniksi ja omaan piikkiin. Jos autoissa olisi japsitekniikka
        eurooppalaiseen koriin asennettuna niin murheita olisi aika vähän.
        Mutta kun ei ole. Volvokin oli hyvä ja kestävä kunnes alkoi yhteistyö
        Renaultin ja Fordin kanssa. Ei tämän jälkeen tarvinnut nauttia enää
        ruotsalaisesta laadusta. Jäljelle jäi vain nimi ja imago,joskin muotoilu
        on aivan omaaa luokkaansa verrattuna vaikkapa Skodaan.
        Japanista autot yleensä tulee markkinoille varmatoimisina ja kestävinä.
        Valmistusmoraali on korkealla tasolla. Takaisinkutsut ovat herkässä jos
        vikoja ilmenee ja valmistajan piikkiin tietenkin.VAGilla kuulmma asiakkaan
        maksettavaksi ainakin takuuajan jälkeen. Ja vikoja tuntuu löytyvän.
        Kyllä alkoi japsilaatukin kärsimään kun EU-tullien vuoksi valmistus piti
        siirtää Eurooppaan. Toyota on siitä hyvä esimerkki. Ne mallit jotka
        valmistetaan Japanissa komeilevat vika- ja katsastustilastojen
        kärkipaikoilla.


    • juuri näin

      skoda on murheen alho ainiaan.niinkuin kaikki vw,n tsi ja dsg virityksillä varustetut autot

    • huhaa huhaa

      mitäs skeidailijat vastaa.joka alkaa tieto mennä perille..

    • ???

      Mulla on 1.8 TSI DSG7 Superb ambition vm. -10. Ajettu 120 tkm silloin kajahti jakopää ketjun kiristin. Iso oli remppa, vaihdettiin ketju, kiristin, laahaimet? Kampiakselillekin tehtiin jotain. Kesäkuussa meni ja takuu loppui Heinäkuun alussa, joten siltä osin ei hätää, mutta auto oli pajalla ja oli muuten kauan. Välillä oli sijaisauto veloituksetta ja välillä vuokra-auto veloituksella. On tää käsittämätöntä laatua.
      Tätä ennen mulla oli Passat TDI 1,9 vm. -08. 100 tkm kohdalla kajahti koko kone, sieltä meni kiertokankia myöten liki koko moottorin sisuskalut uusiksi, tällöin oli ongelmana tuo talvinen jäätymisongelma, eli jäätyminen ja lämpimässä hallissa sulaminen jolloin kaiketi vettä pääsee palotilaan mäntien päälle jne. Että on se sitten bensa, diesel ja bensassa minkäkokoinen moottori tahansa, niin samaa laatua tuntuu olevan. Tämäkin meni takuun rajoissa, mutta että alle 2 vuotiaat autot tuhotutuu moottoriltaan noin totaalisesti, jota ei tee mitkään muut vanhemmatkaan moottorit mitä nämä edellä mainitut tyypit.

    • Teron paniikki?

      miks meijän perheen kahessa Wokkerissa 1,4 tsi ei ole noita vikoja, nyt harmittaa.

    • ---

      Varmaan siksi, että niillä ei ole ajettu vielä paljoa yli sataatuhatta, tai sitten ei edes lähellekään sitä. Minkä takia tästä asiasta ollaan niin käärmeissään, täähän on ihan täyttä faktaa. Juuri näinhän tässä pitää toimia, että asialle tehtäisiin jotain. Siihen asti kun moottori pelittää, on nämä VAG tuotteet todella hyviä ajettavia ja moottorit perheautoiksi äärimmäisen tehokkaita ja kuitenkaan kulutus ei nouse päätähuimaavaksi, tarttis vaan tehdä niille koneille jotain, tuntuu että kehitystyö on kestävyyden osalta jämähtänyt paikoilleen vaikka muuten ovat kehityksen huippua, tai siis eihän ne huippua voi olla, jos ne ei mitään kestä.
      Tiedoksi: heti kun moottori alkaa tyhjäkäynnillä täristämään/potkimaan, niin sammuttakaa moottori, koska silloin on taas jotain suurta ja kallista menossa. 3 VAG konetta perheessä ajettu, kaikissa sama juttu alkoi hyppimään ja täristämään liikennevaloissa tyhjäkäynnillä. TSI, TDI ja Touranin Conseptline, tuossa viimeksi mainitussa ei ollut edes turboa ja oli ajettu peräti 43 tkm.

    • kysyttyä tietoa

      jokos alkaa tsi,t kyllästyttää.eipä noita enää kukaan käytettynä uskalla edes ostaa..
      eipä ole vw tainnut vielä autotoimittajien kysymykseen vastata,eikä varmaan vastaa koskaan,eikä myönnä vikojaan,maksattaa asiakkailla kaiken

    • koppi mopooo

      ei kukaan terve järkinen noita osta..kun on vielä vw,n halpa kopio.mutta jos mahdollista vieläkin huonompi kuin vw

    • epäonnistuja

      miten on mahdollista ettei vieläkään vw.llä ole tarjota kestäviä moottoreita,sähkökeskuksia ikkunannostimia ja lämmintä autoa..ihmetyttää miten kusetusta voi jatkaa vuodesta toiseen

    • nasssin man

      Heheheheheeheeee! Esim NASSIN PASKAI jauhaa vahvaa myyntiä jatkuvasti. Siinä on auto ja moottori, joka oikeasti kestää!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1345
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      76
      888
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      807
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      737
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      688
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      665
    Aihe