Heippa, Olisiko kellään tietoa, mistä voisi johtua että basilikan lehdet ruskehtuvat? Perustin juuri kasvimaan uuteen paikkaan, missä maa on savista. Tein yrteille kohopenkit, mihin lisäsin kompostimultaa, luomulannoitetta ja kalkkia. Multa on aika koppuraista kuivuessaan, että epäilen oliko ostamani kompostimultakaan oikein hyvää (ostin kaatopaikalta). Voisiko olla, että en ole laittanut kalkkia tarpeeksi? Muutkaan yrtit eivät ole lähteneet kasvamaan, vaan näyttävät myös ruskehtavilta. Paikka on aurinkoinen, mutta ei jatkuvaa paahdetta ja olen kastellut yrtit päivittäin.
Kaikista vinkeistä olisi hyötyä!
Ussi kasvimaa ja ongelma
Yrtti-mummo
2
102
Vastaukset
- Ihanat yrtit
Basilika on erittäin kylmän arka, paleltuu jo muutamassa plus asteessa. Oisko kylmät yöt ja tuuli tehnyt tekosensa? Tarvii suojaisan paikan ja vaatii kastelua enemmän kuin muut. Itse en ole vielä uskaltanut siirtää yrttejä avomaalle. Asun tosin V-vyöhykkeellä.
- ap
Tämä tuli jälkeen päin mieleeni myös... Taisivat paleltua siis. No, eikun uusia tilalle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897179- 353801
- 453390
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402542- 412312
- 2082296
- 1222202
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292129Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241868- 401779