Koulua varten pitäisi tehdä omat "kotisivut". Niitä ei julkaista, vaan tehdään muistiolla (notepad) HTM tiedostot joita voi tarkastella selaimella.
Tässä harjoituksessa "kotisivulla" on kolme sivua, eli kolme erillistä HTM tiedostoa. Kun aloitussivuksi suunnitellussa sivussa linkkiä painetaan, niin sen pitäisi siirtyä toiseen HTM tiedostoon, ja kun siellä painetaan linkkiä, siirrytään takaisin.
Miten sen tekeminen onnistuu niin, että niitä HTM tiedostoja voi siirrellä minne haluaa niin, että linkki kuitenkin toimii? Tiedostot ovat siis samassa kansiossa, mutta sijainti voi vaihtua.
Esim. jos tiedoston sijainti on "C:\Minun kotisivuni\kotisivu1.htm" ja siinä olevaa linkkiä painetaan, siirrytään "C:\Minun kotisivuni\kotisivu2.htm"llään. Ja kun tiedostot siirretään esimerkiksi kansioon "B:\Mun kotisivu\kotisivu1.htm" niin miten sen linkin saa toimimaan ilman komentojen muokkaamista?
PS. Kyseessä on minun ensimmäinen HTM harjoitus.
HTM apua tarvitsisin.
HTMharjoitus
3
166
Vastaukset
http://www.w3schools.com/html/html_links.asp
-a href="index.html"-Link text-/a-
(viivojen kohdille tulee hakasulkuja, laitettu tän suomi24 takia näin)
Oletuksena siis että kaikki tiedostot on samassa kansiossa, et siis tarvitse mitään koko polkua missää vaiheessa, ja näin ongelma korjattu- <Mie vaan>
Mikäs noissa kulmasulkeisissa on niin vaikeaa?
Link text
- HTMharjoitus
Kiitokset avusta! Minulla oli pientä virhettä tuossa tekstissä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PropsApp Koodi
Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset23468Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a723221"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin462738IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-542578Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.892397Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭281271Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!
Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä151190- 931145
Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä
On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten3371053Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!
Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll14946