"turha " haukkuminen pois millä keinoin

apua tarvitseva

eli siis kyselen nyt jo valmiiksi etukäteen asiasta,meille on maanantaina tulossa mäyräkoira

13

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyynen mamma

      Minulla myös pian 1 v mäykkytyttö, joka ei juurikaan hauku, paitsi joskus jotain lintuja.. Alusta asti esim ovikellon sointiin en reagoinut millään lailla, kävin muina naisina avaamassa oven minuuttien päästä - asiasta sovittu vieraiden kesken etukäteen.Ylipäätään haukkumiseen ei kannata kiinnittää huomiota vaan sammuttaa innostus siihen.
      Varhaiset kuukaudet oli rauhoitettu niin ettei tullut liikaa vieraita ja hälinää, tuloksena todella rauhallinen koira.
      Hyviä vinkkejä olen löytänyt mm. mäyräkoiraliiton sivuilta!

    • mitäs himpskattia

      Jos ei kestä koiran tapaa puhua, niin on parasta luopua ajatuksesta ostaa sellainen...

    • eri mieltä

      kaikki eivät ole yhtä suvaitsevaisia koiran haukkumista kohtaan. No, se on hyvä että sinä, mitäs himskattia, kestät kaiken maailman räksyttäjät joita ei ole johdonmukaisesti opetettu. Sinustakin olisi varmasti hauskaa valvoa kerrostalossa yökaudet kun naapurin koira huutaa, sinä varmaan ajattelet:
      No mikäs sen mukavampaa kun naapurin koiralla on noin paljon asiaa emännälleen!?

      Minä kannatan, että koirat opetetaan tavoille. Huomautan myös että jos olet sattumoisin katsonut näitä koirankoulutus ohjelmia olet huomannut kuinka kouluttajat ja omistajat haluavat, että koira ei haukkuen lähde ovelle vieraita vastaan!!

      No mutta mikäs siinä jos tykkää.
      Anna koirasi haukkua niin paljon kuin se vaan lystää. postimiehelle, toisille koirille, ihmisille, traktoreille, autoille.
      Jos edes omistat koiraa:)
      Mukavaa loppukesää!

    • höhöhöö

      veikö kissa kielesiXD

      • mjouuauu

        No kissapa hyvinkii....mitäs ny tehrään?


    • koira ihminen

      Mäyräkoirat ei ole haukkuherkiä! Sinun, ehken, täytyisi ensin tietää paremmin miksi haluat koiran! Vinkki on, että mikäli sinulla ei ole mitään hajuakoirista tai mihin tarkoitukseen haluat ex mäyräkoiran = ÄLÄ OTA KOIRAA!

    • mäykyt rulaa

      No voi hyvänen aika mitä kielenkäyttöä.Keskustelun aloittaja kysyi aivan asiallisen kysymyksen ja räyhähenget alkavat raivoamaan.
      Mäyräkoira on valitettavasti haukkuherkkä,mutta aivan ihastuttava koira.Se on jääräpäinen,perhekeskeinen ja erittäin älykäs ja omiaan suuresti rakastava persoonallisuus.Kun siihen tutustuu,menettää sydämensä.
      Itse olen kokeillut koirieni haukkumisen rauhoittamiseksi suihkepullosta vesisuihkausta sekä laittanut pikkukiviä metalliseen esim.ananaspurkkiin ja teipannut purkin kiinni.Kun koirat ovat aloittaneet kovan rähinän ovikellon soidessa,olen heittänyt purkin, joka pitää kovaa ääntä,koirien lähistölle(huom!ei siis koiria päin).Purkki pitää sen verran ääntä,että muutaman kerran jälkeen riittää kun kolistaa purkkia hieman kädessään.

    • mäykyn omistaja

      Mäykyt on haukkuherkkiä, itsepäisiä, isoegoisia koiria... Mutta ah niin ihania... Kyllä koiraa hankittaessa kannattaa perehtyä koiran luonteenpiirteisiinkin, toki näissäkin on yksilöllisyyttä =) Jos ei siedä koiran haukuntaa niin kannattaisi hankiia lemmikiksi vaikka käärmettä.. on aika hiljainen..

    • Mäykytin

      Vaikka tämä on jo vanhempi viesti, niin vastailen silti..

      Aloittajalla on varmaankin jo oma mäykky kotona =) Ei se minusta ole huono asia että jo ennen kuin koiran hankkii miettii näitäkin asioita ettei sitten sille tulevalle koiralle (omalla käytöksellään) vahvista jotakin epätoivottua käytöstä/viettiä!
      Se on kyllä totta että mäykky on helppo saada haukkumaan ja jo se opittu käytöksen pois saaminen on hankalampaa kuin että jo koiran tullessa kiinnittää niihin asioihin huomiota ja opettaa oikeita tapoja ja käytöstä jo ihan pennusta lähtien.
      Yksikin keino voisi olla huomion vieminen pois haukun kohteesta, ts. koira saada kontaktiin, esim. kun rupeaa haukkumaan niin vaikka namin avulla saada se huomio itseesi ja kun tekee niinkuin pyyydetään niin palkitaan, ja se että se kiinnostus/kiihtymys haukuttavaan asiaan menee ohi koiran mielestä eli se rauhoittuu.
      Mukavia hetkiä mäykkysi kanssa! On ne vaan niin ihanan pöljiä koiria =)

    • aloittaja6

      Dara on ollut meillä nyt puoli vuotta. on nämä mäykyt niin hurmaavia persoonia, en vaihtaisi tätä tyttöä mihinkään. on hän kyllä aikamoinen vahtija, mutta olaan just tehty sitä, että hrti kun haukkuu kutsutaan luokse "haukkumatilanteesta" ja sitten kehutaan. tytteli makaa juuri sylissäni väsyneenä pitkän metsälenkin jälkeen=)
      On täällä kanssa pöljää porukkaa... heti kunensikertalainen koiran tuleva omistaja kysyy varmistaakseen asian, eräät alkavat ragea, että herranjumala sinun ei kuulu koiraa ottaa kun tuollaisia kyselet. minä tiesin varsin hyvin miksi halusin koiran! ja että mihin tarkoitukseen sitten tällaisen koiran haluat?? no johtaako sinun mielestä KOIRAIHMINEN kysyminen turhan haukkumisen pois kitkemisestä siihen, että olen joku rääkkääjä?

      Ehei, minä rakastan koiraani ja pidän siitä huolta, olen saanut siitä tasapainoisen ja elämäniloisen pikku mäykkypennun=)

    • aloittaja7

      ja minulla on kyllä hajuakoirista:D

    • Myyrät

      Asun kerrostalossa 2,5v mäykkynartun kanssa. Koirani ei juurikaan hauku. Ainoat varmat "ilmoitukset" ovat ovikello, postiluukku ja joku outo kolahdus, etenkin kun koirani herätetään.. Haukkuminen tuolloin on sellainen pieni "murahdus".. Leikkiessään koirani haukkuu, mutta se loppuu käskystä..

      En tiedosta, että olisin varsinaisesti opettanut koirani hiljaiseksi.. Kyllä siihen vaikuttaa mielestäni paljon perintötekijät, miten herkästi koira haukkuu.. Oman koirani vanhemmat eivät kumpikaan hauku juuri ollenkaan..eikä myöskään omani päästä turhia ääniä :)

    • ei mitään pahaa

      meillä on oppinut haukkumaan ulkotarhassaan kun maalla asutaan ja lenkkeililöita menee paljon vierestä. satunnaisille lenkkeilijöille siis vain haukahtaa muutaman kerran, mutta muuten se olikin sitten siinä. Aloittaja kysyi, että mitä tehdä, jos koira alkaa turhia haukkumaan, eikä muuta.
      Minusta siinä ei ole mitään pahaa, varsinkaan naapurisovun kannalta;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5619
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      480
      3601
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      160
      3405
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2633
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2439
    6. 270
      2055
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1442
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe