WC-istuimet kääpiöillekö?

Pytyttää:(

Meidän taloyhtiösä tehtiin putkiremppa 5 vuotta sitten ja WC-kalusteet vaihdettiin.

Kuvittelin että WC-pöntöt ovat normaalikorkuisia kuten ennenkin, mutta tämä nykyinen on 40 cm korkea!!?? Polvivaivaisena on välillä vaikea nousta pytyltä ja entäs jos siihen joutuu istumaan vaikka joku 2 metrinen? Miten voi stardardikorkuinen WC-pytty olla noin matala nykyään?
En tajunnut silloin että olisi täytynyt ottaa korotettu WC-istuin. Mikä nyt neuvoksi jos polvet vielä pahenevat vuosien mittaan? Onko jotain korotusistuimia jonka voi laittaa pytyn päälle? Toinen polveni on leikattu 3 kertaa ja toinen kertaalleen ja aikas kulumat niissä, joten ongelmia varmaan tulee olemaan.

Onko muilla yhtä matala pytty vai onko jotain halvalla saatua jätekamaa laitettu meille? Idon pytty on kuitenkin.

7

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *
      • *

Anteex, jäi sanomatta, että nauratti. Vakava asia.

• Pytyttää:(
        * kirjoitti:

Anteex, jäi sanomatta, että nauratti. Vakava asia.

Pitäisköhän jo valmiiksim hankkia tuollainen korotus jos vaikka hinnat nousee siihen mennesssä kun tulee tositarve eikä rahaa ole ostaa:/ No, lapsilta voi pyytää vaikka synttärilahjaksi:D

• *
        Pytyttää:( kirjoitti:

Pitäisköhän jo valmiiksim hankkia tuollainen korotus jos vaikka hinnat nousee siihen mennesssä kun tulee tositarve eikä rahaa ole ostaa:/ No, lapsilta voi pyytää vaikka synttärilahjaksi:D

Apuvälinekeskuksesta saa ilmaiseksikin, jos vaikka polvesi vaativat.
        Mikähän järki on pannut laittaen noin matalan pytyn. Kyllä pytyttäisi minuakin.
        Jos on kovin pieni, pääseehän pöntölle palliltakin.

• Jos lienee kääpiöille, en tiedä. Itse 170 senttisenä ja tervejalkaisena mainitsemasi korkeus on OK.

Toinen asia sitten esimerkiksi keittiö- ja kphkalusteet. Ainakin rakennusliike Hartela Oulussa mitoittaa keittiöt 180-210 cm pitkille yli 300-kiloisille ihmisille, vaikka suomalaisten naisten keskipituus on tiettävästi 163 cm, Pohjois- ja Itä-Suomessa reilustikin alle.
      Kph-lavuaarin reunan korkeudeksi RT-kortit ilmoittavat 85-90 cm, Hartela ei osu näin tiukkoihin raameihin vaan minun asunnossani sattui tuleman 92,3 cm. Sopivan käsienpesukorkeuden saavuttaminen edellyttää koroketta jalkojen alle...

Vessassa RT-kortti vaatii, että lähin seinä tai vastava pitää olla vähintään 40 cm;n etäisyydellä pytyn keskikohdasta. Tämäkin oli liikaa Hartelalle; etäisyys on 34 cm puolellaan. Tilaa olisi ollut käytettävissä kun vain olisi viitsitty suunnitella, mutta jossakin se on säästettävä, että voitot maksimoituvat. Tähän vessaan ei se keittiön malli-ihminen sovi mitenkään päin!

Kaikki muukin on mennyt pieleen ja pahasti. Saunaa esimerkiksi ei voi käyttää saunana. Jotkut asukkaat ovatkin purkaneet lauteet pois ja käyttävät huonetta varastona tms. Rakentaja ei luonnollisesti korjaa mitään susistaan.

On valitettavaa, ettei ainakaan Oulussa ole toimivaa rakennusvalvontaa. Grynderit tekee ylihintaan niin huonoa kuin sielu sietää. Oletettavasti omakotirakentajan tontille riittää valvojaa ja pilkunnussijaa sitäkin enemmän. Lieneekö tähän valvonnan eroon syynä ero virkamiesten voitelussa?

• Nyt selkävaivainen
    • äitemuori*

No eikö teiltä asukkailta sitte yhtää kyselty, millasen ja mitä haluaa. Mun asunnos Treella oli putkiremontti v.1999 ja kaikki sai esittää toivomuksensa. Mä otin 45 cm:korkusen wc-pytyn, kyllä niis vaihtoehtoja on. Samoin pesuallas on korkeemmalla (pyykkikone mahtuu paremmin siihen viereen), ja ei tartt kumartaa kun kätens pesee, poikani on tyytyväinen ku hänel on pituutta melkeen 190 cm.
      Vanhas talos on aina pienet kylppärit.
      Toi 40 cm ollu vakiomitta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      88
      3488
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3083
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2982
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      59
      2823
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      54
      2667
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2628
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      55
      2391
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2261
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2122
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2118
    Aihe