Joskus aikoinaan minulla oli parvekekalusteet. Sitten jossain vaiheessa kun muutin, myin ne pois. En koskaan voinut istua parvekkeella kesäisin, kun aina tuli tupakansavu ja -haju alhaalta ja sivulta. Viime syksynä muutin sellaiseen vuokrataloon, jossa vuokralainen sitoutuu olemaan tupakoimatta huoneistossa JA HUONEISTOPARVEKKEELLA. Siitä laitettiin muistutustiedote rapuukäytävään jo toukokuun alussa. Tämä tupakoimattomuus on taloyhtiön yhtiöjärjestyksessä. Vaan mitä tekivät tupakoitsijat? Ei niin mitään, savuttavat ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Onneksi en tuhlannut rahaani niihin parvekekalusteisiin, samalla tavalla sauhuttavat kuin muuallakin. En vuosikausiin ole voinut parvekkeella nauttia kesästä. Joka kerta kun olen yrittänyt, kerkesin juuri istumaan kun joku torvelo sytytti tupakkansa. Nyt kun tuo tupakoimattomuus on kirjattu taloyhtiön pykäliin ja jokainen on jo vuokrasopimusta allekirjoittaessaan tiennyt asian, eikä noudata sitä, niin toivottavasti heidät irtisanotaan!
Säästöä siinäkin!
16
155
Vastaukset
- k/k
Ei se savu vaan ne tumpit,ne mä haluaisin syöttää sille heittelijälle.
On kaunista kun parvekkeen alla on kirjava matto ja sit soitellaan muka naapurina et tulkaa siivoomaan ,on niin epäsiistiä. - b.l.k.j.
Koirarakkiensa paskottajat ja parveketupakoitsijat suututtavat. Porukka loisii päivät pitkät kotonaan, koiria (huom. monikko) ei viitsitä kävellyttää naapuroston parvekealustoja edemmäksi. Tupakka hampaissa, kännykkä toisessa kädessä, 4 rakkia naruissa, päivittäinen näky. Mitään ei korjata pois. Koirien kökkäreet jäävät siihen, mihin rakki ne kakistaa. Parvekkeelle leijailee jatkuva tupakkakäry. Ja laitetaan vielä hisseihin kuseskelijat tähän samaan juttuun. Kummallista on.
- Tätimies!
Samaa voin sanoa. Kyllä tuo kaikki
suututtaa. Itseeni olen onneksi tyy-
tyväinen!
- martta marmattaja
Minua ärsyttää naapurit jotka eivät polta tupakkaa parvekkeella, hoitavat koiransa hyvin, harrastavat mielen- ja ruumiinkulttuuria, kampaavat tukkansa ja ajavat partansa joka päivä. Eniten ärsyttää se, että ovat kerrostalossa aivan hiljaa. Ei hiiskaustakaan kuulu. Vessakin vedetään vain kerran päivässä ja sekin säädettyyn aikaan. Eivät ne taida viinaa juoda kun osaavat pissata lorisematta. Varmaan hakevat vetensä ämpäreillä kun veden kohinaa ei kuulu koskaan. Vai peseytyvätkö ne muualla? Ne eivät kuorsaa eivätkä nai äänekkäästi. Autonsakin pitävät sille kuuluvalla paikalla. Ruuankäryä ei tunnu millonkaan käytävässä. Kenkänsä riisuvat ulkona, ei tule hiekkaa käytävään.
Todella harmillista.- kkkkk?
Sama täällä, kyllä pitää huomata onko naapuri elossa:). Olen joskus polttanut, siitä on kyllä aikaa. Polttakoot, en minä savuun nytkään kuole koska ei haitannut polttessanikaan.
Meillä on kyttääjä naapurit, olen kai tuottanut pettymyksen kun eivät ole löytäneet mitään valittamista.
Jos asuu kerrostalossa niin on pakko sopeutua tai pitää muuttaa muunlaiseen asumismuotoon. - saataisiinpa laki!
kkkkk? kirjoitti:
Sama täällä, kyllä pitää huomata onko naapuri elossa:). Olen joskus polttanut, siitä on kyllä aikaa. Polttakoot, en minä savuun nytkään kuole koska ei haitannut polttessanikaan.
Meillä on kyttääjä naapurit, olen kai tuottanut pettymyksen kun eivät ole löytäneet mitään valittamista.
Jos asuu kerrostalossa niin on pakko sopeutua tai pitää muuttaa muunlaiseen asumismuotoon.Vaikka asuukin kerrostalossa, ei se tarkoita sitä, että naapurit saavat elää miten sattuu. Kyllä jokin raja täytyy olla. Nyt kesällä savuttomat saavat kärsiä näistä parvekkeella polttajista. Tällainen ihmistyyppi on itsekäs, ei ota muita huomioon. Minä, minä vaan. Muutenkin tupakoitsijan ihmisluonne on erittäin ärsyttävä. Hän on taatusti myös juoppo! Juuri sellainen, johon en koskisi tikullakaan. Säälin heidän lapsiaan. Olen nähnyt, kun isä ja äiti vetävät röökiä parvekkeella ja lapsi nukkuu vaunuissa siinä savujen keskellä. Eikö tupakoitsijoilla ole aivoja ollenkaan?
- meeriamanda
saataisiinpa laki! kirjoitti:
Vaikka asuukin kerrostalossa, ei se tarkoita sitä, että naapurit saavat elää miten sattuu. Kyllä jokin raja täytyy olla. Nyt kesällä savuttomat saavat kärsiä näistä parvekkeella polttajista. Tällainen ihmistyyppi on itsekäs, ei ota muita huomioon. Minä, minä vaan. Muutenkin tupakoitsijan ihmisluonne on erittäin ärsyttävä. Hän on taatusti myös juoppo! Juuri sellainen, johon en koskisi tikullakaan. Säälin heidän lapsiaan. Olen nähnyt, kun isä ja äiti vetävät röökiä parvekkeella ja lapsi nukkuu vaunuissa siinä savujen keskellä. Eikö tupakoitsijoilla ole aivoja ollenkaan?
MINÄ jatkossakin käyn terassaillani sauhuttelemassa, olen sitten miten itskäs tahansa.
Taloyhtiömme perussäännöissä ei ollut kieltoa kun asuntoni ostin.
Kieltoa ei voi yhtiökokouksessa päättää, omistusasunnoissa.
Pitäähän minunkin sietää yhtä sun toista, em. tenavien märinää aamusta iltaan...pihapiirissämme. Parveke kasvatusta...äiti tuu parvekkeelle...täälä huutaa se ja se. Sopeutumistahan se vaatii, tupakan vihaajilta kuin minultakin.
On olemassa taloyhtiöitä joissa on alunperin kielto savutteluun, lemmikkeihin ...joten valintahan on oma. - hajunenät
saataisiinpa laki! kirjoitti:
Vaikka asuukin kerrostalossa, ei se tarkoita sitä, että naapurit saavat elää miten sattuu. Kyllä jokin raja täytyy olla. Nyt kesällä savuttomat saavat kärsiä näistä parvekkeella polttajista. Tällainen ihmistyyppi on itsekäs, ei ota muita huomioon. Minä, minä vaan. Muutenkin tupakoitsijan ihmisluonne on erittäin ärsyttävä. Hän on taatusti myös juoppo! Juuri sellainen, johon en koskisi tikullakaan. Säälin heidän lapsiaan. Olen nähnyt, kun isä ja äiti vetävät röökiä parvekkeella ja lapsi nukkuu vaunuissa siinä savujen keskellä. Eikö tupakoitsijoilla ole aivoja ollenkaan?
Ärsyttäväkö olen. Minäkin sain viime kesänä naapuriltani moitteet, kun olin parvekkeella tupakoinut....
Sinänsä hupaisaa, koska olin koko kesän poissa asunnostani eli tarkka nenä silläkin ämmällä, kun tupakointini yli 500 kilometrin päästä haistoi. meeriamanda kirjoitti:
MINÄ jatkossakin käyn terassaillani sauhuttelemassa, olen sitten miten itskäs tahansa.
Taloyhtiömme perussäännöissä ei ollut kieltoa kun asuntoni ostin.
Kieltoa ei voi yhtiökokouksessa päättää, omistusasunnoissa.
Pitäähän minunkin sietää yhtä sun toista, em. tenavien märinää aamusta iltaan...pihapiirissämme. Parveke kasvatusta...äiti tuu parvekkeelle...täälä huutaa se ja se. Sopeutumistahan se vaatii, tupakan vihaajilta kuin minultakin.
On olemassa taloyhtiöitä joissa on alunperin kielto savutteluun, lemmikkeihin ...joten valintahan on oma.Kyllä se kielto vaan voidaan päättää yhtiökokouksessa.
Etkä sinä sitä asuntoa omista vaikka niin kuvittelet. Sinä omistat vain paperilappusen, joka oikeuttaa sinut asumaan määrätyssä huoneistossa niin kauan kuin maksat vastikkeesi ja asut muutenkin ihmisiksi, esimerkiksi et häiriköi naapureillesi vaikkapa tupakansavulla terrorisoimalla, jos sellainen on päätetty kieltää. Parveketupakointi on tasan tarkkaan yhtä fiksua kuin parvekkeelta kuseminen. Toinen sentään on pakollista vaikkakaan ei parvekkeelta, toinen ei ole koskaan pakollista vaan tahallista haitantekoa muille kanssaihmisille. Siitäkin huolimatta, että tätä eivät nämä minäminäminä -ihmiset halua ymmärtää.- meeriamanda
sitroen kirjoitti:
Kyllä se kielto vaan voidaan päättää yhtiökokouksessa.
Etkä sinä sitä asuntoa omista vaikka niin kuvittelet. Sinä omistat vain paperilappusen, joka oikeuttaa sinut asumaan määrätyssä huoneistossa niin kauan kuin maksat vastikkeesi ja asut muutenkin ihmisiksi, esimerkiksi et häiriköi naapureillesi vaikkapa tupakansavulla terrorisoimalla, jos sellainen on päätetty kieltää. Parveketupakointi on tasan tarkkaan yhtä fiksua kuin parvekkeelta kuseminen. Toinen sentään on pakollista vaikkakaan ei parvekkeelta, toinen ei ole koskaan pakollista vaan tahallista haitantekoa muille kanssaihmisille. Siitäkin huolimatta, että tätä eivät nämä minäminäminä -ihmiset halua ymmärtää.Jos teillä , ei meillä. Ja faktaa tietoa. Taloyhtiön pitäisi saada käräjäoikeudelta muutoslupa alkuperäisiin sääntöihin.
Meillä yk oli lakiasiantuntija, joka selvitti asiaa. Siihen ei taloyhtiö ollut halukas.
Vuokrataloista ja heidän säännöistään en tiedä.
Et ihan on päivitykseni tältävuodelta. - Tase pappa
kkkkk? kirjoitti:
Jos asuu kerrostalossa niin on pakko sopeutua tai pitää muuttaa muunlaiseen asumismuotoon.Minua ketuttaa mennä parvekkeelle piipulle, kun naapurin parvekkeella pidetään naisten kahvikestejä.
Niitä juttuja ei voi punastumatta kuunnella, mitä siellä pakostakin kuulee. Rouvat kun oikein intoutuvat muistelemaan kaikki valkovuotonsa, synnytyksensä ja sen tuskan määrän, jonka vain kukin on kohdallaan voinut kokea. Miesten persustan leveudet ja muut habitukseen kuuluvat avut saavat siellä kyytinsä. Avioelämänkin salat tulee päivänvaloon. Muistellaan SITÄ laivareissua likkojen kanssa, josta ei voi kertoa kun vain tässä seurassa - luottamuksella.
Kaikkien tuttaviensa huonot puolet jutellaan estoitta, naurun kikatuksen säestyksellä.
Se on kyllä myönnettävä, että harvemmin sieltä tupakin hajuja tulee, mutta se hajuvesien sekoitus voittaa jopa venäläisen mahorkankin hajun karmeudessaan.
Onni yksillä, kesä kaikilla.
- Korppis*
Naapuritko ne teitä parvekkeella kesäänne viettävät häiritsee. Meillä mökkiläisillä on paljon paremmin.
Moottorisaha vielä siihen kerrostalonne viereisen omakotitalon pihaan laulamaan sunnuntaipäiväksi.
Somaahan se on, eikös? Jokaisella kun on oikeus puuhastella "tontillaan" mitä lystää, vai ymmärsinkö sittenkään oikein ketjussani moottorisahalla jne...?
Olimme muuten korpimökillä. Naapuri se Uuno Turhapuro oli kavereineen laiturinsa korjaushommeleissa, ei häirinnyt , meitä saunojia se vasaran naputus ; )- Lopeta ennenkuin lop
Älä jaksa kirjoitti:
Kuka on katkera?
http://www.youtube.com/watch?v=kJJZIiiG48wOliko sinulla ko. asiaan mitään sanottavaa? Ihanko vain vaivauduit Korppiksen kirjoituksen takia? Pienet on pelut sinunkin päässäsi!
Älä jaksa kirjoitti:
Kuka on katkera?
http://www.youtube.com/watch?v=kJJZIiiG48wEnhän minä katkera ole en todellakaan minua vain nakrattaa nuo ilkeät naapurit jotka häiritsee niin, ketä mikin ; )
Täytyy nyt jotain tähän vääntää.
Kun mulla on ollut tosi hyvä onni noissa asunnoissa.
Niinkun nytkin.
Vuokraemännän kanssa istutaan pihalla ja nautitaan elämästä.
Tulee sen poikakin siihen ja meillä on aina hauskaa.
Poika polttaa tupakkaa ja kun systeri oli täällä niin sekin poltteli ihan kaikessa rauhassa eikä kukaan kiukutellut.
Musta on vaan niin kummallista kun kaikki naapurit tuntuu pilaavan niin monien elämää täällä.
Mie elän omaa elämää ja mun naapurit omaa.
Jos niiden elämään kuuluu tupakka niin mikä olen niitä siitä mollaamaan.
Mulla on taas ihan omat jutut.
Enkä ole tupakoinut koskaan, enkä myöskään tule tupakoimaan.
Ja silloin kun oli parveke asunto niin mie olin omalla ja toinen omalla. Sinne ne meni tuuleen loppujen lopuksi kaikki savut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as553129Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232944- 502820
- 562638
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582538Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482520On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532291Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782178- 692078
- 452062