Ebay.uk tilaaminen

NeitoHädässä

Eli mitenkäs noin yleensä brittien Ebaysta tilaaminen, muuttaako Paypal ostoksia tehdessä euroni ko. maan rahaksi vai pitääkö homma itse hoitaa? Mistä ja miten? Täällä yks avuton tarviis apua... Toivottavasti joku ymmärti!

28

11383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paypalit

      Siitä on vuosia, kun otin Paypalin käyttöön, kerron mitä muistan, käsitteistä en ole aivan varma.
      Ensinnäkin pitää rekisteröityä Paypaliin ja liittää sinne, jokin kortti Visa -luottokortti tai nykyisin käy jo debit card, Visa electron esim. Siinä meni minun tapauksessani muutama päivä käsittelyyn, sinne piti muitaakseni tallettaa 1 euro, jonka sai sitten takaisin, jotain sellaista, sitten Paypal oli käytössä.
      Sitten rahat vain menevät tililtä, kun maksetaan Ebay -kauppoja, Ei siinä tarvitse valuutoista välittää, kyllä ne muunnetaan, suomalaisella on yleensä euro -määräinen tili. Googlella voi katsoa arvion kurssista, kirjoittaa esim 10£ to € = 12.57jne
      Jos sinulla on paypal käytössä ja rahaa tilillä, niin siitä vain huutelemaan. Muuten on turha huudella.

    • jiipee56

      Moi,

      ehkä olet jo vastauksen jostain saanutkin kysymykseesi, mutta vastaanpa silti: sinun ei tarvitse muuta kuin maksaa PayPalin ilmoittama summa. Käsittääkseni he saavat oman korvauksensa vaihtokurssilla eli panevat siihen muutaman prosentin "välityspalkkion". Toimii hienosti!

    • Visapää

      Kyllä toimii hienosti ja nopeasti mutta aika huonoon kurssiin se menee. Tein punnissa kaupan ebayssa ja se oli huonompi kuin kauppalehden ilmoittama setelikurssi, selvästi huonompi kuin myyntikurssi. Arvioisin että siinä meni noin 5 € sadan punnan laskun maksamisessa. Se on tietysti vain arvaus, ja mihinkä sitä pitäisi verrata! Päädyin tuohon 5 euroon vertaamalla lukuun, jonka Google antaa.

      Se antaa maksaessa toisen mahdollisuuden, jos haluaa hoitaa sen itse Visan kautta, mutta en tiedä mitenkä se toimii, ja olisiko se ollut sen edullisempi. Sitähän tässä myös kysyttiin, Tietääkö joku?

    • sdfhjkl

      Vähän aiheen vierestä, mutta rupesin miettimään erästä juttua. Olen erästä tuotetta etsiskellyt, Suomesta ei löydy, Amerikasta tilatessa postikulut on ihan höpelöt tullissa maksut (ja vielä jos tuurilla tavara jäisi tulliin) mahdollisesti lisämaksuja näille Suomen välikäsille.

      Mutta, entäpä jos ostan tuotteen brittien ebayn kautta, mutta tavara tulee Yhdysvalloista, niin joudunko tästäkin huolimatta pulittamaan niitä suuria postikuluja, tullimaksuja ja mitä lie muuta?

      Sekavaa tekstiä, mutta lyhkäisesti vielä: Jos tuote tulee yhdysvalloista, niin onko mitään väliä tilaako brittien ebayn vai jenkkien ebayn kautta? Ei varmaan...?

    • Peruskuntalainen

      Ei. Tullia ei kiinnosta, mitä kautta tuote on hankittu. Jos lähetys tulee Yhdysvalloista, niin se tulee silloin Yhdysvalloista. Kauppakanavalla ei ole merkitystä, eikä se useimmiten edes tullimiehille selviä.

      Kannattaa ennen tilauksia tosiaan muistaa se tulli ja ostaa tavara kotimaasta jos lopullinen hintaero on pieni. Itse hankin ensikertalaisena Yhdysvalloista eBay-myyjältä Kenmore Camera, liki tuhannen euron lasin kameraani. Suomessa olisi ollut 999 euroa ja Kenmoresta tuli 999,95 dollariin pikapaketti $54,35. Yhteensä 1054,30 dollaria eli noin 790 euroa nykykurssin mukaan.

      Noh, hintaerohan menikin sitten tullissa nollille, itse asiassa olisi ollut Suomesta hankittuna hieman edullisempi. 272,56 euroa meni Tullin haaviin ennen kuin sain kapistuksen käsiini. Luulen että ensi kerralla hankin nämä kalliimmat jutut vaikkapa CameraNu.nl:stä.

      Sinänsä kauppa onnistui hyvin, että tavara saapui nopeasti, oli mitä piti eikä vielä ainakaan ole tarvinnut alkaa takuun kanssa säheltämään. Mielenkiintoista oli, että kuitti oli myös paketin kyljessä mutta minun piti itse tullata paketti omalta kotisohvaltani postin mukana tulleen ilmoituksen jälkeen. Eivät raaskineet avata muovikelmua ja katsoa mitä paketin sisällä pitäisi olla...?

    • sdfghjk2

      Näin vähän arvelinkin, kiitos hyvästä vastauksesta.

      Vähän vaan turhauttaa, kun Selviytyjät -tavaraa ei juuri Suomesta löydy (DVDtä pyörii satunnaisesti huutonetissä, mutta esimerkiksi buffit ja muut oheistuotteet on kiven alla). Kovasti on koitettu etsiä, mutta ei tunnu löytyvän mistään muualta, kun Yhdysvalloista ja jonkun verran Australiasta. Eli kalliiksi tulee. :(

    • Peruskuntalainen

      Eivät ne sentään jokaista pakettia laita sivuun. Mutta tuollaisilta "Expensive Camera Ltd" -firmoilta tulleet varmaankin jäävät liki poikkeuksetta haaviin.

      En todellakaan tiedä, mitä sellaiset Selviytyjä-tuotteet maksavat. Ota kuitenkin huomioon, että tuo 270 euron tullimaksu (tosin en tiedä millä perustein verotettu kun laskun loppusumma koostui kahdesta summasta, jotka oli laskettu kahdella eri prosentilla kahdesta eri hinnasta) oli liki tuhannen euron ostokselle. Mahdollista on myös että paketti pääsee tullin läpi ilman ongelmia, kannattaa kuitenkin varautua siihen että jonkin verran saattaa tulla lisäkustannuksia jos oikein kiinnostuvat.

    • asdfghjk5

      Ok, hyvä tietää että homma voi sujua ongelmittakin.

      Survivor-tuotteet eivät paljoa maksa, riippuu tietysti oheistuotteesta, mutta noita himoitsemiani buffeja (miksikä niitä suomeksi nyt sanotaan, huivi ehkä lähimpänä) saa ebaysta ja CBS:ssän sivuilta n. parillakympillä. Mahdolliset lisämaksut ei varmaan sitten erityisen suuriksi kuitenkaan voi kasvaa. Vaikka joku parikymppiä lisämaksuja ei sinänsä tuntuisi missään, mutta v*tuttaisi kuitenkin maksaa tullimaksuja tuotteen hinnan verran. :D

    • Peruskuntalainen

      Parin kympin tilaus

      a) tuskin jää haaviin
      b) on niin pieni ettei siitä ainakaan tullia voida periä. Meniköhän raja jossain neljän kympin pinnassa. Sittenkin vasta yli menevästä osuudesta.

      Kannattaa joillakin halvoilla (esim. tarvikemustepatruunat) tavaroilla ensin muutaman tilauksen verran harjoitella hommaa ennen kuin alkaa mitään kalliimpaa ostelemaan. Tosin tuon 20 euron tavaran rohkenisin kyllä ostaa ensikertalaisenakin. eBayssa vain tarkistaa että myyjällä hyvät palautteet, että toimittaa Suomeen, jne ja verkkokaupoista sitten kaivella netistä käyttäjäkokemuksia.

    • asdfgfh

      Parikymppiä postikulut, mutta ei pitäisi neljäänkymppiin ainakaan ebayn kautta tilattuna nousta hinta. CBS on sitten erikseen, kun parinkympin tilauksesta taisi tulla jotain 35e postikuluja jo. :D

      Kiitos paljon Peruskuntalainen, sinusta on ollut paljon apua!

    • Hinta nousi 100€

      Tämä liittyy nettiostamiseen.
      Näin sopivan 500 € objektiivin ja päätin ostaa sen. Moneen kertaa yritin maksaa ja aina oli jotakin väärin. 5-10 kertaa koetin ja sitten aattelin että olkoot. Pari tuntia kului ja menin sivulle uudestaan. Sama objektiivi oli edelleen myynnissä, mutta hinta noussut satasella.
      Jäipä ostamatta.
      Firma oli jostakin Pohjanmaalta.

    • shoppaan

      Ebaysta ostaminen on tullut viime syksystä lähtien minunkin lempikaupakseni.Olin ensikis hieman skeptinen tuoho Paypal systeemiin ja koko Ebayhin.Voitin kuitenkin ennakkoluuloni ja totean että on hyvä ja luotettava.Paypalista tuli hiljattain kirje, missä kerrotaan muutoksista jotka astuvat voimaan parin kuukauden päästä.
      Olen tilannut Kiinasta pikkutavaraa, ilmainen postitus mutta kyllähän sai odottaa, 3-5 viikkoa, eri myyjiltä.Sitten totesin että Englannista saa samoja tuotteita ja nopeasti, korkeintaan viikko.

      Itse olen ostanut vain yrityksistä.Suosittelen!

    • Bayaaja

      Ebay.uk:ta minäkin.Suurin osa tavarasta tulee kuitenkin Kiinasta,ei haittaa..
      Just tein "suuret" kaupat,kaks obiskan linssinsuojusta,huimat 0,79€ kappale.
      Lentorahtina pölähtivät,suoraan postilaatikkoon,ei siis se lentsikka.Ei postikuluja tms. hyvin toimii,valikoima valtava,hinnat ei,suosittelen.

    • Olipa selkeä :)

      ALV:n ne laittaa siihen päälle, jos tilaa VAT-maan ulkopuolelta. Kai tuo VAT on ALV lontooksi. EU-maasta voi melko huoletta tilailla, ainakin Englannista ja Saksasta olen tilaillut.
      USA:sta tulee se 24%, lisää tullimaksut.

      Tässä esimerkkitaulukko:
      http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/tullit_ja_verot/esimerkkeja/index.jsp

      Näyttäisi kameroilla olevan jotain erioikeuksia, mutta eipä se pari % lohduta jos sen alvin joutuu maksamaan.

      Alle 20€ ostoksiin ei puututa, vaikka Kiinasta tilaisi.

    • Verkostaostaja
    • Oikaistaan_vähän

      PayPalin kautta voi maksaa visa-kortilla vaikka ei ole PayPal tiliä.

    • Täältä-saa

      Itse olen tilannut tuotteita Ebay:stä Turvallisestinetista.fi palvelun kautta. Oli kohtuullisen vaivatonta, piti vaan kopioida tuotteen tiedot ton kyseisen sivun tilauslomakkeelle. Tuli lasku sähköpostiin ja siitä viikon päästä oli tuotteet postissa.

      Olen itse sen verran tumpelo noiden juttujen kanssa, että suosittelen palvelua niille, jotka haluavat nopeuttaa elämäänsä. Joo ja käsittelymaksuahan tuolta ottivat luonnollisesti, kun tilasin. Laskussa oli selkeesti kyllä kerrottu, että paljon tuote maksaa ja paljonko ottavat välistä. Tais mennä minulta 3 euroa ylimäärästä.

      http://www.turvallisestinetista.fi/

      • Anonyymi

        "Olen itse sen verran tumpelo noiden juttujen kanssa, että suosittelen palvelua"

        minä en suosittele tuota palvelua.
        toiseksi, tullissa itse maksaminen on äärettömän helppoa , siellä ei voi tehdä virheitä.
        Yhtä asiaa kysytään ja siten seuraava sivu. JA ON ILMAISTA.

        jos välittäjien antaa maksaa, on sitten jo kyseenalaista kannattaako tilata , koska takuut yms on myöhemmin olemattomia. Suuremmissa laitteissa on yhteensopimisongelmia ja aina voi saada "vähän käytetyn" ja huonoksi havaitun.


    • Mitä-järkee

      Mitä järkee käyttää turvallisestinetista, kun hintaan tulee lisää ja tuotteen tuleminen viivästyy.
      Kysyn vaan 6 vuoden ja yli 3000 tilauksen tehneenä, kaikki omaan kulutukseen tai kavereille. Siis ebay tilaukset ja maksu PayPal, maksan myös PayPalilla, aina kuin mahdollista.

      "Selkeä hinnoittelu. Perimme palkkion, joka on 2,5€/tilaus ja 2,9% tuotteen hinnasta, sekä PayPalin perimät palkkiot valuuttamuunnoksista."

      http://www.turvallisestinetista.fi/

      • Anonyymi

        "Mitä järkee käyttää turvallisestinetista, kun hintaan tulee lisää ja tuotteen tuleminen viivästyy."

        totta ei mitään järkee, sehän on vain mainosta,

        http://www.turvallisestinetista.fi/ Google ilmoittaa vielä että EI TURVALLINEN SIVU, vai onko se minun virustorjuntaohjelmani.


    • Mitä-järkee

      "Itse olen tilannut tuotteita Ebay:stä Turvallisestinetista.fi"


      kai kaikki käsitti,,,,,,,,,,, tuo oli mainos

      tuolta tilaamalla vaikeampaa ja monimutkaisempaa ja paljon kalliimpaa

    • Kallis_kauppa
    • Huomatkaa

      Ebay-ostokset voi maksaa Visa-kortilla Paypalin kautta, ei tarvi Paypal-tiliä. Ja tällöin luottokorttiyhtiö toimii 'vakuutuksena' jos tilattua tavaraa ei tulekaan, tai tulee vain se kuuluisa tiiliskivi.
      Ei ole MITÄÄN syytä ostaa kotimaisesta kivijalkakaupasta jos hinta on Ebay-hintaa ( toimitus) kalliimpi.
      Esimerkiksi Saksalaisilla ja Englantilaisilla kaupoilla on aivan eri määrät tavaraa (ja valikoimaa) varastoissaan kuin Suomalaisilla, joten toimitusajat sieltä ovat huomattavasti lyhyemmät. Ja postikulutkin yleensä paljon pienemmät kuin Suomessa.
      Ja EU-alueelta tilattaessa ei mene ALV- tai tullimaksuja.

      • JuuriNäinOn

        Eikä myöskään ole mitään syytä tilata kotimaisesta nettikaupasta, jos sen hinta toimituskulut ovat suuremmat kuin ulkomailta. Ja yleensä juuri näin on, ja kiitos siitä Suomen postille.


    • Anonyymi

      Tilaa saksasta on eu maa . Ebay.de

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      siinä tuotteiden alla lukee mistä maasta ne lähetetään. Vain Eu maista tulee ilman tullihäsläystä ja postin ryöstöä. Nykyään EU:n ulkopuolelta pitää maksaa VAT ebaylle. lisäksi kaikkien maksujen päälle tulee suomessa alvi mahdollinen tullimaksu ja postin käsittelymaksu. Vaikka VAT on sama kuin arvonlisävero eli alv EU:n alueella. No Suomessa joutuu nykyään kuitenkin maksaa alvin vielä tuon päälle ja postin käsittelymaksun mahdollisia tullimaksuja. Otin yhteyttä tulliin sanoivat vain että voi voi heidän järjestelmänsä ei tee yhteistyötä ebayn kanssa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5078
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe