Pystyttekö nostamaan ukkovarpaanne ylös.
Mulla toinen nousee ja toinen ei.
Suuri varvaskysely
35
147
Vastaukset
Unohdin, että haluan tietäää.
- ei kyykystä ylös...
Ukkovarpaat nousee, mutta toiset vain ukkovarpaan kanssa. Kyykkypissa ei onnistu enää. Polvet on huonosti harjoitettu, vaikka nivelrikkoa tai särkyä ei olekkaan.
ei kyykystä ylös... kirjoitti:
Ukkovarpaat nousee, mutta toiset vain ukkovarpaan kanssa. Kyykkypissa ei onnistu enää. Polvet on huonosti harjoitettu, vaikka nivelrikkoa tai särkyä ei olekkaan.
Kyllä mulla nousee muut varpaat ylös vaikka ukkovarvan olisi lattiassa kiinni.
- ei kyykystä ylös...
Nittaminax kirjoitti:
Kyllä mulla nousee muut varpaat ylös vaikka ukkovarvan olisi lattiassa kiinni.
Piti ihan tarkastaa noita muita varpaita. Nousee ne, vaikka ukkovarvas on maassa. Mielenkiintoinen päiväjumppa.
Mutta entäs se kyykkypissa? Marja- ja sieniretkillä se olisi verraton taito, mutta puu pitää olla vierellä, että siitä ylös pääsisin.
Auttaisiko 3 kk kuntoilu ennen syksyisiä retkiä, vai onko jo turhaa tällä ikälukemalla (68-v)?
- haluaisin tietää
Mielenkiintoista. Useimmiten taitavat nämä matkimisaloitukset tulla puskista.
Yhtä paljon nousevat.- haluaisin tietää
Nittaminax kirjoitti:
Pitäisikö minun nyt olla huolissani kun toinen ei nouse. Olisiko mensasta tähän apua.
Tässä kohtaa (haluamatta mitenkään loukata) tulee mieleen vain se, että millä tyylillä sinulle on puhuttu, kun olit lapsi.
haluaisin tietää kirjoitti:
Tässä kohtaa (haluamatta mitenkään loukata) tulee mieleen vain se, että millä tyylillä sinulle on puhuttu, kun olit lapsi.
Niin milläkö tyylillä? Tuskin sen kummosilla kuin sinullekkaan. Millä tyylillä sinulle puhuttiin, jos vaikka voisin ottaa opiksi.
Nousee, molemmat yhtä paljon...
Hienoa..mun pitää varmaan tolle toiselle varpaalle tehä jotain.
Kiva vertailla muitten varpaitten toimintaa omaani. ;)
Nousee, molemmat, ei vielä muumio.
No onneksi et ole muumio. Siin vois käydä niin et napsahtaisi kuivuuttaan molemmat varpaat poikki. ;)
- mimmimummi
Ei nouse erikseen kumpikaa, mutta muiden mukana kumpikin. Pelkästään ukkovarvas ei tottele ylösnousu käskyä.
- mimmimummi
Nittaminax kirjoitti:
Minä saan jopa kaikki varpaat haralleen, paitsi tietenkin sitä yhtä. ;)
Pitäsköhän alkaa harjoittelemaan, ihan tosissaan. Mulla on toisessa iso vaivaisenluu, sitä enemmän joskus vähän treenaan. Lääkäri ei suositellut leikkausta sille, muuta kuin kärsiä vaan. Ei se onneksi enää kipuile.
Mun mummolla oli kanssa vaivaisenluita, mutta en muista että miten ne syntyy. Itselläni ei niitä onneksi ole. Kivuliaita kuulemma olivat. :(
- mimmimummi
Siinä vaiheessa kun kasvoi niin särki. Omani on tullut korkokengistä, korkeista ja kapeista. Miten ihminen pystyi semmosilla olemaan päivät pitkät, ja tuntui aivan luonnolliselta silloin.
mimmimummi kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun kasvoi niin särki. Omani on tullut korkokengistä, korkeista ja kapeista. Miten ihminen pystyi semmosilla olemaan päivät pitkät, ja tuntui aivan luonnolliselta silloin.
Mä en onneksi koskaan pahemmin käyttänyt korkkareita ku tuppas käymään et aina muljahti nivelsiteet.
- RaiVille
Kysymys on huonosti laadittu, koska ukkovarvas nousee erilailla jos sen nostaa ylös yksinään. Jos muita varpaita saa olla mukana niin ukkovarvas kuin ukkovarvas nousee ylös jokaisella normaalilla. Lisäksi nousukulma on tärkeä, koska on jo sairaalloista jos anatoomisen rakanteen puolesta varvas nousee osoittamaan kohti kattoa.
Niin normaaleilla nousee varvas ylös, nostaa sen miten vain, mutta ei, jos siinä on vikaa.
Itse pystyn normaalisti varpaani nostamaan yksittäin tai muitten kanssa. Nostokulmalla mitään merkitystä ole, se joko nousee tai ei.
- käärmenainen##
Ukkovarpaani nousevat, ja kummankin ketaran saan niskan taakse.
Niveleni ovat yliliikkuvia. Jaa pelkän ukkovarpaan??
En muuten pysty, ne nousee kaikki yht`aikaa.
Oli pakko kokeilla.- meeriamanda
Tarkoitatkohan niin et neljä varpia on tiukasti lattiassa ja ukkovarpi vain ylös?
Meinaan et vängällä yrittää seureevakin nousta samanaikaisesti. :))
vasen on ´terhakkaampi´ oikea niskoittelee. :DJuuri silleen. Oikea mullakin pistää hankaan, mutta se onkin kipeä ja ollut vuosia..ei nouse ei. Oliskohan siinä kihti. ;)
- henrjii
kyllä, erikseen, ja yhtäaikaa
- SAS*
Huonosti nousee, ehkä 30 astetta. Oikea on jäykempi ja nivel turvonnut, joskus kipeäkin. Ainakin kymmenen vuotta ollut tämä tilanne, mutta ei ole haitannut elämää.
Samoin ranteet nousevat heikosti, ehkä sama astekulma. Ei sekään ole haitannut.
Sanoisin näitä ominaisuuksiksi, en vioiksi. - bessie*
Vuosia sitten keräsin varpaillani terassin lattialle tyhjennetyn tulitikkulaatikollisen tikkuja takaisin rasiaan ja kaikki samaan suuntaan nätisti, ihan vaan aamiaisen nauttimisen ohella. Arvelen terassilla muitakin tihutöitä ja varkauksia tehneen närhen olleen asialla, motiivi ei ole selvinnyt.
Nyt luultavasti jäisi tekemättä, kun molempien jalkojen kakkosia lyhennettiin neljä milliä ja niiden nivelet jäykistettiin.
Ykköset nousee hyvin, mutta kakkoset tulee vähän mukana, muut ei. Onnistuu parhaiten, kun otan muilla otteen lattiasta ensin ja sitten vasta nostan. Ihan noin vainkin onnistuu, mutta ei joka yrityksellä.No jo on ollut temppu, mutta teitkö sen seisoen vai istuen. Meinaan mä en pysty istuessa nostaa ku kynän. Ajattelin et ohuempaa ei edes saa siellä pysymään tai siis siitä ei saa otetta.
- bessie*
Nittaminax kirjoitti:
No jo on ollut temppu, mutta teitkö sen seisoen vai istuen. Meinaan mä en pysty istuessa nostaa ku kynän. Ajattelin et ohuempaa ei edes saa siellä pysymään tai siis siitä ei saa otetta.
Ei se ollut temppu eikä mikään. Suurimman osan otin vähän sellaisella kourakuormaajan tapaisella otteella, taisi muutaman kerran mennä useampikin kerralla. Enimmäkseen istuin tuolilla, mutta hankalasti sijaitsevat piti ottaa terassin lattialla istuen ja molempia jalkoja käyttäen. Se on liuskekivilattia, eikä aivan tasainen muutenkaan ja laattojen saumojen korkeusero vielä.
- .
Molemmat liikkuvat ylös ja alas. Nostan tikunkin varpaillani.
- Tilja K
Ehdotan, että nostelet vain sitä varvasta, jota pystyt nostamaan, ainakin enimmäkseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1652056
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu141962- 1191375
- 981362
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4481223- 67957
- 50866
- 49861
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä222757Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa339734