Hampaat hajoaa suuhun, taustalla bentsoriippuvuus & väärinkäyttö

toipuva addikti

Mulle määrättiin opamoxia ja stilnoctia vuonna 2006 masennuksen hoidon yhteydessä, parin vuoden sisällä annokset nousi ja viime vuoden kesällä olin ajautunut niin pahaan kierteeseen, väärinkäyttöön ja ehdottomaan riippuvuuteen että menin katkolle. Lääkkeiden vähennys sujui suunnitelmien mukaan, retkahdin kaksi kertaa mutten pahasti, ja nyt olen ollut lääkkeettömänä nelisen kuukautta. (Hyvä minä!)

Nyt kun ajatukset on selkeät ja alkaa huomata kaiken muunkin mitä maailmassa tapahtuu kuin vaan sen oman navan ja pillerit, niin huomaan että hampaat hajoaa suuhun. Mulla on neljä lohjennutta hammasta, kaikkia hampaita särkee ja muutenkin ne ei oo kunnossa.
Kun olin ihan pohjalla lääkkeiden kanssa, en harjannut hampaita kuin kerran päivässä, joskus jätin kokonaan väliin. Muuten olen aina hoitanut hampaani hyvin eikä ole ollut reikiä.

Miten pitäisi tehdä? Pelkään mennä hammaslääkäriin (olen aina ollut hml-kammoinen), osittain tuo hml-pelko mutta myös hävettää mennä kertomaan tämä tarinani vaikka nyt onkin asiat ihan hyvällä mallilla.

Olen vain 28-vuotias enkä haluaisi että kaikki hampaat tippuu suusta...

Apua??!?! Miten tätä hoidetaan vai voiko ees hoitaa?? Kellään mitään kokemusta tai HYVIÄ NEUVOJA???

5

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .piste.piste.piste.

"en harjannut hampaita kuin kerran päivässä, joskus jätin kokonaan väliin"

aika normaalia hampaiden pesua. eri asia olisi, jos olisit pessyt vain kerran viikossa tai harvemmin. varmaan johtuu ruokavaliosta tai jostain. kannattaa mennä hammaslääkäriin ihan mielenrauhan takia, jos vaikka se oikea syy löytyisikin. kannattaa muistaa, että hammaslääkärit ovat nähneet, vaikka minkälaista purukalustoa, ja niiden työ on korjata hampaita eikä tuomita ihmisiä hyviin ja huonoihin.

• gfdt

Ittellä on yleensä 4kk-7kk taukoja hampaiden pesussa.
        Normaalisti harjaan kerran pari 1kk-2kk tai 3kk välein.

Hampaissa ei ole reikiä ja hammaskiveäkään ei juuri ole, väri on keltanen.

Tuskin kaikki hampaat on ihan paskassa kunnossa.

• gfdt
        gfdt kirjoitti:

Ittellä on yleensä 4kk-7kk taukoja hampaiden pesussa.
        Normaalisti harjaan kerran pari 1kk-2kk tai 3kk välein.

Hampaissa ei ole reikiä ja hammaskiveäkään ei juuri ole, väri on keltanen.

Tuskin kaikki hampaat on ihan paskassa kunnossa.

*Tuskin kaikki hampaat on ihan paskassa kunnossa.*

*korjaus

Tuskin kaikki hampaat on ihan paskassa kunnossa alottajalla, vaikka osa olis lohjennut ja muita hampaita vihloo.

• meerohkeesti

Jaa benzotko ne hajoittaiskin. Mä olen kasn niitä syöny ja hampaita menny korjauskelvottomis ja näin ollen niitä vedetään urakalla pois. Kannatas siis mennä kun sulla jo kaikkia särkee, sillä hammaslääkäreihin on jonoa ja tilanne koko ajan vain pahenee suussa ja sit on vaikea edes olla kun jatkuva kipuilu suussa.

• Huonot hampaat

Suuhygienisti ei vielä poraile eikä tee mitään korjauksia. Varaa aika ja toimi, mitään et ole vielä menettänyt. Kauhutarinoitahan on : aivoihin menee pöpöjä suoraan ikenistä ja huonosti hoidetuista tai hoitamattomista hampaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 564
      9266
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      2365
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      184
      1485
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      19
      1209
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      940
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      877
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      794
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      792
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      41
      732
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      75
      642
    Aihe