Hampaat hajoaa suuhun, taustalla bentsoriippuvuus & väärinkäyttö

toipuva addikti

Mulle määrättiin opamoxia ja stilnoctia vuonna 2006 masennuksen hoidon yhteydessä, parin vuoden sisällä annokset nousi ja viime vuoden kesällä olin ajautunut niin pahaan kierteeseen, väärinkäyttöön ja ehdottomaan riippuvuuteen että menin katkolle. Lääkkeiden vähennys sujui suunnitelmien mukaan, retkahdin kaksi kertaa mutten pahasti, ja nyt olen ollut lääkkeettömänä nelisen kuukautta. (Hyvä minä!)

Nyt kun ajatukset on selkeät ja alkaa huomata kaiken muunkin mitä maailmassa tapahtuu kuin vaan sen oman navan ja pillerit, niin huomaan että hampaat hajoaa suuhun. Mulla on neljä lohjennutta hammasta, kaikkia hampaita särkee ja muutenkin ne ei oo kunnossa.
Kun olin ihan pohjalla lääkkeiden kanssa, en harjannut hampaita kuin kerran päivässä, joskus jätin kokonaan väliin. Muuten olen aina hoitanut hampaani hyvin eikä ole ollut reikiä.

Miten pitäisi tehdä? Pelkään mennä hammaslääkäriin (olen aina ollut hml-kammoinen), osittain tuo hml-pelko mutta myös hävettää mennä kertomaan tämä tarinani vaikka nyt onkin asiat ihan hyvällä mallilla.

Olen vain 28-vuotias enkä haluaisi että kaikki hampaat tippuu suusta...

Apua??!?! Miten tätä hoidetaan vai voiko ees hoitaa?? Kellään mitään kokemusta tai HYVIÄ NEUVOJA???

5

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .piste.piste.piste.

      "en harjannut hampaita kuin kerran päivässä, joskus jätin kokonaan väliin"

      aika normaalia hampaiden pesua. eri asia olisi, jos olisit pessyt vain kerran viikossa tai harvemmin. varmaan johtuu ruokavaliosta tai jostain. kannattaa mennä hammaslääkäriin ihan mielenrauhan takia, jos vaikka se oikea syy löytyisikin. kannattaa muistaa, että hammaslääkärit ovat nähneet, vaikka minkälaista purukalustoa, ja niiden työ on korjata hampaita eikä tuomita ihmisiä hyviin ja huonoihin.

      • gfdt

        Ittellä on yleensä 4kk-7kk taukoja hampaiden pesussa.
        Normaalisti harjaan kerran pari 1kk-2kk tai 3kk välein.

        Hampaissa ei ole reikiä ja hammaskiveäkään ei juuri ole, väri on keltanen.

        Tuskin kaikki hampaat on ihan paskassa kunnossa.


      • gfdt
        gfdt kirjoitti:

        Ittellä on yleensä 4kk-7kk taukoja hampaiden pesussa.
        Normaalisti harjaan kerran pari 1kk-2kk tai 3kk välein.

        Hampaissa ei ole reikiä ja hammaskiveäkään ei juuri ole, väri on keltanen.

        Tuskin kaikki hampaat on ihan paskassa kunnossa.

        *Tuskin kaikki hampaat on ihan paskassa kunnossa.*

        *korjaus

        Tuskin kaikki hampaat on ihan paskassa kunnossa alottajalla, vaikka osa olis lohjennut ja muita hampaita vihloo.


    • meerohkeesti

      Jaa benzotko ne hajoittaiskin. Mä olen kasn niitä syöny ja hampaita menny korjauskelvottomis ja näin ollen niitä vedetään urakalla pois. Kannatas siis mennä kun sulla jo kaikkia särkee, sillä hammaslääkäreihin on jonoa ja tilanne koko ajan vain pahenee suussa ja sit on vaikea edes olla kun jatkuva kipuilu suussa.

    • Huonot hampaat

      Suuhygienisti ei vielä poraile eikä tee mitään korjauksia. Varaa aika ja toimi, mitään et ole vielä menettänyt. Kauhutarinoitahan on : aivoihin menee pöpöjä suoraan ikenistä ja huonosti hoidetuista tai hoitamattomista hampaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe