Avoin kysymys Lukuhärölle

Tiedustelija 2

Voisitko perustella, että miksi omistusasuntoa ei ole kannattanut ostaa, vaan asua vuokralla?
Laskelma olisi mukava saada vaikka vuodesta 2005, jonka ajan olet rommausta kuuluttanut ja kieltänyt oman oston.

13

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Slioppo

Ei Lukihäröltä mitään laskelmaa tule.
      Turha kysyä. Lukihärön laskutaito loppuu housujen laskemiseen Läskin tullessa omilla avaimilla perimään vuokravelkoja.
      Tyypillinen vuokralainen.

• vastailija nr1

Maksatan asumiskulut ja kaiken muunkin veronmaksajilla.

• ohjelmoitu itsetuho

Onneksi evoluutio on varustanut ihmisetkin mekanismilla, joka saa hyödyttömät yksilöt kuolla kupsahtamaan ainakin 10 vuotta muita aikaisemmin. Huom. tämä NÄKYY tilastoissa.

Ja näkyy myös katukuvassa. Viimeistään neljänkympin iässä rupeaa kaduttamaan, kun baareissa riekkuminen, tupakointi, huonot ruokailutottumukset yms. alkaa näkyä ulkomuodossa ja viikatemies rupeaa haventamaan kaveripiiriä (viina, huumeet yms.)

Erilaiset tukiasuntolat ja kaikken halvimmat & huonokuntoisimmat vuokraläävät (siis 30-40 vuotiaat talot, joiden ao. asuntoja ei ikinä ole rempattu) ovat täynnä kaltaisiasi.

Se on vaan tuossa vaiheessa jo liian myöhäistä yrittää kääntää elämänsä suuntaa. Edessä on siis kurja, mutta onneksi lyhyehkö, vanhuus.

Näitä sielunveljiäsi olen siis tavannut mm. kiinteistöjen kuntoa arvioitaessa. Eräskin valitteli, että vähän on tylsää, kun ei kroppa enää kestä lainkaan viinaa. Vaikkei tälläkään ollut ikää edes viittäkymmentä. Mitähän sitä sitten keksisi, kun ex tutut on haudassa / viettävät kaikki päivänsä lähiöräkälässä....?

• Tiedustelija 2

Kysymys on kovin auki edelleen.

• Näin täällä

Täällä näin. Pitää olla mobilisaatiota. Pitää olla mahdollisuus nostaa kytkintä, kun siltä tuntuu. Mulla loppu jo työura 2010. Nyt tehnyt firapeeli hommia ja jumiutunut tänne. Se kytkimen nostaminen on heppoa näin velattomana ja ketteränä. En ole vaan vielä viitsinyt, kun töitä toisiltakin aloilta löytyy. Ei tämä mitään kestävää ole, minkä varaan laskea ja ottaa lainoja.

Siinä sitä ollaan, kun on sementoinut itsensä tiettyyn paikkaan, lainoilla. Monella on Salossa näin. Mihinkäs lähdet sen velkapallon kanssa, kun varmana et saa myytyä. Työttömyyttä ja sossun rahoja loppu ikä. Pitää olla ketterä, niin kuin Nokiakin mainostaa. Se on päivän sana!

• hyvinmeneevaan

Salosta terkkuja.

Muutin tänne nokialle töihin 22 v. sitten.
        Sillon rakensin omakottalon, ja muutamaa vuotta myöhemmin rakensin kesämökin turun saaristoon.
        22 vuoden aikana olen myös ostanut turusta 5 sijoitusasuntoa.
        Lisäksi on autot, veneet jne.
        Kaikki on maksettu, velkaa on Nolla€.

Minulle ei lomautus iske tällä kertaa, mutta eipä tuon väliä vaikka iskisi.
        Ei ole velkaa, ei ole huolta. Pääomatulot ovat 36.000€/v.

On tämä minulle ainakin ollut kultakaivos, yhtä lailla voisin olla edelleen kalliossa työttömänä vuokralla.

Ei täällä Salossa nyt niin kauhean huonosti asiat ole, moni on maksanut talonsa ja mökkinsä kuten minä, ja lakuvarjo on ihan ok.
        Taas on monella maailma auki. Tästä on nätti käydä töissä vaikka turussa, ei mikään matka.

Murehtikaa te vaan ihan oman seutunne asioita.

• Luki.
        hyvinmeneevaan kirjoitti:

Salosta terkkuja.

Muutin tänne nokialle töihin 22 v. sitten.
        Sillon rakensin omakottalon, ja muutamaa vuotta myöhemmin rakensin kesämökin turun saaristoon.
        22 vuoden aikana olen myös ostanut turusta 5 sijoitusasuntoa.
        Lisäksi on autot, veneet jne.
        Kaikki on maksettu, velkaa on Nolla€.

Minulle ei lomautus iske tällä kertaa, mutta eipä tuon väliä vaikka iskisi.
        Ei ole velkaa, ei ole huolta. Pääomatulot ovat 36.000€/v.

On tämä minulle ainakin ollut kultakaivos, yhtä lailla voisin olla edelleen kalliossa työttömänä vuokralla.

Ei täällä Salossa nyt niin kauhean huonosti asiat ole, moni on maksanut talonsa ja mökkinsä kuten minä, ja lakuvarjo on ihan ok.
        Taas on monella maailma auki. Tästä on nätti käydä töissä vaikka turussa, ei mikään matka.

Murehtikaa te vaan ihan oman seutunne asioita.

Hei eilen ja tänään olin salossa sieltä turkuun ja iittalaan ja nyt hämeenlinasssa.Kovin olivat hiljaisia salossa tänään voin todistaa kun olin sielä.

Ei pompittu riemusta.

• Luki.

Aina on kannattanut ostaa ja myydä mutta ei ole kannatavaa maksaa markkina hintoja.

Vuokralla en ole neuvonut asumaan ketään.

2005 en ole ollut palstalla vasta noin kolmen vuoden aijan.

Ja jos ei maksa markkina hintoja niin edelleen saa kohteita ostettua viime vuosituhannen hinnoilla.

Siinä sitä on laskelmaa kerrakseen.Maksoitko kuplan?

• Luki.

Kyllä Luki kun ostaa niin ei maksa 2000 luvun hintoja ,toivottavasti on muitakin tai on maksanut päämärkänä kuplan,ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

niin että tuliko maksettua liikaa ?ihan voi vuodattaa jos haluaa,onhan niitä ollut melkoisesti kuplan maksajia.

• Luki.

Sanon vielä kun ei mene perille ei mene. kuplaa maksatte märkäpäänä muulin lailla. Pankin torppareita kuplan maksajia varoitin kaikkia aikoinaan mutta uskoitteko no ette. Kuplalla homeläävä ja ny t puntissa valuu paskat minä varoitin mutta muuli ei usko ei.

Salosa hiljaista ja kauppa seis meinasin ostaa mäkin olisi saanut -90% alella välittäjä hätäpäissään märkäpäänä soitteli perään mutten ostanut kuplaa en maksa ikinä en vaan teen ostoksiet kun siltä tuntuu kuplaa en maksa velalla.

• Luki.

Joku taas käyttää humaluspäissään oikean lukin nimimerkkiä.

kertoen: Sanon vielä kun ei mene perille ei mene. kuplaa maksatte märkäpäänä muulin lailla. Pankin torppareita kuplan maksajia varoitin kaikkia aikoinaan mutta uskoitteko no ette. Kuplalla homeläävä ja ny t puntissa valuu paskat minä varoitin mutta muuli ei usko ei.

Salosa hiljaista ja kauppa seis meinasin ostaa mäkin olisi saanut -90% alella välittäjä hätäpäissään märkäpäänä soitteli perään mutten ostanut kuplaa en maksa ikinä en vaan teen ostoksiet kun siltä tuntuu kuplaa en maksa velalla.

Oikea Luki vastaa ei kannata maksaa ilmaa.

• täysi loma!! ja taas

ei kyse ole laskelmasta, tai siis matematiikasta johon viittaat.
      Vastakysymys: kerro meille laskelma miksi omistusasujat yleensä kesälomansa kunnostavat kotiaan. Huomaatko kaikki asiat eivät ole laskelmia. :))

• Luki.

Kun ei muuten aika riitä kun pitää maksaa sitä ostostaan,ja loppu aika korjaila ja ehostaa,siinä sitä elämä kuluu parakin ympärillä kunnes hups,huomaakin mähän olen joka kesä korjaillut ja ottanut remontti lainaa ja nyt pitäs myydä kun toinen jalka on jo haudassa.

Että semmosta,toiset käyttävät elin aikansa toisella tavalla ja rahansa,kierellen vähän maailmaa,kun toiset kiertelee oman tonttinsa reunoja.

Molemmat kyllä tulee tutuiksi samalla tavalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      88
      4209
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3203
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      939
    6. 134
      921
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe