Olen 36 vuotias nainen ja minulle ei ole ollut raskauksia.
Olen ollut laihdutuskuurilla puoli vuotta ja olen päässyt tavoitepainooni. Nyt laihiksen loppupuolella alkoi kuukautiset tulemaan noin kahden viikon välein ja vielä aika runsaina, sekä kestäneet 6-7 päivää.
Lueskelin netistä, että on yleistä laihdutuskuurin myötä saada menkat tiheiksi ja runsaiksi, mutta palautuuko ne ajan kanssa normaaleiksi?
Olen syönyt Melian e-pillereitä jo vuosia ja ennen kuukautiset on ollut niukat ja kestänyt vain noin 3-4 päivää.
Viime talvena kävin papa-kokeessa ja ensimmäinen koe ei edes onnistunut, sillä emättimen limakalvot oli niin kuivat, ettei kätilö pystynyt ottamaan koetta (oli ihan järkyttävä kipu ankannokkaa sisään työnnettäessä).
Hän antoi ohjeeksi käyttää estrogeeniä sisältäviä emätinpuikkoja kuukauden ja tulla sitten uudestaan papa-kokeeseen.
Toisella yrittämällä papa onnistui ja tulos oli puhdas. Limakalvoni oli kuitenkin silloinki todella kuivat ja ovat edelleen.
Minusta tuntuu, että noista puikoista ei ollut mitään hyötyä kuivuuden paantamiseen. Onko jollakin antaa vinkkejä mikä tepsisi limaklavojen kuivuuteen.
Minulla ei ole ollut seksiä vuoteen ja nyt löysin uuden miesysävän ja mietityttää miten seksi tulee onnistumaan kuivien limakalvojen kanssa ja sitten vielä ottaa päähän nut tiheät menkat.
Jos olen tyydyttänyt itseäni sauvalla, niin kärsin sen jälkeen pienestä vuodosta ja kirvelystä, ei ollenkaan kivaa :(
Tiheät Kuukautiset, kuivat limakalvot
2
206
Vastaukset
- ghsrdtjcfky
Ootko koskaan lukenut pilleripaketissa mukana tullutta ohjetta?
1. Merkin nimi on Meliane.
2. Sinulla ei ole pillereiden aikana kuukautisia tai kuukautiskiertoa, vaan keinotekoisesti aikaan saatu jäljitelmä, jonka toiminnassa voi esiintyä ongelmia.
3. Nämä ongelmat on lueteltu kohdassa, jossa kerrotaan mahdollisista haittavaikutuksista. Listalta löytyy mm. vuotohäiriöt ja limakalvojen kuivuminen.
Joten kysyn vaan, että miksi etsit hoitoa oireisiin, kun pitäisi tarttua niiden aiheuttajaan? - ruokavalio
Ilmeisesti et enää käytä e-pillereitä, koska silloinhan vuodon ei pitäisi tulla säännöllisesti.
Olet ehkä laihduttaessa vähentänyt liikaa rasvan määrää ravinnostasi. Limakalvoihin vaikuttaa myös esimerkiksi A-vitamiini, jota esimerkiksi on porkkanassa tai sen esiastetta.
Seksi sujuu liukastusvoiteiden avulla.
Oletko käyttänyt emättimen voiteluun esimerkiksi Ceridalia, jota saa apteekista. Sitä voi käyttää monta kertaa päivässä, kun se on ihan perusöljy.
Estrogeenivoiteen pitäisi kyllä auttaa limakalvojen kuivuuteen, mutta lääkärin reseptillä voisit saada tehokkaampia. Mutta on apteekissakin vaihtoehtoja ilman reseptiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2364016Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411481
- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770