Moi,luin jostain nettikeskustelusta että taulukkomaksun (vai onko se nimeltään ulosottomaksu) perimminen lakkaa, kun on kaksi vuotta maksanut ulosottoon.
Itse olen maksanut yli neljä vuotta ja edelleen taulukkomaksu peritään (ei elatusmaksuja ulosotossa vaan normivelkoja).
Onko tuo siis vain huhu että taulukkomaksut lakkaavat tietyn ajanjakson jälkeen. En löytänyt mitään virallista tekstiä.
Jos tuo on totta, tilittääkö ulosotto liikaa perityt taulukkomaksut jälkikäteen velkojille? (haluan siis oikeasti päästä ulosotosta eroon ja yli kahden vuoden taulukkomaksutkin on iso raha velkoihini).
Taulukkomaksu / ulosottomaksu
4
445
Vastaukset
- ..finlex
Laki ulosottomaksuista 13.1.1995/34 5 § 4 mom.
"Sen jälkeen kun velalliselta on peritty toistuvaistulon ulosmittauksessa edeltäneen kahden vuoden aikana taulukkomaksuja yhteensä vähintään 18 kuukauden ajalta, taulukkomaksun perintää ei jatketa. Jos toistuvaistulon ulosmittaus alkaa uudestaan ennen kuin vuosi on kulunut maksuttoman perinnän päättymisestä, taulukkomaksua ei peritä uudessakaan asiassa. Jos vuosi on kulunut maksuttomasta perinnästä, taulukkomaksua peritään seuraavilta 12 kuukaudelta." - viiruinen
pitää hakea kirjallisesti.niin tei minä ja onnistui.
- ruutuinenn
Ei pitäisi joutua hakemaan kirjallisesti eikä pitäisi joutua edes muistuttamaan virkamiestä.
Mielenkiintoiseksi menee kun koittaa hakea oikausua. Oikaisun hakeminen kannattaa jo asiasta seuraavien papereiden lukemisen aiheuttaman huvin vuoksi
- jeeee6676767
Oho jotain positiivista! Tää tuli täytenä yllätyksenä. Tammikuussa tulee kaks vuotta täyteen ja saankin sit velat hippasen nopeammin suoritettua pois. Vallan mahtavaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780