Jumala on huomioinut köyhät Raamatussa. 3 Moos 23:22 "Kun korjaat maassasi satoa, älä leikkaa pelloiltasi viljaa reunoja myöten äläkä korjaa maahan pudonneita tähkiä leikkuun jälkeen. Jätä ne köyhiä ja muukalaisia varten. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."
Lainsäädännön pitää pysyä siinä, että köyhille turvataa edes minimi elinolosuhteet.
Eli kyllä köyhälläkin on lupa elää siinä missä muutkin. Rikkaiden tulee myös huomioida köyhän elinolot eikä lihottaa itseään teurastuspäivää varten. Mitä se nykypäivän lihottaminen ja hedonismi sitten on? No, omaan napaan tuijotusta, mielihyvän ja kokemusten hakemista. Myös luontoa on käsketty varjella. Kaupoissa ei saisi käyttää niin paljon ongelmamuovia pakkausmateriaalina ja esim kaikki hedelmät pitäisi ottaa biopussiin. Kokonaan kova muovi pois. Luontoon ei saisi jättää mitään muovia tai lahoamatonta materiaalia. Lisäksi ihmisten pitäisi ajatella luontoa oman mielihalujen toteuttamisen sijaan. Esim jatkuva lentely ei ole ympäristölle hyväksi.
Miten köyhä elää
16
102
Vastaukset
- kaukana
Samaa mieltä kanssasi mutta miten se liitty VL-lahkoon?
- köyhien puolesta
Kaikkien ihmisten pitää elää Jumalan tahdon alla. Kirjoitin tämän tänne, koska tässä on uskon näkökulma. Olisinhan se voinut toisillekin palstoille laittaa, mutta ei välttämättä olisi vastaanottoa ollut tällaiselle kirjoitukselle niissä. Ja kun itse ole vl. Siitäkin syystä. Muistutuksena tässä ajassa, jossa näyttää siltä, että lainsäädäntö monilta osin menee väärille raiteille. Onneksi vielä annetaan pientä rahaa köyhillekin. Jos menisi siihen, että köyhien elämää alettaisiin tehdä yhä vaikeammaksi, niin varmaan pistäisin eduskuntaan sähköpostia. Joistakin aiheista olen jo pistänyt. Jonkun vastauksenkin olen saanut. Kaikkiin ei ole vastattu. Esim mediapakkomaksu-asiasta laitoin aikoinani sähköpostia. Sain vastaustakin Lindeniltä. Lintilä ei vastannut.
On väärin teurastaa köyhän lammas, vaikka itsellä olisi paljon lampaita. Tuosta on Raamatussa esimerkki. Pidetään juhlia köyhien kustannuksella. Myös rikas mies ja Lazarus, se klassinen kertomus, osoittaa miten Jumala suhtautuu köyhään ja rikkaaseen. Rikkaaseen, joka röyhkeästi eli joka päivä herkullisesti nauttien ja antoi köyhän poimia pudonneita muruja lattialta syödäkseen. Ei Jumala sellaisen rikkaan röyhkeän sydämeen mielistynyt.
- köyhien puolella
Lisään vielä, ettei se köyhä sillä maallisella köyhyydellä tule autuaaksi. Hänkin uskolla ja suuntunnustuksella tulee autuaaksi. Kuitenkin rikkaan on vaikeampi tulla Jumalan valtakuntaan, helpompi kamelinkin mennä neulansilmän lävitse. Suomessakin on paljon köyhiä juoppoja, jotka ovat elämänsä huonosti eläneet ja lopulta rapajouppouteen suistuneet. Sellainen elämä ei ole Jumalan tahdon mukaista.
- hyvä rikas
Entäs mielen köyhyys?
Suomessa on paljon lapsirikkaita perheitä jotka eivät ole köyhiä koska saavat kaikensorttisia tukia ja elättävät kersansa muilla.
Teidän sakilla on niin naivi ote elämään että ihan puistattaa. Epäilen että kirjoittajat ovat naisia tai narsistiukkelit asialla.
Uskallatko vielä väittää että VL elämän on rikasta ja Jumalan tahdon mukaista. Ei tälläistä ei voi olla nykyaikana.Sitä se tiedon puute tietää.
ONko oikein naida lasta vaikka vaimokin on: mieti. - köyhien puolella
hyvä rikas kirjoitti:
Entäs mielen köyhyys?
Suomessa on paljon lapsirikkaita perheitä jotka eivät ole köyhiä koska saavat kaikensorttisia tukia ja elättävät kersansa muilla.
Teidän sakilla on niin naivi ote elämään että ihan puistattaa. Epäilen että kirjoittajat ovat naisia tai narsistiukkelit asialla.
Uskallatko vielä väittää että VL elämän on rikasta ja Jumalan tahdon mukaista. Ei tälläistä ei voi olla nykyaikana.Sitä se tiedon puute tietää.
ONko oikein naida lasta vaikka vaimokin on: mieti.Tässä ketjussa en käsitellyt pedofiliaa, siitä on jo paljon muissa ketjuissa avauksia. Itsekin olen jonkun kirjoituksen asiasta kirjoittanut. Mutta en koko aikaa siitä. Lapsilisä on n 100 e muistaakseni ensimmäiseltä, sen jälkeen hieman enemmän. En usko, että tuolla määrällä kovin rikastutaan. Vai riittääkö sulla esim ruokamenot siihen sataan euroon kuukaudessa? Tietenkin, jos on hyväpalkkainen työ, niin lapsilisää ei tarvitsisi saada niin hirveästi.
- Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä sillä heidän on taivasten valtakunta. 4 Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen. 5 Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä. 6 Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan. 7 Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden. 8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan. 9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman. 10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta. 11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
(Matt. 5:3-11)
- syntisäkkivarmaan
Ja sinä olet juuri niitä. Mistä tiedät minun auttamiskykyni köyhille. Olisi joskus kiva tavata nämä naamattomat tuomitsijat.
- köyhien puolella
En mä sano, että täydellinen olisin. Mutta se ei tarkoita sitä, etteikö pitäisi pitää tärkeitä asioita esillä. Arvelin, että asia on kipeä ja siten nämä halutaan unohtaa ja mennä jauhamaan jotakin muuta, mikä ei koske itseä. En mä käske jakamaan köyhille rahoja, mutta ennemminkin lainsäädäntöä siihen malliin, että perustoimeentulo turvataan eikä rikkaatkaan rellestäisi. Ite en mikään rikas ole. Näitä asioita ei sovi unohtaa.
Jaak 2
1. Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.
2. Sillä jos kokoukseenne tulee mies, kultasormus sormessa ja loistavassa puvussa, ja tulee myös köyhä ryysyissä,
3. ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",
4. niin ettekö ole joutuneet ristiriitaan itsenne kanssa, ja eikö teistä ole tullut väärämielisiä tuomareita?
5. Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?
6. Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen? - köyhien puolella
Minä en ole sinua tuominnut enkä ketään muutakaan, vaan muistuttanut Raamatun perusteita. Hyvä jos herättelee. Kuitenkin Raamatussa sanotaan rikkaasta miehestä "eli joka päivä herkullisesti". Ja lisäksi antoi Lazaruksen elää kurjasti muruja kerjäten. Eli selkeästi näki köyhän puutteen, mutta itse pystyi joka ikinen päivä elämään loisteliasta elämää.
Kaiken täällä tarvittavan kyllä saa, Jumalan valtakunnan etsiminen olisi sinullekin tärkeä asia. Luuk 12:
31. Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa.
32. Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.
33. Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele.
34. Sillä missä teidän aarteenne on, siellä on myös teidän sydämenne.
35. Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa;
36. ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.
- köyhien puolella
Raamatusta löytyy kyllä useita kohtia liittyen köyhyyteen ja elämään.
Jaak 2
14. Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
15. Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
16. ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
17. Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
18. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
19. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton? - Vaiauttavat
Sen raamatun mukaan täytyy elää ei riitä että lukee ja osaa sen ulkoa. Nämä Raamatussa olevat asiat kuuluvat jokaisen ihmisen olemiseen oli VL tai ei. Mutta kun teiltä puuttuu kyky ajatella että on muitakin ihmisiä. aivan kuin vain te tekisitte hyvää. Mitä hyvää tekee 15 lapsen äiti. Kysyn vaan.
Luulen että olen elämässäni tehnyt enemmän hyvää kuin te yhteensä vaikka en tuollaisia itsestään selviä asioita koko kansalle toitotakkaan.
Mitä hyvää tekee ihminen joka pyytää anteeksi omia tekojaan tekee palveluksen köyhälle niinkö? Virren veisuuko se tekee ihmisestä hyvän. Kun te ette osaa edes ajatella mitään omin aivoin joku törkyturpaa silmät kiiluen riekkuu teille elämän eväitä ja ohjeita ja te niiaatte ja huudatte herran armossa jne. Herätkää ihmiset. Te ette todellakaan tee hyvää edes itsellenne. Siirtykää aikaa jossa apua tervitaan muuallakin kuin rippi-isän kynsissä.
Kuinka monta köyhää olet auttanut? Sanan voumalla ei ruokita kuin omaa sielua. Olette melkoisia ihmisiä.- köyhien puolella
Minulla ei ole niin paljon rahaa, että olisin tuhansilla ja taas tuhansilla auttanut. En näe, että mun pitäis tehdä tässä tiliä siitä, miten paljon olen rahallisesti auttanut ihmisiä. Olisiko se työttömänä tarpeenkaan? Tosin olenhan mä töissäkin ollut, tällä hetkellä tosin työttömänä. Enkä edes vaadi sitä, että yksittäiset ihmiset lähtisi rahoittamaan köyhää kansaa, vaan oikeudenmukaista lainsäädäntöä, jossa kaikille taataan toimeentulo.
Raamattu käskee olemaan täydellinen niin kuin taivaallinen Isäkin täydellinen on. Kuitenkaan ihminen ei täydellisyyteen pysty. Jeesuksen voimalla ja hänen voimassaan taivaaseen päästään.
Jaak 5
14. Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
15. Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
16. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
Tuossa on myös tuosta anteeksi pyytämisestä asiaa. - köyhien puolella
köyhien puolella kirjoitti:
Minulla ei ole niin paljon rahaa, että olisin tuhansilla ja taas tuhansilla auttanut. En näe, että mun pitäis tehdä tässä tiliä siitä, miten paljon olen rahallisesti auttanut ihmisiä. Olisiko se työttömänä tarpeenkaan? Tosin olenhan mä töissäkin ollut, tällä hetkellä tosin työttömänä. Enkä edes vaadi sitä, että yksittäiset ihmiset lähtisi rahoittamaan köyhää kansaa, vaan oikeudenmukaista lainsäädäntöä, jossa kaikille taataan toimeentulo.
Raamattu käskee olemaan täydellinen niin kuin taivaallinen Isäkin täydellinen on. Kuitenkaan ihminen ei täydellisyyteen pysty. Jeesuksen voimalla ja hänen voimassaan taivaaseen päästään.
Jaak 5
14. Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
15. Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
16. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
Tuossa on myös tuosta anteeksi pyytämisestä asiaa.Vielä loppuosa samasta kirjeestä:
19. Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.
- naisiamuka
Miksi nämä Raamatun lauseet? Miksi et voi kirjoittaa kuin ihminen ihmiselle. Oletko mies? En todellakaan ymmärrä mikä on pointtisi tässä köyhyys jutussa. meinaatko että köyhyys poistuu raamatun lauseilla.
Ihmisllä on melkoisen hyvä toimeentulo suomessa taattuna. Se vaan riippuu miten sen käyttää eikö niin? kaikki ei VL eivät todellakaan ole juoppoja.
Kun me teidän mielestä ollaan kaikki ihan perseestä kun ei olla VL ihmisiä. Sanon suoraan etten arvosta yhtään naista jolta puuttuu kyky puhua asiaa oikealla tavalla.
Koko ajan heittelette noita raamatunlauseita. Jotenkin tuntuu siltä että ette edes osaa muuta. Kun tapaat jonkun ystäväsi puhutteko Raamatunlauseilla. Kuten sanoit et pysty auttamaan tuhansilla euroilla en minäkään mutta saatan auttaa muuten. Ei ole kuin itsensä auttamista tuo Raamatun lauseiden heitto. Teitä on yllättävän paljon täällä. Mikä teillä oikein on. Eikö teillä ole perhettä tai ystäviä jonka kanssa kommunikoitte normaalisti. Vai olenko niin suuri syntinen mielestäni että en ansaitse kuin raamatunlauseita. Mistä saatat tietää mitä itse osaan.
ja missä toimin ja ketä autan. Sen verran kuitenkin sanon että toimin vapaaehtoispohjalta kehitysvammaishuollossa sekä toimin maailman katulasten järjestössä. Kerro sinä avusi. En ole VL enkä halua tuollaiseksi tullakkaan.- ap.
En aio enempi keskustella kanssasi, kun asetat ihmisiä eri tasolle. Kommenttisi "Sanon suoraan etten arvosta yhtään naista..." osoittaa sen, että luokittelet arvoasteikolla ihmisiä. Luultavasti olet mies etkä toimi kehitysvammaisten parissa. Jumalan edessä joka ikinen ihminen on saman arvoinen, tuomio tulee vain syntein tähden.
- pillereitä noille.
ap. kirjoitti:
En aio enempi keskustella kanssasi, kun asetat ihmisiä eri tasolle. Kommenttisi "Sanon suoraan etten arvosta yhtään naista..." osoittaa sen, että luokittelet arvoasteikolla ihmisiä. Luultavasti olet mies etkä toimi kehitysvammaisten parissa. Jumalan edessä joka ikinen ihminen on saman arvoinen, tuomio tulee vain syntein tähden.
On sulla otsaa laitan sulle kyllä faktaa jos sitä kaipaat. Pelkäätkö keskustella olen todellakin nainen ja toimin kehitysvammaisten parissa. En viitsi teidän synnytyskoneiden kanssa edes tuhlata aikaani.
Teidän porukoissahan se ei ole suinkaan mitenkään poikkeavaa olettehan VL koko kansan rakastama etuoikeutettu ryhmä joka menee taivaaseen lapsia raiskaamalla.
Juurihan epäilit minun valehtelevan eikö se ole syntiä
Olette juuri sitä sakkia miksi teitä luulenkin. Hännisen hännystelijöitä ja oman edun tavoittelijoita. Luuletko että tulen autuaaksi kun saan keskustella VL_naisen kanssa. heheh .Luultavasti olet mies etkä toimi kehitysvammaisten parissa. Jumalan edessä joka ikinen ihminen on saman arvoinen, tuomio tulee vain syntein tähden. Tää lause lähtee jakeluun. Jumalan silmissä ette ole ihmisiäkään.
- Lahest=
VL-ihmiset ovat jotain suurta ja mahtavaa kohta maa on niitä pullollaan.
Eikä nää akat on naisia n ää on ukkoja usko pois.
jatkuvaa Jumalan vetoa joka paikkaan. Huolehtikoon oman pesän puhtauksesta. Ei taida rohkeus piisata.
VL-nainen on tosi häijy ja ilkeä suustaan. Meidän naapurissa Lahdessa asuu sellaisia. Juoruista elävät ja polttavat tupakkia takapihalla. Ihan ...............
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18013558
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585483Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454930Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493709Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402853Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1201791Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3721697Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371525