Kun lähtee sievästi kiihdyttää niin kuuluu sellasta ihme "rolinaa", mutta sitten kun painaa kaasua kunnolla ääni häviää. Mikähän siellä ääntää? Ja voiko kopan aukasta sillai että sieltä ei lennä mitään osia? Skootteri on Gilera Nexus 250, ajettu vain 5000km.
Auttakaa jotka tietää
Variaattori ääntää?
7
6931
Vastaukset
- rtrwertwet
Avaa vaan. Veikkaan että on remmin hampaissa vika.
- 5000
Jos avaat niin ei sieltä mitään "lennä" ulos vaan näet hihnan hyvin... mutta todennäköisesti se ääni o ominaisuus eikä vaadi mitään toimenpiteitä... kuumalla ilmalla kitkakerroin vain hieman isompi ja siksi kitisee
- redgilera
Mun samanlaises gileras nyt 11tkm. Jotain helinää kuuluu hitaasti kiihdytettäes oisko n 30-40 kmh nopeudella. Voisko se olla joku resonanssi-ääni esim keski-tai sivuseisontatuen jousesta. Ollut uudesta alkaen. Kopan voi avata mutta siinä tarttis erikoistyökalun ettei säre mitään.
- erikoistyökalu
erikoistyökalun?
-Hylsyavain ja hylsyjä?- redgilera
Niin takapyörä pitäis lukita että saa sen ison mutterin kierrettyä auki
- nirakki2
Kannattaa ainakin tarkistaa, että sekä etu- että takavariaattorin uloin lukitusmutteri on riittävän kireällä. Itsellä jäi joskus käsikireyteen taaempi mutteri ja se aiheutti "helinää" tietyllä kierrosalueella. Aikansa kun olisi ajanut, olisi kytkinpaketti varmaan irronnut.
- S Hessu
Jos kuuluu "rolinaa" variaatorista kiihdyttäessä on etuvaraatorin rullat kuluneet ja ne antaa sen näänen, useinmiten ne kuluvat kulmikaiseksi tai rullassa on tasainen kota mutta kun ne uusii ääni häviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243