arki väsyttää

rtfghxhb

Oon kahden pienen (1,5 ja 3-vuotiaat) lasten kotiäiti. Tuntuu, että oon joka päivä tosi kiukkuinen, väsynyt ja valitan miehellekin koko ajan kaikesta. Nyt sain pitkästä aikaa omaa aikaa kun mies meni päiväksi mökille lasten kanssa, oi mikä ihanuus oli olla yksin. Nautin suunnattotmasti rauhallisuudesta ja siitä kun sain syödä rauhassa, lukea rauhassa, katsoa telkkua rauhassa ja kukaan ei vaatinut minulta yhtään mitään! Tajusin tällöin miten ihanaa elämä ilman lapsia olisi ja miten onneton olen :-(. Kuitenkin rakastan lapsiani, mutta koko ajan vain odotan milloin he nukkuvat, enkä osaa nauttia läsnäolosta heidän kanssaan. Tappelevat ja sotkevat jatkuvasti, en enää jaksa kuunnella jatkuvaa huutoa ja tappelua. Miehen kanssa tapellaan jatkuvasti ja esikoisen iltaiset nukutusrumbat uuvuttavat meidät (ollaan jo 3v nukutettu häntä joka ilta 1h vähintään). Helpottaako tää koskaan? Välilla oon huutanu tai tukistanu kun lapset ei oo totellu ja mikään ei oo auttanu, onkoha ne saanut jotain traumoja? En vaa jaksa olla huutamatta välillä ja pakko jaksaa hoitaa yksin. Onneksi kohta lähden töihin "lepäämään" ja lapset menee osa-aikaisesti hoitoon.

3

559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samassa jamassa

Ihan sama juttu meillä. Olen lasten isä ja meillä on kolme alle viisi vuotiasta muksua. Alkaa homma saada jo ahdistuksen oireita.

• Saman kokenut

Hei, se helpottaa kyllä parin vuoden sisään. Mukava, kun lapsilla pieni ikäerö, tulet huomaamaan, vaikkei se vielä siltä tunnu.Leikkivät keskenään ja saat tehdä omiasi. Lasten tappelukin kohtuurajoissa kuuluu asiaan, toisaalta, jos olet itse kovin uupunut, voivat lapsetkin sen aistia ja temppuilla, ehkä...Kun pääset töihin, alkaa erilainen elämä. Tulee laajemmat ympyrät. Vähän isompien lasten kanssa voi kivasti matkustella ja tehdä kaikenlaista. Nimimerkillä kokemusta on...mutta sitä odotellessa tarvitset varmaankin säännöllisesti tuota " oma aikaa", että jaksat arjessa. Hienoa, että miehesi sitä nyt sinulle järjesti. Olisko joitain sukulaisia tms., jotka voisivat myös välillä auttaa.

Itsellävanhimmilla lapsilla 1, 7 v ikäeroa ja olin aivan loppu heidän ollessa pieniä. Jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt pyytää lastenhoitoapua enemmän, miehenkin olisi pitänyt vielä enemmän osallistua. Lisäksi jos kumpikin olisi saanut välillä olla rauhassa omissa jutuissaan, sekin olisi ollut eteenpäin.No, ne ajat on takana ja niissä oli kuitenkin paljon hyvääkin, jota silloin ei pystynyt näkemään.

Tsemppiä!

• jk

ninkö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      131
      7182
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      14
      2559
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      264
      1230
    4. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1019
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      161
      947
    6. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      900
    7. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      71
      897
    8. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      79
      774
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      13
      733
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      18
      711
    Aihe