arki väsyttää

rtfghxhb

Oon kahden pienen (1,5 ja 3-vuotiaat) lasten kotiäiti. Tuntuu, että oon joka päivä tosi kiukkuinen, väsynyt ja valitan miehellekin koko ajan kaikesta. Nyt sain pitkästä aikaa omaa aikaa kun mies meni päiväksi mökille lasten kanssa, oi mikä ihanuus oli olla yksin. Nautin suunnattotmasti rauhallisuudesta ja siitä kun sain syödä rauhassa, lukea rauhassa, katsoa telkkua rauhassa ja kukaan ei vaatinut minulta yhtään mitään! Tajusin tällöin miten ihanaa elämä ilman lapsia olisi ja miten onneton olen :-(. Kuitenkin rakastan lapsiani, mutta koko ajan vain odotan milloin he nukkuvat, enkä osaa nauttia läsnäolosta heidän kanssaan. Tappelevat ja sotkevat jatkuvasti, en enää jaksa kuunnella jatkuvaa huutoa ja tappelua. Miehen kanssa tapellaan jatkuvasti ja esikoisen iltaiset nukutusrumbat uuvuttavat meidät (ollaan jo 3v nukutettu häntä joka ilta 1h vähintään). Helpottaako tää koskaan? Välilla oon huutanu tai tukistanu kun lapset ei oo totellu ja mikään ei oo auttanu, onkoha ne saanut jotain traumoja? En vaa jaksa olla huutamatta välillä ja pakko jaksaa hoitaa yksin. Onneksi kohta lähden töihin "lepäämään" ja lapset menee osa-aikaisesti hoitoon.

3

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samassa jamassa

      Ihan sama juttu meillä. Olen lasten isä ja meillä on kolme alle viisi vuotiasta muksua. Alkaa homma saada jo ahdistuksen oireita.

    • Saman kokenut

      Hei, se helpottaa kyllä parin vuoden sisään. Mukava, kun lapsilla pieni ikäerö, tulet huomaamaan, vaikkei se vielä siltä tunnu.Leikkivät keskenään ja saat tehdä omiasi. Lasten tappelukin kohtuurajoissa kuuluu asiaan, toisaalta, jos olet itse kovin uupunut, voivat lapsetkin sen aistia ja temppuilla, ehkä...Kun pääset töihin, alkaa erilainen elämä. Tulee laajemmat ympyrät. Vähän isompien lasten kanssa voi kivasti matkustella ja tehdä kaikenlaista. Nimimerkillä kokemusta on...mutta sitä odotellessa tarvitset varmaankin säännöllisesti tuota " oma aikaa", että jaksat arjessa. Hienoa, että miehesi sitä nyt sinulle järjesti. Olisko joitain sukulaisia tms., jotka voisivat myös välillä auttaa.

      Itsellävanhimmilla lapsilla 1, 7 v ikäeroa ja olin aivan loppu heidän ollessa pieniä. Jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt pyytää lastenhoitoapua enemmän, miehenkin olisi pitänyt vielä enemmän osallistua. Lisäksi jos kumpikin olisi saanut välillä olla rauhassa omissa jutuissaan, sekin olisi ollut eteenpäin.No, ne ajat on takana ja niissä oli kuitenkin paljon hyvääkin, jota silloin ei pystynyt näkemään.

      Tsemppiä!

    • jk

      ninkö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe