käytettyjä putkia nikoniin mistä

kitin tilalle

onko kaupan hinnat paljo yksityisiä kalliimmat? mitkä "palstat" on luotettavimpia käytteetyjen ostoon? jotain valovoimasta laajakulmastakiinteetä, 18-200 tai kertokaa te mikä ois ok, kuvaskohteeni on luonto ja ihmiset läheltä

3

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kameratörö

http://www.kameratori.fi/viewitem/3173 Tuossa yksi vaihtoehto. Jos omistat kroppikennoisen, tekee tuo varsin laadukasta jälkeä, sen sijaan kinolla testien mukaan jättää reuna-alueet hieman pehmeiksi.

• Kaksikakkulainen

Aika kattava hakukone käytetyn sälän hakijalle:

http://www.omaetsin.fi/

Ostin itse Nikon D3100:n 18–55 mm VR -kittilasilla puolisen vuotta sitten. Vaihdoin kakkulan jo muutamaa viikkoa myöhemmin uuteen 18–200-milliseen fotoliikkeessä. Vaihtohyvitys kittiobusta ei tietenkään ollut suuren suuri, vaikka se oli vielä täysin uutta vastaava.

18–200 mm VR ei ole valovoimansa puolesta mikään luonto- tai urheilukuvaajan unelma, eikä sellaiseksi luettavaa alle tonnilla varmasti mistään löydykään. Kiva kuljeksijan yleislasi se kuitenkin on: taipuu moneksi, ei tarvitse olla yhtenään vaihtamassa kakkulaa ja piirto on minun tarpeisiin riittävän skarppia. Harrastelijoitahan tässä sentään vain ollaan!

Kiinteäpolttovälisen 35-millisen f/1.8 -objektiivin olen tietenkin hankkinut myös. Se on niin hyvä lasi kuin 200 eurolla voi kuvitella saavansa (uutena), joten sitä ei kenenkään croppikennoisella Nikonilla kuvaavan pitäisi jättää hankkimatta!

Seuraavana hankintalistallani olisi laajiszoom, Nikkor 10–24 mm tai 12–24 mm. Yksi käytetty ehti juuri ja juuri mennä sivu suun ja yhdestä pyydetään vähän liikaa. Tarjontaa on heikonlaisesti. Saman polttovälialueen Tokina saattaisi (käsitarkenteisenakin) kelvata myös, koska tarkentaminen ei laajakulmakuvauksissa ole niin nokonuukaa.

• toimiva hakukone

Täähän oli hyvä.
        Ei tarvitse hermoilla myyntipaikkojen surkeiden hakukoneiden kanssa. En tiedä miten tuo toimii, mutta tuo kaivaa ainakin minulle nopeammin tuloksia monesta myyntipaikasta, kuin esim. huuto.net:in hakukone heidän omista myynti-ilmoituksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      65
      4663
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      165
      3577
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      162
      3019
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      65
      3015
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2734
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1933
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1831
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1656
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1640
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      42
      1352
    Aihe