käytettyjä putkia nikoniin mistä

kitin tilalle

onko kaupan hinnat paljo yksityisiä kalliimmat? mitkä "palstat" on luotettavimpia käytteetyjen ostoon? jotain valovoimasta laajakulmastakiinteetä, 18-200 tai kertokaa te mikä ois ok, kuvaskohteeni on luonto ja ihmiset läheltä

3

369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kameratörö

http://www.kameratori.fi/viewitem/3173 Tuossa yksi vaihtoehto. Jos omistat kroppikennoisen, tekee tuo varsin laadukasta jälkeä, sen sijaan kinolla testien mukaan jättää reuna-alueet hieman pehmeiksi.

• Kaksikakkulainen

Aika kattava hakukone käytetyn sälän hakijalle:

http://www.omaetsin.fi/

Ostin itse Nikon D3100:n 18–55 mm VR -kittilasilla puolisen vuotta sitten. Vaihdoin kakkulan jo muutamaa viikkoa myöhemmin uuteen 18–200-milliseen fotoliikkeessä. Vaihtohyvitys kittiobusta ei tietenkään ollut suuren suuri, vaikka se oli vielä täysin uutta vastaava.

18–200 mm VR ei ole valovoimansa puolesta mikään luonto- tai urheilukuvaajan unelma, eikä sellaiseksi luettavaa alle tonnilla varmasti mistään löydykään. Kiva kuljeksijan yleislasi se kuitenkin on: taipuu moneksi, ei tarvitse olla yhtenään vaihtamassa kakkulaa ja piirto on minun tarpeisiin riittävän skarppia. Harrastelijoitahan tässä sentään vain ollaan!

Kiinteäpolttovälisen 35-millisen f/1.8 -objektiivin olen tietenkin hankkinut myös. Se on niin hyvä lasi kuin 200 eurolla voi kuvitella saavansa (uutena), joten sitä ei kenenkään croppikennoisella Nikonilla kuvaavan pitäisi jättää hankkimatta!

Seuraavana hankintalistallani olisi laajiszoom, Nikkor 10–24 mm tai 12–24 mm. Yksi käytetty ehti juuri ja juuri mennä sivu suun ja yhdestä pyydetään vähän liikaa. Tarjontaa on heikonlaisesti. Saman polttovälialueen Tokina saattaisi (käsitarkenteisenakin) kelvata myös, koska tarkentaminen ei laajakulmakuvauksissa ole niin nokonuukaa.

• toimiva hakukone

Täähän oli hyvä.
        Ei tarvitse hermoilla myyntipaikkojen surkeiden hakukoneiden kanssa. En tiedä miten tuo toimii, mutta tuo kaivaa ainakin minulle nopeammin tuloksia monesta myyntipaikasta, kuin esim. huuto.net:in hakukone heidän omista myynti-ilmoituksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      274
      3487
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      129
      1869
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      300
      1619
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      77
      1462
    5. 77
      1446
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      53
      1156
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1140
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1021
    9. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      997
    10. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      67
      990
    Aihe