Nyt minulta loppu äly enkä löydä, joten kysyn.
Minulla on lista nimiä sarakkeessa A. Tahdon toisen listan vaikka saraakkeelle F, johon tulee 10 nimeä ja ne ovat A sarakkeen viimeiset nimet siten, että: ensimmäinen F sarakkeella on A sarakkeen viimeinen, toinen on toiseksiviimeinen, jne... Ja jottei olisi liian helppoa niin A sarakkeeseen pitää voidan lisätä lisää nimiä ja F päivittyy automaattisesti.
Kaksi listaa
3
158
Vastaukset
Auttaiskohan apusarake, vaikka A:han ja siirtää yhdellä oikealle sitä nimilistaa? Ehtona, että jos rivillä B:ssä on tyhjä nimi, tulee nolla, mutta jos arvo, lasketaan alemman rivin A-sarakkeen arvoon 1? Näin vain ajatuskokeena tulee mieleen, että aluksi A-sarakeessa olisi vain nollia, mutta kolmen täytetyn rivin jälkeen siinä olisi allekkain 3,2,1,0,0,....
Sitten F-sarakkeen VLookup-funktiolla haetaan enismmäisen rivin kaavalla apusarakkeesta 1 ja samalta osumariviltä nimisarakkeesta se nimi, seuraavalle riville haettavana on 2 jne.
Vlookup muistaakseni ei toimi oikealta vasemmalle, vaan vasemmalta oikealle, siksi apusarake vasemmalle.
Tässä oletetaan, ettei ole tyhjiä rivejä välissä.- ...
=OFFSET($A$1;COUNTA($A$1:$A$100)-ROW();0)
jos kaava alkaa ekalta riviltä.- Melkein insinööri
Kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli275304Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123865Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403197IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512800Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861308Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2841303- 601183
- 791139
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961112Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2131086