Narsistista eroon kasvu....

uhrinajälleen.

Olen niin rikki. Henkisesti. En enää jaksais tätä taistelua. Asiast jotka tänään selvisi oli vaan liikaa... Miten helvetissä jaksan itteni pitää kasassa kun pitäis samalla hoitaa kaksi lasta?! Ollaan erottu kohta vuosi sitten ja silti olet pitänyt mua talutus narussa ja kiristämällä pitänyt väkisin vierellä. Haluisin vaan saada sut pois mun elämästä ja päästä mua enempää myrkyttämästä mutta lasten takia en voi.
Kunpa mä saisin lisää voimia että pääsisin susta ylihenkisesti että voisin alkaa parantamaan itseäni,lasten vuoksi..... Olo on niin hyväksikäytetty että en osaa sitä sanoin kuvailla.
Ja kun nyt sattu olemaan viellä helluntai niin eipä varmaan vuoteen tule uutta eteen. En toisaalta edes tiedä tahtoisinkokaan koska haluaisin keskittyä nyt vaan lapsiin. Mutta ikävä toista aikuista on niin vahva...:/ Sitä että saisi mennä toisen kainaloon nukkumaan ja että joku halaisi ja suukottaisi ja kysyisi illalla sänkyyn mennessä että kulta miten päivä meni...:´´(

1

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuja sivusta...?

Etsi rajasi ja pidä niistä kiinni, äläkä anna enää käyttää itseäsi hyväksi. Keskity miettimään elämäsi ilman tätä haitallista ihmissuhdetta, "vapaana", vaikka tilanne onkin hankala lasten vuoksi. Voi että, kun nyt pystyisit näkemään kuinka muutut tulevaisuudessa vahvemmaksi, välittämällä itsestäsi, oppimalla itsenäiseksi, pärjäämään. Ja ennen kaikkea vapautumalla siitä yliotteesta, joka sillä toisella nyt on.
      Aloita vaikka siitä, että pidät huolen perusasioista: pidä huoli, että nukut kunnolla, syö terveellisesti, liiku (jos et yksin voi, niin lastesi kanssa)! Pidä kiinni näistä. Jos sinulla on läheisiä, ystäviä jne. niin hyvä, ala vaalia suhteita heihin. (narsistisen ihmisen kanssa eläneet ovat yleensä roikkuneet vain tässä narsistisessa ihmisessä, muut ihmissuhteet ovat vähitellen hävinneet tai jääneet taka-alalle...tiedän!) Jos sinulla ei heitä enää näytä olevan (huom, se saattaa olla vain itsetunnon heikkenemisen tuoma harha, että ei näe muita enää lähellään) niin muista, voit auttaa paljon myös itse itseäsi: Opettele löytämään itsesi, vahvuutesi, se kuka olet, mitkä ovat arvosi jne. Pidä siitä kiinni mitä itsestäsi tiedät.
      Jos on hankalaa hae ammatti-apua: Omalääkärille puhumaan niin asia etenee. Kerrot rehellisesti tilanteen. Narsistien hyväksikäytön kohteena ovat hyvin usein liian kiltit, alistuvaiset, läheisriippuvat (jne.) ihmistyypit.
      Tuo loppuosa kirjoituksestasi kuulostaa lähinnä läheisriippuvaisuudelta. Tutki aihetta ja mieti asiaa, jaksamisen mukaan. Toivottavasti sait jotakin irti tästä ja voimia jaksaa eteenpäin! Käyt vaikeaa aikaa läpi, mutta jos etenet pienin askelin niin muutos on luvassa.
      ps. jos se sun kumppani on ihan tosi narsisti tai vastaavaa, niin älä usko sen haukkuja, luota itseesi, luota järkeesi! Vaikeaa tuossa tilanteessa, mutta myöhemmin kun pystyt katsomaan asiaa objektiivisemmin, niin näet varmasti asioiden järjettömyyden, sen, kuinka järjettömillä jutuilla narsistinen ihminen on saanut selitettyä asiat itselleen edullisiksi. Tsemppiä jaksamiseen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      28
      11133
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      49
      8677
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5415
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3714
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3608
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3574
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3298
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      57
      2618
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      53
      2190
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1826
    Aihe