Kokoelma

frimärke

Olemme saaneet perinnöksi postimerkkikokoelman laatikoittan järjestelemättömiä merkkejä. Merkit ovat suomalaisia, koska edesmennyt keräilijä oli päättänyt kerätä vain niitä. Sieltä löytyy itsenäisyyden alkuajoilta ja sota-ajalta harvinaisuuksia mm. 1 merkki jossa on vesileima (hakaristi) lyöty virheellisesti väärinpäin.

Missä voisin saada luotettavan arvioinnin näille, jotta välttyisin "kusetukselta" niitä myydessäni.

5

212

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Filateeli

Helpointa on laittaa merkit jonkun kauppiaan järjestämään huutokauppaan.

Hinnasta ei voi sanoa yhtään mitään näkemättä merkkejä. Vesileima voi olla aivan oiken, mutta katselusuunta on väärä ja vaikka olisi ns väärä asento hinta ei välttämättä ole kovin kummoinen.

Tästä osoitteesta löydät kotimaiset kauppiaat: suurin osa antaa arvion merkeistä.
      http://www.spkl.fi/

• dealeri

Jos tavaraa paljon ja merkkejä ei ole numeroitu ja yksilöity tarkasti ,on merkkien arviointi hyvin työlästä varsinkin jos mukana on erikoisuuksia jotka vaativat lähempää tutkimusta. Käsittääkseni jos myyt kauppiaalle saat max 60% (useimmin10-30%) heidän omista myyntihinnastaan, ja suurta osaa tavaraa he eivät osta koska heillä on samaa jo tarpeeksi. Kun taas esim jos tavara menee huutokauppaan niin kohteen myyntihinnan ollessa esim 1000 euroa saat 850 euroa 150 kauppiaalle mistä hän maksaa veroja, ostaja maksaa kohteesta kuitenkin 1150 euroa koska kohteessa on usein ns huutoraha. Eli kauppias saa 300 euroa miinus kulut, teille 850 euroa. Jos myytte itse esim huuto.net tai systeemi.net kautta saatte lähes kaiken itse ,mutta niissä saattaa kilpailun puute laskea hintoja .

• Nuori filatelisti

Missäs päin tämä kokoelma sijaitsee? Voisin tulla vilkaisemaan, sillä olen hyvin kiinnostunut kuvailemistasi merkeistä. Voin ottaa vaikka luetteloni mukaan, jotta näet etten kuse silmään.

• frimärke

Merkit ovat Kirkkonummella. Voisin myös skannata sen osan kokoelmasta, joka on kansiossa. Tämän lisäksi merkkejä on laittamatta kansioon 2 tuhtia laatikollista.
        Miten saan sinuun yhteyden?

• Nuori filatelisti

Jos viitsit skannata kuvat kansioista, sekä ottaa pari kuvaa laatikoista (tiedän ettei pinta kerro paljoa, mutta antaa edes käsityksen mitä tavaraa niissä on)
      Ja lähetät ne sähköpostiin postimerkkipoika@gmail.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tämäkin vielä! Steppi suviseuroissa

Nyt on maailmankirjat sekaisin, En ollut uskoa silmiäni. Selvänä teltassa lauloi muiden mukana.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      4670
    2. En minä alussa sua pitänyt kauniina

Mutta nyt olet silmissäni maailman ihanin nainen. En edes käsitä, mitä tapahtui. Pikkuhiljaa muutuit silmissäni haluttavimmaksi naiseksi koko maailmas
      Tunteet
      215
      2886
    3. Voisitko mies kirjoittaa

Jotain kivaa ja siten että tunnistaisin itseni varmasti? Ei ilkeilyjä..
      Ikävä
      62
      1385
    4. Homseksuaaliksi syntyminen - vuosisadan sumutus?

Tieteellinen fakta on ettei homoseksuaaliksi voi syntyä vaan homoseksuaaliksi ruvetaan. Tätä kylmää ja itsestäänselvää tosiasiaa ei aivan viime vuosik
      Luterilaisuus
      333
      1297
    5. Kirjoitan sulle sydämestäni

Syvin toiveeni on päästä kanssasi suhteeseen, saada tutustua sinuun ja että sinäkin tuntisit minut sellaisena kuin olen. Minulla on paljon rakkautta s
      Tunteet
      65
      1066
    6. Meillä on vain telepaattinen suhde

Tai siis mulla suhun. Yksipuolinen se on, ja romanttinen kaikesta huolimatta. Mielikuvitus korvaa sen, mitä ei koskaan ollut.
      Ikävä
      76
      938
    7. Ei tiemme enää kohtaa

Joten älä odota, että ilmestyisin elämääsi. Se, mitä on tapahtunut on mennyttä, eikä sitä enää saa takaisin. Voi olla, että et näe minua pitkään aikaa
      Ikävä
      74
      928
    8. uskallatkohan laittaa

Kerro jotain mistä sinussa pidän? Tunnemme toisemme riittävän hyvin tietääksemme toisistamme nämä asiat melko osuvasti.
      Ikävä
      40
      926
    9. Puolangan Porukka. Kuulkaas tämä.

Hyvää iltaa hyvä Puolangan herrasväki. Kertokaa minulle mistä löydän Puolangalta vastusta niinsanotusti tanssimaan nurkan taakse! Olen saanut tarpeeks
      Puolanka
      46
      919
    Aihe