Hiltunen käyttänyt ennenkin samoja aseita?

asekaappiin avaimell

Jotenkin tuli sellainen vaikutelma ettei tämä ollut ensimmäinen kerta kun Eero Hiltunen ammuskeli niillä aseilla. Tasan tarkkaan ei ensimmäistä kertaa noilla aseilla osuta talon katolta ihmisiin niin tarkasti. Varmasti on harjoitellut niillä ampumista etukäteen.

16

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni prosentti

Eikös niitä ollut kolmisenkymmentä laukausta joista oliko yhdeksän osumaa.

• Salainen agentti Sirpa

Passitetaanko tämä herra Hiltunen mielentilatutkimukseen?

• Salainen agentti Sirpa

• väärä henkilö
        Salainen agentti Sirpa kirjoitti:

Täytyy sanoa että minä en tiedä.

Olen nimittäin vain satunnainen kirjoittaja tänne keskustelupalstalle ja sillä vakanssilla en ainakaan toistaiseksi pysty kysymästäsi asiasta päättämään.

Jos tilanne syystä tai toisesta muuttuu, niin lupaan ilmoittaa minkä päätöksen olen tehnyt sitten.
        Mutta oletettavaa on, että asiaa ei minulta kysytä saati että tekisin päätöksiä.

• Hessu 52
        Salainen agentti Sirpa kirjoitti:

Ei passiteta. Skitsofreeni-Sirpa sen sijaan passitetaan suorinta tietä Niuvanniemeen ihan ilman mielentilatutkimuksia.

• katkaisin rikki

Näittekste netissä sen ampujan valokuvan. Jo pelkästään kuva kertoo ettei kaikki ole kohdallaan. "Valot palaa mutta ketään ei ole kotona"

• Tri Hourelma Kannu
        väärä henkilö kirjoitti:

Täytyy sanoa että minä en tiedä.

Olen nimittäin vain satunnainen kirjoittaja tänne keskustelupalstalle ja sillä vakanssilla en ainakaan toistaiseksi pysty kysymästäsi asiasta päättämään.

Jos tilanne syystä tai toisesta muuttuu, niin lupaan ilmoittaa minkä päätöksen olen tehnyt sitten.
        Mutta oletettavaa on, että asiaa ei minulta kysytä saati että tekisin päätöksiä.

Sala-spagetti Sirpalle tiedoksi. Kyllä Eero poloinen joutuu nuorisopsykiatriselle osastolle ensin hoitoon sitten mielentilatutkimukseen. On liian rankkaa pitää noin nuorta ja heiveröistä tyyppiä kalterien takana. Varttihullun paperit hän saa ainakin. Todennäköisenpää, että passittavat hänet kriminaalipotilaaksi ymmärrystä vailla, ilman tuomiota eli pakkohoitoon. Niuvastahan vapautui mesta koska Jammu kuoli.

• Ei kun
        katkaisin rikki kirjoitti:

Näittekste netissä sen ampujan valokuvan. Jo pelkästään kuva kertoo ettei kaikki ole kohdallaan. "Valot palaa mutta ketään ei ole kotona"

sillä on aurinkolasit.

• keijo x

Sehän selviää kun tutkitaan perhealbumeista metsästysreissuilla otettuja kuvia. Ehkä siellä löytyy kuva jossa Eero-poika poseeraa aseen kanssa. Oliko sattumaa että asekaapissa oli kolme asetta vai yksi isälle ja kaksi molemmille veljeksille? Eikö Eerolla olisi voinut olla ikänsä puolesta jo oma aseenkantolupa tai metsästyskortti, mutta ei ilmeisesti ollut? Oliko poliisi evännyt luvan asefanaatikon tunnistaessaan?

• Olisi ollut

kaksi kaikille eli kuusi asetta.

• Tässä OHJE!!

Vastuu aseiden käytöstä on omistajalla.

Aseet lukkokaapissa ja avain taskussa. Panokset tietyssä paikassa, joka on vain aseenomistajan tiedossa ja lukitussa kaapissa. Avaimet taskussa. PISTE

Ei pääse tällaiset Eero -pojat aseita näpelööimään.

• Ei voi tietää varmasti. Voitin minäkin joskus ensikertalaisena pelin, jossa ammuttiin toinen toisiaan pimeässä labyrintissä. En harrasta aseita tms toisin kuin osa pelissä olleita. En linnoittautunut mitenkään tms järkevää ja olen vielä hämäräsokea.

Toki oletettavaa on että olisi kokeillut. Varmaa se ei ole. Monella metsästäjällä on useampi ase. Ensin tulee hankittua halvempi, sitten vähän parempi. Minusta ohilaukauksia oli paljon. Jos olisi opetellut ampumaan liikkuvaan maaliin luulisi useamman osuneen. Aseella on helpompi tähdätä kuin jousella.

• curling vs. kuri

Onko se oikeasti hirvikiväärin syytä koko karmea tilanne? Niin täällä Suomessa nuorten miesten oletetaan käyttäytyvän ja ongelmahan ratkeaa tietysti lukitsemalla kaikki aseet vaikka Olkiluodon ydinjätteiden loppusijoitusluolaan!

Ehkä jotain perhetyötä pitäisi ryhtyä tekemään jo alemmilla kouluasteilla. Itse olen usein ihmetellyt vanhempia, jotka eivät kestä lapsen pahaa mieltä ja kiukkua vaan antavat kaikessa periksi siloitellen tietä edellä. Miten sitten voisi kestää määräyksiä koulussa saati armeijassa? Ellei opi kestämään pettymystä karkkihyllyllä, ei kestä isompana pettymystä ihmissuhteessa.

Tappaminen sinänsä on aika erikoinen tapa, mutta peleihin samaistuva nuori "softaa" silmät ummessa, vaikka hirvikiväärillä ja on jälkeenpäin pahoillaan...

• Valvonnassa

Voi hyvin olla ettei ollut ensimmäinen kerta kuin EH ammuskeli noilla aseilla. Mutta mitä sitten? Sehän on ihan laillista jos on harjoitellut isänsä valvonnassa tai käynyt vaikkapa metsällä.

• Fil.Matr.

Sanotaan näin että väkijoukkoon ammuttaessa hirvikiväärillä ja pienoiskiväärillä 2-3 kuolonuhria kertoo hervottoman huonosta ampujasta tai vahvasta päihtyneisyydestä. Ampumamatkaa oli käsittääkseni 30-80m joten osaava kaveri olisi tehnyt kauhean paljon enemmän pahaa.

Onneksi E.H. ei ottanut isänsä autoa aseiden sijaan ja ajaa päräyttänyt ravintolajonoon 100km/h. Kuolleita olisi todennäköisesti paljon enemmän.

• ihmettelijä.
        Fil.Matr. kirjoitti:

Sanotaan näin että väkijoukkoon ammuttaessa hirvikiväärillä ja pienoiskiväärillä 2-3 kuolonuhria kertoo hervottoman huonosta ampujasta tai vahvasta päihtyneisyydestä. Ampumamatkaa oli käsittääkseni 30-80m joten osaava kaveri olisi tehnyt kauhean paljon enemmän pahaa.

Onneksi E.H. ei ottanut isänsä autoa aseiden sijaan ja ajaa päräyttänyt ravintolajonoon 100km/h. Kuolleita olisi todennäköisesti paljon enemmän.

Eri ryhmien (vanhemmat, koulu, media) vastuita on peräänkuulutettu välikohtauksen jälkeen, yksi selkeästi osoitettava edesvastuu seuraamus on kuitenkin omistajan asekaapin avaimen ja sitä kautta aseiden päätyminen ampujalle. Tuntuu että olisi rikosoikeudellisesti jopa mielenkiintoisempaa seurata tästä mokasta seuraavia sanktioita ja tuomioita, kuin itse ampumisesta, sillä vastuun ja vastuunvapauden osoittaminen aseiden omistajalle on vaikeammin määritettvissä, joskin joku
        kanta
        siihen
        tullaan
        ottamaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      34
      1982
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      177
      1934
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      392
      1822
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1258
    5. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      92
      1133
    6. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      34
      990
    7. Unohdettu parannuksen kaste

Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?
      Kaste
      693
      935
    8. Oletko ollut *ittupää

Siinäpä se kysymys eli oletko ollut *ittupää hänelle? Miksi?
      Ikävä
      95
      775
    9. Kiantama oy

Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.
      Suomussalmi
      15
      708
    10. Haluaisin nähdä ja tavata sinut mies

Vielä tässä elämässä.
      Ikävä
      32
      694
    Aihe