Muistan itse lukioaikani. Olin lähes aina koulussa yksin, koska ainoa kaverini lopetti lukion kesken ja muut kaverit olivat eri koulussa ja heitä näin todella harvoin. Menin suoraan kotiin koulupäivän jälkeen. Kesälomat olivat myös ihan tylsiä, koska olin usein vain kotona tai vanhempieni kanssa reissussa Sitten kyllästyin tilanteeseen ja aloin itse olemaan aktiivinen, menin jutteleen luokkakavereilleni ja pian ystävystyimmekin. Aloin samalla pitää aktiivisesti myös yhteyttä kavereihin ketä en ollut aikoihin nähnyt ja yhtäkkiä sain jo kutsuja bileisiin ja joka illalle olikin jo menoja ja paljon uusia kavereita. Hain myös kesätöihin, jostain sain uusia kavereita, joiden kanssa olemme vieläkin läheisissä väleissä, vaikka silloisista kesätöistä on jo 6 vuotta.
Lukion jälkeen hain yliopistoon, siellä sain ystäviä ja rupesin jopa toisena opiskeluvuotena tuutoriksi nuoremmille. Ja poikaystävänkin löysin ollessani uuden koulukaverini kanssa baareilemassa. Ja siellä tämä komistus oli ja en olisi ikinä uskonut, että hän tulisi minulle juttelemaan kaikista baarin tytöistä, sillä olen kuitenkin ujo. Mutta nyt olemme yli vuoden jo pitäneet yhtä. Joten kyllä sieltä baaristakin voi löytyä muita kun pelkän seksin perässä vonkaajia.
Opiskeluni ovat nyt ohi, olen työelämässä ja pidän edelleen yhteyttä aktiivisesti ystäviini. En halua heitä enää uudestaan menettää, vaikka elämään on tullut "uusi" tärkein ihminen, joka luonnollisesti vie eniten aikaani.
Mutta tsemppiä kaikille! Tehkää vain rohkeasti alotteita! Ette menetä mitään, mutta saavutatte paljon:)
Yksinäisyydestä voi päästä eroon! :)
13
543
Vastaukset
- yksinäinentyty
kiitos viestistäsi! tsemppaava ja toivoa säihkyvä viesti :) ehkä voisin minäkin aloittaa toisenvuoteni lukiossa, hieman aktiivisemmin tutustumalla ihmisiin! on minulla poikaystävä ja 3 kaveria mutta olisi kiva saada vähän lisäystä! ;)
- 756745
Voi päästä eroon joo. Pitäisi vaan ensin oppia lausumaan ärrä oikein, jotta kehtaisi mennä puhumaan ihmisille. Yksi saatanan äänne on pilannut koko elämäni tähän asti.
- Das Land des Lechens
Uskonpa että ärrävika ei ole sen pahempi kuin ässävika, murre, hörökorvat, silmälasit, laihuus, ylipaino, köyhyys, ökyrikkaus tai muukaan yksilöominaisuus.
Kokeile => "Sitten kyllästyin tilanteeseen ja aloin itse olemaan aktiivinen, menin jutteleen luokkakavereilleni ja pian ystävystyimmekin." - 8+12
Yksi äänne ei pilaa elämääsi jos et anna niin käydä. Jos joku ulkopuolinen tekee sinusta pilaa tai ajattelee sinun olevan jotenkin huonompi sen perusteella niin aika lapsellinen on. Oletko jäänyt siihen käsitykseen kouluajoilta että ärrävikaasi pitäisi hävetä?
Työkaverilla on yksi pahemmista änkytyksistä, joita olen koskaan kuullut. Sen päälle hänellä on puhevika. Hän johtaa isoja kokouksia ja hänellä on vilkas sosiaalielämä, vaimo ja lapset. Ei näytä hänen menoaan hidastavan, koska hän selvästi ja oikeutetusti luottaa siihen että normaalit aikuiset ihmiset eivät pilkkaa ihmistä tuollaisen takia ja he ymmärtävät että se saattaa olla arka paikka. Ainakin itse pitäisin sellaista ihmistä ihan ääliönä joka tuollaisesta pilaa tekee.
ei voi.
- 2342342332
Joiltakin tuo onnistuu mutta ei suinkaan kaikilta. Varsin moni kuitenkin pystyisi saamaan edes jonkinlaisia tuttavia jos omaa rohkeutta löytyisi enemmän.
On kuitenkin paljon sellaisia ihmisiä jotka eivät ole erityisen sosiaalisia tai heidän kanssaan eivät muut ihmiset halua olla missään tekemisissä. Saati sitten että "entiset kaverit" tai saman luokan tyypitkään haluaisivat olla heidän kanssaan tekemisissä jutteluista huolimatta.
Tunnut myös olevan varsin sosiaalinen ja hyvin ihmisten kanssa toimeen tuleva tapaus kun "kaikkialta tulee kavereita"?
Naisille seuran saaminen on kaikkialta helpompaa, mutta kyllä baarit lienevät parempi paikka miehillekin seuran löytämiseen netin lisäksi. Yksi tyyppi totesikin että sellaiset naiset jotka "eivät selvinpäin" vilkaisekkaan häntä tulevat juttelemaan baarissa. - lolzzzzzasd
Joo ehkä jos olisin joku nätti tyttö niin onnistuisikin, mutta rumana ujona miehenä aika vaikeaa. xD
- painu vit.tuun
Onneksi olkoon, löysit komistuksen. Ruma mies sen sijaan ei voi löytää ketään kun naiset ei katso päinkään. Älä siis tule tänne selittää et yksinäisyydestä voi päästä koska ystävyys on yksinoikeus kauniille ja komeille. Ruma on aina ruma ja niistä kukaan ei välitä.
- 1
Joo joo, yksinäisyydestä ei voi päästä eroon, yksinäisyys on pysyvä asia .
- <addgsd
"Ja siellä tämä komistus oli ja en olisi ikinä uskonut, että hän tulisi minulle juttelemaan kaikista baarin tytöistä, sillä olen kuitenkin ujo."
Ole onnellinen, ettei jalkojesi välissä ole pippeliä :)
Tota ei nimittäin ikinä olisi tapahtunut naisen kanssa jos olisit mies. - gsdgsdfsgsdfsg
Noh, ei minulla vaan ole menoa joka illalle, vaikka olen ollut ihmisten ilmoilla. Olen opiskellut monessa paikassa, harrastanut kaikenlaista, mennyt bileisiin... En vain ole sellainen luonne josta pidetään: puhelias, rento, hauska. Usein hiljaisuus vie voiton. Vaikka sitten ottaisinkin yhteyttä niin kiinnostusta ei tule takaisin. Toki yritän koko ajan kehittää itseäni. Mutta ihan vaan sitä, että vaikka kuinka tekisi töitä niin ei niitä kavereita välttämättä tule jos ei kukaan halua olla kanssasi.
- jade!
No, mä olen ollut nyt melkein koko lukioajan aivan yksin. Vielä on yksi vuosi edessä.Kun olin lukion tokalla tutustuin yhdellä kurssilla minua nuorempaan tyttöön. Hänellä oli ollut aika kova elämä, mutta olimme yllättävän samanlaiset. Ymmärsimme toisiamme hyvin, koska meillä molemmilla oli ollut rankkaa. Takana oli paljon kiusaamista ja yksinäisyyttä.
Sen olen huomannut, että sovin parhaiten juuri näiden kohtalontovereiden kanssa yhteen. Heille on kiva puhua, eikä tarvitse hävetä mitään, kun tietää, että toinen ymmärtää varmasti. Minun kauhuni olisi sellainen hirveän sosiaalinen tyyppi, joka puhuisi kokoajan. Nyt olen huomannut koulussa toisen vähän samanlaisen tytön. Hänkin on todella mukava.Yritän juuri tutustua sellaisiin ihmisiin, jotka ovat koulussa aina yksin. Oikein sydäntä vihloo, kun näen jonkun yksinään istumassa vuodesta toiseen. Tulee oma yläkoulu aika mieleen. Tietysti jotkut haluavat olla yksin, mutta entäs sitten, kun se jatkuvaa?
Minulle on aina ollut se kontaktin ottaminen vaikeaa.On helpompi mennä keskusteluun mukaan, kun joku toinen tulee ensin juttelemaan.Lisäksi olen monesti huomannut, että monilla ihmisillä on koulussa jo tarpeeksi seuraa. Heille on täysin sama olenko porukassa mukana. Asiaa on vielä vaikeuttanut se, että en vaan jaksa yrittää saada kavereita. Muutenkin kouluaika on ollut rankkaa ja vihaan sellaista kolmas pyörä asetelmaa. Nyt olen ylpeä siitä, että olen mennyt juttelemaan niille aina yksin oleville. Kyllä koulussa saa istua yksin, vaikka loputtomiin, eikä kukaan välitä. Itse en silti vaihtaisi päivääkään. On parempi olla yksin kuin aivan väärässä seurassa ja ne yksinäiset ja hiljaiset tyypit ovat monesti todella mukavia ja fiksuja ihmisiä, kun tutustutaan paremmin.
No, vähän sekava viesti, mutta hyvää kesää kaikille yksinäisille! - spg-4
Jos on tosikko, niin silloin saa elämän viettää yksin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911617
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1191482Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras721317- 301232
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1181050Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks422991Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet46968- 21940
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66828- 46763