Hei!
Onko tietoa miten käy tässä tapauksessa?
Eli noin vuoden olen maksanut 160e/kk enemmän hoitomaksua kun olisi pitänyt, eli taannoin laskurilla katsoin että ok 254e/kk pitää maksaa, tullut ilmeisesti yksi nolla liikaa tms. koska nyt tulot paremmat ja maksu olis vain 96e/kk. Saanko noita rahoja mitenkään takasin, kauhean suuri summa kuitenkin kyseessä. Toisinpäinhän ne perittäisiin mutta mitenkäs jos itse VAHINGOSSA maksanut liikaa tietämättömyyttään? :(
Olen maksanut LIIKAA päivähoitomaksuja!
6
4379
Vastaukset
- asiasta.
Sinulta on varmasti tulotiedot kysytty ja jos et ole niitä erikseen palauttanut, niin korkeimman mukaan maksut menee. Itse täytyy huolehtia että toimittaa tulotiedot, silloin kun niiitä kysytään, jos haluaa alennusta siihen korkeimpaanmaksuun. Sitä vartenhan niitä kysellään. Jos vaikka unohtaa toimittaa, niin korkeimman mukaan menee...
- melll
On mahdollista saada takaisin. Kysy kuntasi talousyksiköstä kuinka tulee toimia, kysymällä ei ainakaan mitään häviä. Itse olen myös maksanut vahingossa ylimääräistä ja sain rahani takaisin; minun piti tehdä kirjallinen selvitys ja anoa sillä palautusta.
- trelainen
Tampereella on ainakin vuosi aikaa periä noita ylimääräisiä takaisin.
- .
Mahdollista on myös se, että sun maksamia ylimääräisiä sitten hyvitetään tulevissa hoitomaksuissa. Mutta lähtökohtana on siis se, mitkä tulotiedot huoltajat ilmoittavat. Ja jos ei toimita tulotietoja, maksu on automaatisesti tuo korkein. Päivähoitolaskuttajaan kannattaa olla yhteydessä. Kirjallinen selvitys vaaditaan useimmiten, jotta on mahdollista korjata tehty virhe. Kenen ansiota tuo virhe sitten lienee? Tulotietojen kirjaajan vaiko se, ettei tulotietoja ole toimitettu?
- päiväkotilainen
Ja meillä ainakin jo palvelusopimuksessa on kohta; maksan täyden päivähoitomaksun, ja jos siinä on merkintä laitettu sopimusta tehdessä, niin se korkein maksu on jos ei työtilanteen muuttuessa toimita palkkatodistusta päivähoitotoimistoon.
- JK
NIINKÖ
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse934722Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133902Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2043768Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.882169Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751951Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791328- 1311214
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1611183- 531085
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30934