Hirveät jalkakivut loppuraskaudessa

Auts!

Onkos täällä ketään muita, joilla samoja kokemuksia kun mulla ja onko selvinnyt, missä vika? Mulla on jo monta viikkoa jalat puutuneet öisin ja päivisin asennosta riippumatta, myös kesken kävelyn, mutta nyt viimeisimpien päivien aikana se tunne ei ole enää pelkkää puutumista, vaan jotain aivan hirveää kipua. Kivut tulevat aaltoina siten, että alkavat jostain lantion kohdalta ja siitä "kipuaalto" leviää alaspäin jalkoihin, niin että molempiin jalkoihin sattuu niin paljon, että kyyneleet tulevat väkisin silmiin, enkä pysty liikkumaan sen kipukohtauksen aikana. Se ei kestä kovin pitkään, yleensä näitä tulee illtaisin. Viimeksi taas eilen illalla, kun olin laittamassa iltapalaa, kesken askareiden tämä kipuilu yllätti ja mies sitten talutti hiljalleen minut sänkyyn makaamaan sen mukaan, kun askelen pystyin kivun hellittäessä ottamaan... Niin ja eilen kun mies avusti, koski samalla vatsaani ja sanoi sitten jälkeenpäin sen olleen kivikova, eli voiko olla supistuksia vai mitä ihmettä tämä on? Neuvolassa ei ole osattu mulle sanoa, mistä johtuu, ehdoteltiin suonikohjuja, mutta eipä niitä mulla näytä olevan... Alkaa jo tuskastusttaa, tänään täynnä rv 40 5..

5

5728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksiehdotusvaan

kuinka kauan tuo kestää? Joillain supistukset tuntuvat reisissä ja jaloissa, niin sinulla voi kuule olla niistä kysymys.. Tarkkaile kovettuuko maha miten ruon kipu aallon aikana ja kuinka pitkäksi aikaa. Ja jos maha kovettuu, niin taitaa olla supistuksista kysymys.

Jalkojen puutuminen muuten saattaa johtua siitä, että maha painaa hermoja. Nukutko mahallasi? Vai jossain muussa asennossa? Kokeile laittaa tyynyjä jalkojen väliin (imetystyyny toimii tässäkin hyvin apuna, jos sellaisen olet hankkinut).Siihen ainut parannuskeino on synnytys.

• Heinähattu

Moikka! Mulla oli loppuraskaudessa sellaista ihan hirveetä kipua toisessa nivusessa, oli niinkuin jokin suonenvedon ja hermopuristuksen yhteistuntuma. Olin ihan kaksinkerroin kun se tuli, mutta ei muistaakseni yöllä vaan aina jotain tehdessä. Se vaan piti kestää, mutta varmaan vauva painoi jotenkin hermoon tietyssä asennossa.

• ap

Yleensä nämä "kipukohtaukset" tulevat vain iltaisin kesken askareiden (esim. juuri iltapalan laitto tms, jossa olen jalkojen päällä kävellen tai seisten) ja minua sattuu molempiin jalkoihin, vatsa on kovana tämän kivun ollessa päällä. Nämä loppuvat yleensä siihen, kun menen kyljelleni makaamaan. Kellosta en ole kivun kestoa katsonut, mutta arvioni on n.30sek ja niitä tulee muutama peräkkäin.
      Suonenvedot tuntuva täysint erilaisilta, jos suonta vetää, se ei mielestäni tunnu kivuliaalta, vain epämukavalta, mutta nämä siis sattuvat aivan järkyttävästi.

Tyyny jalkojen välissä kyljellään olen nukkunut jo monen monta viikkoa, mitenkään muuten ei ole edes hyvä asento olla. Mahallaan nukkuminen ei nyt onnistuisi edes, mulla kuitenkin rv 40 6 menossa tänään, enkä tosiaan nukkuis vauvani päällä :D

• yksiehdotusvaan

voi ei.. Minun piti kirjoittaa, että nukutko selälläsi :D :D :D ihan ei onnistu mahallaan nukkuminen enää tuossa vaiheessa.. itsellä rv 15 menossa ja ilkeältä tuntuu itsestä jo tässä vaiheessa mahallaan nukkuminen.

Eli sillon nuo ovat supistuksia. Mulla ei supistukset tuntuneet jaloissa asti, mutta kestoltaan olivat tuota 30 sekunnin luokkaa. Mulla supistusten kesto oli loppuun saakka 30-40 sekuntia.. niin ja niitä kesti 48 tuntia ennen kuin tyttö syntyi rv 41 1.

Tsemppiä!! taidat olla siellä lähtökuopissa ja kohtu tekee pikku harjoituksia ennen kuin aloittaa varsinaisen työn..

• ap

No vähän arvelinkin, että jotain meni pieleen :D Selällään en kyl myöskään pysty olemaan kovinkaan kauan, siitä tulee vaan paha olo.. :/

Ok, todella toivon, että nää kipuilut sit tosiaan on niitä oikeita supistuksia, että pääsis pian tosi toimiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8323
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4644
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4333
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3463
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3440
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2861
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe