Miehelläni on lapsi edellisestä suhteestaan exänsä kanssa ja minulle juttu on ok. Olemme naimisissa ja lapsi on nykyään minun pyynnöstäni enemmän myös meidän kanssa tekemisissä. Aiemmin miehei näki tytärtään n. kerran kuuden viikon välein (syytä en tiedä) Nykyään yritämme nähdä kolmisin joka viikko.
Ongelaksi muodostui nyt tytön ikä. Tyttö lopettaa juuri kuutosluokan ja on alkanut jo esiteinivaihe näkyä. Kun isä yrittää saada tyttöään lelukauppaan, pyöräyttää tyttö isälle silmiään ja toteaa "Älä viitti."
Sen sijaan tyttö on kiinnostunut minun harrastuksista todella paljon ja kyselee aina, pääseekö mukaan. En ole kieltänyt ja lapsen äidille asia on aina ollut ok. Tyttö myös kyselee minua mukaan vaateostoksille yms.
Nyt sitten eilen mies aloitti riidan, kun veimme tytön kotia yhteisen uintireissun jälkeen. Mieheni mielestä minä olen aiheuttanut tytölle tuon, että tämä in nyt enemmän kiinnostunut meikeistä ja vaatteista kuin leikkimisestä. Että tyttö ottaa minusta mallia, koska laittaudun ja näytän naiselliselta. Ja kuulemma minä olen aluista alkaen suunnitellut tätä, että haluan omia mieheni tyttären, koska tämä ei voi enää saada lapsia.
Minulla on edelleen paha olo miehen purkauksesta, enkä osannut edes sanoa oikein mitään tuohon purkaukseen. Katsoin vain hämmentyneenä miestä ja totesin, että en edes keskustele aiheesta hänen kanssaan.
Nyt kun olemme molemmat töissä, on mieheltä tullut varovaisia "mitään ei tapahtunut eilen"-viestejä, mutta ei anteeksipyyntöä.
Miten tähän nyt pitäisi suhtautua? Ajattelin kyllä puhua asian puhki heti, kun itsellä ei ole niin vahvasti tunteet pinnassa (voisi saada jopa rakentavaa palautetta aikaan) mutta pitäisikö minun nyt alkaa pitää etäisyyttä tyttöön? Sanoa, että en nyt otakaan sinua tallille mukaan? Ei, et tule kanssani sirkuskouluun enkä lähde ostamaan kanssasi vaatteita.
Olen yrittänyt saada tytölle sellaisen olon, että hän on tervetullut meille. Ettei hän tuntisi olevansa hyljeksitty isän uudessa elämässä. Monesti nuorempana kun tyttö kävi meillä, tämä kysyi minulta kun hänen isänsä ei kuullut, miksi hän käy meillä niin harvoin. Minulle jäi tuolloin vähän sellainen olo, että tätä harvoin tapaamista syydettäisiin minun niskoille. "Tuon uuden naisen takia et käy meillä."
Mustasukkainen tyttärestään
8
234
Vastaukset
- wilma60
Isä pitäisi saada nyt tajuamaan se ettei tuon ikäinen tyttö enää lelukauppaan lähde vaan mielessä on meikit ym. naisten asiat. Ja mieluummin sitä vaatteita ja meikkejä shoppailee naisen kuin miehen kanssa. Myös ratsastus kuulostaa sellaiselta tyttöjen jutulta. Minun tyttöni on saman ikäinen ja juuri nämä samat asiat on meilläkin esillä.
Keskuste miehesi kanssa asiasta. Uskon että lopulta isäkin hoksaa että tyttö ei ole enää lapsi vaan teini-ikää lähestyvä nuori neiti.- tsemppiä!!!
Olet Wilma aivan oikeassa. Tyttö on jo esiteini vaiheessa eikä enää halua leimautua pikkulapseksi.
Tuolta isiltä on hurahtanut tyttärensä lapsuusvaihe niin nopeasti ohi (harvat tapaamiset) että haluaisi nyt pitää siitä kiinni eikä huomaa tyttärensä kehittymistä tai ei haluaisi huomata
Ap. vaikuttaa näille sivuille harvinaisen järkevältä ja fiksulta ihmiseltä. Aplle sanoisin että yrittää jollakin konstilla tehdä miehelleen selväksi että tytön uudet kiinnostuksen kohteet eivät johdu hänestä vaan tytön kehitysvaiheesta, jokin kirja kenties?
Missään tapauksessa ei kannata tapaamisia vähentää eikä sulkea tyttöä pois teidän elämästä tai ap.n harrastuksista koska se saattaa vahingoittaa tytön itsetuntoa todella herkässä kasvuvaiheessa.
Tsemppiä ap.lle jatka samalla järkevällä linjalla.
- provoja pukkaa
Mistä nitä provoja oikein syntyy??? Joka ainoassa aloituksessa korostetaan miten tämä uusio tietää kaiken, osaa kaiken ja ymmärtä kaiken! Isä ei tässä tiedä mitään, vaan uusio!!! Onko nämä sadut todellakin oikeasta elämstt, vai onko tämä vaan provioilua??? Huvittuneena näitä lukee, kun tietää mitä tuleman pitää! Miksi ihmiset on niin katkeria ja kateellisia? Kun itse epäonnistuu, niin sitten syntyy tuommoisia mielikuvia. Ihme että tässä oli isä epäonnistunut ja pilkan kohde, yleensä se on äiti.
Uusion itsensä korostaminen on se ydin, tavalla tai toisella.- Susanna 32
Mielestäni alkuperäinen kirjoittaja ei millään tapaa mollaa lapsen isää, vaikka tämän käytöksestä on mielensä pahoittanut.
Eikä hän kyllä mollaa lapsen äitiäkään, kirjoituksen perusteella lapsen äidille heidän yhdessään viettämä aika on ok.
On se ihme ja kumma, kun joku jotain järkevää kirjottaa, niin heti pitää siitä ruveta pjaskaa jauhamaan.
Nostan hattua alkuperäiselle kijoittajalle, että on ottanut miehensä lapsen täysillä heidän elämään mukaan.
- helvetinväsynyt
Täällä on myös samantapainen tilanne.
Tulen miehen 9 v tyttären kanssa hyvin toimeen ja meillä ollessaan tyttö on kiinnostunut minun harrastuksistani (myös mm. ratsastus ja hevosten kanssa touhuaminen) ja olen ottanut hänet aina mukaan touhuihin, jos se miehelle on sopinut. Ja useimmiten on sopinut.
Tyttö tykkää puuhata muutenkin kanssani ja tulemme hyvin juttuun. Laitamme ruokaa yms. Minulla ei ole omia lapsia. Tytön äidilläkään ei ole koskaan ollut mitään sitä vastaan, että tyttö harrastaa kanssani. Harrastusten myötä meille on tullut joitakin omia juttuja, joku voisi sanoa "tyttöjen juttuja", meidän omia hassuttelujamme.
Nyt mies sanoi, että haluaa kieltää yhdessä tekemisen, koska en osaa pitää sitä oikeissa mittasuhteissa.
Eräs yksi tärkeä osatekijä siinä, että olen antanut tytölle niin paljon aikaani, on ollut myös se, että kun mies tekee töitä, tyttö olisi meillä itsekseen, yksin pelaillen tms. Nyt tyttö saa sosiaalista aikaa (joko minun kanssani tai tallilla tms.) sillä aikaa kun isä työskentelee. Tämä on kuulemma väärin.
Meillä on vuoden päivät ollut tapana tytön kanssa yhdessä viikonloppuaamuisin (niinä viikonloppuina kun tyttö meillä on) isälleen aamiaisen valmiiksi, ja kun kaikki on valmista, tyttö käy herättämänsä isänsä. Mies saa siis nukkua pidempään ja olen kuvitellut tekeväni hyvin ja oikein, mutta väärässäpä olin. Tämänkin harkitun itsekkyyteni tulee nyt loppua.
Nyt minun täytyy ilmoittaa tytölle, että hän ei saa enää lähteä mukaani harrastuksiin, enkä saa viettää hänen kanssaan aikaa. Minun täytyy sanoa hänelle, ettei hän saa laittaa kanssani ruokaa. - 13v mutsi
haloo tyttöhän menee jo yläasteelle ja on kohta teini-ikäinen, monilla jo menkat ja tuon ikäisiä tyttöjä kiinnostaa juuri meikit, vaatteet, musiikki ja ehkä jo pojatkin , ei ne enää leiki ,ja lelut ei tosiaanka kiinnosta.
- --KK--
Miehet eivät vaan ymmärrä,että se isin pikku tyttö on kasvanut. Kuten tuolla jo mainittiinkin,harvat tapaamiset ovat yksi syy siihen. Toisekseen se,ettei edes haluta nähdä tytöstä kasvavan naista.
Tätä kasvamisen sokeutta on nähty lähipiirissä, oma ex ei ymmärrä tyttärensä olevan jo esimurkku, vaan ostelee lapselle pikkulasten leluja,joilla tyttö ei leiki. Veljeni oli tyttärensä kanssa samalla ulkomaan matkalla kanssamme ja oli aivan kauhuissaan kun lupasin,että tytöt saavat kulkea suljetulla hotellialueella keskenään jätskin ostossa (ikää tuolloin 10 ja 11 vuotta..)
Minusta se on tavallaan huvittavaa, sillä näinhän omakin isä kieltäytyi uskomasta,että minulla oli 16 vuotiaana (vasta?) oikea poikaystävä :) - Isosiskoko?
Meillä nyt koulun lopettajaisissa (jossa olin mukana, samoin lapsen isä, äiti ja äidin miesystävä) kuiskuteltiin kiivaasti samalla, kun katseltiin esityksiä ja todistustenjakoa. Miehesi kyllä huomasi ja myönsi, että luokan muut tytöt olivat aivan samanlaisia - jotkut reilusti jopa parehmpia - kuin hänen tyttärensä. Suurimmalla osalla oli jo kevyt (tai hyvinkin raskas) meikki päällä, lyhyempi, nättejä mekkoja, pitkiä korvakoruja, kaulakoruja ja hieman korkeampaa kantaa kuin lattakengät.
Katsotaan nyt, miten tämä lähtee tästä etenemään, mutta ainakin mieheni nyt näki, että syy ei ole yksin minun, tai sitten olen saanut vaikutettua kokonaiseen luokkaan olematta edes tekemisissä heidän kanssaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760