Rakennusmies tuttavamme tekee meille koirankopin, mutta mitkä ovat sopivat mitat 16kg ulkona viihtyvälle pystykorvasekoitukselle?
Koppi tulisi ympärivuotiseen päiväkäyttöön (paitsi ei paukkupakkasilla); lähinnä sateensuojaksi ja tietysti lepäilypaikaksi jos toimenkuvaltaan ehtii ja malttaa:) Yöt viettää sisällä ja muutenkin päivän mittaan muitakin aktiviteetteja kuin kopilla könöttäminen. Lämpöeristys laitetaan tietysti.
Onhan tuolla noita malleja ja mittoja saatavilla mutta käytännön kokemuksianne kaipailen että tulisi mieleinen ja viihtyisä. Koppi voi olla liian pieni mutta voiko se olla myös liian suuri, ajatellen lämpöä ja viihtymistä?
Onko esim. eteinen tarpeen kun kopin käyttötapa on em.?
Kiitos!
Koirankopin koko?
3
3356
Vastaukset
- joku suunta
Vanhasta pakastimesta saa tehtyä hyvän kopin myös (siis sellainen missä ovi on päällä eikä sivussa), mutta jos ei löydy tähän hätään vanhaa pakastinta, ni siinä ainakin on suuntaa mitoille
- canis.familiaris
Juu eteinen ja toiseen "makuu" tilaan siivutettu "rättiovi". Ei villaeristystä (styros voi olla hyvä), tai koira ei siinä viihdy...tiiviys on ok ja se että koppi on irti maasta .n.40cm. Lisäksi vino tasa katto, että koira voi siellä maata ja hyödyntää myös sen, kun haluaa ympäristöään seurata.
Filmivaneri (6mm) on aika hyvä sisäpinnassa.
Liian suuressa kopissa tulee lämpöhukkaa, joten se "makuusipppi" sopivan pieneksi, mutta eteinen voi olla mitä vain.- sesse pihassa
Kiitos vinkeistä! Just nuo mainitsemasi olikin suunniteltu materiaaleiksi. Vino tasakatto oli hyvä pointti kun mainitsit, sommiteltiin laittavamme harjakatto "kun se on nätti" Tämä yksilö nimenomaan hakee näköaloja, tuossa talon edustalla on sellainen hieman korkeammalla oleva tasanne. Siinä se mieluusti päivystää ja tanssii Säkkijärven polkkaa joillekin valituille ohikulkijoille, kulkuneuvon mukaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 583086
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!151083- 891028
- 98917
- 50903
- 96784
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35781Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27670Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap86645- 48595