todettiin tuossa muutamia viikkoja keliakia. ensin verikokeilla ja sen jälkeen olin tähystyksessä..
nyt sain epikriisin sairaalasta.
Transglutaminaasi va:t yli 120 ja Endomysium-va:t 1000...
nyt yritin netistä ettiä mikä noiden raja-arvot on... löysin et molempien on joku 5-7 pintaan?
paljonko teillä on ollut nuo verikokeet kun teillä on todettu keliakia? tuntuu et mulla ihan kauheen korkeat nuo.. o.O ja itellä ei tosiaa mitää maha oireita ole ollu, niin tuli koko keliakia yllätyksenä..
keliakian verikokeet
4
533
Vastaukset
- kelllu-86
Mulla oli vielä korkeammat, puolessa vuodessa laski normaalille tasolle. Eikä mahaoireita eikä muitakaan oireita. Oireista ei voi päätellä mitään.
- larrra
okei, luin vaan muita keskustelu palstoja ja niillä ollu jotain vähän reilua 20:tä nuo arvot, niin mä jo ajattelin onko noissa joku virhe ;)
Juu jotenki hassua ajatella et on keliakia, kun ei niitä mitää oireita ole ollut... vain alhainen hb minkä takia lääkäri passitti keliakia kokeisii. mut kiva et passitti, että jo tässä vaiheessa se löyty eikä vasta sitten kun ois ollu pahat oireet. - kelllu-86
larrra kirjoitti:
okei, luin vaan muita keskustelu palstoja ja niillä ollu jotain vähän reilua 20:tä nuo arvot, niin mä jo ajattelin onko noissa joku virhe ;)
Juu jotenki hassua ajatella et on keliakia, kun ei niitä mitää oireita ole ollut... vain alhainen hb minkä takia lääkäri passitti keliakia kokeisii. mut kiva et passitti, että jo tässä vaiheessa se löyty eikä vasta sitten kun ois ollu pahat oireet.Olihan sulla oire, alhainen hb!
- larrra
kelllu-86 kirjoitti:
Olihan sulla oire, alhainen hb!
juujuu :D mut siis ku ei oo ollu näitä tyypillisiä maha oireita :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135243
- 675044
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 391774
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628