Olen 23-vuotias perusterve nainen. Minulla alkoi noin vapun tienoilla outo kutina kasvojen iholla. Minulle on ennen aiheuttanut tämän kaltaista kutinaa hajustetut kasvovoiteet jne. Ja olenkin siksi käyttänyt pitkään hajusteettomia tuotteita.
Ajattelin että ehkä olen herkistynyt kuitenkin jollekin muulle aineelle jota ihonhoitotuotteissani on, ja vaihdoin tuotteet sellaisiin joissa on täysin eri tuotesisällöt. Ja siltikin kutina on jatkunut. Mitään punoitusta tai näppylöitä ei ihoon ole tullut. Ja kutinaa on esiintynyt vaikka olen pitänyt taukoa meikkien käytöstä. Joten voiko tämmöinen kutina johtua siitepölystä? En ole ennen tätä kevättä saanut koskaan oireita siitepölystä, mutta tänä keväänä on esiintynyt aivastelua ja kurkun kaiverrusta ajoittain. Olen syönyt heinixiä säännöllisesti, joten se varmasti on pitänyt oireet melko lievinä. Mutta eikö sen heinixin pitäisi auttaa myös tähän kasvojen kutinaankin jos kyse olisi siitepölystä?
Olen siis vähän ihmeissäni tästä kutinaoireesta ja miten minun siis kannattaisi toimia jotta saisin kutinan kuriin?
Kasvojen kutina?!
mia444
2
464
Vastaukset
- teija.dunder
Siitepölyt voivat aiheuttaa kasvojen oiretta, aivastelua ja kurkun oiretta. Kosmetiikka on kuitenkin myös yleinen herkistäjä naisilla. Joskus on tarpeen selvittää ihotautilääkärin toimesta, mille kosmetiikan aineosalle on tapahtunut herkistymistä. Pitkälä tähtäimellä tulee säästöä kun ei joudu toistuvasti luopumaan juuri ostamistaan kosmetiikan tuotteista.
- Lääkeallergikko
Ei kai se Heinix kutita sun nassua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713548
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851578Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251289- 1581242
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941003- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16973Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?60862Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk93816- 62765