Johdon assistentti ja kielet valintakoe (Haaga-Helia)

hihhiii

Onkos täällä muita huomenna, ylihuomenna tai perjantaina kyseisen koulutusohjelman valintakokeisiin menijöitä?

Oletteko jollain tavalla valmistautuneet kielikokeisiin? Itse olen vain hieman katsellut jotain sanastoja, mutta eipä se kai hirveän paljon muuta vaadikaan.
¨
Entä tiedättekö missä järjestyksessä psykologin haastattelut hoidetaan?

Itse olen ehkä eniten huolissani soveltuvuuskokeesta, kun siitä ei voi kunnolla tietää mitä se sisältää. Kuullut olen kyllä että helppoja loogisia päättely- ja laskutehtäviä, ja kysymyksiä persoonallisuudesta.

5

677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erässsssss

      Itse oli kyseisis pääsykokeis eilen. Uskon et meni hyvin! Kävin jo syksyl samoissa, mut sillon en päässy matikan takia sisälle ku mokasin sen niin pahasti. Mut nyt kyl osasin :) ! Ja soveltuvuuskokeesta ei kannata kantaa huolta!! Se on helppo!!!! Psykologin haastattelut menee siin järjestykses, kui nopee ehit kirjottaa oman nimes haastattelijan listaan:D Niitä haastattelijoita on kyl monta.

    • sala-assari

      Tein itse ruotsin kielikokeen, ja se oli tasoltaan joku yläasteen ruotsin koetta vastaava, eli helppo. Itse kirjoitin ruotsista C:n joten mikään kielitaituri en ole.

      Soveltuvuuskokeessa kostautui jos keskittyminen herpaantui, koska monessa tehtävänannossa lopputulos riippui siitä ymmärsikö tehtävän oikein, esim. "Jos A on 9, laita ruksi paikkaan X, mutta jos B on suurempi kuin 12, laita ruksi paikkaan Y". Tarkkana piti siis olla. Lisäksi perusmatematiikkaa (esim. yhtälöt, kertolaskut, prosenttilaskut) on hyvä kerrata. Mukana myös "etsi oikea numerosarja joukosta" ja "mikä on seuraava kuvio" -tyylisiä tehtäviä.

      Psykologin haastattelussa lähinnä tarkkaillaan onko hakija ymmärtynyt mihin on hakenut ja onko hakijalla realistiset käsitykset mm. koulutuksen ja tulevan työn sisällöstä sekä työllistymismahdollisuuksistaan. Tällä pyritään karsimaan unelmoijat ja "öö hain nyt johonkin" -haihattelijat pois.

      • Ggikbj

        Pääsittekö sisään? Ite oon varasijalla 14 ja haluisin tietää onko mitään mahiksia päästä sisään?? Onko kellään tietoa??


    • siis_niinku

      Harmi, kun hakijat eivät laita omia nimiään tänne. Valitsijat voisivat nimittäin tehdä omat johtopäätöksensä hakijoista, jotka kysyvät täällä umpiääliömäisiä kysymyksiä. Mene ihmeessä ko. koulun nettisivulle ja hae opiskelija- ja valintatilastot. Niissä on hyvin yksityiskohtaisesti ja - yksinkertaisesti - ilmaistu hakijoiden, valintakokeisiin osallistuneiden, varasijoilta päässeiden jne. jne. lukumäärät viime vuosina. Ja sitten voit käyttää tätä huimaa johdon assistenteilta vaadittavaa logiikkaa ja päättelytaitoa ja miettiä, jos viime vuosina on päässyt 1-3 varasijoilta, niin olisikohan tänä vuonna yllättäen mahkuja päästä varasijalta 14. Eihän se mikään mooseksen sana ole, mutta antaa hyvää osviittaa kuitenkin.

    • Miinatin

      Tulin juuri kokeista ja kirjallinen osio tuli suoraan annetusta aineistosta joten lukekaa kunnolla! Toinen osio oli 2 pakollista kielikoetta, itselläni saksa ja englanti, englantia puhun toisena kielenäni mutta oli ihan super vaikea! Yliopistotason englantia. Saksaa olen joskus opetellut niin sen tiesinkin menevän poskille mutta miinus pisteitä ei anneta joten suosittelen täyttämään jokaisen kohdan :) englannin kokeessa oli esim luetun ymmärtäminen ja saksan kokeessa piti kirjottaa essee. Jäi lyhyeksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe