Miten suhtautuisit siihen, jos saisit kuulla että perheenjäsen kuten oma lapsi tai veli on homoseksuaali?
Mitä tekisit, sanoisit tai miten reagoisit?
Miten suhtautuisit?
13
105
Vastaukset
- Eki vaan
Selvittäisin välittömästi, onko ao. henkilö vanhoillislestadiolainen ja ns. myönteisessä tapauksessa tulisin meuhkaamaan asiasta tälle palstalle.
- 7+6
Antaisitko hänen imeä sun slaikkaria?
Jos joku veljistäni kertoisi minulle, että hän on homo, niin hän olisi minulle yhtä rakas kuin on aina ollut ja olisin ylpeä siitä, että hän kertoi tällaisen asian juuri minulle.
Jos joku sisaristani kertoisi minulle olevansa lesbo, hän olisi minulle yhtä rakas kuin on ollut tähänkin asti.
Jos poikani kertoisi minulle, että hän on homo, hän olisi minulle aivan yhtä rakas edelleenkin ja hänen elämänkumppaninsa olisi perheeseeni ihan yhtä tervetullut kuin jos hän olisi nainen.
Jos tyttäreni kertoisi minulle, että hän on lesbo, niin hän olisi minulle edelleenkin yhtä rakas ja hänenkin elämänkumppaninsa olisi yhtä tervetullut perheeseeni kuin jos hän olisi mies.
Tottakai olisin heistä enemmän huolissani, koska heidän elämänsä homona ja lesbona on monta kertaa vaikeampaa kuin heterona ja siitä, että he tulisivat kohtaamaan niin paljon enemmän syrjintää ja ilkeitä ihmisiä.
Mutta rakkauteni ei katoaisi minnekkään.- oletpa sinä
hyvä ihminen, hipoo täydellisyyden raja-aitaa
oletpa sinä kirjoitti:
hyvä ihminen, hipoo täydellisyyden raja-aitaa
Tässä asiassa olen hvyä ihminen, mutta on toki asioita joissa en ole hyvä ihminen, en esim. kestä tyhmiä ihmisiä.
Homous tai heterous ei tee kenestäkään ihmisestä hyväätai huonoa, eihän se asia vaikuta ihmisen luonteeseen.
Mie en itseasiassa ymmärrä sitä, että ajattelevatko heterot homon nähdessään koko ajan mitä ja miten se toimii makuuhuoneessa?
Mie en ainakaan. Mulla on muutaki tekemistä kuin miettiä toisten ihmisten seksiä. Vai onko se niin, että ne joille asia on kuuma kivi, ovat jotenkin onnettomia oman seksuaalisuutensa kanssa?
- eräs vaan...
Minun veljeni on homo. Mitäs tuosta? Ihan yhtä rakas hän on minulle kuten aina ennenkin. Ei hän ihmisenä ole muuttunut mihinkään, korkeintaan tullut onnellisemmaksi ja rennommaksi kun ns. tuli ulos kaapista. Minä katson sen johtuvan siitä, että hän saa vihdoin olla avoimesti oma itsensä, sellainen jollaiseksi hän on syntynyt, tarvitsematta salailla tai hävetä sitä mitä on.
- Saunan taakse?
Minun pitkäaikainen ystäväni kertoi minulle olevansa homoseksuaali. Olin toki asian jo vaistonnut aiemminkin, mutta ajattelin hänen itsensä ottavan asian puheeksi. Ei mitään vaikutusta mihinkään. Tuttavapiirissäni on myös lesbopariskunta ja heillä yhteinen lapsettomuushoidoilla saatu lapsikin. Vaikka olen saanut vl-kasvatuksen, olen päässyt irti näistä "saunan taakse" -opeista.
- Isänä sanoisin
Sanoisin pojalle että olet tullut isääsi.
t: Per' Saukko - mahdollisestii
Luultavasti Raamatun kohdat asiasta nostasin esille. Mahdollisesti kertoisin näkemäni unen asiasta myös.
- Ihanaa homoilua
Näetkö usein homofantasia-unia?
- gdgfgs
Ihanaa homoilua kirjoitti:
Näetkö usein homofantasia-unia?
En. Näin unen, jossa Jumala ilmoitti, että pommi pudotetaan homojen ja homon hyväksyvien päälle (samoin lesbojen).
- vl-47
Lukisin Raamattua entistä enemmän.
- hoitokokouslaistollo
Miksi lukisit? Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Eikö tuon opi yhdellä lukukerralla?
Tietääkseni Raamattu ei ole mikään käyttöohjekirja, jossa kerrottaisiin erikseen miten sinun pitää suhtautua esim. homoihin. Tosin en ole oheista kirjaa avannut, mutta joitain jakeita hoitokokouksessa kuulin :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996023
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804782Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963035Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282823Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774