Onnistuin laittamaan tämän ilmeisesti väärälle alueelle jo kertalleen.. Kuitenkin:
Nyt olisi hakusessa hiukan nykyistä pokkariani laadukkaampi kamera. Haluaisin mielelläni kuitenkin pitäytyä pienessä mallissa, jotta se kulkisi helposti mukana
Olin jo ostamassa Nikon J1 kameran, mutta siinä kenno on ilmeisesti turhan pieni, eikä sillä otetut kuvat eroa pahemmin peruspokkarilla otetuista kuvista
Toki normaalikokoinenkin järjestelmäkamera käy, mutta mielummin tuollainen pikkuinen. Hintakatto on noin suunnilleen 500e, joten mitään kovinkaan laadukasta en taida saada. Haluaisin kuitenkin sellaisen kameran, että siihen löytyy yhteensopivana kaukolaukaisin
Anttilan sivuilla näyttäisi olevan Nikon D3100 tuplakit 18-55 55-200mm hintaan 499.9e. Siihen vaan ei taida tuota kaukolaukaisinta saada?
Pikkujärkkäri aloittelijalle?
21
487
Vastaukset
- Vilkaise näitäkin
Jos pientä haluat, niin kannattaa käydä vilkaisemassa myös Olympuksen E-PM1 ja E-PL3 kamerat. Hinnat 14 - 42mm objektiivilla 350 - 450 euroa. Kenno noissa on vähän pienempi kuin D3100:ssa, mutta monta kertaa suurempi kuin J1:ssä.
Kaukolaukaisimen saa molempiin Olympuksiin ja kuvanvakainkin löytyy molemmista.- Rrrrrar
Tuota E-PM1 harkitsin myös, näytti olevan 350e gigantissa
En vaan tiedä mihin pitäisi uskoa, jokaista kameraa kun haukutaan jossain ja toisaalla kehutaan
Tällä hetkellä pidän ehkä J1:stä parhaana vaihtoehtona. 430e kamera laukku 8gt muistikortti. Sonyn nexin haluaisin, jos budjetti kestäisi - Usko vaan
Rrrrrar kirjoitti:
Tuota E-PM1 harkitsin myös, näytti olevan 350e gigantissa
En vaan tiedä mihin pitäisi uskoa, jokaista kameraa kun haukutaan jossain ja toisaalla kehutaan
Tällä hetkellä pidän ehkä J1:stä parhaana vaihtoehtona. 430e kamera laukku 8gt muistikortti. Sonyn nexin haluaisin, jos budjetti kestäisiKannattaa uskoa niitä haukkuja/kehuja, jotka on perusteltu kunnolla. Ja kannattaa huomioida sekin, että sama ominaisuus jota toinen pitää suurena haittana saattaa jonkun toisen mielestä olla iso etu. Eli pitää miettiä mitä itse kameralta haluaa
Esimerkiksi silloin kun itse suunnittelin kameran hankkimista palstatotuus suomalaisilla kamerafoorumeilla oli sellainen että alle kilon painoisilla rungoilla ei tee mitään. Nykyään taas porukka tuntuu enenevässä määrin ostelevan akkukahvalla varustettujen kinokoon runkojen rinnalle pieniä ja kevyitä mikrojärkkäreitä.
Netistä löytyy myös paljon asiallisia arvosteluja ja mittauksia kameroista ja objektiiveista. Esimerkiksi: www.dpreview.com , www.photozone.de , www.dxomark.com - Kaksikakkulainen
Usko vaan kirjoitti:
Kannattaa uskoa niitä haukkuja/kehuja, jotka on perusteltu kunnolla. Ja kannattaa huomioida sekin, että sama ominaisuus jota toinen pitää suurena haittana saattaa jonkun toisen mielestä olla iso etu. Eli pitää miettiä mitä itse kameralta haluaa
Esimerkiksi silloin kun itse suunnittelin kameran hankkimista palstatotuus suomalaisilla kamerafoorumeilla oli sellainen että alle kilon painoisilla rungoilla ei tee mitään. Nykyään taas porukka tuntuu enenevässä määrin ostelevan akkukahvalla varustettujen kinokoon runkojen rinnalle pieniä ja kevyitä mikrojärkkäreitä.
Netistä löytyy myös paljon asiallisia arvosteluja ja mittauksia kameroista ja objektiiveista. Esimerkiksi: www.dpreview.com , www.photozone.de , www.dxomark.com>palstatotuus suomalaisilla kamerafoorumeilla oli
>sellainen että alle kilon painoisilla rungoilla ei tee mitään
Minun muovirimpulani painaa 455 g ja painavamman lasinikin kanssa raja ylittyy niukuin naukuin: 1.015 g.
Onneksi rungon pohjassa on jalustakierre! Siihen voi nähdäkseni pultata halutunpainoisen rautamötikän ja vot! yli kiloinen runko on saatu helposti ja halvalla aikaan!
Sillä kai sitten jo tekeekin jotakin? - kulta-kamera
Kaksikakkulainen kirjoitti:
>palstatotuus suomalaisilla kamerafoorumeilla oli
>sellainen että alle kilon painoisilla rungoilla ei tee mitään
Minun muovirimpulani painaa 455 g ja painavamman lasinikin kanssa raja ylittyy niukuin naukuin: 1.015 g.
Onneksi rungon pohjassa on jalustakierre! Siihen voi nähdäkseni pultata halutunpainoisen rautamötikän ja vot! yli kiloinen runko on saatu helposti ja halvalla aikaan!
Sillä kai sitten jo tekeekin jotakin?>>Siihen voi nähdäkseni pultata halutunpainoisen rautamötikän ja vot! yli kiloinen runko on saatu helposti ja halvalla aikaan!
- D3100 täälläkin
Ostin omaan Nikon D3100 -kameraani kaukolaukaisimen täältä:
http://www.elektroniikkaosat.com/c-55/p-572058748/Kaukolaukaisin-langallinen-MC-DC2-Nikon.html
Ei ollut kalliskaan, mutta tuntuu toimivan. Piuha ei ole kovin pitkä, mutta jatkojohto sopivilla liittimillä ei liene mahdoton ajatus?
Itse kamerasta näkyy olevan varsin edullinen tarjous yleensä kalliina pidetyssä kaupassa:
http://www.rajalacamera.fi/nikon-d3100-18-55-vr-kit-/39VBA280K001/dp?openGroup=411
Tuohon pakettiin kuuluu vain 18–55 mm:n objektiivi, mutta siinä on vastaavasti Anttilan tarjouksen putkista puuttuva vakaaja (VR). Etenkin telepäässä ainakin minä annan arvoa vakaajalle, joten tuota vakaajatonta 55–200 mm:n lasia en pidä kovin houkuttelevana ja tarttuisin mieluummin pelkällä yhdellä VR-lasilla ryyditettyyn halvempaan tarjoukseen.
Kamera on mielestäni yes, varsinkin tuohon hintaan!- Rrrrrar
Unohtui mainita, että haen nimenomaan langatonta ohjainta :D
Näytti niitäkin olevan sellaisia, että yksi palikka laitetaan kameraan kiinni ja sitten saa tämän toisen palikan toimimaan langattomana
Ei vaan kauheasti houkuttelis tollanen iso musta möhkäle, joka ei mahdu koskaan mihinkään
- Ääni Nikonille.
D3100 tuplakitti on hinta/laatusuhteeltaan kohdallaan.
- Pieni on näppärä
Nikon D3100 Kit ei ole pikkujärkkäri, vaan oikean järkkärin näköinen muovinen lelu.
Olympukselta ja Panasonicilta löytyy etsimäsi kamera. Jos haluat leikkiä katu-uskottavaa, niin siihen sopii Nikon D3100, kuin myös Canonin 1100D, tosin valokuvauksen harrastajat päästävät paskaisen naurun nähdessään tälläisen katu-
pellen.- D3100 täälläkin
”Nikon D3100 on hyvä kamera hintaluokassaan, vaikka muutamia omituisia ominaisuuksiakin on. Kamera on helppokäyttöinen, hyvässä mielessä pienikokoinen ja kuvan tekninen laatu on erinomainen.”
http://sulanto.blogspot.com/2011/02/nikon-d3100-kokeilussa.html
Mieleni tekee uskoa kokenutta ammattivalokuvaaja Matti Sulantoa enemmän kuin sinua. Omat ei-ammattilaisen kokemukseni D3100:sta ovat samoin varsin myönteiset.
Sinun paskainen naurusi ei hetkauta minua vähän vertaa. Minusta on pelkästään kiva pelleillä kadulla D3100 kaulassa roikkuen, monopod kävelykeppinä!
D3100 on juuri passeli muovilelu tällaiselle vuosikymmeniä kuvanneelle papparaiselle kuin minä. Kuvasta en ainakaan minä pysty päättelemään, onko runko muovia vai magnesiumvalua, mutta kukkaroni äänestää muovin puolesta.
Olya ja Panaa en väheksy lainkaan, mutta minun merkkejäni ovat Canon (joita olen ostanut tähän mennessä neljä) sekä Nikon (D3100 on minulle vasta ensimmäinen Nikon, mutta tuskin viimeinen). - Rrrrrar
Juu tiedän kyllä, ettei ole pikkujärkkäri. Aloitusviestin jaksotus meni näköjään vähän niin ja näin.
Mitähän mallia meinaat Olympukselta ja Panasonicilta? - Rrrrrar
Rrrrrar kirjoitti:
Juu tiedän kyllä, ettei ole pikkujärkkäri. Aloitusviestin jaksotus meni näköjään vähän niin ja näin.
Mitähän mallia meinaat Olympukselta ja Panasonicilta?No menipä sitten taas väärään kohtaan
- Canonisti minäkin
Canonin 1100D on ihan kelvollinen satasarjan runko. Toki siinä on omat ongelmansa, kuten kaikissa saman hintaluokan rungoissa: typerät aiheohjelmat, huonolaatuinen etsin ja kiinteä salama. Kenno tuottaa kuitenkin ihan hyvää jälkeä.
Isompi haaste ovat objektiivit. Noiden mukana myydään hyödyttömiä suttuzoomeja. Canonilla on kelvollinen f/2.0 35 mm, joka on tyydyttävä normaali. - D3100 täälläkin
Canonisti minäkin kirjoitti:
Canonin 1100D on ihan kelvollinen satasarjan runko. Toki siinä on omat ongelmansa, kuten kaikissa saman hintaluokan rungoissa: typerät aiheohjelmat, huonolaatuinen etsin ja kiinteä salama. Kenno tuottaa kuitenkin ihan hyvää jälkeä.
Isompi haaste ovat objektiivit. Noiden mukana myydään hyödyttömiä suttuzoomeja. Canonilla on kelvollinen f/2.0 35 mm, joka on tyydyttävä normaali.Mikäs haitta kiinteä salama on, kun kamerassa sentään on varustekenkä erillistä salamaa varten? Minusta tuo pop-up-hätävarasalama on parempi kuin ei mitään (vaikkapa silloin kun kameralaukku salamalaitteineen ei satu olemaan mukana).
Olisin 1900-luvun filmi-canonistina ja 2000-luvun kompakti-canonistina saattanut vaikka ostaa D1100:n, ellei markkinoilla olisi ollut Nikon D3100:aa. Valinta näiden kahden välillä oli minulle päivänselvä jo pelkästään muotoilun takia, ominaisuuksista ja objektiivivalikoimasta puhumattakaan.
Onhan se vastaavanlainen tuikkusalama D3100:ssakin, enkä osaa pitää sitä turhana. Olen saanut sen avulla monta kelvollista kuvaa ollessani liikkeellä ilman kunnon salamaa.
D1100 on osattu tehdä harvinaisen halvan lelun näköiseksi! Se on epäilemättä parempi kamera kuin miltä se näyttää (kalliimpia Canoneita mitenkään muotoilunkaan osalta väheksymättä). - Canonisti minäkin
D3100 täälläkin kirjoitti:
Mikäs haitta kiinteä salama on, kun kamerassa sentään on varustekenkä erillistä salamaa varten? Minusta tuo pop-up-hätävarasalama on parempi kuin ei mitään (vaikkapa silloin kun kameralaukku salamalaitteineen ei satu olemaan mukana).
Olisin 1900-luvun filmi-canonistina ja 2000-luvun kompakti-canonistina saattanut vaikka ostaa D1100:n, ellei markkinoilla olisi ollut Nikon D3100:aa. Valinta näiden kahden välillä oli minulle päivänselvä jo pelkästään muotoilun takia, ominaisuuksista ja objektiivivalikoimasta puhumattakaan.
Onhan se vastaavanlainen tuikkusalama D3100:ssakin, enkä osaa pitää sitä turhana. Olen saanut sen avulla monta kelvollista kuvaa ollessani liikkeellä ilman kunnon salamaa.
D1100 on osattu tehdä harvinaisen halvan lelun näköiseksi! Se on epäilemättä parempi kamera kuin miltä se näyttää (kalliimpia Canoneita mitenkään muotoilunkaan osalta väheksymättä).Älytön idea tunkea salama siihen, missä pitäisi olla prisma, huonontaa etsimet 60-luvun tasolle.
- Yksinkertainen Canon
Älytön idea tunkea salama siihen, missä pitäisi olla prisma, huonontaa etsimet 60-luvun tasolle.
Ei mun mielestä. Mulla on vanha Canon EOS 50D ja siinä on sekä prisma että pikku salama. Eikä se salama haittaa, ei anakaan minua eikä kameraakaan.
- D3100 täälläkin
Älytön idea tunkea salama siihen, missä pitäisi olla prisma, huonontaa etsimet 60-luvun tasolle.
Peilihässäkkä vs. pentaprisma lienee sentään ensisijaisesti hinta- eikä tilankäyttökysymys. Valmistuskustannuksissa on tiettävästi merkittävä ero.
- Kuitenkin:
”… ei taida tuota kaukolaukaisinta saada?”
Sellaista elämä on!
– kaukolaukaisinta ei taida saada
– kuvata ei taida osata
– mitään ei taida tietää
– rahaa ei taida olla
– pienessä mallissa ei taida pysyä - Rrrrrar
Entäs tämä?
SONY A NEX 3D
3 X OPTINEN ZOOMI 18-55MM OSS
16MM OBJEKTIIVIT
450e - Sekä että
Jos haluat
• pienen kameran
• järjestelmäkameran
On sinun ostettava sekä pokkari että oikea järkkäri.
Peilittömissä pikkujärkkäreissä yhdistyvät kummankin kameraryhmän huonot puolet, mutta et saa oikeasti pientä kameraa etkä oikeaa järkkäriä. - JIG
Itellä nyt tuollanen D3100.. Omalla kohdalla kävikin kivasti että sopii käteen paremmin ku tuollanen canonin 550D joten oli parempi ostos... Ja jos nyt sen verta vielä saa puuttua että nuo 499 Nikonin setit oli illalla jo loppu ja saman setin sai 599.. Menivät loputki siitä 499 sarjasta... (yksi niistä tieten itelle). Tuosta omasta voin sanoa että pienempi ku odotin mutta silti sopiva näille 11 koon pizzalapioille.. Helppo kuvata ja nyt ku on testaillu että mitä mistäkin napista tapahtuu niin helppoa ottaa kamera omaksi.. Ite tykästyin tuohon 55-200 tuubiin koska tarvi sitä naapurin ruusupuskaa käydä tallomassa että saa kuvan sieltä ihan perimmäisestä vaan sai zoomin napattua vähän kauempaa... Niin ja kyllä tuo kuvanvakain on aivan ehdoton... vaikka jollain ihmeellä sain tuolla isommalla putkella pari hyvää kuvaa ihan tappiin vedettynä ilman vakaintakin :) Mutta täräytetään tää lattea kommentti joka paikasta.. Kannattaa kaupassa käydä hypistelemässä ja katsomassa mikä se oma on :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854640Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1773646Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.672083Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1471084- 49989
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30904