Laulavat mummolaumat älkää vaivautuko

Aina soi

Huumori on tunnetusti vaikea laji. Minua kuitenkin nauratti koko matkan tämä juttu. Helsinkiläisessä Metro-lehdessä on laaja ja suosittu lukijoiden kommenttipalsta. Sieltä löytyi huolestuneen kansalaisen hätähuuto:

Toivottavasti ei nyt suomalaiset laulavaiset mummolaumat kuvittele, että voisivat täällä saavuttaa samanlaista suosiota kuin nämä venäläismummelit. Lyhyeen loppuu näidenkin suosio.

toteaa nimimerkki Realismia

Lieneekö totta vai onko jo jossakin päin Suomenniemeä lymyilemässä laulavia mummolaumoja tulevaa suosiota penäämässä. Kuulutko sinä heihin?

56

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • na-akka

Pääasia, että mummot saivat kirkkonsa.

Meillähän niitä lie jo tarpeeksi, kirkkoja siis.

• Maarinalla on musiikkialoitus, siirrähän tämä aloituksesi sinne.
      Muista sit, että yhytään kommenttia ei saa laittaa ilman musiikilinkkiä.
      Ja mummoeuroviisu on siellä ehdottomasti kielletty, ainakin toivon niin.
      H.

• :(

Pikku Hitler taas äänessä.

• :( kirjoitti:

Pikku Hitler taas äänessä.

":("

Elämässä pitää olla järjestys.
        Niin oli Saksassakin, kunnes toiset sen pilasivat.
        Tosin sen ajan järjestys Saksassa oli pikkuisen järjetön.
        Mannerheim meillä onneksi ymmärsi kenen järjestys on meille parempi.
        Siitäkin, tosin, vielä kiistellään.
        H.

• en minäkään

Tämähän on mummoaloitus, oletko mummo?

• Aina soi

Hunkis ressu, et ymmärtänyt koko juttua. Huumori on vaikea laji, varsinkin tosikolle. Mummoviisun olen kuullut vain kerran ja se riitti,. Silti asiasta saa kirjoittaa sinulta lupaa kysymättä aj neuvoja kuuntelamatta. Kierrän sovinnolla kaukaa kyseisen musiikkiketjun. En sitä ymmärrä, mutta makuasiosta ei sovi kiistellä. Mutta minussa on sen verran järkeä,että tajuan myöntää sen, mitä en ymmärrä. Suosittelen samaa sinulle. Mut sit yhytään ei kannata enää jäkättää.

• Aina soi kirjoitti:

Hunkis ressu, et ymmärtänyt koko juttua. Huumori on vaikea laji, varsinkin tosikolle. Mummoviisun olen kuullut vain kerran ja se riitti,. Silti asiasta saa kirjoittaa sinulta lupaa kysymättä aj neuvoja kuuntelamatta. Kierrän sovinnolla kaukaa kyseisen musiikkiketjun. En sitä ymmärrä, mutta makuasiosta ei sovi kiistellä. Mutta minussa on sen verran järkeä,että tajuan myöntää sen, mitä en ymmärrä. Suosittelen samaa sinulle. Mut sit yhytään ei kannata enää jäkättää.

"Aina soi"

Valitettavasti, minä nauran kansakoulutasoiselle huumorille vähän eri tavalla.
        Ja olkoon jäkätys tässä.
        H.

• k/K
        hunksz kirjoitti:

"Aina soi"

Valitettavasti, minä nauran kansakoulutasoiselle huumorille vähän eri tavalla.
        Ja olkoon jäkätys tässä.
        H.

No niin hunksi, selitäs mulle kansakoulutasoinen huumori?

• kuten sinä ja minä
        k/K kirjoitti:

Ehkä se on sitä huumoria jota harrastavat vain kansakoulun käyneet oppimattomat.

• k/K kirjoitti:

"k/k"

vaikeeta on, se kun on jotensakin tunnejuttu.
        Luulen kuitenkin että minun mielenmaailmassani jotain muuttui, kun pääsin/jouduin oppikouluun, siellä oli pientä pukoodiakin jo eikä ihan viikaripojan kalakamppeet olleet enää soveliaita.
        Ja siellähän oli enimmäkseen hyvän, sivistyneen kotikasvatuksen saaneita Insinöörin ja Lääkärin lapsia.
        Duunarin kakara oli yleensä aina poikkeus.

Oppikoulussa minusta sitten alkoi kehittymään ylemmyydentuntoinen, ylimielinen, pashantärkeä pikku snobi, eli hienostelija.
        Kansakouuhuumoria on kakka- ja pierujutut, ja senkaltaiset heitot joita nuoriso meillekin toisinaan tänne heittelee.

H.

• snobi mikä snobi
        hunksz kirjoitti:

"k/k"

Luulen kuitenkin että minun mielenmaailmassani jotain muuttui, kun pääsin/jouduin oppikouluun, siellä oli pientä pukoodiakin jo eikä ihan viikaripojan kalakamppeet olleet enää soveliaita.
        Ja siellähän oli enimmäkseen hyvän, sivistyneen kotikasvatuksen saaneita Insinöörin ja Lääkärin lapsia.

Oppikoulussa minusta sitten alkoi kehittymään ylemmyydentuntoinen, ylimielinen, pashantärkeä pikku snobi, eli hienostelija.
        Kansakouuhuumoria on kakka- ja pierujutut, ja senkaltaiset heitot joita nuoriso meillekin toisinaan tänne heittelee.

H.

Tuo selittää paljon miksi käyttäydyt siten kuin täällä teet.

• snobi mikä snobi kirjoitti:

Tuo selittää paljon miksi käyttäydyt siten kuin täällä teet.

"snobi mikä snobi"

Minä kyllä arvasin jo tuota kirjoittaessani että tulen suomaan sillä lohtua monille ihmisille. :)

H.

• hunksz kirjoitti:

"k/k"

H.

No no hunkkeli, kyllähän siekin aika usein täällä selostat vatsasi toimintaa, kuinka usein ja miten paljon..ja pöriseekö miten lujaa..
        Eikös ne ole just noita kansakouluhuumoriin kuuluvia kakka- ja pierujuttuja.

Pukukoodi, hehee.. ja höpö höpö, et kai sie missään brittiläisessä sisäoppilaitoksessa ollut.

Muutekseen nauratti kohtuullisesti.. ;)

• |_|
        hunksz kirjoitti:

"k/k"

H.

Hunksille

Siivoojan tyttärenä en tuntenut minkäänlaista alemmuudentunnetta oppikoulussa. Minä sentään jaksoin valkolakkiin.

Kansakoululaitos oli suomalaisen sivistysvaltion peruspilari, muinoin.
        Siihen toki mahtui paljon kakkaa ja monia pierujakin.
        Nehän ovat vain elämää.
        Elävältä tulee kumpaakin.

Onko todellakin Suomessamme ollut kuvaamasi kaltaisia sisäoppilaitoksia?
        Vai haaveissasiko vain?

• Anceli kirjoitti:

No no hunkkeli, kyllähän siekin aika usein täällä selostat vatsasi toimintaa, kuinka usein ja miten paljon..ja pöriseekö miten lujaa..
        Eikös ne ole just noita kansakouluhuumoriin kuuluvia kakka- ja pierujuttuja.

Pukukoodi, hehee.. ja höpö höpö, et kai sie missään brittiläisessä sisäoppilaitoksessa ollut.

Muutekseen nauratti kohtuullisesti.. ;)

"Anceli"

Niissä ei ole oikeastansa kysymys huumorista sinänsä, eli suoranaisesta vitsistä.
        Enämpi ovat ne juttuni seurausta aloituksen tai kommentin aiheesta.
        Hän varmaan muistaa milloin olen tehnyt viimeksi puhtaan lapsellisen kakka-aloituksen.
        Jos joku kertoo jonkun aiheuttavan hänelle ilmavaivoja niin tokihan minä heti riennän mukaan kerhoon, ylivoimaisen hauskoilla kakka-jutuillani.

Ja minä luulen että, jos sinulla olisi Haukankatse, niin joutuisit tutustumaan kakka-huumoriin ihqu-konkreettisesti sukulaispoikasi kyydissä. :)

Oppikoulussa ei asusteista suoraan käsketty, mutta vahvasti annettiin ymmärtää, erittäin vahvasti antoivat koulukaverit ymmärtää.
        Kyllä se oli pakko ahtaa faijan valkoinen Nailonpaita housunkauluksen sisään. Muuten olisi luokassa ollut kuin Koppakuoriainen Neitoperhojen joukossa.
        Kunnioituksesta mykkänä mutta myyjälle ylpeillen vei äitini minut sitten vaatekauppaan ja osti minulle pari omaa paitaa.
        Odotin myös enemmän herkkupaloja kuin mitä broidi sai.
        Pashan duunarimutsi, tasan jakoi aina. Onneksi se jäi mieleeni, ehkä se teki minusta Demarin ja minä jelppasin broidinkin oppikouluun.

Tiinankin kärsimyksissä voi hyvin ottaa kakan esiin, ruokavalion ja elämäntavan muutos on siinäkin mielessä kiva ja hauska.

H.

• |_| kirjoitti:

Hunksille

Siivoojan tyttärenä en tuntenut minkäänlaista alemmuudentunnetta oppikoulussa. Minä sentään jaksoin valkolakkiin.

Nehän ovat vain elämää.

Vai haaveissasiko vain?

"|_|"

Lue edellinen kommenttini ancelille, en jaksa kirjoittaa samaa uudellen.
        Kouluni ei tietenkään ollut sisäoppilaitos vaan jotenkin henkisesti sisäsiittoinen.
        Pienen, mutta kansainvälisesti ison paperitehtaan aiheuttama painajainen.

Ja pashat, säkenöivä älyni ei koskaan, eikä silloinkaan, ole tunnistanut alemmuudentunnetta.

Aloitapa minun lukemisen ensin viidenminuutin naurulla, saatat päästä oikeaan tunnelmaan. :)
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Niissä ei ole oikeastansa kysymys huumorista sinänsä, eli suoranaisesta vitsistä.
        Hän varmaan muistaa milloin olen tehnyt viimeksi puhtaan lapsellisen kakka-aloituksen.
        Jos joku kertoo jonkun aiheuttavan hänelle ilmavaivoja niin tokihan minä heti riennän mukaan kerhoon, ylivoimaisen hauskoilla kakka-jutuillani.

Ja minä luulen että, jos sinulla olisi Haukankatse, niin joutuisit tutustumaan kakka-huumoriin ihqu-konkreettisesti sukulaispoikasi kyydissä. :)

Oppikoulussa ei asusteista suoraan käsketty, mutta vahvasti annettiin ymmärtää, erittäin vahvasti antoivat koulukaverit ymmärtää.
        Kyllä se oli pakko ahtaa faijan valkoinen Nailonpaita housunkauluksen sisään. Muuten olisi luokassa ollut kuin Koppakuoriainen Neitoperhojen joukossa.
        Kunnioituksesta mykkänä mutta myyjälle ylpeillen vei äitini minut sitten vaatekauppaan ja osti minulle pari omaa paitaa.
        Pashan duunarimutsi, tasan jakoi aina. Onneksi se jäi mieleeni, ehkä se teki minusta Demarin ja minä jelppasin broidinkin oppikouluun.

Tiinankin kärsimyksissä voi hyvin ottaa kakan esiin, ruokavalion ja elämäntavan muutos on siinäkin mielessä kiva ja hauska.

H.

Tuohon voisin sanoa paljonkin, mutta en mie jaksa etsiä siun viestejäsi joissa ruumiintoimintojasi esittelet, ilman että alkuperäinen aloitus aihetta mitenkään koskettelisi.
        Voi olla että sinultakin on joskus lipsahtanut aiheesta ihan aloituskin, harmaat aivosoluni kertoivat sellaista.
        Mutta olen pannut merkille ja se riittää minulle, tiedän mistä kirjoitan.
        Ja hauskuus.. siitä en sano mitään.

Joo, mie unohdin että sie olet noin vanha, ehkä siihen aikaan kuljettiin nailonpaidoissa.

Milläs autolla se Juho nykyisin ajaakaan, et taida muistaa. :)
        Kerron sitten siulle kuinka mummin kävi, jos onnistun maaliin pääsemään, onko housut puhtaat vai.. :(

• |_|
        hunksz kirjoitti:

"|_|"

Lue edellinen kommenttini ancelille, en jaksa kirjoittaa samaa uudellen.
        Kouluni ei tietenkään ollut sisäoppilaitos vaan jotenkin henkisesti sisäsiittoinen.
        Pienen, mutta kansainvälisesti ison paperitehtaan aiheuttama painajainen.

Ja pashat, säkenöivä älyni ei koskaan, eikä silloinkaan, ole tunnistanut alemmuudentunnetta.

Aloitapa minun lukemisen ensin viidenminuutin naurulla, saatat päästä oikeaan tunnelmaan. :)
        H.

Hjuumorimme eivät koskaan kohtaa.
        Onneksi oma oppikouluni oli kaikkea muuta kuin sisäsiittoinen.
        Siksipä kai minustakin tuli yksi sen tuottama älykkö.

• |_| kirjoitti:

Hjuumorimme eivät koskaan kohtaa.
        Onneksi oma oppikouluni oli kaikkea muuta kuin sisäsiittoinen.
        Siksipä kai minustakin tuli yksi sen tuottama älykkö.

"|_|"

Vai sillee siinä kävi...
        Pakko on sit olettaa että tulet kirjoittamaan muutakin kun lyhyitä tyhjiä töksähdyksiä.

Teräviä analyyseja ihmisistä ja maailmanmenosta.

H

• ||
        hunksz kirjoitti:

"|_|"

Vai sillee siinä kävi...
        Pakko on sit olettaa että tulet kirjoittamaan muutakin kun lyhyitä tyhjiä töksähdyksiä.

H

Mitä minä kirjoitan, sen minä kirjoitan, Kiven teräviä sanoja muovaillen.

• hunksz kirjoitti:

"k/k"

H.

Hunksille kiitos vastauksesta.
        Jos kirjoitit niin kuin tunnet niin se selittää paljon kirjoituksiasi.
        Toisinaan kaipaan sitä että olisin voinut opiskella ,eniten suren huonoa kielitaitoani.
        Olisiko minustakin tullut kaltaisesi ylimihminen, olenko joskus kokenut samanlaisen tunteen pannuhuoneen hämärässä?
        Meillä molemmilla se tieto tekee meistä kukkulan kuninkaita,sinulla se tieto ja sen käyttö menee hipaisemalla kohreryhmän ohi.
        Minulla se tairon väärinkäyttö johtaisi kouriintuntuvaan hämminkiin kyseessä olevaan taloyhtiöön.
        Mun mielestä kansakoulupohjalta voi siis hyydyttää maisterin huumorintajun,
        Mutta enemän mä nautin tiirailla kellarin ikkunasta hyvinkoulutettuja huumorintajusia pihalla paseeravia ilosia ihmisiä.
        Voihan sitä olla ilonen toisen onnestakin.

• yäk..
        |_| kirjoitti:

Hunksille

Nehän ovat vain elämää.

Vai haaveissasiko vain?

olet harvinaisen ilkeäkielinen ihminen

• kuten muillakin
        koti-kiusattu kirjoitti:

Hunksille kiitos vastauksesta.
        Jos kirjoitit niin kuin tunnet niin se selittää paljon kirjoituksiasi.
        Toisinaan kaipaan sitä että olisin voinut opiskella ,eniten suren huonoa kielitaitoani.
        Olisiko minustakin tullut kaltaisesi ylimihminen, olenko joskus kokenut samanlaisen tunteen pannuhuoneen hämärässä?
        Meillä molemmilla se tieto tekee meistä kukkulan kuninkaita,sinulla se tieto ja sen käyttö menee hipaisemalla kohreryhmän ohi.
        Minulla se tairon väärinkäyttö johtaisi kouriintuntuvaan hämminkiin kyseessä olevaan taloyhtiöön.
        Mun mielestä kansakoulupohjalta voi siis hyydyttää maisterin huumorintajun,
        Mutta enemän mä nautin tiirailla kellarin ikkunasta hyvinkoulutettuja huumorintajusia pihalla paseeravia ilosia ihmisiä.
        Voihan sitä olla ilonen toisen onnestakin.

sinulla on ollut aikaa opiskella kieliä siellä missä olet ollut aikuisena, viitseliäisyydestä se on vain kiinni.

• k/k
        kuten muillakin kirjoitti:

sinulla on ollut aikaa opiskella kieliä siellä missä olet ollut aikuisena, viitseliäisyydestä se on vain kiinni.

Korvakuulolta kun omaksuu niin kirjottaminen ei onnistu.

• Huonotuulisuuden syy
        hunksz kirjoitti:

"Anceli"

H.

@Hunksz

Eritteistä kun tykkäät puhua kuten kakasta, niin kysynpä ohimennen kun olet aina niin kyynien ja huonotuulinen, että: Vieläkö sulla lentää vai valuuko vain?

• Huonotuulisuuden syy
        hunksz kirjoitti:

"|_|"

Vai sillee siinä kävi...

H

@Huksz

Musta tuli käymäni oppikoulun ansiosta varsinainen nero, niin kuin viesteistäni huomaat varmaan;DD

• katsokaa ympärille

mummoja pitäs kunnioittaa enempi, sillä jos ketkä he ovat tärkeitä tukihenkilöitä monelle, miksi mummoille nauretaan sillä kuitenkin halutaan apua juuri heiltä useimmin, eikä mummot aina ole hoivan tarpeessa vaan heiltä halutaa hoivaa...

• Taidan perustaa kuoron laulavat tädit.
      Tai isotädit, miksei kohta isoisotädit :))

• :/

Mää en pääsis siis siihenkään? En ala.

• :/ kirjoitti:

Mää en pääsis siis siihenkään? En ala.

Mikäs sulle sitten keksitään?
        *alkaa pohtimaan kovasti*

• do-re-mi-la-sol-laa

Laulavat tädit on huono, parempi olisi VANHAT KOTKAT.

• :/
        tulisilla kirjoitti:

Mikäs sulle sitten keksitään?
        *alkaa pohtimaan kovasti*

Jos otatte mukaan myös kummitädit?

*anoohänsilmätsikkaralla*

• sii-doo
        do-re-mi-la-sol-laa kirjoitti:

Tai Vanhat Potkat? Solistiseitsikko Vanhat Sotkat?

• :/ kirjoitti:

Jos otatte mukaan myös kummitädit?

*anoohänsilmätsikkaralla*

No joo, olenhan minäkin kummitätikin.
        Siis laulavat tädit ja kummitädit.
        Mietiskellään.

• do-re-mi-la-sol-laa kirjoitti:

Miksi se on parempi?
        Haluan hyvän selityksen.

• tulisilla kirjoitti:

No joo, olenhan minäkin kummitätikin.
        Siis laulavat tädit ja kummitädit.
        Mietiskellään.

Kivakiva! Minäkin pääsen mukkaan, siis ehkä ;-/ tai ainakin siksi kun siitä tuleekin täti- eikä mummokuoro. Ei kaikki tämän ikäiset ole mummoja, ainakaan minä en ole.

Entäs kokoontumiskutsu? Vai pitääkö ensin ääninäyte antaa? Sekin on hyvä että ollaan (ainakin laajasti ottaen) samoilta päin Suomea... Painele siis mietintämyssyä syvemmälle päähän, hyvä siitä tulee ja kohta alkaa porukkaa lappaa harjoituksiin ;-D

• Eiköhän jokaisesta kirkkokuorosta vois pienen mummoryhmän erottaa omaksi poppookseen.

• sii-doo

Samaa ajattelin. Taitaa heissä olla useita mummoa/kuoro.

• sii-doo kirjoitti:

Samaa ajattelin. Taitaa heissä olla useita mummoa/kuoro.

Sen mitä olen katsellut, niin lähinnä juuri heitä.

• vihlovat tärykalvot

Taivas varjelkoon meitä niiltä vihlova äänisiltä kirkkokuoron päällepäsmäreiltä jotka haluavat 'oman äänensä' kuuluvan ja näin pilaavat koko kuoron esityksen; kauppiaan rouva, pohatan rouva, lääkäri rouva, kylän kolmen suurimman talon rouvat jne...

• okkigaam

Tykkäsin babuskoista. He ovat kirkkonsa ansainneet, kiertueilla tienanneet. Eivät diivaile ja muutenkin aidon herttaisia olivat.
      Hienoa että tulivat toiseksi.
      Se on sitä babuska energiaa venäjän vähemmistön edustajat pääsivät esiin
      URAAA
      maagikko

• Lorena*

Elä ja anna toisillekin tilaa. Mitä laulavat mummo ja papparyhmät vievät muilta pois, kysyn vaan. Parhaimmillaan laulukuorot ovat yhdessä laulamista, yhdessäoloa, tuovat piristystä eläkeväen päiviin.
      Näin ne kuorot häviävät, 10 v sitten yhdessä veteraanikuorossa oli yli 300 laulajaa, tänään on jäljellä kuorossa vain 4 ja yksi nuorempi laulaja tukena. Onko se pahitteeks jos elämän loppumetreillä on ryhmä joka antaa elämäniloa laulajille varsinkin kun miesten lauluääni säilyy joskin suurin osa ajan saatossa tenoreista muuttuu basso äänisiksi.

Ei muuta kun mummot ja papat laulamaan kuoroihin ja näyttämään mistä elinvoima oikein kumpuaa. Esitysten jälkeen sen näkee naamasta miten hymyssä suin esitys lopetetaan. Valikoima lauluissa on laaja.

Toivottavasti babushkojen upea lauluinnostus lisää eläkeväen laulu intoa. On parempi olla kuorossa mukana kun voivotella vaivojansa sängyn pohjalla, silloin kun vielä "jalka jatsaa, suu napsaa, elämänilo näkyy kasvoista.

• En kuulu, mutta mitäs jos ensivuonna suosiota onkin hakemassa laulavat vaarit.

• @§§@

Kerran kuultu vitsi ei kahdesti naurata.

• meeriamanda

Minä kyllä kuunteleisin mummokuoroja siinä kuin nuorokuorojakin. Mahtuuham maailmaan ääntä ja telkusta kanavia :))

Jotenkin aistin kuin mummelit ei saisi lauleskella? Kun ainakin ite päätän mitä töllöstäni katseln/kuuntelen en tajua mitä tällä aloituksella haetaan?

Pidän mummuista ja papoista jotka tomerasti harrastelevat kullekin voimiensa mukaisesti jotakin.

• ilkeilen takaisin

Kiva :), kun mummoloillakin on joissakin maissa vielä tällaisia oikeuksia saada osallistua ihan maailmalle menevään laulantaan ja äänetetään sinne ihan kansan voimalla.
      Mummothan ovat nykyisin vähän kuin pannaan julistettu ihmisryhmä. On aivan selvä asia, kun nämä ilkeämieliset nuoremmat ihmiset aikoinaan vanhenevat,(jos sinne asti elävät) ovat he tosi ilkeitä vanhuksia, koska mihin se luonne enää vanhempana muuttuisi muuksi kuin vain ilkeämmäksi.
      Nyt valittelevat, että vanhemmat ihmiset ovat ilkeitä, mutta katsotaampa sitten kuinka ilkeiksi tulevat seuraavat vanhat.

• meeriamanda

Soon vaan niin et joitakin pikkunousukkaita inhottaa iäkäs ihminen, Hän kuvittelee olevansa voimansa tunnossa - vaan se on lyht se hetki, kun huomaa itse olevansa vanha. Toivottavasti elämä opettaa, vaikkapa sitten kovallakin kädellä.
        Jokainen ikäpolvi on yhteiskuntamme pystyssä pysymiselle tärkeä.

• * *
        meeriamanda kirjoitti:

Soon vaan niin et joitakin pikkunousukkaita inhottaa iäkäs ihminen, Hän kuvittelee olevansa voimansa tunnossa - vaan se on lyht se hetki, kun huomaa itse olevansa vanha. Toivottavasti elämä opettaa, vaikkapa sitten kovallakin kädellä.
        Jokainen ikäpolvi on yhteiskuntamme pystyssä pysymiselle tärkeä.

Siksihän kaikki "erilaiset" pitäisi joidenkin mielestä piilottaa pois näkyvistä.
        Pelätään kai, että tarttuu.
        Onneksi vähitellen sentään sivistys valtaa alaa.

• O-a
    • hirveeeeeetä oli

OLI upeeta kun venäläiset mummot tuli toiseksi euroviisuissa,,,

tosi haukoja mummoja, harvahampaisia suhmuroita, meikattu varmaan niitten hampaat,,,

venäläisillä näyttää olevan huuori tallessa, kun uskalsivat laittaa mummot edustamaan,,,,

olihan meilläki kauhistus aikoinaan LOORDI ,, hirvitti kattoa ku ne voitti ;; heh heh,,,

• ´´´´´´

Minusta baabushkat olivat kaikkein veikeimpiä esittäjiä. Heillä oli pilketä silmäkulmassa, eivät tarvinneet laulunsa mausteeksi alastomuutta tai teennäistä dramatiikkaa.
      Harvoja esityksiä koko Europliisujen historiassa, joka sait suupielet kattoa kohti.

Nyt on nähty, uusintaköörejä tuskin kannattaa kehitellä.
      Minä hoilaan ihan issekseinkin. Ei aio Euroihin, älä pelkää.

• ihanat mummot ,,,

HUOMIO !

" hirveeeeetä oli ": tarkotti LOORDIA, Loordi oli kauhiaa katottavaa,
      aivan kalia verrattuna venäläisiin mommoihin,,,

venäläiset mummot oli sympaattisia ihania mussukoita, hauskaa huumoria, rohkea veto venäläisiltä,

mummot sai ansaitsemaansa arvostusta, peräti toinen sija euroviisuissa,,,,, uskomaton esitys,,, ihana,,,,

• hoponhopo

Lordi oli tosi fiksu ja suorastaan legendaarinen spiikki ;-)))))))))))))))))

• meeriamanda
        hoponhopo kirjoitti:

Lordi oli tosi fiksu ja suorastaan legendaarinen spiikki ;-)))))))))))))))))

Kyllä. Olihan se jotain ihan extraa , ei se rallatukseen ollut tarkoitettukaan. Taitaa jäädä jatkossakin Suomi porstuaan..? :)

• muistan, että

eikö alun perin ole ollutkin Euroviisujen esitysten esittämisellä tarkoituksena oman maan musikkikappaleet ja kuvaaminen oman maan elämästä, sitten siihen tuli tämä englanninkielen painoitus, kun mukamas kaikkien alkuperäinen kieli ei sopinut kuvioihin.
      Tuli tälläinen karnevaalimusikaalisuus tärkeäksi markkinoineen, ollen nyt mielestäni ihan liiallista korotusta lavstukseen, jossa itse kappaleet on vaikeita kuulla aidolla tyylillä.
      Ehkä tuomaristo ne kuulee pelkästään, tiedä en tuota.
      Olisi todella mukavaa kuulla jokaisen maan kappaleet laulettuna oman maan alkuperäisellä kielellä, koska käännöksiä nytkin voi esittää vaikka esm. englanniksi jos halutaan.
      Käännetäänhän suomenkielellekin kaikki, ainakin suurinpiirtein.

• L*

Eurohumppaa, alastomuutta ja teekeilyä, mitä suurimmassa määrin.
        Se on Euroviisut.

Niin ja enklanttia. :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      412
      9026
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      188
      3590
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2033
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      81
      1256
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1095
    6. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1090
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1071
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1055
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      1023
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65