Kummassa mielestänne paremmat potkut?
Mitä eroa lajien potkuissa on, mikä se tekniikkaero on?
Itse olen sparraillut kumpienkin kanssa (samantasoisia suunnilleen olleet)
ja pakko sanoa, että kun on saanut Thaikkupotkuja, niin Potkunyrkkeilijän potkut tuntuu lähinnä kutittamiselta.
Oletteko samaa mieltä?
Monesti huomannut, että potkunyrkkeilijät on tosi kylmiä thaikkua kohtaan ja niiden mielestä thaikkupotkut on ihan paskoja.
Miksi potkunyrkkeilijät ei käytä thai-tyylisiä potkuja, kun ne kirpaisee aivan helvetisti enemmän. Luulisi, että matsissakin haluaisi potkia niin kovaa kuin kehosta lähtee.
MT vs KB
4
329
Vastaukset
- muay thai
heh joo ei voi edes verrata potku nyrkkeilijän ja thainyrkkeilijän potkuja!Muay Thai:ssa potkitaan säärellä tarkoituksena katkaista vastustaja kahtia, potkunyrkkeilyssä potkitaan samalla tavalla kuin karatessa eli vain jalkaa vemppaamalla, näin olen käsittänyt
paskan vitut
- KB man
Potkunyrkkeilyssä potkun teho lähtee kropasta. Olen harrastanut karatea ja nykyjään kickboxingia. Ero on siinä että KB:ssa pyritään tekemään vastustaja toimintakyvyttömäksi, karatessa taas haetaan tyyliä ja puhtautta. KB:ssa ei ole suomessa montaa hyvää valmentajaa. Siitä tosi paljon kiinni
- Harrastaja122151
Potkunyrkkeilyn ja Thaiboxingin potkujen periaatteet ovat täysin samat. Molemmissa potkun voima tulee lantion kierrosta, ja säärellä potkaistaan joko nilkkaan, reiteen, kylkeen tai päähän. Etupotkut / Polvitekniikat ovat myös samat.
Esimerkiksi alapotkun potkaisemiseen on 100 eri tapaa, ja miten nämä opetetaan on se täysin kiinni opettajasta, oli laji sitten KB tai MT.
Lisäksi potkaisijalla on tietenkin se isoin rooli siihen, miltä potku tuntuu.
Lajien välinen ero siis tulee säännöissä. Potkunyrkkeilyssä lähiottelu on huomattavasti rajoitetumpaa, ja kyynerpää tekniikat eivät kuulu lajiin. Siksi potkunyrkkeilyssä treenataan huomattavasti vähemmän lähiottelua, ja etäisyys on kauempana.
Lisäksi, thainyrkkeily ottelut ovat hieman pidempiä joten tempo jaksamisen takia on hitaampi.
Eli lajilla ei sinänsä ole väliä, thai nyrkkeilijä voi voittaa potkunyrkkeilijän ja potkunyrkkeilijä thai nyrkkeilijän - kyse on siitä kuka ottelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1392875Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi262417- 1352008
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1341583Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...831377- 331213
- 1001161
Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21049Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta601032Minua särkee puolestasi
Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit50990