MT vs KB

JayJay12345678910

Kummassa mielestänne paremmat potkut?
Mitä eroa lajien potkuissa on, mikä se tekniikkaero on?

Itse olen sparraillut kumpienkin kanssa (samantasoisia suunnilleen olleet)
ja pakko sanoa, että kun on saanut Thaikkupotkuja, niin Potkunyrkkeilijän potkut tuntuu lähinnä kutittamiselta.

Oletteko samaa mieltä?
Monesti huomannut, että potkunyrkkeilijät on tosi kylmiä thaikkua kohtaan ja niiden mielestä thaikkupotkut on ihan paskoja.
Miksi potkunyrkkeilijät ei käytä thai-tyylisiä potkuja, kun ne kirpaisee aivan helvetisti enemmän. Luulisi, että matsissakin haluaisi potkia niin kovaa kuin kehosta lähtee.

4

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muay thai

heh joo ei voi edes verrata potku nyrkkeilijän ja thainyrkkeilijän potkuja!Muay Thai:ssa potkitaan säärellä tarkoituksena katkaista vastustaja kahtia, potkunyrkkeilyssä potkitaan samalla tavalla kuin karatessa eli vain jalkaa vemppaamalla, näin olen käsittänyt

• paskan vitut

• KB man

Potkunyrkkeilyssä potkun teho lähtee kropasta. Olen harrastanut karatea ja nykyjään kickboxingia. Ero on siinä että KB:ssa pyritään tekemään vastustaja toimintakyvyttömäksi, karatessa taas haetaan tyyliä ja puhtautta. KB:ssa ei ole suomessa montaa hyvää valmentajaa. Siitä tosi paljon kiinni

• Harrastaja122151

Potkunyrkkeilyn ja Thaiboxingin potkujen periaatteet ovat täysin samat. Molemmissa potkun voima tulee lantion kierrosta, ja säärellä potkaistaan joko nilkkaan, reiteen, kylkeen tai päähän. Etupotkut / Polvitekniikat ovat myös samat.

Esimerkiksi alapotkun potkaisemiseen on 100 eri tapaa, ja miten nämä opetetaan on se täysin kiinni opettajasta, oli laji sitten KB tai MT.

Lisäksi potkaisijalla on tietenkin se isoin rooli siihen, miltä potku tuntuu.

Lajien välinen ero siis tulee säännöissä. Potkunyrkkeilyssä lähiottelu on huomattavasti rajoitetumpaa, ja kyynerpää tekniikat eivät kuulu lajiin. Siksi potkunyrkkeilyssä treenataan huomattavasti vähemmän lähiottelua, ja etäisyys on kauempana.

Lisäksi, thainyrkkeily ottelut ovat hieman pidempiä joten tempo jaksamisen takia on hitaampi.

Eli lajilla ei sinänsä ole väliä, thai nyrkkeilijä voi voittaa potkunyrkkeilijän ja potkunyrkkeilijä thai nyrkkeilijän - kyse on siitä kuka ottelee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7545
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4163
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3675
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2456
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2378
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40