Kävin viikonloppuna Helsingin Maailma Kylässä festivaaleilla ja kävin ennen sitä kaupassa isäni kanssa joka osti pari kaljaa itselleen. Isäni näyttää aika ruhjuiselta ja on paljon ikääntymisen merkkejä. Olen 20vuotta ja huomaamatta olen todennut että olen absolutisti, eli en juo alkoholia, käytä huumeita tai tupakoi. Kassalla kysyttiin minultakin henkkareita ja sanoin että niitä ei ole mukana koska en yleensä osta tavaraa joihin tarvitaan henkkareita. Silloin kassalla oleva mies sanoi tylysti että "miten sittten tiedän että ostaako tää nää kaljat sulle?". Miksi kaikki aina luulee että jokainen nuori juo alkoholia? Minua häiritsee että kassalla oleva mies sanoi sen tylysti ja ja katsoi minua halveksuvasti. Ja en todellakaan näytä alle 20v, vaikka kuinka yrittäisin! Tiedän että heidän pitäisi kysyä kaikilta jotka näyttää olevan alle 23v, mutta ei sitä tarvitse tylysti ilmaista että näytän olevan alle 18v ja että oikeasti pyytäisin joltai hörhöltä että ostaisiko pari kaljaa jotta saisin ryypätä...-.-'
Alkoholista puheen ollen, minusta on tyhmää että monet kaveritkin melkein tyrkyttää kaljalla että "ota nyt vaan!". En juo alkoholia koska se ei vain maistu ja en tykkää sen tuomista vaikutuksista. Miksi vain harvat tajuavat että kaikki nuoret ei ryyppää ja rällästä?? Elämässä on muutakin tehtävää kuin pilata elämänsä alkoholilla.
Osa mielipiteistäni perustuu siihen että lähisuvussani on monia rakkaita ihmisiä jotka ovat pilaneet elämänsä alkoholilla, ja ovat nykypäivänä alkkiksia. Eräs opiskelijakaverini on jopa tuhonut maksansa jo alkoholilla ja katuu nuoruuden tyhmyyksiä paljon. Hän on vasta 25v..
Pahoittelen että tuli näin pitkäksi, mutta asia on ärsyttänyt minua jo kauan ja oli pakko saada sen kirjoitettua jotta ehkä siellä jossain on joku muu joka ajattelee kuin minä.
Nuorten halveksimisesta
7
104
Vastaukset
- samaa mieltä
Täällä on yksi joka ajattelee samaa! Olen vasta 16, mutta tiedän sen jo nyt. Mullakin on suvussa ihmisiä, jotka ovat pilanneet elämänsä alkoholilla(ehkä me ollaan sukua:D) ja serkkuni kuoli vähän aikaa sitten alkoholiin. Mulla on monia 16vuotiaita kavereita jotka ryyppää monena viikonloppuna ja koulussa ylpeilee sillä, mun mielestä se on vaan säälittävääja noloo. Tiän, että oon sun mielestä vaan joku kakara, jonka mielipiteet vaihtuu kokoajan.
- tavallinen
Näitä alkoholinostaja luusereita on joka kaupassa ja kaupan edessä ei ihme että sinun kohdallesi on sattunut ikävä tapaus.Katsos joka on hyvinpukeutunut niin sen ei uskota varastavankan kaupasta mutta nänhän se on että varasta on huono tunnistaa vaatteista.Jos kulkee tavallisissa vaatteissa kuten isäsi niin voi kyllä välttyä ryöstöistä kun kukaan ei usko että ei ole mitään ryöstettävää.Kyllä kaupan kassoilla on rasittava ja vaarallinenkin työ en kadehdi mutta jonkun sekin on tehtävä.
- tietäjä92
Ihan asiaa puhut, mutta korjailen muutamaa mainitsemaasi juttua.
Totta on, että kaikki nuoret eivät juo eivätkä polta. Mutta tilastot ovat tilastoja ja ne ovat tässä suhteessa sinua vastaan. Ihmiset, myös ne kassamyyjät, luottavat tilastoihin ja siitä johtuu moinen kysely.
Kärjistykset tekstissäsi hyväksyn, kuten tuon "Elämässä on muutakin tehtävää kuin pilata elämänsä alkoholilla." Toki alkoholin avulla voi pilata elämän (pahimmassa tapauksessa jonkun toisen), mutta ei se aina tarkoita että näin on. Tässä tapauksessa tilastot ovat myös sinua vastaan siinä mielessä, että vain hyvin pieni osa alkoholin käyttäjistä todella pilaavat elämänsä sillä.
Elämäntavat ovat jokaisen oma valinta, eikä sinun valintasi ole ainakaan huonoon suuntaan.- mr penis
Vitun nössöt menkää hoitoo:DDD alkoholi on vitun paras ja rÖÖki mut khyl mä jonnebist vedän kans
mr penis kirjoitti:
Vitun nössöt menkää hoitoo:DDD alkoholi on vitun paras ja rÖÖki mut khyl mä jonnebist vedän kans
Miksi kirjoitat röökin aina näin: "rÖÖki"
- Koira-98
atrytone kirjoitti:
Miksi kirjoitat röökin aina näin: "rÖÖki"
Niinpä?!
- mr penis
Koira-98 kirjoitti:
Niinpä?!
Koska rÖÖki on paras:D ja hUUmeet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1367177Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1254971L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa674336TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153483Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242291Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3011773Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä231545- 671485
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91459Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581448