Olemme olleet aviossa vajaan vuoden ja yhdessä melkein 5 vuotta.. Mieheni on muuttunut lähes täysin, kun pappi sanoi aamen!! On hän aina ollut hiljainen ei niin sosiaalinen, mutta nyt todella omissa oloissaan oleva.. Kun tulee työstä suoraan makuuhuoneeseen sänkyyn makaamaan.. Ei puhu pojilleni mitään ja minullekkin tosi hiljaa.. Nukkuu huonosti ja lääkityksenä Mirtazapin 20mg. Todettu vaikea masennus.
Sanoi hiljattain, että haluaisi olla ainoa ihminen maapallolla... Ja sitten yksin selvittäisi maailman arvoituksia.. Katselee paljon Scifi-sarjoja.. Vähä kavereita.. Muutama joita näkee harvoin.
Sanoi vappupäivänä haluavansa erota ja muuttaa omaan asuntoon.. Olin aikas shokissa.. Ja, että ei rakasta enää.. Haluaa vetäytyä täysin omiin oloihin.. Olin ekatpäivät aivan shokissa.. Nyt yritän hyväksyä tulevaa.. Haluaa asua tässä kesäloman loppuun. Nyt ei varaa muuttaa.. Ei ole agressiivinen.. Ei juo paljon, eikä polta...
olen alkanut epäillä vakavaa mielenterveyden häiriötä, jopa skitsofreniaa!!! onko siinä aina harjoja? On outoa minusta, kun ei halua puhua kenellekkään, vaan olla... Alussa yritti ottaa kontaktia poikiini je menimme yhdessä..
Nyt on hapan, kuin sitruuna.. Kuin minulle vihainen jostain... Haukkuu mua välillä ja poikia.. Kuinka ei tykkää pojista ja olen aina siivoamassa.. Ja koiraani vihaa.. Kerran potkaisi jopa.. Suutuin valtavasti.. Silti on hyvääkin.. Kuten meissä kaikissa.. On älykäs ja aikaisemmin oli hellä ja romanttinen mua kohtaan.. Tietokone Guru...
Olen ihan pihalla!!!!!! Mikä häntä mielestänne vaivaa? Yritän olla ystävällinen, vaikka lähtee pois.. Ja silti hän minulle, kuin sitruuna... Kun menis pakkaan ja tietäis? Mutta kokemuksia?? Kiitos..Mielipiteitä..
Aivan pihalla mieheni käytöksestä!!!
101
2261
Vastaukset
- Latvainvalidi
Jos on kerran vakavasti masentunut, niin asiat on huonosti.
Ja hoitona vaan mirtatsapiinia univaikeuksiin...
Onko hän töissä? Onko työpaikkaa? Suosittelisin kuntoutustutkimusta ja psykoteapiaa.
Ja sitten yhdessä voitte mennä vaikka pariterapiaan, seurakunnan avioliittoneuvontaa tms.
Ongelma varmaa on se, ettei hän suostu mihinkään... mutta joku porkkana jos löytyisi...
Masentunut kokee olevansa taakka kaikille, mikä on vain osin totta.- neuvoton vaimo..
Hän on työssä ollut samassa paikassa jo 11 vuotta.. Oli sairaslomalla 2 kuukautta helmi ja maaliskuun masennuksen takia.. Menossa torstaina lääkärin luokse käymään.. Tuo Mirtazapin 25mg masennukseen ja unettomuuteen Melatoniinia..
Minulle ärtynyt ja hiljainen.. Ei puhu juuri mitään.. Työn kautta mahdollisuus saada terapiaa.. 1o kerran satsi.. Tuo kuntoutus voisi olla tarpeen.. En tiedä miten haluaa terapiaa?? Kun niin hiljaa kaikesta.. Syyttää mua pojista ja ruoan kalleudesta... En tiedä mikä eteen? - suosittelen
neuvoton vaimo.. kirjoitti:
Hän on työssä ollut samassa paikassa jo 11 vuotta.. Oli sairaslomalla 2 kuukautta helmi ja maaliskuun masennuksen takia.. Menossa torstaina lääkärin luokse käymään.. Tuo Mirtazapin 25mg masennukseen ja unettomuuteen Melatoniinia..
Minulle ärtynyt ja hiljainen.. Ei puhu juuri mitään.. Työn kautta mahdollisuus saada terapiaa.. 1o kerran satsi.. Tuo kuntoutus voisi olla tarpeen.. En tiedä miten haluaa terapiaa?? Kun niin hiljaa kaikesta.. Syyttää mua pojista ja ruoan kalleudesta... En tiedä mikä eteen?että annat hänen olla omissa oloissaan. Pahinta mitä voit tehdä, on tyrkkäytyä väkisin seuraan ja yrittää "avata lukkoja." Sinullakin on rankkaa, mutta viisainta pysytellä poissa silmistä. Siten nimittäin osoittaa, että kunnioittaa toisen tilaa ja tahtoa.
Mutta silloin jos miehesi oikeasti syyttää sinua lasten hankinnasta, niin älähdäpä takaisin ja anna äijän kuulla kunniansa osuudestaan!!!!!!! Me ihmiset kun emme sikiä pyhästä hengestä. Viisainta olisi jos pääsisit kokonaan pois saman katon alta vähäksi aikaa, esim. vanhempiesi luo, ja ota koira mukaan! Burn outista kärsivä henkilö ei osaa huolehtia kenestäkään!
- Taas surua
Hommaa miehesi hoitoon ja pian.
Minulla oli veli 42v joka muuttui muutama vuosi sitten paljon. Laihtui ja pelkäsi kaikenlaista...töitä teki kyllä paljon mutta kaikkia muita oireita tuli. Nukkui vähän ja sai kyllä lääkkeet sitten mutta teki kuitenkin itsemurhan viikko lääkkeiden saannin jälkeen. Ja niin ihana ihminen kuin hänkin oli. Ei alkoholismia, terveet elämäntavat, hyvä työ jne jne.
kolmisen viikkoa sitten toinen veljeni teki saman. Puolessa vuodessa muuttui väsyneeksi ja laihtui paljon. Nukkui huonosti aamuyöt mutta päivällä enemmän. Oli sellainen työmyyrä hänkin ja sitten kun voimat lpahti niin... kävi kyllä vaimonsa kanssa kahdellakin lääkärillä ja kokeiden tulokset on vielä tulematta että oliko jokin paha sairauskin takana, mutta motivaatio kaikkeen hävisi siinä puolessa vuodessa. Auttaa kyllä yritettiin ja en ois koskaan uskonut että joudun kokemaan tämän hirveän ikävän uudelleen.
Hoida sinä miehesi kuntoon ajoissa. Älä anna periksi jos eivät ota esim.osato hoitoon. Lääkkeet ei yksin enää auta jos masennus on vakava tai edes keskivakava.
Voimia. - tosiikävääkuultavaa
Onko hänellä töissä minkälaista? Kokeeko olevansa siellä 'arvostettu'? Saako työtyytyväisyysttä eli tykkääkö työstään? Kuinka raskas työ on?
Miehille työ on aikalailla kuin 'aviovaimo'. Kun töissä menee 'persieelleen' niin se usein heijastuu kotona äyskimisenä, eristäytymisenä ja varmasti turhaumat tulevat esiin jopa aggressiona. Luulen että oikeasti välittää lapsistaan ja jopa sinusta, mutta kääntää nyt kaiken negatiivisen ulospäin ja jopa itseensä.
Entä minkä ikäinen hän on; voisiko kyse olla myös jostakin ikäkriisistä?
Jotenkin kuulostaa siltä, että hän ei ole tyytyväinen tämänhetkiseen elämäänsä. Ehkä hän miettii kuten ehkä kaikki ihmiset joskus; 'tätäkö tämä kaikki onkin...'. Voisitteko mennä yhdessä vielä juttelemaan ammattiauttajalle. Jotenkin tuntuu, että hän saattaa nyt pitää eroa 'hyvänä asiana', mutta jos eroaisitte olisi jonkun kuukauden päästä 'itkemässä' sinua takaisin.
Jaksamista ja voimia sinulle! Tilanne ei varmasti helppo :/ !- neuvoton???
meillä ei yhteisiä lapsia, vaan entisen liiton poikiani.. Poikia kohtaan ollut kylmä ja tylykin.. alussa yritti nyt ei enää.. Ja on mollannut lapsiani.. työ ei anna hänelle mitään.. Kuulemma.. ollut samassa työssä 10vuotta.. On datanomi oikeasti, mutta ei ole saanut omaa työtään, vaikka on hakenut.. Unettomuus hänellä monivuotinen vaiva.. Nukkuu välillä todella huonosti.. En tiedä kuinka auttaa häntä?
On jo pakannut tavaroitaan vähän pahvilaatikoihin.. olen yrittänyt puhua.. Ei kuuntele.. ja kieltää masennuksen olevan kaiken takana.. Ikää 47-vuotta.. Seksi ollut tosi vähäistä aikoihin.. Kärsin kylmyydestä. ja En mikään nymfo, mutta joskus olisi mukavaa saada lämpöä.. mä olen iloinen ja sosiaalinen ihminen itse.. Mikä avuksi? - depr..
neuvoton??? kirjoitti:
meillä ei yhteisiä lapsia, vaan entisen liiton poikiani.. Poikia kohtaan ollut kylmä ja tylykin.. alussa yritti nyt ei enää.. Ja on mollannut lapsiani.. työ ei anna hänelle mitään.. Kuulemma.. ollut samassa työssä 10vuotta.. On datanomi oikeasti, mutta ei ole saanut omaa työtään, vaikka on hakenut.. Unettomuus hänellä monivuotinen vaiva.. Nukkuu välillä todella huonosti.. En tiedä kuinka auttaa häntä?
On jo pakannut tavaroitaan vähän pahvilaatikoihin.. olen yrittänyt puhua.. Ei kuuntele.. ja kieltää masennuksen olevan kaiken takana.. Ikää 47-vuotta.. Seksi ollut tosi vähäistä aikoihin.. Kärsin kylmyydestä. ja En mikään nymfo, mutta joskus olisi mukavaa saada lämpöä.. mä olen iloinen ja sosiaalinen ihminen itse.. Mikä avuksi?No onko hän psykiatrin hoidossa vai yleislääkärin? Ellei psykiatrin niin sellaiselle sitten aikaa varaamaan. Kuka sen masennusdiagnoosin on asettanut? Aivan pielessä tuo lääkitys. Tuolla joku kirjoitti että homma hoitoon. Ei aikuista ihmistä noilla oireilla mihinkään hoitoon "hommata". Itsestä sen pitää lähteä.
Masentuneen ihmisen libido on usein alakantissa, ym. syistä.
Sinä äitinä olet vastuussa etteivät lapsesi kärsi tilanteesta, se kun ei ole lasten vika laisinkaan. - auttanut.
neuvoton??? kirjoitti:
On jo pakannut tavaroitaan vähän pahvilaatikoihin.. olen yrittänyt puhua.. Ei kuuntele.. ja kieltää masennuksen olevan kaiken takana.. Ikää 47-vuotta.. Seksi ollut tosi vähäistä aikoihin.. Kärsin kylmyydestä. ja En mikään nymfo, mutta joskus olisi mukavaa saada lämpöä.. mä olen iloinen ja sosiaalinen ihminen itse.. Mikä avuksi?Huonounisuuteen minulla on auttanut Regulat. Mutta sitä pitää ottaa se annostus, mitä siinä lukee eikä ainkaan paljoa vähempää. Lisäksi hiukan illalla ennen nukkumaanmenoa. Kallis luontaistuote, mutta hyvä. Oikeastaan muuta varten päätin sitä kokeilla, ja auttoikin unettomuuteen. Muita vaikutuksia en ainakaan suoranaisesti siitä ole huomannut. Itse ehkä vähentäisin remeronia. Itsellänikin se ollut käytössä, mutta olen lopettanut sen. Remeron saattaa aiheuttaa raivareitakin.
- .
Miksi ihmeessä psykiatri on määrännyt _masennukseen_, vaikeaan sellaiseen, noin matalan annoksen Mirtaa? Aivan käsittämätöntä....
- Hyvöää kessää
Vakava masennus ei parane millään 2kk:n sairauslomalla. Sekä tuo masennus-
lääkitys ihan päin persettä.! - En osaa neuvoa
Tuskin tuo avioliittoon meno on syy moiseen? Jos et ole häntä siihen painostanut tai halusiko hän itse välttämättä animisiin. Jos niin, niin yrittikö hän sillä ratkaista jotkain ongelmaan. Joskus ihminen kuvittelee että kun teet sitä tai tätä niin jokin ongelma ratkeaa vaikka ratkaisu ei liittyisi ollenkaan kyseiseen asiaan.
Kyllä mies tarvitsee nyt apua. - MATTIPALLONPÄÄ
Onko hänellä mitään fyysisiä vaivoja kuten kipuja lähinnä?
- VAIVOJA
Unettomuus ja verenpainetauti.. Joskus iskias vaivaa hiukan.. Muuten ei valittele mistään...
- ajatus.
VAIVOJA kirjoitti:
Unettomuus ja verenpainetauti.. Joskus iskias vaivaa hiukan.. Muuten ei valittele mistään...
Kannattaiskohan miehesi käydä kiropraktikolla.
- Kissakala2
Ensin kannattaa vaihtaa tai puolittaa se lääke, mikä on määrätty verenpaineeseen.
- 1+14
Entäs tuo kilpirauhasen vajaatoiminta? Vilkaisepa sen oireita, kaikkia ei kuitenkaan tarvitse olla. Syy voi olla somaattinenkin.
Masennus on "tappava tauti", siihen pitää saada hoitoa tai viedä hoitoon.
Mars lääkäriin! - MirtaMan
Itsekin masennuksesta kärsineenä miehenä voin vastata että käytös muuttuu masennuksen lisäksi myös mirtatsapinista. Mirtatsapin muuttaa ihmisen juuri tuolaiseksi "zombiksi". Ärtymys aiheutuu juuri hieman epätodellisesta olosta jonka mirtatsapin aiheuttaa. Mirtatsapin on myös "jarrua", joka vie seksihalut kokonaan, ainakin itselläni ja lisäksi lihottaa käyttäjänsä helposti 10-15kg. Jos masennus on lievää, niin heivatkaa mirtatsapin hiiteen ja univaikeuksiin unilääkettä ja jos masennus vakavaa niin joku toinen lääke tilalle.
- ,
Mirta ei kaikille aiheuta lihoamista, ei zombie-oloa, ei ärtymystä, eikä libidon heikkenemistä. Kaikki on niin kovin yksilöllistä, jokainen reagoi omalla tavallaan lääkkeisiin.
Ja aloittajan puolisolla on diagnosoitu vakava depressio, ei lievää..
Nimimerkki 1 14; aloittajan puolisohan on lääkärin hoidossa... - 1+14
1 14 vastaa: niin minunkin oli vaan vasta sairaalassa toisessa yhteydessä älyttiin ottaa kilpirauhasarvot. Lääkäreitä on moneen lähtöön ja toisaalta mahdollisuuksia vaivan syyksi on monia. Siksi vinkkasin kun tekstistä ei käynyt ilmi onko tutkittu.
- Itsekkin poikki..
tänään lääkäri nosti annosta 45mg ja terapia alkaa keskiviikkona... olen aivan poikki itse myös... uskon kuitenkin, että hän haluaa vetäytyä omiin oloihinsa ja erota.. Kaikkeni olen tehnyt..... Ja yrittänyt tukea... En jaksa moittimista hänen taholtaan.. EN TIEDÄ MITÄÄN ENÄÄ VOIN TEHDÄ?
- masennusmielensyöpä
Puolisona et paljon pysty tekemään masentuneen hyväksi. Ota omaa aikaa ja lepoa.
Jos jaksat tutustu www.omaiset mielenterveystyön tukena.com sivustoon. ( tai fi ... ?).
Muutama viikko menee ennenkuin suurempi annostus alkaa vaikuttamaan. Näinä viikkoina itsemurhavaara on suurempi ja miehesi saattaa tarvita siksi ajaksi jotain mikä helpottaa sisäistä tuskaa. Esim. mulla Alprox.
Terapiassa hän voi purkaa tuskaa ja ahdistusta ... saattaa lisääntyä kun käy mylläämään", mutta pitkässä juoksussa ehdottomasti pitää taakat ottaa repusta pois.- masennusmielensyöpä2
Kysy mieheltäsi: haluatko lähteä siksi, että luulet minulla sitten olevan helpompaa, kun sinä masennuksesi kanssa olet pois?
Onko siis sinun säästämisesi se ero-idea?
Erakoituminen on pahenevan masennuksen oire. Ei jaksa itseään, eikä ketään muutakaan.
Mies vertaiskyhmään, jos jaksaa. - Neuvoton
masennusmielensyöpä2 kirjoitti:
Kysy mieheltäsi: haluatko lähteä siksi, että luulet minulla sitten olevan helpompaa, kun sinä masennuksesi kanssa olet pois?
Onko siis sinun säästämisesi se ero-idea?
Erakoituminen on pahenevan masennuksen oire. Ei jaksa itseään, eikä ketään muutakaan.
Mies vertaiskyhmään, jos jaksaa.minä en ole halunnut erota, vaan hän itse paukautti, että haluaa omaan asuntoon omiin oloihin vappupäivänä... Oli shokki.. Alle vuosi häistä.. On kovin jääräpäinen mies.. ja sanoi kerran, että hänen suurin haaveensa olla maailman ainut ihminen.. Ja olisi yksin.. Ei puhu juuri mitään.. Omissa oloissaan möllöttää..
- ajattele!
miehesi sairaus tekee hänestä sellaisen kun kerroit.olonsa varmasti hankala.uskon,että erohalunsa oli shokki sinulle.Toivon vaan että hän saa asianmukaista erikoislääkärin hoitoa ja lääkityksen kohdilleen.Paraneminen on pitkä prosessi ja työläs.
Saattais olla suorastaan parempi vaihtoehto jos sinä ja lapsesi saisitte oman kodin ja rauhan.Ja arkenne pyörimaan mukavasti ilman kenenkään haukkumisia ja eristäytymistä.
Aika näyttää miten miehen tilanne kehittyy ja voihan olla että suhteenne jatkuu tai jopa paranee,Mutta mielestäni sinun tärkeintä nyt turvata oma ja lastesi hyvinvointi.Omat asunnot olis hyvä vaihtoehto tässä vaiheessa. - ... toivon !
Irtaannu suosiolla miehestäsi. Hän myrkyttää sinun ja poikiesi elämän.
Mies hoitoon, oikeasti, miksi sitä pitkittämään. Mies on kertonut toiveesa,
miksi et hyväksy sitä. Olette poikiesi kanssa tasapainoisempia ilman sairasta
miestäsi.
Arvosta poikiasi ja itseäsi ! Pidä huoli pojistasi, niille ei ole hyväksi kuulla turhanpäiväisiä mollauksia, eivätkä he ole sitä ansainneet, et sinäkään !
Aurinkoisempaa tulevaisuutta sinulle ja pojillesi ! - STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
Nyt sanot miehellesi välittömästi että lopettaa tuon Mirtazapiinin käytön. Tuo lääke on yksi kaikista pahimmista lääkkeistä, ellei pahin.
Tuo NASSA-aivoryppy pommi on todella paha lääke. Sitä jos jotain lääkettä ei ole tutkittu lähes mitenkään, ja se aiheuttaa ihan pysyvää negatiivista muutosta pääkoppaan ja aivokemioihin.
Vaihda tuo lääke nyt ainakin häneltä pois. Tuon kanssa lähtee ainoastaan henki tai asiat pahenee todella pahasti.- siis eikä..
siis eikä... ja annosta nostettiin juuri 45mg.. hänellä alkamassa huomenna terapia.. huh.. On kyllä kovasti negatiivinen kaiken kanssa.. Onko sulla omia nuo kokemukset?
- STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
siis eikä.. kirjoitti:
siis eikä... ja annosta nostettiin juuri 45mg.. hänellä alkamassa huomenna terapia.. huh.. On kyllä kovasti negatiivinen kaiken kanssa.. Onko sulla omia nuo kokemukset?
Kyllä on, en muuten puhuisi asiasta josta minulla ei ole omaa kokemusta. Olet ilmeisesti topicin aloittaja?
No ei se haittaa vaikka se olisi juuri nostettu 4500mg, lääke vain vaihtoon, jos lääkkeitä aikoo käyttää.
Minulla siis todellakin on kokemuksia laidasta laitaan niin aloittamisista kuin seinään lopettamisista, joten voin TODELLA MIELELLÄNI auttaa KAIKIN MAHDOLLISIN TAVOIN mitä pystyn.
Itse olen mennyt elämäni melkeinpä pilaamaan kun noiden lääkkeiden kanssa lähdin läträämään ilman terapiaa, niin haluan auttaa muita.
Ei ole mitään hätää, mutta nyt tuo NASSA-salpaajahirveys pois. - STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
STOP!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Kyllä on, en muuten puhuisi asiasta josta minulla ei ole omaa kokemusta. Olet ilmeisesti topicin aloittaja?
No ei se haittaa vaikka se olisi juuri nostettu 4500mg, lääke vain vaihtoon, jos lääkkeitä aikoo käyttää.
Minulla siis todellakin on kokemuksia laidasta laitaan niin aloittamisista kuin seinään lopettamisista, joten voin TODELLA MIELELLÄNI auttaa KAIKIN MAHDOLLISIN TAVOIN mitä pystyn.
Itse olen mennyt elämäni melkeinpä pilaamaan kun noiden lääkkeiden kanssa lähdin läträämään ilman terapiaa, niin haluan auttaa muita.
Ei ole mitään hätää, mutta nyt tuo NASSA-salpaajahirveys pois.Voit siis kysyä aivan mitä haluat, ja autan todella mielelläni.. Voin laittaa sähköpostiosoitteenkin jos haluat.
En mikään lääketieteen maisteri ole, mutta kokemusta minulla on kaikista mielialalääkkeistä ja bentsoista kokemusta joka suuntaan. Ja aivan syvällä rintaäänellä toistaen, tuo Mirta on ollut kaikista pahin.
Onko miehesi ajatellut koittaa olla ilmaan lääkkeitä - STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
Voit siis kysyä aivan mitä haluat, ja autan todella mielelläni.. Voin laittaa sähköpostiosoitteenkin jos haluat.
En mikään lääketieteen maisteri ole, mutta kokemusta minulla on kaikista mielialalääkkeistä ja bentsoista kokemusta joka suuntaan. Ja aivan syvällä rintaäänellä toistaen, tuo Mirta on ollut kaikista pahin.
Onko miehesi ajatellut koittaa olla ilmaan lääkkeitäPakko vielä lisätä että kaikista hirveintä on kun täällä ihmiset vaan toitottaa "..ei noin pienillä annoksilla tee mitään, isompia annoksia vaan!"..
Lääkkeet on yksi asia, minkä kanssa ihmiskroppa ja mieli ei saa pelleillä.
- Saman kokenut
Hyvä että terapia alkaa. En osaa sanoa oikein mitään, mutta kirjoituksesi muistuttaa omaaelämääni. Nyt ollaan jo voiton puolella, mieheni käy vielä terapissa ja syö masennuslääkkeitä. Suosittelen lämpimästi että menet oman jaksamisesi takia juttelemaan myös jollekkin, esim seurakunnan perhetyöntekijälle. Ehkä myöhemmin miehesi kanssa yhdessä hänen terapeutilleen. Ihan kyyneleet nousee silmiin kun muistuu mieleen millaisesta suosta ollaan noustu. Älä luovuta vielä, miehesi ei ole nyt se keneen rakastuit,sairaus on hänet muuttanut. Voimia sinulle!
- Voimat vähissä..
kiitos viestistä.. Mieheni haluaa erota ja muuttaa omilleen.. Kuulemma perhe-elämä ahdistaa häntä.. Hän ei kuuntele lainkaan.. Haukkuu koiraa ja poikiani.. Makaa, vaan sängyn toisella puolella tekemättä yhtään mitään.. Kyllä ahdistaa.. Kaikkeni olen tehnyt.... Hän sanoi, että ei enää rakasta mua... Tuntuu pahalta tuo halu vetäytyä yksinäisyyteen... Mitä voisin enää tehdä?
- STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
Voimat vähissä.. kirjoitti:
kiitos viestistä.. Mieheni haluaa erota ja muuttaa omilleen.. Kuulemma perhe-elämä ahdistaa häntä.. Hän ei kuuntele lainkaan.. Haukkuu koiraa ja poikiani.. Makaa, vaan sängyn toisella puolella tekemättä yhtään mitään.. Kyllä ahdistaa.. Kaikkeni olen tehnyt.... Hän sanoi, että ei enää rakasta mua... Tuntuu pahalta tuo halu vetäytyä yksinäisyyteen... Mitä voisin enää tehdä?
Halusitko kuunnella mitään mitä ehdotan?
Itse makasin yhdessä vaiheessa todella pitkään vain sohvalla katsoen ostosteeveetä ja uusintasarjoja kun tuijotin teevetä jatkuvalla syötöllä. - Johan osaa olla..
Halusitko kuunnella mitään mitä ehdotan?
Itse makasin yhdessä vaiheessa todella pitkään vain sohvalla katsoen ostosteeveetä ja uusintasarjoja kun tuijotin teevetä jatkuvalla syötöllä.mutta masennus on serotoniinin puutosta myös.. Ja siihen auttaa lääkitys ja terapia.. Hän on käynyt nyt kerran terapiassa ja ensi viikolla menee taas.. Eikä lääkettä voi lopettaa suoraan seinään.. krooninen masennus on vaikea hoitoista... Hän oli ilman lääkkeitä ja ei nukkunut lainkaan.. Apaattinen ja vetäytynyt..
- Saman kokenut
Johan osaa olla.. kirjoitti:
mutta masennus on serotoniinin puutosta myös.. Ja siihen auttaa lääkitys ja terapia.. Hän on käynyt nyt kerran terapiassa ja ensi viikolla menee taas.. Eikä lääkettä voi lopettaa suoraan seinään.. krooninen masennus on vaikea hoitoista... Hän oli ilman lääkkeitä ja ei nukkunut lainkaan.. Apaattinen ja vetäytynyt..
Jos terapeutti on asiansa osaava/tekee yhteistyötä hoitavan lääkärin kanssa huomioivat kyllä varmasti tarpeen vaatiessa lääkkeen vaihtamisen.
Olisi hyvä jos hoitava lääkäri/terapeutti tietäisi myös minkälainen tilanne on kotona teidän muiden perheenjäsenten silmin.
Miehesi on nyt todella masentunut, eikä hänellä ole nyt voimia mihinkään kun omaan itseensä-siksi varmaan yksin oleminen on sitä mitä hän nyt haluaa. Tiedän paremmin kuin hyvin että sinun kannaltasi tilanne on kamala,surullinen ja kestämätön-olen ollut täysin samanlaisessa tilanteessa. Siksi sinäkin tarvitset nyt tukea ja apua. Voitko ottaa esim.soittoajan hoitavalle lääkärille ja kertoa millainen tilanne on kotona-vaikkei hän ymmärrettävästi voikkaan miehesi asioista suoraan kanssasi puhua, on hyvä että he tietävät tilanteen vakavuuden.
Hyvä lääkäri, terapeutti, oikea lääke, sairasloma ja aika auttaa. Itse koen että näin jälkeenpäin en varmaankaan voinut muuta tehdä kuin huolehtia että käy terapiassa/lääkärissä ja yrittää ymmärtää. - STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
mutta masennus on serotoniinin puutosta myös.. Ja siihen auttaa lääkitys ja terapia.. Hän on käynyt nyt kerran terapiassa ja ensi viikolla menee taas.. Eikä lääkettä voi lopettaa suoraan seinään.. krooninen masennus on vaikea hoitoista... Hän oli ilman lääkkeitä ja ei nukkunut lainkaan.. Apaattinen ja vetäytynyt..
Oletko nyt alkuperäinen vai kuka?
Aivan, masennus voi olla serotoniinin puutosta. Kukas sitä on kieltänyt?
Mitä tarkoitat että lääkettä ei voi lopettaa suoraan seinään? Kyllä voi. Olen monta, monta kertaa tehnyt niin, niin mielialalääkkeillä kuin bentsoilla. - KYSYVÄ2
Voimat vähissä.. kirjoitti:
Onko teillä on ollut riitatilanteita joistakin asioista?
- Loppu Propagandalle
"mutta masennus on serotoniinin puutosta myös."
Serotoniintasolla ei ole mitään tekemistä masennuksen kanssa. Tämä on tieteelinen fakta.
- rewew
Sanoit, että tulee työstä ja myöhemmin sanoit ettei ole saanut töitä..
Onko tuo koira ja vieraat lapset joku peitetarina vai mitä yrität suojella?
Ei se kyllä mulle kuulukkaan vaan rivien välistä voi lukea kaikenlaista..- Hyvätavaton
Kyllä hänellä on ollut sama työ ollut monta vuotta...Mutta datanomin työtä ei ole saanut.. Minulla on 3 poikaa vanhasta suhteesta ja koira..Hän ei pidä koirasta eikä lapsista... ei ole tottunut..
- STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
MIKÄ SIIS ON SE ONGELMA?
ONKO SITÄ VIELÄ!?!??!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!- kaikkea kanssa..
Eihän lääkkeitä voi lopettaa suoraan seinään.. esim. bentsolääkkeistä jos lopettaa suoraan seinään voi tulla rajuja kramppeja... Ne pitää lopettaa vähitellen..Ja masennuslääkkeitä ei koskaan suoraan..koska masennus voi tulla rajuja takas... Krooninen vakava masennus vaatii pitkällistä hoitoa.. Ja hyvää lääkitystä.. Taustatukea läheisistä.. Masennuksen takana on usein hylkäämiskokemuksia ja perusturvan tunteen puuttuminen..
- STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
kaikkea kanssa.. kirjoitti:
Eihän lääkkeitä voi lopettaa suoraan seinään.. esim. bentsolääkkeistä jos lopettaa suoraan seinään voi tulla rajuja kramppeja... Ne pitää lopettaa vähitellen..Ja masennuslääkkeitä ei koskaan suoraan..koska masennus voi tulla rajuja takas... Krooninen vakava masennus vaatii pitkällistä hoitoa.. Ja hyvää lääkitystä.. Taustatukea läheisistä.. Masennuksen takana on usein hylkäämiskokemuksia ja perusturvan tunteen puuttuminen..
Kaikkea kanssa? Mitäs tuo sitten tarkoittaa?
"Eihän lääkkeitä voi lopettaa suoraan seinään.."
Kyllä voi. Usko tai älä. Olen siitä varmaan kokenein elävä todiste, monta kertaa tehnyt, eri lääkkeillä niin mielialalääkkeillä kuin bentsoilla. Eri asia on, onko se seinään lopettaminen se VIISAIN vaihtoehto. Ei ole. Suositeltavaa on tiputtaa niitä annoksia ensin.
"esim. bentsolääkkeistä jos lopettaa suoraan seinään voi tulla rajuja kramppeja..."
Njmaa, niin voi tulla rajuja kramppeja, Voi tulla vähän muutakin. Sitähän voi tulla vaikka mitä. Tai sitten ei tule mitään. Joten hieman ns. turha kommentti. Puhun siis todellakin omilla kokemuksilla.
"Ne pitää lopettaa vähitellen.."
Jälleen kerran, ei niitä pidä lopettaa vähitellen. Ei todellakaan pidä. Varsinkin pienemmillä määrillä ja ajoilla, ne voi lopettaa täysin seinään. Tuota ajatellen ihmiset aina rupeavat sitten mukamas jäämään ns. säälittävästi koukkuun kaikkeen mahdolliseen kun pitää sitä ja pitää tätä. Ja taas kerran, omilla kokemuksilla vahvistettuna puhun.
"Ja masennuslääkkeitä ei koskaan suoraan..koska masennus voi tulla rajuja takas..."
Voi lopettaa suoraan. Mutta taas kerran, se ei ole se suositus. Aivan, masennus voi tulla takaisin, vähemmän, samanverran tai enemmän. Mutta se voi tulla muutenkin. Ja taas kerran täysin omilla kokemuksilla puhuen.
"Krooninen vakava masennus vaatii pitkällistä hoitoa.. Ja hyvää lääkitystä.. "
Ihan hyvin lohkaistu, noinhan se kutakuinkin menee. Tosin ei tuo pitkällinen hoito ole ehdoton.
"Taustatukea läheisistä.. Masennuksen takana on usein hylkäämiskokemuksia ja perusturvan tunteen puuttuminen.. "
Onhan nuo tuet ihmisiltä aina suotavia, siis eiköhän sitä kaikki ihmiset sisimmissään halua. Tosin päällimmäisesti jotkut ihmiset eivät edes halua lähimmäisiä lähelle tietyistä syistä. Ja toisilla ei ole läheisiä.
Niin en pahoita mieltäni tuosta "kaikkea kanssa.." jos se oli viitattu minulle.
Ole hyvä.
- TIEDÄN
Jos vuosia olet syönyt mielialalääkkeitä ja yrität lopettaa ns."seinään" niin
eipä ollutkaan helppoa. Käytössäni ollut 6:tta eri ja niistä 2 SSRI lääkettä.
Cymbalta taas nyt käytössä ja silloin kun otin sen ensimmäisen kerran 06
käyttöön, lääkäri sanoi: että helppo lopettaa, mutta nyt kun kokeilin niin tuli
2-3 vrk päästä ihan samantyyppisiä sähköiskumaisia tuntemuksia päähän
kuin SSRI.tä vieroittumisesta, jota kesti n.2kk. Aivokemia ilmeisesti muuttunut
vuosien saatossa siten, ettei noiden lääkäreiden puheet pidäkkään paikkaansa
pitkäaikaiskäyttäjillä merkistä riippumatta.- STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
Oletan että olet sama henkilö.
Ei sinun tarvitse hiillostua tai närkästyä. Ja jos mukamas niin tiedät niin miksi sitten kommentoit "pätevästi"?
"Jos vuosia olet syönyt mielialalääkkeitä ja yrität lopettaa ns."seinään" niin
eipä ollutkaan helppoa. "
Se on sinun kokemuksesi. Minun kokemukseni on, että helppoa oli, vaikka olot todella todella todella hirveät.
"mutta nyt kun kokeilin niin tuli
kuin SSRI.tä vieroittumisesta"
Ja mitä koitat sanoa? Tietenkin noita sähköankeriaita tulee, sehän on päivän selvää.
" Aivokemia ilmeisesti muuttunut
pitkäaikaiskäyttäjillä merkistä riippumatta."
Ei sinun tarvitse ns. marttyyriksi heittäytyä ja päästä ns. helpommalla sanoen pessimistisellä vivahteella moista kommenttia. Ja jälleen, mitä koitit sanoa? Tottakai aivokemiasi on muuttunut. Kuka muuta väittää? Niin muuttuu sellaisellakin, joka vetää vain yhden kerran. Eri asia sitten millä tasolla ja minkälaisia muutoksia.
Ja kukas nyt ylipäätänsä nyt lääkäreitä sinisilmäisesti uskoo? Sinä vai? Ja jos tarkoitit että pitkäaikaiskäyttäjien lääkkeiden lopetus on vaikeata, voi olla ehkä SINUN MIELESTÄSI. Mutta ei se oikeasti ole. Ei sen vaikeampaa kuin muut. Vaikeaa toki, mutta ei missään nimessä mahdotonta tai vaikeaa.
Joten turha hiillostua, jos itselläsi on ylitsepääsemättömän vaikeaa (?). Kerron vain omia vilpittömiä kokemuksia, tuntemuksia, tietoa ja kokemuksia. - 3908WU
Ei sinun tarvitse hiillostua tai närkästyä. Ja jos mukamas niin tiedät niin miksi sitten kommentoit "pätevästi"?
Se on sinun kokemuksesi. Minun kokemukseni on, että helppoa oli, vaikka olot todella todella todella hirveät.
Ja mitä koitat sanoa? Tietenkin noita sähköankeriaita tulee, sehän on päivän selvää.
Ei sinun tarvitse ns. marttyyriksi heittäytyä ja päästä ns. helpommalla sanoen pessimistisellä vivahteella moista kommenttia. Ja jälleen, mitä koitit sanoa? Tottakai aivokemiasi on muuttunut. Kuka muuta väittää? Niin muuttuu sellaisellakin, joka vetää vain yhden kerran. Eri asia sitten millä tasolla ja minkälaisia muutoksia.
Ja kukas nyt ylipäätänsä nyt lääkäreitä sinisilmäisesti uskoo? Sinä vai? Ja jos tarkoitit että pitkäaikaiskäyttäjien lääkkeiden lopetus on vaikeata, voi olla ehkä SINUN MIELESTÄSI. Mutta ei se oikeasti ole. Ei sen vaikeampaa kuin muut. Vaikeaa toki, mutta ei missään nimessä mahdotonta tai vaikeaa.
Joten turha hiillostua, jos itselläsi on ylitsepääsemättömän vaikeaa (?). Kerron vain omia vilpittömiä kokemuksia, tuntemuksia, tietoa ja kokemuksia.SUA VARMAAN VITUTTAA KUN TÄÄLLÄ JOTKUT LAUKOVAT PAREMMIN KOKEMUKSIA. SINÄHÄN TÄÄLLÄ LUULET OLEVASI JOKU TIETÄJÄ..JA
TÄMÄ ON VAIN TEKSTIÄ. LUULETKO, ETTÄ TÄÄLLÄ OLEVILLA IHMISILLÄ
ON VAIN JA AINOASTAAN SAIRAUKSENA PELKKÄ MASENNUS?
ILMEISESTI LUULET! COPY THIS1? - errre
Joten turha hiillostua, jos itselläsi on ylitsepääsemättömän vaikeaa (?). Kerron vain omia vilpittömiä kokemuksia, tuntemuksia, tietoa ja kokemuksia.Kerro kokemuksistasi, tämänhetkisistä tuntemuksistasi,tiedoistasi..
Kiitokset etukäteen!
- kankkulan kaivo
Kyllä STOP yrittää puhua ihan oikeaa asiaa, kanattaa ehdottomasti lopettaa ssri-lääkkeiden syönti, jos niistä ei ole mitään apua. Alkup. miehellä e i ole mitään apua, päinvastoin kun lääkettä nostettiin olo tuli entistä kauheammaksi. Toki noston tai vähennyksen yhteydessä tulee vieroitusoireita jotka joillakin helpottavat ajan kanssa, mutta ne johtuvat 100% lääkkeestä ei sairaudesta.
STOP taitaa edustaa keskustelupalstalla tyypillistä lääkkeen syöjää kokemuksineen.
Mikä sinut on saanut aloittamaan yhä uudestaan? Et kestänyt vieroitusoireita vai?
Siitä vaan kantamaan rahojanne terapeutille ja apteekkiin, mars! Ihan samantien voisitte heittää ne kaivoon, apu on ihan yhtä hyvä tai olematon. Terapeutti on vain kuin äiti, joka puhaltaa pipiä ja kas, olo helpottuu, mutta ei parane.
Jos masennuslääkkeitä syöjällä olo pahenee tai tulee jotain uusia oireita ne johtiúu nimenomaan siitä lääkkeestä, itse ihminen ei ole yhtään sairaampi.
Täällä keskustelupalstalla on usein sanottu että kun lääke lopetettiin sairaus palasi takaisin. Ei palannut vaan vieroitusoireet tulivat, ne saattavat tulla vasta viikkojen päästä, tai saattavat kestää pitkäänkin.
Tällaisesta luulosta pitäisi päästä eroon.
On myös saattanut käydä niin, että lääke on vaikuttanut pysyvästi aivoihin, että ne tekevät sairauden oireita jatkuvasti kun lääke on ne ohjelmoinut siihen.- STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
Tervehdys kankkulan kaivo.
"Kyllä STOP yrittää puhua ihan oikeaa asiaa"
Kiitos. Tarkoitit varmaan kumminkin että puhun ihan oikeaa täyttä asiaa (....).
....
"STOP taitaa edustaa keskustelupalstalla tyypillistä lääkkeen syöjää kokemuksineen.
Mikä sinut on saanut aloittamaan yhä uudestaan? Et kestänyt vieroitusoireita vai?"
En edusta käytännössä mitään tyypillistä, koska poikkean käytännössä kaikesta kaikin puolin. Minut on saanut aloittamaan lääkkeet uudelleen sen, että olen toivonut parannusta elämänlaatuuni. Esimerkiksi sosiaalinen fobia ei ole hievahtanutkaan, ja se luonnollisesti rasittaa niin ylenpaattisenpaljon että henki tässä vielä lähtee. Vieroitusoireet olen kestänyt JOKA KERTA.
Kommentoin tuota yhtä asiaa valitettavasti.
"Täällä keskustelupalstalla on usein sanottu että kun lääke lopetettiin sairaus palasi takaisin. Ei palannut "
Voi se todellakin palata. Mutta voi olla että se ei missään vaiheessa mihinkään mennytkään. - .
Mirta ei ole SSRI-lääke, vähän ohi OT, mutta.....
- STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
. kirjoitti:
Mirta ei ole SSRI-lääke, vähän ohi OT, mutta.....
"Mirta ei ole SSRI-lääke, vähän ohi OT, mutta..... "
En itse ole moista väitöstä väittänytkään. OIetteko te väittäneet?
- TIEDÄN
Sinulle TOISTAJA..tarkoitan sillä sitä että, kun aikaisemmin "lopetti" Cymbaltan
käytön "seinään" onnistui 28 päivän jälkeen, mutta kun on syönyt jo 6:tta eri
mielialalääkettä, , niin väitän
ettei aivokemia ole vuosiin samanlainen kuin ensimmäistä "mielialalääkettä"
kokeiltaessa. Sillä, ensimmäisestä kerrasta ei tullut minkäänlaisia vieroitusoireita. Toista nyt itsellesi vielä tämäkin niin ehkä ymmärrät.
T.DR MENGELE- STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
"Sinulle TOISTAJA"
Puhutko minulle? En ole toistanut yhtään asiaa.
"..tarkoitan sillä sitä että, kun aikaisemmin "lopetti" Cymbaltan
kokeiltaessa."
Kuka on toista väittänytkään? Ilmeisesti sinä? Mutta tuo ei see lopettamisesta yhtään erilaisempaa. Aivokemiat muuttuu jatkuvasti.
Ja pakko sanoa että tuo sinun ns. seinään lopettaminen 28 päivässä, ei edes tarkoita seinään lopettamista. Sama kuin olisit sanonut että "lopetin lääkkeet seinään 9 kuukaudessa.."
" Sillä, ensimmäisestä kerrasta ei tullut minkäänlaisia vieroitusoireita. "
Vähän irrallinen kommentti.
"Toista nyt itsellesi vielä tämäkin niin ehkä ymmärrät."
En ole toistanut ensimmäistäkään asiaa, vaan puhun ystävällisesti ja täyttä asiaa. Jos sellaisesta närkästyy, niin voi olla mielummin hissukseen.
"T.DR MENGELE "
Häpeäisit. - sw4ed5rt6gf7hy8uj
"Sinulle TOISTAJA"
Puhutko minulle? En ole toistanut yhtään asiaa.
"..tarkoitan sillä sitä että, kun aikaisemmin "lopetti" Cymbaltan
kokeiltaessa."
Kuka on toista väittänytkään? Ilmeisesti sinä? Mutta tuo ei see lopettamisesta yhtään erilaisempaa. Aivokemiat muuttuu jatkuvasti.
Ja pakko sanoa että tuo sinun ns. seinään lopettaminen 28 päivässä, ei edes tarkoita seinään lopettamista. Sama kuin olisit sanonut että "lopetin lääkkeet seinään 9 kuukaudessa.."
" Sillä, ensimmäisestä kerrasta ei tullut minkäänlaisia vieroitusoireita. "
Vähän irrallinen kommentti.
"Toista nyt itsellesi vielä tämäkin niin ehkä ymmärrät."
En ole toistanut ensimmäistäkään asiaa, vaan puhun ystävällisesti ja täyttä asiaa. Jos sellaisesta närkästyy, niin voi olla mielummin hissukseen.
"T.DR MENGELE "
Häpeäisit.Häpeä vaan ittees, vai et muka toistele asioita? Sulla taitaa olla kusta päässä!
- surullista
On olemassa myös psykoottista masennusta ilman että se on skitsofreniaa. Skitsofrenia on taas jatkuva psykoosisairaus. Psykoosilla tarkoitetaan haju, ääni ja visuaalisia harjoja yms. todellisuuden menettämistä. Sitten on olemassa myös paranoidia masennusta jossa masentunut on erittäin vainoharhainen ja ajattelee kaikkien haluavan hänelle pahaa. Kuulostaa ihan samalta kuin itsekin vaikeassa masennustilassa ollessani en juuri päässyt sängystä ylös, eristäydyin täysin, itkin kokoajan ja haudoin itsemurha-ajatuksia. Olin myös todella vihainen. Masentunut ei ehkä pysty tuntemaan enää rakkautta tai myötätuntoa ja voi siksi tehdä hyvin virheellisiä päätöksiä koska ahdistaa niin paljon jne. Luulen että jos miehesi tervehtyy hän katuisi haluansa erota. Kuulostaa siltä että hän yrittää eristäytyä oikein täydellisesti.
Lääkkeet einyt taida tehota... uudelleen lääkäriin niin monta kertaa että jokin tehoaa. Lääkkeitä ja keinoja kyllä on! Viimeisenä keinona sitten sähköshokkiterapia jne. Ei kannata luovuttaa vielä! Tsemppiä!
Masentuneen läheisillä on todella rankkaa. Olin itse todella rasittava omille läheisilleni mutta loopulta lääkkeillä siitä päästiin onnellisesti ylitse. Älä sinäkään mene paniikkiin vaan koita pysyä rauhallisena ja puhua asiallisesti miehellesi hoitomahdollisuuksista ja hoidon jatkamisesta. Kerro että rakastat ja välität ja haluat auttaa. Voithan itsekin varata itsellesi ajan psykiatrille ja kertoa näistä ongelmista, jos vaikka saisit uusia näkökulmia hommaan ja itsellesi tukea kun läheisesi on vakavasti sairas. Minun käy ihan sääliksi miestäsi kun hän tekee näitä epätoivoisia päätöksiä joita terveenä tuskin tekisi...
Voimia!- surullista
Niin ja jotain muutakin lääkettä voisi kokeilla! Varsinkin jos nyt Mirtzan noston jälkeen pahenee tai ei muutu mihinkään.
Itse kävin läpi n.10 masennuslääkettä kunnes löytyi oikea. Toisille toimii jokin heti tai vaikka tokalla kerralla. Vaihtoehtoja kyllä on.
Minun oli todella hankala huomata että ensimmäinen lääke vain syvensi masennustani mutta sitten sen vasta oikein tajusikin miten erilaisia kaikki lääkkeet ovat. Masennuksen paheneminen lääkkeestä on harvinainen reaktio muttei ollenkaan mahdoton. - STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
"On olemassa myös psykoottista masennusta ilman että se on skitsofreniaa. "
Ei täällä kukaan puhu skitsofreniasta.
"Skitsofrenia on taas jatkuva psykoosisairaus."
Väärin.
"Psykoosilla tarkoitetaan haju, ääni ja visuaalisia harjoja yms. todellisuuden menettämistä."
Lähestulkoon oikein, ei tosin noin yksiselitteisesti voi sanoa.
"Masentunut ei ehkä pysty tuntemaan enää rakkautta tai myötätuntoa ja voi siksi tehdä hyvin virheellisiä päätöksiä koska ahdistaa niin paljon jne."
Näin voi myös olla henkilöllä, joka ei masentunut lähimainkaan.
"Lääkkeet einyt taida tehota... uudelleen lääkäriin niin monta kertaa että jokin tehoaa. Lääkkeitä ja keinoja kyllä on! Viimeisenä keinona sitten sähköshokkiterapia jne."
Viimeisen keinon tulisi nimenomaan tulla lääkitys. - surullista
surullista kirjoitti:
Niin ja jotain muutakin lääkettä voisi kokeilla! Varsinkin jos nyt Mirtzan noston jälkeen pahenee tai ei muutu mihinkään.
Itse kävin läpi n.10 masennuslääkettä kunnes löytyi oikea. Toisille toimii jokin heti tai vaikka tokalla kerralla. Vaihtoehtoja kyllä on.
Minun oli todella hankala huomata että ensimmäinen lääke vain syvensi masennustani mutta sitten sen vasta oikein tajusikin miten erilaisia kaikki lääkkeet ovat. Masennuksen paheneminen lääkkeestä on harvinainen reaktio muttei ollenkaan mahdoton.Ja vielä sen verran että miehesi tarvitsee nyt yksityisyyttä ja omaa tilaa mutta tuskin hän kykenee silti itseään hoitamaan. Luulen että ahdistus helpottaa yksin ollessa jonkin verran mutta kyllä hän silti apua ja hoitoa tarvitsee ja tukea ja jonkinlaista kontaktia. Saa nähdä onnistuuko edes ruokaa laittamaan yksinään.
Minä asun itse omillani, olen 27v nainen ja minua ainakin auttoi se että sain olla yksin mutta vain puhelinsoiton päässä äidistä joka vieläpä toi minulle ruokaa ja kyyditsi minua autolla lääkäriin koska olin niin kykenemätön mutta en kyennyt olemaan silti saman katon alla hänen kanssaan. Äitini on todella sitkeä ja yrittänyt auttaa minua läpi koko masennuksen ja lopulta se onnistui kun oikeita lääkkeitä alkoi löytyä. Tarvitset lähiomaisena myös omaa aikaa ja rauhaa ja tukea itsellesi jotta pärjäät tämän vaikean ajan ylitse. - surullista
"On olemassa myös psykoottista masennusta ilman että se on skitsofreniaa. "
Ei täällä kukaan puhu skitsofreniasta.
"Skitsofrenia on taas jatkuva psykoosisairaus."
Väärin.
"Psykoosilla tarkoitetaan haju, ääni ja visuaalisia harjoja yms. todellisuuden menettämistä."
Lähestulkoon oikein, ei tosin noin yksiselitteisesti voi sanoa.
"Masentunut ei ehkä pysty tuntemaan enää rakkautta tai myötätuntoa ja voi siksi tehdä hyvin virheellisiä päätöksiä koska ahdistaa niin paljon jne."
Näin voi myös olla henkilöllä, joka ei masentunut lähimainkaan.
"Lääkkeet einyt taida tehota... uudelleen lääkäriin niin monta kertaa että jokin tehoaa. Lääkkeitä ja keinoja kyllä on! Viimeisenä keinona sitten sähköshokkiterapia jne."
Viimeisen keinon tulisi nimenomaan tulla lääkitys.Anteeksi nyt mutta tässä ketjussa kommenttejasi seuranneena voin vain todeta että olet mahdollisesti erittäin masentunut henkilö kun niin kiivaasti otat kantaa asioihin. Minäkin tein aikanani tuota samaa. Onko sinulla itselläsi hoito kohdallaan?
Ja kysyn tätä nyt ihan aidosti. Olen itsekin käynyt kymmenien lääkkeiden jälkeen lääkevastaisuuden läpi mutta loppujenlopuksi se oli pilleri jota ilman en voisi elää. Olen bipolaari, minulla on paranoidi ja psykoottinen masennus kun se iskee.
Kaikkia ei toki auta pilleri mutta olisi väärin kieltää se niiltä joita se todella auttaa. Itsellenikin sukulaiset hokemalla hokivat miten se pilleri ei auta mitään mutta se olikin vain heidän kokemuksena ja jälkeenpäin harmittaa että uskoin heitä. Omalla kohdallani olivat täysin väärässä. Oma masennukseni on nimenomaan aivoista lähtöisin ja siihen auttaa vain kemiallinen säätö eli pilleri. - STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
surullista kirjoitti:
Anteeksi nyt mutta tässä ketjussa kommenttejasi seuranneena voin vain todeta että olet mahdollisesti erittäin masentunut henkilö kun niin kiivaasti otat kantaa asioihin. Minäkin tein aikanani tuota samaa. Onko sinulla itselläsi hoito kohdallaan?
Ja kysyn tätä nyt ihan aidosti. Olen itsekin käynyt kymmenien lääkkeiden jälkeen lääkevastaisuuden läpi mutta loppujenlopuksi se oli pilleri jota ilman en voisi elää. Olen bipolaari, minulla on paranoidi ja psykoottinen masennus kun se iskee.
Kaikkia ei toki auta pilleri mutta olisi väärin kieltää se niiltä joita se todella auttaa. Itsellenikin sukulaiset hokemalla hokivat miten se pilleri ei auta mitään mutta se olikin vain heidän kokemuksena ja jälkeenpäin harmittaa että uskoin heitä. Omalla kohdallani olivat täysin väärässä. Oma masennukseni on nimenomaan aivoista lähtöisin ja siihen auttaa vain kemiallinen säätö eli pilleri.Hei surullista.
"Anteeksi nyt mutta tässä ketjussa kommenttejasi seuranneena voin vain todeta että olet mahdollisesti erittäin masentunut henkilö kun niin kiivaasti otat kantaa asioihin."
Te voitte todeta mitä haluatte. Ja totesitte oikein, kyllä, olen myös erittäin masentunut muiden ongelmieni kanssa.
"Minäkin tein aikanani tuota samaa."
Te teitte mitä aikananne? Ja haluatteko siitä urhoollisuusmitalin?
"Ja kysyn tätä nyt ihan aidosti. Olen itsekin käynyt kymmenien lääkkeiden jälkeen lääkevastaisuuden läpi mutta loppujenlopuksi se oli pilleri jota ilman en voisi elää. Olen bipolaari, minulla on paranoidi ja psykoottinen masennus kun se iskee."
Tai sitten te vain luulellet niin tai olonne on parantunut muista syistä. Aijotteko syödä lopun ikänne lääkkeitä? Kannattaako se? Mitä jos lääkkeidenne saaminen loppuu syistä tai toisista?
"Kaikkia ei toki auta pilleri mutta olisi väärin kieltää se niiltä joita se todella auttaa."
Kuka on muuta väittänytkään? Mutta pillereitä pitäisi nimenomaan rajoittaa äärimmäisen paljon. Suurin osa pillereistä tekee enemmän haittaa kuin hyötyä, ja peittää vain todelliset ongelmat. Niitä pitäisi todellakin nimenomaan rajata ja kieltää erittäin isolla kädellä.
"Itsellenikin sukulaiset hokemalla hokivat miten se pilleri ei auta mitään mutta se olikin vain heidän kokemuksena ja jälkeenpäin harmittaa että uskoin heitä. Omalla kohdallani olivat täysin väärässä. "
Haluatteko te urhoollisuusmitalin tästä? Ei teitä ole kukaan kieltänytkään. Ja oma oli häpeäsi että uskoit sinisilmäisesti.
"Oma masennukseni on nimenomaan aivoista lähtöisin ja siihen auttaa vain kemiallinen säätö eli pilleri."
Se voi olla, mutta se on todella, todella pieni todennäköisyys, joten epäilen vahvasti. Kyllähän sinulle varmaan tulee parempi mieli, kun tuota itsellesi väität. Ja onhan se elämä helpompaa kun on vaivaa niin pilleri vaan joka vaivaan ja elämä paranee.
Ei teidän tarvitse pahoitella minulta mitään. Te ette ole minulle tilivelvollinen. Voitte pahoitella itsellenne, jos se helpottaa. - surullista
Hei surullista.
"Anteeksi nyt mutta tässä ketjussa kommenttejasi seuranneena voin vain todeta että olet mahdollisesti erittäin masentunut henkilö kun niin kiivaasti otat kantaa asioihin."
Te voitte todeta mitä haluatte. Ja totesitte oikein, kyllä, olen myös erittäin masentunut muiden ongelmieni kanssa.
"Minäkin tein aikanani tuota samaa."
Te teitte mitä aikananne? Ja haluatteko siitä urhoollisuusmitalin?
"Ja kysyn tätä nyt ihan aidosti. Olen itsekin käynyt kymmenien lääkkeiden jälkeen lääkevastaisuuden läpi mutta loppujenlopuksi se oli pilleri jota ilman en voisi elää. Olen bipolaari, minulla on paranoidi ja psykoottinen masennus kun se iskee."
Tai sitten te vain luulellet niin tai olonne on parantunut muista syistä. Aijotteko syödä lopun ikänne lääkkeitä? Kannattaako se? Mitä jos lääkkeidenne saaminen loppuu syistä tai toisista?
"Kaikkia ei toki auta pilleri mutta olisi väärin kieltää se niiltä joita se todella auttaa."
Kuka on muuta väittänytkään? Mutta pillereitä pitäisi nimenomaan rajoittaa äärimmäisen paljon. Suurin osa pillereistä tekee enemmän haittaa kuin hyötyä, ja peittää vain todelliset ongelmat. Niitä pitäisi todellakin nimenomaan rajata ja kieltää erittäin isolla kädellä.
"Itsellenikin sukulaiset hokemalla hokivat miten se pilleri ei auta mitään mutta se olikin vain heidän kokemuksena ja jälkeenpäin harmittaa että uskoin heitä. Omalla kohdallani olivat täysin väärässä. "
Haluatteko te urhoollisuusmitalin tästä? Ei teitä ole kukaan kieltänytkään. Ja oma oli häpeäsi että uskoit sinisilmäisesti.
"Oma masennukseni on nimenomaan aivoista lähtöisin ja siihen auttaa vain kemiallinen säätö eli pilleri."
Se voi olla, mutta se on todella, todella pieni todennäköisyys, joten epäilen vahvasti. Kyllähän sinulle varmaan tulee parempi mieli, kun tuota itsellesi väität. Ja onhan se elämä helpompaa kun on vaivaa niin pilleri vaan joka vaivaan ja elämä paranee.
Ei teidän tarvitse pahoitella minulta mitään. Te ette ole minulle tilivelvollinen. Voitte pahoitella itsellenne, jos se helpottaa.Kyllä aion syödä vaikka lopun ikääni näitä lääkkeitä tai ainakin monta vuotta näillä näkymin. Lääkkeet kuitenkin vähennetään minimiin estolääkityksesi. Elämässä voi tietysti tulla vaiheita joissa ei sitten pystykään syömään tai joutuu vaihtamaan mutta olen ainakin lääkäreihin yhteyksissä niiltä tiimoin. Nämä on oikeastaan pienempi paha kuin se hirvittävä masennus jota on hyvin hankala sietää ja kestää ja josta olen kärsinyt jo monta vuotta aina murrosiän alkamisesta lähtien. Lapsenahan olin ihan terve ennen murrosta.
Jos pudotan lääkitystä liikaa oireeni palaavat heti. Joko hypomania tai masennus/ahdistus joten tiedän niitä tarvitsevani ja annokset on melko pilkulleen viilattuja. Tilapäisesti voin niitä myös nostaa tarvittaessa. Eihän bipot oikeastaan koskaan pääse oireistaan eroon mutta toisilla tauti voi iän myötä helpottua ja lääkkeet on se pienempi paha kun vertaa siihen miten tämä tauti on tuhonnut elämääni tähän asti. En oikeasti uskonut saavuttavani näinkään oireetonta tilaa mutta en voi tästä valittaakaan. Toisethan saavat jaksoja lääkityksen läpikin.
Toivon tietysti että tulevaisuudessa kehitellään uusia ja parempia lääkkeitä mutta tällä haavaa oma hoitoni on tässä. - STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
surullista kirjoitti:
Kyllä aion syödä vaikka lopun ikääni näitä lääkkeitä tai ainakin monta vuotta näillä näkymin. Lääkkeet kuitenkin vähennetään minimiin estolääkityksesi. Elämässä voi tietysti tulla vaiheita joissa ei sitten pystykään syömään tai joutuu vaihtamaan mutta olen ainakin lääkäreihin yhteyksissä niiltä tiimoin. Nämä on oikeastaan pienempi paha kuin se hirvittävä masennus jota on hyvin hankala sietää ja kestää ja josta olen kärsinyt jo monta vuotta aina murrosiän alkamisesta lähtien. Lapsenahan olin ihan terve ennen murrosta.
Jos pudotan lääkitystä liikaa oireeni palaavat heti. Joko hypomania tai masennus/ahdistus joten tiedän niitä tarvitsevani ja annokset on melko pilkulleen viilattuja. Tilapäisesti voin niitä myös nostaa tarvittaessa. Eihän bipot oikeastaan koskaan pääse oireistaan eroon mutta toisilla tauti voi iän myötä helpottua ja lääkkeet on se pienempi paha kun vertaa siihen miten tämä tauti on tuhonnut elämääni tähän asti. En oikeasti uskonut saavuttavani näinkään oireetonta tilaa mutta en voi tästä valittaakaan. Toisethan saavat jaksoja lääkityksen läpikin.
Toivon tietysti että tulevaisuudessa kehitellään uusia ja parempia lääkkeitä mutta tällä haavaa oma hoitoni on tässä."Kyllä aion syödä vaikka lopun ikääni näitä lääkkeitä tai ainakin monta vuotta näillä näkymin. "
Onneksi olkoon. Ei hyvä..
"Elämässä voi tietysti tulla vaiheita joissa ei sitten pystykään syömään tai joutuu vaihtamaan mutta olen ainakin lääkäreihin yhteyksissä niiltä tiimoin. "
Voi tulla myös tilanne että et saa noita pillereitäsi mistään. Sitten sinulla on sormi suussa.
"Nämä on oikeastaan pienempi paha kuin se hirvittävä masennus jota on hyvin hankala sietää ja kestää ja josta olen kärsinyt jo monta vuotta aina murrosiän alkamisesta lähtien."
Nuo pillerisi vain mitä todennäköisimmin turruttaa todellisen ongelman, ja ne tulee pahenemaan toden teolla myöhemmin. Ja voi olla myös osaksi, että tosiaan luulet vaan niin, kun taikapilleri helpottaa oloa.
"Jos pudotan lääkitystä liikaa oireeni palaavat heti. Joko hypomania tai masennus/ahdistus joten tiedän niitä tarvitsevani ja annokset on melko pilkulleen viilattuja."
Nimenomaan väärin. Sinä et sairauden oireita silloin koe, vaan niitä vieroitusoireita. Hyvin elät väärässä uskossa.. onneksi olkoon.
"Eihän bipot oikeastaan koskaan pääse oireistaan eroon mutta toisilla tauti voi iän myötä helpottua ja lääkkeet on se pienempi paha kun vertaa siihen miten tämä tauti on tuhonnut elämääni tähän asti."
Tuo rajatila aiheutuu ja pahentuu nimenomaan lääkityksillä. Ne pahentavat itse sairautta ja voivat itse niitä oireitakin aiheuttaa. Ja koko pibo on käytännössä keksitty juttu. Se itse ns. sairaus vain pahanee niillä lääkkeillä, joilla sitä hoidetaan Siitäkin on lukuisia tutkimuksia.
"En oikeasti uskonut saavuttavani näinkään oireetonta tilaa mutta en voi tästä valittaakaan."
Ihmehän se on, jos et noilla kaikilla lääkkeillä saa oloa turrutettua. Kohta taas nostelet niitä annoksiasi, ja taas asiat vaikenee, ja sitten jo vaihdatkin lääkettä.
"Toisethan saavat jaksoja lääkityksen läpikin."
Irrallinen kommentti, toisethan kuolevat.
"Toivon tietysti että tulevaisuudessa kehitellään uusia ja parempia lääkkeitä mutta tällä haavaa oma hoitoni on tässä. "
Lääkkeitä sitä lääkkeitä tätä lääkkeitä tota..Niinhän sitä toivot, että aina on joku taikapilleri, millä olo paranee maagisesti ja helpoimmalla tavalla. Kaikkihan tuota haluisi. Mutta noin ei ole, eikä ikinä tule olemaankaan. Nuo eivät ratko ensimmäistäkään ongelmaa ruohonjuuri tasolta. Sinä olet niin ns. "hoitosi" pauloissa, että ihan säälittää puolestasi..
Toki olen onnellinen puolestasi, jos olosi on parempi kuin ennen. Mutta sinulla on vasta pahimmat olot edessäsi, jos et ajattelutapaasi ja suunnitelmiasi muuta. Ja se on kylmä tosiasia, riippumatta minun mielipiteestä. - Dr.Mengele56
"Kyllä aion syödä vaikka lopun ikääni näitä lääkkeitä tai ainakin monta vuotta näillä näkymin. "
Onneksi olkoon. Ei hyvä..
"Elämässä voi tietysti tulla vaiheita joissa ei sitten pystykään syömään tai joutuu vaihtamaan mutta olen ainakin lääkäreihin yhteyksissä niiltä tiimoin. "
Voi tulla myös tilanne että et saa noita pillereitäsi mistään. Sitten sinulla on sormi suussa.
"Nämä on oikeastaan pienempi paha kuin se hirvittävä masennus jota on hyvin hankala sietää ja kestää ja josta olen kärsinyt jo monta vuotta aina murrosiän alkamisesta lähtien."
Nuo pillerisi vain mitä todennäköisimmin turruttaa todellisen ongelman, ja ne tulee pahenemaan toden teolla myöhemmin. Ja voi olla myös osaksi, että tosiaan luulet vaan niin, kun taikapilleri helpottaa oloa.
"Jos pudotan lääkitystä liikaa oireeni palaavat heti. Joko hypomania tai masennus/ahdistus joten tiedän niitä tarvitsevani ja annokset on melko pilkulleen viilattuja."
Nimenomaan väärin. Sinä et sairauden oireita silloin koe, vaan niitä vieroitusoireita. Hyvin elät väärässä uskossa.. onneksi olkoon.
"Eihän bipot oikeastaan koskaan pääse oireistaan eroon mutta toisilla tauti voi iän myötä helpottua ja lääkkeet on se pienempi paha kun vertaa siihen miten tämä tauti on tuhonnut elämääni tähän asti."
Tuo rajatila aiheutuu ja pahentuu nimenomaan lääkityksillä. Ne pahentavat itse sairautta ja voivat itse niitä oireitakin aiheuttaa. Ja koko pibo on käytännössä keksitty juttu. Se itse ns. sairaus vain pahanee niillä lääkkeillä, joilla sitä hoidetaan Siitäkin on lukuisia tutkimuksia.
"En oikeasti uskonut saavuttavani näinkään oireetonta tilaa mutta en voi tästä valittaakaan."
Ihmehän se on, jos et noilla kaikilla lääkkeillä saa oloa turrutettua. Kohta taas nostelet niitä annoksiasi, ja taas asiat vaikenee, ja sitten jo vaihdatkin lääkettä.
"Toisethan saavat jaksoja lääkityksen läpikin."
Irrallinen kommentti, toisethan kuolevat.
"Toivon tietysti että tulevaisuudessa kehitellään uusia ja parempia lääkkeitä mutta tällä haavaa oma hoitoni on tässä. "
Lääkkeitä sitä lääkkeitä tätä lääkkeitä tota..Niinhän sitä toivot, että aina on joku taikapilleri, millä olo paranee maagisesti ja helpoimmalla tavalla. Kaikkihan tuota haluisi. Mutta noin ei ole, eikä ikinä tule olemaankaan. Nuo eivät ratko ensimmäistäkään ongelmaa ruohonjuuri tasolta. Sinä olet niin ns. "hoitosi" pauloissa, että ihan säälittää puolestasi..
Toki olen onnellinen puolestasi, jos olosi on parempi kuin ennen. Mutta sinulla on vasta pahimmat olot edessäsi, jos et ajattelutapaasi ja suunnitelmiasi muuta. Ja se on kylmä tosiasia, riippumatta minun mielipiteestä.Ei sulla ole kyllä lääkitys kohdallaan, kaikkihan sen näkee. "EI SULLA OLE LÄÄKITYS KOHDALLAAN, KAIKKIHAN SEN NÄKEE"
IRRALLINEN kommentti..
Puhutko minulle?? SäälittÄÄ TUO SUN KOMMENTTI JA hoito.
En ole kiivastunut NÄrkätynyt.
Väärä palsta sinulle. HÄPEÄISIT! ET TIEDÄ HEI MITÄÄN! - STOP""""""""""""""""
Dr.Mengele56 kirjoitti:
Ei sulla ole kyllä lääkitys kohdallaan, kaikkihan sen näkee. "EI SULLA OLE LÄÄKITYS KOHDALLAAN, KAIKKIHAN SEN NÄKEE"
IRRALLINEN kommentti..
Puhutko minulle?? SäälittÄÄ TUO SUN KOMMENTTI JA hoito.
En ole kiivastunut NÄrkätynyt.
Väärä palsta sinulle. HÄPEÄISIT! ET TIEDÄ HEI MITÄÄN!Puhutte ilmeisesti vieläkin minulle..
"Ei sulla ole kyllä lääkitys kohdallaan, kaikkihan sen näkee. "EI SULLA OLE LÄÄKITYS KOHDALLAAN, KAIKKIHAN SEN NÄKEE""
Kuka on väittänytkään että minulla on lääkitys kohdallaan? Ja miksi kopioit tekstejä mitä ei täällä olekkaan?
"IRRALLINEN kommentti.."
Niin oli.
"Puhutko minulle?? SäälittÄÄ TUO SUN KOMMENTTI JA hoito."
Kokoajanhan me olemme keskustelleen toisillemme. Tosin vaikuttaa siltä, että sinä vain rääyt ja raivoat siellä. Voit minua sääliä niin paljon kuin haluat, ei se minua haittaa. Muiden tarjoamaa hoitoa minulla ei ole tällä hetkellä lainkaan.
"En ole kiivastunut NÄrkätynyt."
Sinä olet huono valehtelija. Erittäin huono valehtelija. Sinä olet erittäin kiivastunut ja närkästynyt.
"Väärä palsta sinulle. HÄPEÄISIT! ET TIEDÄ HEI MITÄÄN! "
Ei ole väärä palsta minulle, ei tarvitse huolehtia siitä, enkä häpeä täten. Vai puhuitko siis itsellesi? Taisit puhua. Ja en minä hirveästi tiedäkkään asioista, mutta yritän parhaani. Vai tarkoititko tuonkin kommentin itsellesi?
Jos sinulla on huono olo, älä pura sitä muihin. Minä olen täällä keskustellut ystävälliseen ja auttavaan äänensävyyn. Jos sinulla on todella paha olla, anna muiden olla.
- MATTIPALLONPÄÄ
Aloittajalle..annetaan noiden muiden sekopäittäitte jutella vaan rauhassa, mutta
kuinka miehesi terapia on lähtenyt käyntiin. Entä lääkitys?- STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
"Aloittajalle..annetaan noiden muiden sekopäittäitte jutella vaan rauhassa, mutta
kuinka miehesi terapia on lähtenyt käyntiin. Entä lääkitys? "
Taitaa pallopäämatti olla itse sekopää. - JATKOA..
"Aloittajalle..annetaan noiden muiden sekopäittäitte jutella vaan rauhassa, mutta
Taitaa pallopäämatti olla itse sekopää.Terapiassa ollut kaksi kertaa nyt.. Ei halua jakaa tuntojaan.. Muuttaa omaan kämppään heinäkuun alussa.. Minkäs voin? Tuen silti jatkossa ystävänä.. Olen olemassa... Lääkitys Mirtazabin 45mg Doxal nukkumiseen, Opamox tarvittaessa.. Minusta masennus kroonistunut.. Ja lääkitys eii täysin skulaa vieläkään.. mutta raskasta on masentuneen läheiselläkin... Välillä tosi rankka negatiivisuus syö minuakin.. Eihän maailmassa kaikki voi olla TÄYTTÄ PASKAA!!!!
- STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
JATKOA.. kirjoitti:
Terapiassa ollut kaksi kertaa nyt.. Ei halua jakaa tuntojaan.. Muuttaa omaan kämppään heinäkuun alussa.. Minkäs voin? Tuen silti jatkossa ystävänä.. Olen olemassa... Lääkitys Mirtazabin 45mg Doxal nukkumiseen, Opamox tarvittaessa.. Minusta masennus kroonistunut.. Ja lääkitys eii täysin skulaa vieläkään.. mutta raskasta on masentuneen läheiselläkin... Välillä tosi rankka negatiivisuus syö minuakin.. Eihän maailmassa kaikki voi olla TÄYTTÄ PASKAA!!!!
Oletko nyt ketjun aloittaja vai mitä?
- MATTIPALLONPAA
Taitaa pallopäämatti olla itse sekopää.Taas tämä bibolaarikulttuurin edustaja tuli impulsiivisesti toistelemaan
tähän väliin. Löysää sitä biboasi tai heitä se jo näille keleillä pois tai poistu palstalta
kun järkevät ihmiset yrittävät keskustella täällä. Biboilla on ihan oma osasto.. - SEPPOTAALASMAA12
Oletko nyt ketjun aloittaja vai mitä?
Aloittajan aviomiehellä on todettu vakava masennus. Kaksisuuntaisilla pipopäillä
on aivan eri diagnoosi tja lääkitykset, joten älä edes yritä tuputtaa sinulle suunnattua höpinää. - STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
SEPPOTAALASMAA12 kirjoitti:
Aloittajan aviomiehellä on todettu vakava masennus. Kaksisuuntaisilla pipopäillä
on aivan eri diagnoosi tja lääkitykset, joten älä edes yritä tuputtaa sinulle suunnattua höpinää."Aloittajan aviomiehellä on todettu vakava masennus."
Missä vaiheessa olen muuta väittänyt? Ja missä vaiheessa olen väittänyt että en tätä olisi tajunnut? Osaatko lukea. Teet itsestäsi tyhmän kuulloisen.
" Kaksisuuntaisilla pipopäillä
on aivan eri diagnoosi tja lääkitykset, joten älä edes yritä tuputtaa sinulle suunnattua höpinää. "
Koko pibo-jutut ja diagnoosit on ainoastaan niiden aloitettujen lääkkeiden aiheuttamia ja pahentamia "sairauksia"
" joten älä edes yritä tuputtaa sinulle suunnattua höpinää."
Ei sinun jutuistasi edes ymmärrä mitään? Mitä edes tarkoitat? Koita kirjoittaa niin, että jutuistasi ymmärtää.
Muuten mene katsomaan niitä salattuja elämiä ja ole tyytyväinen elämääsi.
Ole hyvä. - PIBOPÄÄSSÄJOKASÄÄS
"Aloittajan aviomiehellä on todettu vakava masennus."
Missä vaiheessa olen muuta väittänyt? Ja missä vaiheessa olen väittänyt että en tätä olisi tajunnut? Osaatko lukea. Teet itsestäsi tyhmän kuulloisen.
" Kaksisuuntaisilla pipopäillä
on aivan eri diagnoosi tja lääkitykset, joten älä edes yritä tuputtaa sinulle suunnattua höpinää. "
Koko pibo-jutut ja diagnoosit on ainoastaan niiden aloitettujen lääkkeiden aiheuttamia ja pahentamia "sairauksia"
" joten älä edes yritä tuputtaa sinulle suunnattua höpinää."
Ei sinun jutuistasi edes ymmärrä mitään? Mitä edes tarkoitat? Koita kirjoittaa niin, että jutuistasi ymmärtää.
Muuten mene katsomaan niitä salattuja elämiä ja ole tyytyväinen elämääsi.
Ole hyvä.Löysää sitä otspantaasi jo vai etkö ole siitäkään päässyt eroon. Kaikelaisia
idiootteja täälläkin pyörii, niin ettei alkuperäinen pääse enää murheitansa
esittämään. - STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
PIBOPÄÄSSÄJOKASÄÄS kirjoitti:
Löysää sitä otspantaasi jo vai etkö ole siitäkään päässyt eroon. Kaikelaisia
esittämään."Löysää sitä otspantaasi jo vai etkö ole siitäkään päässyt eroon."
Jos teillä on tiukka otsapanta, älkää ojentako sitä muille.
"Kaikelaisia
esittämään. "
Niin pyörii. Siis tarkoitit ilmeisesti teitä itseänne? Hyvä että myönnätte.
- kokenut.
Sillä on päässyt testot alas.
- Saapasjalkaaa
Joo.. Horkkaa vaan naamaan, niin mennään entistä sekavemmaksi, niinkuin kaikki horkkanaamat on. Tyhmiä kuin saappaat.
- Ei helppoa mullakaan
Nyt mieheni on tosi ärtynyt ja hermostunut... Saa raivareita aivan pienistä... Luulisi olevan iloinen, kun pääsee omiin oloihin.. Mutta toki vakava masennus muokkaa persoonaa... Mutta mullekkin raskasta, kun kaikki mitä teen on väärin, tai huonoa.. Huoh!!
- muikku45
Onko hänelle määrätty diapameja tai muita rauhoittavia? Niistä saattaisi olla
väliaikaisesti oikeasti käytettynä apua näihin raivokohtauksiin. Kuulostaa tutulta
aivan kuin tunnistaisin itseni. Syyhän ei ole sinussa vaan hänen sairaudessa. - Surettaa..
muikku45 kirjoitti:
Onko hänelle määrätty diapameja tai muita rauhoittavia? Niistä saattaisi olla
väliaikaisesti oikeasti käytettynä apua näihin raivokohtauksiin. Kuulostaa tutulta
aivan kuin tunnistaisin itseni. Syyhän ei ole sinussa vaan hänen sairaudessa.Ei ole... On määrätty Gloxal nukkumiseen ja Mirtazabin... Onko oikein antaa vcetäytyä omiin oloihin? Mitä mä vaimona voin???? Toinen vakaasti haluaa omaa rauhaa kerran.. Silti surettaa..
- STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
Surettaa.. kirjoitti:
Ei ole... On määrätty Gloxal nukkumiseen ja Mirtazabin... Onko oikein antaa vcetäytyä omiin oloihin? Mitä mä vaimona voin???? Toinen vakaasti haluaa omaa rauhaa kerran.. Silti surettaa..
"Nyt mieheni on tosi ärtynyt ja hermostunut... Saa raivareita aivan pienistä... Luulisi olevan iloinen, kun pääsee omiin oloihin.. Mutta toki vakava masennus muokkaa persoonaa... Mutta mullekkin raskasta, kun kaikki mitä teen on väärin, tai huonoa.. Huoh!! "
Nuo johtuu nimenomaan niistä lääkkeistä, nimenomaan Mirtatsapiinista.
"Onko hänelle määrätty diapameja tai muita rauhoittavia? Niistä saattaisi olla
aivan kuin tunnistaisin itseni."
Niinhän me kaikki tunnistetaan. Noilla diapameilla ja muilla bentsoilla vain pahentaa ärtynyttä ja agressiivista käyttäytymistä, ellei niitä sitten todellakin syö jatkuvasti.
" Onko oikein antaa vcetäytyä omiin oloihin? Mitä mä vaimona voin???? Toinen vakaasti haluaa omaa rauhaa kerran.. Silti surettaa.. "
Hankkiudu hänen puolestaan niistä lääkkeistä eroon.. Anna hänelle tarpeeksi omaa rauhaa mutta tarpeeksi huomiota. Älä liikaa äläkä liian vähää. Siitä että ihmiset puskee päälle niin hermostuttaa entisestään. - kuuukko
"Nyt mieheni on tosi ärtynyt ja hermostunut... Saa raivareita aivan pienistä... Luulisi olevan iloinen, kun pääsee omiin oloihin.. Mutta toki vakava masennus muokkaa persoonaa... Mutta mullekkin raskasta, kun kaikki mitä teen on väärin, tai huonoa.. Huoh!! "
Nuo johtuu nimenomaan niistä lääkkeistä, nimenomaan Mirtatsapiinista.
"Onko hänelle määrätty diapameja tai muita rauhoittavia? Niistä saattaisi olla
aivan kuin tunnistaisin itseni."
Niinhän me kaikki tunnistetaan. Noilla diapameilla ja muilla bentsoilla vain pahentaa ärtynyttä ja agressiivista käyttäytymistä, ellei niitä sitten todellakin syö jatkuvasti.
" Onko oikein antaa vcetäytyä omiin oloihin? Mitä mä vaimona voin???? Toinen vakaasti haluaa omaa rauhaa kerran.. Silti surettaa.. "
Hankkiudu hänen puolestaan niistä lääkkeistä eroon.. Anna hänelle tarpeeksi omaa rauhaa mutta tarpeeksi huomiota. Älä liikaa äläkä liian vähää. Siitä että ihmiset puskee päälle niin hermostuttaa entisestään.Olen sitä mieltä, että tuo mirtatsapiini n.15mg unettomuuteen on ihan ok vrk, ei
muuhun. 10mg:nen riittää hyvin. Mirtatasapiini on mielestäni aikansa elänyt/vanha
mas.lääke. En ole mikään alan asiantuntija, mutta jotakin mieltä kohottavaa uudempaa kannattaisi kokeilla. Ei kuitenkaan Voxraa, jolla on paljonkin piristäviä
vaikutuksia. Kaikki tosin on yksilöllistä. Edellisen kommentoijan kanssa olen eri
mieltä bentsojen ärtyneisyyttä ja agressiivisuutta tuovista sivuvaikutuksista.
Ei niitä ole tarkoitus jatkuvasti päivittäin syödäkkään, mutta ylipäänsä pystyisitte
kommunikoimaan helpommin keskenänne. - STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
kuuukko kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että tuo mirtatsapiini n.15mg unettomuuteen on ihan ok vrk, ei
muuhun. 10mg:nen riittää hyvin. Mirtatasapiini on mielestäni aikansa elänyt/vanha
mas.lääke. En ole mikään alan asiantuntija, mutta jotakin mieltä kohottavaa uudempaa kannattaisi kokeilla. Ei kuitenkaan Voxraa, jolla on paljonkin piristäviä
vaikutuksia. Kaikki tosin on yksilöllistä. Edellisen kommentoijan kanssa olen eri
mieltä bentsojen ärtyneisyyttä ja agressiivisuutta tuovista sivuvaikutuksista.
Ei niitä ole tarkoitus jatkuvasti päivittäin syödäkkään, mutta ylipäänsä pystyisitte
kommunikoimaan helpommin keskenänne."Olen sitä mieltä, että tuo mirtatsapiini n.15mg unettomuuteen on ihan ok vrk, ei
mas.lääke."
Mirtatsapiini ei sovellu mihinkään. Paljon enemmän haittaa kuin hyötyä.
"Kaikki tosin on yksilöllistä."
Olisit voinut tarkentaa tuota. Sillä esimerkiksi Mirtatsapiini aiheuttamat vauriot ja aivokemioiden tasapainoa pysyvästi huonontavat vaikutukset ovat kaikilla samat.
"Edellisen kommentoijan kanssa olen eri
mieltä bentsojen ärtyneisyyttä ja agressiivisuutta tuovista sivuvaikutuksista."
Odotan innolla perusteluitanne. Ja onko teillä henkilökohtaisia kokemuksia runsaastikin?
"Ei niitä ole tarkoitus jatkuvasti päivittäin syödäkkään, mutta ylipäänsä pystyisitte
kommunikoimaan helpommin keskenänne. "
Kuka onkaan väittänyt että niitä olisi tarkoitus syödä jatkuvasti päivittäin? Bentsoja kuuluisi syödä lyhytkestoisia kuureja, esimerkiksi päivittäisellä käytöllä tuon hoitojakson ajan. Mutta suurimmalla osalla se ei jääkkään niin lyhytkestoiseksi, ja annokset vain nousevat, ja koko homma menee reisille.
"mutta ylipäänsä pystyisitte
Tällainen filosofia. Ensin niitä muita myrkkyjä mitä hän syö, jonka vuoksi hänen kommunikointi ykynsä menee aivan pohjalukemiin, niin survotaan kurkusta alas toista turruttavaa myrkkyä, jotta saadaan kompensoitua edellinen asia. Ja siis että syödään noita bentsoja jotta "ylipäänsä pystyisitte kommunikoimaan helpommin keskenänne." - Filosofi ITERTER
"Olen sitä mieltä, että tuo mirtatsapiini n.15mg unettomuuteen on ihan ok vrk, ei
mas.lääke."
Mirtatsapiini ei sovellu mihinkään. Paljon enemmän haittaa kuin hyötyä.
"Kaikki tosin on yksilöllistä."
Olisit voinut tarkentaa tuota. Sillä esimerkiksi Mirtatsapiini aiheuttamat vauriot ja aivokemioiden tasapainoa pysyvästi huonontavat vaikutukset ovat kaikilla samat.
"Edellisen kommentoijan kanssa olen eri
mieltä bentsojen ärtyneisyyttä ja agressiivisuutta tuovista sivuvaikutuksista."
Odotan innolla perusteluitanne. Ja onko teillä henkilökohtaisia kokemuksia runsaastikin?
"Ei niitä ole tarkoitus jatkuvasti päivittäin syödäkkään, mutta ylipäänsä pystyisitte
Kuka onkaan väittänyt että niitä olisi tarkoitus syödä jatkuvasti päivittäin? Bentsoja kuuluisi syödä lyhytkestoisia kuureja, esimerkiksi päivittäisellä käytöllä tuon hoitojakson ajan. Mutta suurimmalla osalla se ei jääkkään niin lyhytkestoiseksi, ja annokset vain nousevat, ja koko homma menee reisille.
"mutta ylipäänsä pystyisitte
Tällainen filosofia. Ensin niitä muita myrkkyjä mitä hän syö, jonka vuoksi hänen kommunikointi ykynsä menee aivan pohjalukemiin, niin survotaan kurkusta alas toista turruttavaa myrkkyä, jotta saadaan kompensoitua edellinen asia. Ja siis että syödään noita bentsoja jotta "ylipäänsä pystyisitte kommunikoimaan helpommin keskenänne."Onko STOPILLA lähimuisti heikko vai miksi pitää heittomerkeillä toistella
ihmisten kommentteja jatkuvasti. ? Olet luultavasti lääkevastainen tyyppi,
mutta kun lääkkeiden vaikutus on yksilöllistä, niin ei voida yleistää niiden
haittapuolia kaikilla käyttäjillä. Onhan se selvää, jos ihminen on jatkuvasti
huonolla tuulella ja kaikki vituttaa niin rauhoittuneena asian/asiat voidaan
joten kuten esittää. Vai eikö muka voi? Kyllä sinä tuolla sanoit: "ellei niitä
syö sitten jatkuvasti" ja miksi ei söisi kuurin tai pari sillä ei ole mitään
negatiivista vaikutusta, päinvastoin. - STOP!!!!!!!!!!!!!
Filosofi ITERTER kirjoitti:
Onko STOPILLA lähimuisti heikko vai miksi pitää heittomerkeillä toistella
negatiivista vaikutusta, päinvastoin.Kyl muikku45 on asian ytimessä sanoessaan: Oikein käytettynä rauhoittavista
on hyötyä niissä raivokohtauksissa. - ll..
Surettaa.. kirjoitti:
Ei ole... On määrätty Gloxal nukkumiseen ja Mirtazabin... Onko oikein antaa vcetäytyä omiin oloihin? Mitä mä vaimona voin???? Toinen vakaasti haluaa omaa rauhaa kerran.. Silti surettaa..
Siis _mitä_ hänelle on määrätty, ihan outo tuo Gloxal, Mirtan kyllä tiedän, vai tarkoititko kenties Cloxan-nimistä lääkettä. Miksi hänelle määrättiin psykoosilääkettä??
- Että näin..
ll.. kirjoitti:
Siis _mitä_ hänelle on määrätty, ihan outo tuo Gloxal, Mirtan kyllä tiedän, vai tarkoititko kenties Cloxan-nimistä lääkettä. Miksi hänelle määrättiin psykoosilääkettä??
Lääke on Doxal 10mg unettomuuteen... Hän muuttaa pian omaansa, kun hermot ei kestä mua. lapsia, koiraa ja kotielämää.. Surettaa, mutta minkäs voin..
- MASA
ll.. kirjoitti:
Se on neurolepti, jota käytetään skitsofrenian hoidossa. Onko hänellä
diagnosoitu psykoottinen masennus? Nuo neuroleptien pitkäaikaiskäyttö
saattaa joidenkin lähteiden mukaan aiheuttaa pysyviä vaurioita.. Korjatkaa
jos olen väärässä. Kuitenkin olen sitä mieltä, että jos avopuolella on ns.
"hoidossa" niin pitäisi tietää minkä vuoksi.? Sivusta seuranneena vaikea antaa
minkäälaista neuvoa, mutta jos neuroleptejä syö niin kannataisiko kääntyä
tai edes kysyä avopuolelta siirtoa väliaikaisesti muualle hoitoon? Onhan tuo
aika huolestuttavaa.
Koita kestää! - STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
Filosofi ITERTER kirjoitti:
Onko STOPILLA lähimuisti heikko vai miksi pitää heittomerkeillä toistella
negatiivista vaikutusta, päinvastoin."Onko STOPILLA lähimuisti heikko vai miksi pitää heittomerkeillä toistella
ihmisten kommentteja jatkuvasti. ? "
On lähimuisti heikko, ja vähän muukin muisti.
" Olet luultavasti lääkevastainen tyyppi,
haittapuolia kaikilla käyttäjillä."
Todella suuri osa lääkkeiden haittavaikutuksista / sivuoireista ja vieroitusoireista, ovat suurella osalla samanlaisia. Hermostoon ja aivokemioihin tulevat pysyvät vauriot ovat kaikilla samanlaisia.
"Onhan se selvää, jos ihminen on jatkuvasti
huonolla tuulella ja kaikki ******** niin rauhoittuneena asian/asiat voidaan
joten kuten esittää. Vai eikö muka voi?"
Tuollaisiin tapauksiin ainakin, ei missää nimessä mitään rauhoittavia, jos sitä tarkoitit. Siis huonoon tuuleen tai suuttumus tilaan. Haloo.
"Kyllä sinä tuolla sanoit: "ellei niitä
negatiivista vaikutusta, päinvastoin. "
On lukuisia negatiivisia vaikutuksia, tee tutkimusta, tarkista tiedot ja sovella omaa kokemustasi, ennen vääriä johtopäätöksiä. - STOP!!!!!!!!!!!!!
STOP!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Kyl muikku45 on asian ytimessä sanoessaan: Oikein käytettynä rauhoittavista
on hyötyä niissä raivokohtauksissa."Kyl muikku45 on asian ytimessä sanoessaan: Oikein käytettynä rauhoittavista
on hyötyä niissä raivokohtauksissa. "
Voitko olla käyttämättä minun nimimerkkiäni? - JORMA211
"Onko STOPILLA lähimuisti heikko vai miksi pitää heittomerkeillä toistella
ihmisten kommentteja jatkuvasti. ? "
On lähimuisti heikko, ja vähän muukin muisti.
" Olet luultavasti lääkevastainen tyyppi,
haittapuolia kaikilla käyttäjillä."
Todella suuri osa lääkkeiden haittavaikutuksista / sivuoireista ja vieroitusoireista, ovat suurella osalla samanlaisia. Hermostoon ja aivokemioihin tulevat pysyvät vauriot ovat kaikilla samanlaisia.
"Onhan se selvää, jos ihminen on jatkuvasti
huonolla tuulella ja kaikki ******** niin rauhoittuneena asian/asiat voidaan
joten kuten esittää. Vai eikö muka voi?"
Tuollaisiin tapauksiin ainakin, ei missää nimessä mitään rauhoittavia, jos sitä tarkoitit. Siis huonoon tuuleen tai suuttumus tilaan. Haloo.
"Kyllä sinä tuolla sanoit: "ellei niitä
negatiivista vaikutusta, päinvastoin. "
On lukuisia negatiivisia vaikutuksia, tee tutkimusta, tarkista tiedot ja sovella omaa kokemustasi, ennen vääriä johtopäätöksiä.EI PIDÄ PAIKKAANSA, ETTÄ KAIKILLA OLISI SAMANLAISIA SIVUVAIKUTUKSIA!
- pientä korjausta
MASA kirjoitti:
aika huolestuttavaa.
Koita kestää!DOXAL ei ole neurolepti, se on ns. vanhan polven masennuslääke! Cloxan on neurolepti, mutta aloittajan miehelle on määrätty DOXAL.
‹ DOXAL 10 MG PÄÄLLYSTETTY TABLETTI 100 kpl
DOXAL 10 MG PÄÄLLYSTETTY TABLETTI 100 kpl
Lue pakkausseloste
Läsa bipacksedeln
DOXAL 10 MG PÄÄLLYSTETTY TABLETTI 100 kpl
Normaalihinta 8,36 € (0,08 €/kpl)
Reseptilääkkeet eivät ole myynnissä Yliopiston Apteekin verkkopalvelussa.
Reseptilääke
Korvattavuus
Lääke on peruskorvattava.
Lääkkeestä maksetaan ylempi erityiskorvaus sairaudennumeroilla:
112
113
Myyntiluvan haltija/markkinoija
Orion
Lääkeopas
Vaikuttava aine
Doksepiini, joka kuuluu masennus- eli depressiolääkkeisiin.
Käyttötarkoitus
Eri syistä aiheutuvan vaikean masennuksen hoito, erityisesti kun siihen liittyy tuskaisuutta, pelkoja ja jännitystä, syyllisyyden tunteita, väsymystä ja uupumusta. Lääkettä käytetään myös unilääkkeenä, jos univaikeudet liittyvät masentuneisuuteen.
Annostus
Lääkärin ohjeen mukaan. Lieviin oireisiin käytetään yleensä pienehköjä annoksia, mutta vaikeissa tapauksissa annos voidaan suurentaa moninkertaiseksi.
Lääkkeen ottaminen
Tabletit niellään runsaan nesteen kera. Erityisesti unettomuuden liittyessä oireiluun otetaan lääkettä pienen ilta-aterian yhteydessä.
Vaikutustapa
Doksepiini vaikuttaa keskushermostoon siten, että aivojen toimintaa säätelevien aineiden vaikutustapa muuttuu, jolloin mieliala kohoaa ja muut psyykkiset oireet lievittyvät.
Haittavaikutukset
Lääke voi etenkin hoidon alkaessa väsyttää siinä määrin, että tarkkaavaisuus liikenteessä ja muissa vastaavissa tilanteissa heikkenee. Väsymyksestä voi olla hyötyäkin silloin, jos masennus on aiheuttanut valvomista ja univelkaa. Tavanomaisina annoksina käytettäessä haittavaikutukset ovat melko harvinaisia tai ne liittyvät lääkityksen alkuvaiheeseen. Tällöin voi ilmaantua suun kuivumista, ummetusta, sydämen tykytystä ja lieviä näön tarkkuuden häiriöitä.
Raskaus ja imetys
Lääkkeen käyttöä erityisesti raskauden alkukolmanneksen aikana vältetään turvallisuussyistä. Lääkettä ei tule käyttää imetyksen aikana.
Säilytys
Säilytä huoneenlämmössä (15-25 °C).
Ulkonäkö
10 mg: vaaleanruskea, kaksoiskupera tabletti; 25 mg ja 50 mg: valkoisia tai melkein valkoisia, kaksoiskuperia tabletteja.
Lääkeoppaan tiedot: ©Lääketietokeskus - Väsynyt..
MASA kirjoitti:
aika huolestuttavaa.
Koita kestää!Nyt on mieheni asunut reilun viikon omassa kaksiossaan.. Ja viina on maistunut hyvin herralle.. On passauttanut minua kiitettävästi ja komennellut.. Haluaisin hänen tavarat pois täältä, jotta saisin tilaa omille.. Mutta ei hänellä ole kuulemma kiirettä asian kanssa.. Kun kysyin hänen juomisesta totesi vaan, "että mitä hänen asiat minulle kuuluu?" Eroa emme ole saaneet vireille vielä.. Kun puhuin siitä viikko sitten niin sen kanssa kuulemma ei kiirettä.. Olin aivan ihmeissäni... Hän on muuttunut aivan valtavasti.. Täysin eri ihminen lähes kokonaan.. En tiedä kuinka syö lääkitystään? Mutta jotenkin "sekaisin" ja käy ylikierroksilla... Uuteen asuntoon piti kaikki saada kaikki kerralla.. Olen niin poikki.. Tunteita on, mutta ei enää samanlaisia, kuin aikaisemmin..
- MASA
Mitäs tänne kuuluu? Kaikki menossa parempaan suuntaan vai?
- STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
"Nuo neuroleptien pitkäaikaiskäyttö
saattaa joidenkin lähteiden mukaan aiheuttaa pysyviä vaurioita.. "
Ei sen tarvitse olla edes "pitkäaikaiskäyttöä". Ja tuo on mainittu useissa eri lähteissä, siitä on tehty todella monta tutkimusta.
Tuo on niin sairasta että esimerkiksi noita lääkkeitä määrätään ja vielä johonkin unettomuuteen. Mutta alkuperäinen kirjoittaja ei tunnu kuuntelevan (?), niin en voi neuvoa. - STOP!!!!!!!Sudittaa
"Nuo neuroleptien pitkäaikaiskäyttö
saattaa joidenkin lähteiden mukaan aiheuttaa pysyviä vaurioita.. "
Ei sen tarvitse olla edes "pitkäaikaiskäyttöä". Ja tuo on mainittu useissa eri lähteissä, siitä on tehty todella monta tutkimusta.
Tuo on niin sairasta että esimerkiksi noita lääkkeitä määrätään ja vielä johonkin unettomuuteen. Mutta alkuperäinen kirjoittaja ei tunnu kuuntelevan (?), niin en voi neuvoa.Miksi käytät nimimerkkiäni? HALOO! Diapamit on hyviä, niinkuin kollegani
Muikku45 tuolla aikaisemmin esitti. - STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
STOP!!!!!!!Sudittaa kirjoitti:
Miksi käytät nimimerkkiäni? HALOO! Diapamit on hyviä, niinkuin kollegani
Muikku45 tuolla aikaisemmin esitti."Miksi käytät nimimerkkiäni? HALOO! Diapamit on hyviä, niinkuin kollegani
Muikku45 tuolla aikaisemmin esitti. "
Te olette lapsellinen. EI ihme jos on tylsää tai huono olo. - HalooHelsinki1
"Miksi käytät nimimerkkiäni? HALOO! Diapamit on hyviä, niinkuin kollegani
Muikku45 tuolla aikaisemmin esitti. "
Te olette lapsellinen. EI ihme jos on tylsää tai huono olo.Onko elämästäsi kadonnut kaikki hauskuus, huumori, mikään ei kiinnosta?
- STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
HalooHelsinki1 kirjoitti:
Onko elämästäsi kadonnut kaikki hauskuus, huumori, mikään ei kiinnosta?
"Onko elämästäsi kadonnut kaikki hauskuus, huumori, mikään ei kiinnosta? "
On kadonnut hauskuus ja huumori. Mutta tuossa tempauksessa ei ollut minun mielestä oikein kumpaakaan. Kiinnostus nyt ei liity koko asiaan millään tasolla. - HalooHelsinki2
"Onko elämästäsi kadonnut kaikki hauskuus, huumori, mikään ei kiinnosta? "
On kadonnut hauskuus ja huumori. Mutta tuossa tempauksessa ei ollut minun mielestä oikein kumpaakaan. Kiinnostus nyt ei liity koko asiaan millään tasolla.Oletko psykologian opiskelija kun esität asioita noin "pätevästi"
- STOP!!!!!!!!!!!!!!!!
HalooHelsinki2 kirjoitti:
Oletko psykologian opiskelija kun esität asioita noin "pätevästi"
"Oletko psykologian opiskelija kun esität asioita noin "pätevästi" "
En nykyisin. Mutta olen opiskellut psykologiaa yhteensä 9 vuotta. - rerew
"Oletko psykologian opiskelija kun esität asioita noin "pätevästi" "
En nykyisin. Mutta olen opiskellut psykologiaa yhteensä 9 vuotta.Oletko sairastanut itse ns."työn puolesta", sillä ikävää jos näin on käynyt.
Kuulostat aika masentuneelta..( - Niin..(
rerew kirjoitti:
Oletko sairastanut itse ns."työn puolesta", sillä ikävää jos näin on käynyt.
Kuulostat aika masentuneelta..(Niin..(
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse53737SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933629Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1293375Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713342Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit202196Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv251778- 341545
- 321471
- 921423
- 151333