Mihin muuttaa Vaasassa?

Hieman hukassa

Heippa!

Olisi muutto Vaasaan täältä Etelä-Suomesta edessä.

Mistä kannattaisi katsoa asuntoa, ja mistä ehdottomasti ei kannattaisi?

Olen yliopisto-opiskelut aloittava neitokainen, eli mieluiten yliopiston läheisyydestä, tai hellppojen liikenneyhteyksien päässä siitä.

kaunis kiitos jo etukäteen

31

2403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfsdfg fsd dsf

Puuvilla. Ei ole tosin parhaassa mahdollisessa kunnossa, mutta yliopistolle on n. 40 metriä.

Voasilta löytyy asuntoja. Palosaarelle kannattaa joka tapauksessa muuttaa, ehkä keskustaankin. Palosaari on arkkitehtuuriltaan rumempi, mutta lähempänä opistoa. Ahventieltä voisit kanssa katella kämppää.

Olympiaan ei kannata muuttaa, älämölöä ja rikollisia tuntuu riittävän.

• kokenut asuja

Korjaan hieman Olympiakorttelin haukkujaa,kun tyyppi sanoo "älämölöä ja rikollisia tuntuu riittävän"....tällaista se on,kun itse ei asu kys. paikassa,ja kerrotaan ns. musta tuntuu-juttuja faktoina. Olen asunut vuosikymmenien aikana ympäri Vaasaa,ja nyt Olympiakorttelissa n. 5v,eikä mitään eroa muihin paikkoihin ole.
      Perättömiä huhuja on tietysti aika vaikea muuttaa,mutta on typerää niitä levitellä.

• dfsfsg fsd dsf

Ei ne huhut tyhjästä synny.

Ite olen ollut Olympiassa yksissä illanistujaisissa, ja sillä kerralla joku mummeli soitti opiskelijapippaloitsijoiden takia poliisit pistämään älämölön kuriin. Se meteli tupakkapaikalla oli kyllä melkoinen, varmaan oli hauska asua kämpän alakerrassa :)

Toinen kerta kun Olympiasta kuullut puhuttavan, niin erään opiskelijatuttavan tyttöystävän kävellessä kotiinsa Olympiaan, oli joku laitapuolen kulkijan näköinen heppu alkanut huudella "Hei, hei kaunis nainen" ja lähtenyt peesaamaan.

• asukki.

niinpä....pelkkiä kuulopuheita levitellään netissä,tyyliin:" olen kuullut puhuttavan"...
      jokaisessa paikassa on joskus jotain ns. häiriöitä,lapsellista levitellä tuollaista mutu-tietoa tälläkin sivulla....pah.

• akka_________

Peesaan tuota ekaa viestiä.Jos yliopistolle tuut niin ilman muuta Palosaarelle.Sieltä sinne on kaikkein lyhyin.
        Olympiakorttelia en suosittele.Vaikka joku siellä viihtyy,en silti suosittele.
        Turhan pitkä matka yliopistolle taas on esim. Ristinummelta (jota en muutenkaan suosittele) ja Suvilahdesta.
        Isolahti on pyöräreissun etäisyydellä, ihan kiva alue.Keskusta tietysti myös.Kotiranta myös kivaa aluetta,yliopistoon nähden sieltä on pidempi.Gerby ja Västervik kauempana,mutta luonnonläheisiä mukavia paikkoja.

• poispois

EI KANNATA MUUTTAA OLLENKAAN VAASAAN...täältä haluaa kaikki viisaat pois..
      työtä et saa jos et osaa tuhatta eri kieltä ja pakolaiset saa kaikki parhaat palat palveluista mutta jos on pakko tänne muuttaa kannattaa ehdottomasti muuttaa lähelle yliopistoa tai keskustaa..ristinummi/huutoniemi/ jne täynnä mamuja..bussimatka huutoniemeen on kuin matkustaisi somaliassa...

• Entinen Vaasalainen

Vaasa on kyllä ihan hyvä paikka.

• vaasassa syntynyt

Vaasa on paska paikka. Tuulinen, kylmä, ruma, epäviihtyisä, autot pörräävät ja meluavat joka puolella. Ihmiset tympeitä (erityisesti hurrit, jotka luulevat olevansa yli-ihmisiä). Vaihda äkkiä opiskelupaikkaa, jos vain mahdollista.

• lalalallallaaa

Sinä Vaasassa syntynyt edustat kyllä hyvin perusnegatiivista vaasalaista :). Junan tänne tuomana olen viihtynyt täällä töissä jo 10 vuotta. Ystäviä on tosin löytynyt vain muista junan tuomista...Sulkeutuneet vaasalaiset eivät halua seurustella tulokkaiden kanssa, eivätkä havaintojeni mukaan kovin aktiivisesti edes keskenään ;).

• soneliini

Kiitoksia vastauksistanne!:) näyttää jakavan kovasti mielipiteitä :D
      mutta niinhän varmaan jokainen muukin paikka. oma kotikaupunki tällähetkellä vihastuttaa ja ihastuttaa myös, täällä on paljon tapahtunut kaikennäköstä kamalaa ja jotkut alueet täysin rikollisuuden ytimiä. mutta sitten kun miettii että helpot liikenneyhteydet pääkaupunkiin, hyvät palvelut jne , niin ihan tosi kiva paikka.. eli en ihan pienestä arvostelusta hätkähdäkkään, katsoo nyt että viihdynkös siellä vai en, voihan sitä sitten aina pois muuttaa jos ei viihdy.. :) mutta sain vastauksen kysymykseeni, eli kiitos vain paljon :)

• vaasalainennn

Palosaari on kyllä viihtyisä ja sinänsä rauhallinen paikka. :) Yliopisto on ihan lähellä ja palvelut kans. Keskusta on toinen vaihtoehto.
      Näitä nyt ite suosittelisin, varsinki jos opiskelemaan oot tulossa :)

• Tuo mamujen

Mollaaminenki on suurelta osin ennakkoluuloisten asioista mitääntietämättömien/kokemattomien hysterian lietsontaa.
      Tosi kohteliaita ja mukavia ovat mitä olen heihin törmännyt, ei mitään pahaa sanottavaa!

• grwevgwsg

Ei nuo jutut Olympiasta ole tuulesta temmattuja! Asuin muutaman kuukauden pari kesää sitten siellä ja se riitti. Ulkomaalaiset pitivät meteliä aamusta iltaan, luulivat omistavansa kaiken, ei noudattaneet mitään sääntöjä ja kerran eräät ulkomaalaiset ajelivat vieressä autolla ja huutelivat, kun lähdimme Olympiasta kävelemään keskustaan.

• Palosaari on hyvä

Minä satuin ihan sattumalta saamaan Palosaaresta kämpän ja en kyllä enää muualle muuta! Tulin viime vuonna, nyt asun vuokralla ja omaa etsin jo - enkä kyllä osta muualta kuin Palosaaresta. Täällä on kaikkee mitä tartten, vaan rätit ja kalossit pitää hakea keskustasta, sekä tietty isommat tavarat haettava Kivihaasta tai tuolta Mustasaaren suunnalta.

• Palosaari on hyvä

Minä tulin töihin tänne Vaasaan vajaa vuosi sitten, sain sattumalta kämpän Palosaaresta ja enköhän täällä asu aika pitkään. Nyt vuokralla; kun saan tarpeeksi rahaa kasaan niin sitten oman etsintä ja Palosaari on ainoa vaihtoehto.

• Vaasalainen1234

Joo Palosaari on tosiaan ihan jees alue jos haluu lähelle yliopistoa muuttaa. Muutenkin ihan kiva alue,hyvät palvelut ja lähellä keskustaa. Palosaarellaki kuitenki suosittelisin välttämään teklan vai mikä onkaan opiskelija asuntoja. Tai no kuka mistäkin tykkää. Keskusta kans hyvä vaihtoehto.
      Välttää kannattaa olympiakorttelia, suvilahtea ja ristinummea paljon ulkomaalaisia, tappeluita, nistejä ym mukavaa. Suvilahti ja varsinki Ristinummi kaukana keskustastakin.

• John Snow

Jep palosaarelle kans 1 ääni täältä. sanoisin et silti keskusta enemmin jos tykkää käydä ulkona niinku sillee et vähintää 2krt vkos :D niinku eiks noi oo yliopistos vähintää tapana ?!

• Syksyllä pois täältä

Älä muuta vaasaan, ellet osaa ruotsinkieltä... duunia ei muuten löydy.

• Ilenna43

Hei, Jos yliopiston lähelle haluat, Palosaari on hyvä paikka asua. Jos autoilet tai olet innokas pyöräilijä, Gerbyn alkupää, Kotiranta ovat ihan ok. Keskusta tietysti on lähellä, mutta vuokrat kalliita. Milloin muutat? Olen yksin tasokkaasa tilavassa talossa asuva leskirouva. Talossani olisi tilaa katsella asuntoa. Jos on asunto-ongelmaa vielä, ota yhteyttä intervac(at)netti.fi, josta saat lisätietoa.

• Kustaa Vaasa

Tervetuloa Vaasaan. Kannattaa etsiä asuntoa läheltä koulua, Vaasassa ei ole mitkään erityisen hyvät julkisen liikenteen palvelut. Eli keskusta, Palosaari tai Vöyrinkaupunki. Melkein kannattaa käydä kääntymässä paikan päällä ensin, niin saa jotain käsitystä etäisyyksistä ja millainen alue miellyttäisi eniten. Olympiaan ei kannata mennä, turhaa hälyä siellä päin jatkuvasti, maahanmuuttajat riekkuu.
      Voit saada hyvän asunnon yksityisiltä vuokraajilta tai sitten joiltain asuntovuokrausfirmoilta, jotka myös vuokraavat asuntoja. Vaasa on ihan mukava merenrantakaupunki, ruotsinkielisiä vaan täytyy sietää:)

• tvåspråkig

juu kiitos vaan kaikille ruotsinkielisten mollaamisesta. very nice.

• ei kiitos enää

Älä muuta missään nimessä ristinummelle, vanhaan vaasaan tai muuhun pikipruukin asuntoon. Taloista löytyy enimmistö juoppoja, mamuja ja juoppoja yksinhuoltajaäitejä. Nämä ryhmät ovat enimmistönä, eivätkä käy töissä joten eivät anna muiden nukkua. Metelöivät, rikkovat paikat, sotkevat ja varastavat. Pysy kaukana! Olemme itsekkin muuttamassa pois..

• uusstadilainen

Itse muutin myös Etelä-Suomesta aikoinaan Vaasaan ja asuin opiskeluaikana keskustassa Kirkkopuistikolla vanhassa Suomen pankin talossa. Hyvä paikka oli. Itse suosittelenkin keskustaa. Kasarmintorin alue on todella kiva ja nätti, samoin tuo Kirkkopuistikon alue sekä Vöyrinkaupunki, jos siis on mahdollista valita asuinpaikka. Vaasa on kuitenkin melko pieni kaupunki, joten ei yliopistolle ole keskustasta matka eikä mikään. Ei Palosaaressakaan mitään vikaa toki ole.

• uusstadilainen

Pitääpä lisätä...

Voasilta, jos haet asuntoa, niin Puuvilla on tosiaan loistopaikka - yliopiston kampuksella. En vain tiedä, kuka ihme niitä asuntoja saa, joku kuitenkin. Toinen loistopaikka on Kirkkopuistikko 2. Yliopistolle matkaa ehkä kilsa, ydinkeskustaan kilsa. Myös raastuvankadun asunnot ovat sijainniltaan hyviä, samoin hietasaarenkadun asunnot. Veturi näyttää olevan uudehko kohde, ja on hyvällä paikalla.

Aloittaja, mitä muuten menet opiskelemaan?

• Poisja äkkiä...

Vaasassa asuu sisäänpäinkääntynyttä pohjalaisväkeä joilla ei ole tapoja ja jotka eivät anna periksi missään vaikka tietävät olevansa joskus väärässäkin. Kinataan ja tapellaan mm. Seinäjokelaisten kanssa. Muissa on aina vika. Jos tulet etelästä siellä ei mitään osata tehdä oikein. Ei edes lätkää pelata, vaikka oma sportti pelaa ikuisesti mestistä. Vänkääjiä ja nenänkaivajia paljon. Fiksut on tulleet muualta. Jos on pakko muuttaa niin koita kestää. Se jatkuva omakehu haisee Vaasalaisissa ja pohjalaisissa kilometrien päähän, missään et SAA olla parempi. Suoranpuhuminen on möläytyksiä ja sieltä tulee usein vaan negatiivista, harvoin ne kehuvat muita kuin toisiaan. Kaupunkina Vaasa on aika kaunis, siis merenseutu. Ruokapaikkoja ei ole kuin ketjusotkuravintoloita. Etsi jos löydät jotain uutta. Muista pitää puolesi ja olla välillä " kuuro" niin pärjäät. Voimia.

• uusstadilainen

Minä tykkäsin asua opiskeluajan Vaasassa. Yliopistolla kaikki toimi hyvin, kaupunki on tosiaan kaunis, eikä natiivivaasalaisten kanssa mitään ongelmia ikinä ollut. Töitäkin sain joka kesä, vaikkei ruotsi oikein onnistukaan - en tosin palvelualalta vaan toimistohommia. Ruotsi toki hieman tarttui Vaasan aikoina, joten aloittajalle vinkiksi, että kannattaa ottaa hyöty irti ja panostaa ruotsin opiskeluun - myös vapaa-ajalla. Kielitaito on aina plussaa, menitpä opintojen jälkeen minne tahansa.

Sitä paitsi opiskelijapiireistä löytyy kavereita, yliopistolla iso osa on jostain muualta ja meininki on kansainvälistä. Toisaalta Vaasa tuntuu muutenkin hyvin kansainväliseltä kaupungilta, mikä on mielestäni mahtavaa.

Itse opiskelin humanistisessa (nyk. filosof. tiedekunta) ja tykkäsin. Olen toisaalla jo maininnutkin, että voisin joskus jopa harkita palaavani Vaasaan.

• asukki1

Miten palosaarella oleva Tekla ? Ovatko kaikki solukämppiä ? Ja onko pahaa paikka asua ?

• west coast

ei vaasassa mitään vikaa ole mutta ihmisissä kyllä! etenkin ruotsinkieliset vaasan keskus sairaalassa minua palveltiin ruotsinkielellä kahteen otteeseen perätysten ensin infossa ja sitte labrassa. ei suomenkielestä hajuakaan. muutenkin luulevat olevansa jotain kuninkaita.

• Koillilissu

Palosaari tai suvilahden uudet kämpät. mutta ei peräsuvilahti. hyvät lenkkipolut ja kulkuyhteydet.

• JJLL....

Kaikki muut paitsi olympiakortteli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      18514
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      57
      5428
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      5047
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      28
      4944
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      38
      4781
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      76
      4665
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      4243
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      3897
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      40
      3164
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      45
      2869
    Aihe