Tyttömme nimi on Aino Eva Maaria ja nyt odotamme toista lasta. Emme tiedä kumpi tulee. Olen jotenkin solmussa nimien kanssa. Ajattelin tytölle nimeksi Anni mutta se tuntuu jotenkin niin yleiseltä että ehkä pudotan sen listasta pois.Pidän myös nimestä Helmi. Sukunimemme on ruotsinkielinen joten nimi voisi olla vähän vierasperäinenkin. Pojalle olen ajatellut nimeä Otto tai Onni. Jos on hyviä ideoita otan mielellään ne vastaan.
Ainon sisarukselle nimi
21
1108
Vastaukset
- minä
..on aino ja armi
- Ainon äiti
Armi kuulostaa ihan kivalta. Tytölle olen ajatellut A:lla alkavaa nimeä ja pojelle O:lla.
- janni
haluatko toiselle lapselle myös 3 nimeä vai 2?
Sitten olisiko hyvä jos tytön kutsumanimi olisi myöskin joku a-kirjaimella alkava niin kuin isosiskon?
Itse pidän enemmän Onni nimestä, kun Otto-nimi tuo mieleen orvon lapsen...
Etsitte varmaan jotain perinteisiä kauniita suomalaisia nimiä, niin kuin Ainokin on (ja Eva ja Maariakin)?
Olisiko suvuissanne jotain harkittavia etu tai tokanimiä???- Ainon äiti
Etsimme tosiaan enemmän perinteisiä kuin vaikeastisanottavia. Toki mukavaa olisi jos ulkomaalaisenkin suuhun nimi taipuisi. Suvussamme on ollut tapana antaa esikoiselle kolme nimeä mutta muille lapsille riittää kaksi nimeä. Tuo Maaria on toisena nimenä usealla naisella suvussamme samoin Maija. Myös Aleksandra, Ella, Hilda ja se Helmi löytyy. Suvun miehillä taas on niminä paljon Akselia, Emil, Aabel, Anton, Atte ja Ilari. Saakohan näistä mitään kasaan.
- Aurora
Täällä on toinenkin viestiketju meneillään jossa haetaan a-kirjaimella alkavaa tytön nimeä. Otsikko on "tytön nimi hakusessa". Sieltä poimin omat suosikkini Auri, Auni, Aili ja Armi.
Teidän tytöllä on muuten ihanin nimi jonka olen kuullut pitkään aikaan! Aino ja Eva ovat kaikkein aikojen suosikkinimiä, myös Otto ja Onni ovat mietinnässä nyt kun raskaana ollaan. Myös ajaton Helmi sopisi Ainon kaveriksi. Teillä on hyvä maku!- miksei?
Olisi kiva. :)
- pipsa
Aino ja Oona rimmaa aika kivasti.
Otto. Nooa.
Äitini nimi on Aino ja hänen siskonsa on Eeva. - janni
Adele, Adalmiina, Adeliina, Alida,
Agneta, Angela, Angeliina
Aleksia, Aleksiina, Alexa,
Amanda, Aamu, Amalia,
Ansa, Aija, Asta,
Annele, Aulikki,
Anke, Anki, Arla, Armi, Arna, Anri, Aune,
Auri, Aura, Auni, Aini, Auli, Aili, Aira, Airi, Aivi,
Alina, Alisa, Aliisa, Alissa
Alli, Alva, Arlena, Assi,
Antonia, Aurora,
Anette, Anetta, Anitta, Anita, Aneta,
Annika, Annikka, Annukka, Anniina, Anu, Annu
Aava, Aarna, Arnevi,
Akuliina, Anuliina, Aleksandra,
Akasia, Anila, Apila, Armiida,
Annabella, Aadasofia,
Mistä pidit? Mistä et pitänyt?- janni
tässä vielä pojalle:
Ohto
Oiva
Okke
Okko
Ola
Olaus
Olav
Olavi
Ole
Oliver
Olle
Olli
Olof
Onni
Orvo
Oskar
Oskari
Osku
Osmi
Osmo
Ossi
Ossian
Otso
Otto
Oula
Ove
Odale - Ainon äiti
Pidin nimistä aamu, Ansa ja Aliisa. Muitakin hienoja nimiä oli mutta eivät ehkä sovi meille tai sitten tuttavapiirissä on jo joku sen niminen. Kiitos suuresta vaivastasi.
- Ainon äiti
janni kirjoitti:
tässä vielä pojalle:
Ohto
Oiva
Okke
Okko
Ola
Olaus
Olav
Olavi
Ole
Oliver
Olle
Olli
Olof
Onni
Orvo
Oskar
Oskari
Osku
Osmi
Osmo
Ossi
Ossian
Otso
Otto
Oula
Ove
OdaleOlli, Otso, Ossi, Oiva ja edelleen pidän myös nimestä Onni.
- Ripsu
Minulle tuli mieleen Emma, joka mielestäni sopii yhteen ruotsalaisen sukunimen kanssa, olematta kuitenkaan liian vierasperäinen.
Pojalle mielestäni Otto olisi mukava, samoin Oskari. - -h-
Tytölle kivoja nimiä mielstäni...
*Aada/Ada
*Alissa
*Alina
*Anette
*Anissa
Pojalle...
*Oskari
*Onni
*Ossi - Åippå
Aava, Aada, Inka, Ebba, Iisa, Aura, Iina, Elma, Asta, Oona, Enni, Assi...
Oula, Eeka, Eeli, Iiro, Aatu, Iivo, Eetu, Atro, Atte, Otso, Iitu... - tapani
Ei Anni suinkaan kovin yleinen ole. Se soisi hyvin yhteen Ainon kanssa.
Helmikin sopii. - Tapsa
olisi minusta kivat tuossa tapauksessa.
- t-72
Tytölle sopivia:Aada Lumi Linnea,Alissa Emilie,Julia Clarissa Maria,Clara Aada Olivia,Johanna Elsa Maria.Pojalle olen ajatellut:Oscar Eemil Mikael,Joonas Otto Samuli,Joel Otto Cristian
- maman
Anni Eevi Matilda
Anni Maija Linnea
Anni Helmi Aleksandra
Helmi Aleksandra
Helmi Ella Amanda
Helmi Kerttu Elisa
Onni Eemil Akseli
Onni Atte Oskari
Onni Eemi Anttoni
Otto Antton Ilari
Otto Eemil Benjami
Otto Akseli
Ossi Eemeli
Ossi Eemi Akseli- Ainon äiti
Jotenkin nyt tuo Ossi tuntuu hyvälle.Kiitos sinulle!
- Ainon äiti
Kiitos kaikille ehdotuksista. Ihania ja kauniita nimiä paljon. Kirjoitan ne ylös ja alan sovittelemaan yhteen.Minulla on vielä muutama kuukausi aikaa ennen vauvan tuloa. Kiitos ja auringon paistetta kaikille loppukesään!
- titi
olen vähän myöhassä mutta ehdotan nimeksi pojalle Onni Armas ja tytölle Ada Helmi Aurora
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lauri Tähkä tuomittiin seksuaalirikoksesta
Turun hovioikeus on tuominnut Lauri Tähkän, 51, pakottamisesta seksuaaliseen tekoon. Tähkälle tuomittiin 70 päivää ehdo5494431Otetaas taas tälläinen että kerro yksi teitä yhdistävä asia
Aloitan, me ollaan molemmat kovia hiihtämään Saa nähä tuleeko nyt osumia!912718- 352160
- 261927
- 351502
- 591402
- 361379
- 161331
- 401307
- 911293