Mitä enemmän ateistinen ajattelu lisääntyy, sitä sekaisemmaksi ja julmemmaksi maailma muuttuu.
Silti ateistit jaksaa kiljua palstalla omia uskomuksiaan.
Jokainen järkevä ihminen tajuaa, että ateismi tekee ihmisistä raakoja, kovia ja armottomia.
Ateismi ajaa maailman kaaokseen
33
98
Vastaukset
Niin, minä en usko jumalaan/jumaliin, joten olen ateisti.
Mutta en siitä huolimatta tiedä mitä on "ateistinen ajattelu"
Useat uskovaiset viljelevät mielellään tätä termiä "Ateistinen ajattelu". Eikö joku teistä voisi yrittää selittää mitä se ateistinen ajattelu oikeastaan on??- 4667747
minä en ainakaan tiedä mitä se ateistinen ajattelu on. olen monen ateistin kanssa samaa mieltä siitä ettei jumalaa ole, mutta ei välttämättä monessakaan asiassa olla silti samaa mieltä muutoin
"Mitä enemmän ateistinen ajattelu lisääntyy, sitä sekaisemmaksi ja julmemmaksi maailma muuttuu."
Mielenkiintoinen väite. Osaatko perustella?
"Jokainen järkevä ihminen tajuaa, että ateismi tekee ihmisistä raakoja, kovia ja armottomia."
Onko perusteita esittää (reaalimaailman näkövinkkelistä)?- palkinnot
"Jokainen järkevä ihminen tajuaa, että ateismi tekee ihmisistä raakoja, kovia ja armottomia"
Tuo on perätön väite vailla mitään todellisuuspohjaa. Minustakaan ei tullut pahempaa ihmistä kun luovuin uskomuksista. Se, ettei usko Jumalaan ei tarkoita ettei noudattaisi moraalia tai pyrkisi toimimaan oikein.
Tuossahan tavallaan epäsuoraan tunnustat että ellet uskoisi Jumalaan ja sitäkautta saamaasi palkintoon eli pelastukseen, niin olisit raaempi, kovempi ja armottomampi ihminen. Eli perimmäinen motiivisi on vain palkinnon tavoittelu.
Ateistit jotka pyrkivät elämään hyvin ja moraalisesti haluavat hyvää ilman palkintoa. - zyrt
Outo luonnehdinta esimerkiksi minusta, joka kannatan tasa-arvoa, ihmisoikeuksia ylipäätään, vastustan kaikenlaista väkivaltaa, toivon rauhaa maailmaan (lienee turha toivo) ja toivon että uskontojen harjoittamat julmuudet niin perheissä kuin kansojenkin välillä loppuisivat.
- 4747477447
Hmm..Entäs sitten uskontolaisten maailma? on järjetön määrä eri uskontoja joissa ihmiset uskovat jumaliin ja eivät ole siten ateisteja. nämä uskonnotko tuottavat jotain hyvää kaikkine sairaine oppeineen ja tekoineen? jehovan todistajienkin uskonnossa on vaikka mitä henkistä väkivaltaa ja karttamista ja turhia kuolemia veriopin takia jne..
enemmän uskonnoissa uskovat ihmiset on maailmassa pahaa saaneet aikaan kuin ateistit. uskontojen sodissakin on kuollut paljon ihmisiä. Tässä helsinkijokkeri. Kuten muutkin ateistit ovat kertoneet, olen minäkin rauhan ja rakkauden kannattaja. Sille ei voi mitään, että maailmassa on julmuutta ja välinpitämättömyyttä. Mutta se ei ole ateistien vika.
Jos aloittaja vähänkin olisi kartalla, niin miten kaikkinainen pahuuden nousu voisikaan olla peräisin ateisteilta, kun heidän lukumääränsä on aika pieni. Tarkoittasi, että suunnilleen jokainen ateisti olisi ryhtynyt pahantekijäksi.
Minua kyllä inhottaa itseään parempina pitävien uskovien ylimielinen muiden syyttely. Ja aivan syyttä. Minua ainakin on sanottu auttavaiseksi ja rakastavaksi mieheksi.Monet uskovaiset unohtavat tämän. Matt. 23. 12 - 13
12. Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.
13. Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
Ihan vain muistutukseksi uskovaisille...
- atheist
Olen ateisti. Olen ateisti oikeastaan siitä syystä että en voi uskoa JUmalaan joka olisi rakastava. Tätä asiaa olen pohtinut paljon luonnon eri lainalaisuuksien kautta.
Luonnon ja maailman tietyt lainalaisuudet on hyvin raakoja ja julmia joten maailmalla ei voi olla ihmistä rakastavaa Jumalaa. Näitä lainalaisuuksia on mm. maapallon ominaisuudet jotka tuottaa ihmisen toiminnasta riippumatta maanjäristyksiä, tulivuorenpurkauksia, sairauksia, hurrigaaneja, kuivuutta, tulipaloja jne jne. Sitten on olemassa evoluutiopsykologiset "koodit" aivoissamme jotka aiheuttavat laajaa syrjintää, ihmisten määrittelyä habituksen ja mm pituuden perusteella. Ne laittavat meidät korostamaan menestymistä ja tekevät meistä itsekkäitä ja ahneita jne. Oikeastaan silloin kun tiedostaa nämä koodit jotka luonto ihmiseen laittoi, voi päästä eroon niistä helpommin ja pyrkiä toimimaan ilman noita koodeja jotka tuottavat kärsimystä.
Oikeastaan se kun joku riikinkukko levittelee soidinmenoissaan helttaansa tehdäkseen vaikutusta kosijaan ei eroa paljoa siitä kun joku ihminen ostaa hienon auton. Kyse on molemmissa keinotekoisesta statuksen nostamisesta joiden alkusyyt on pitkälle luonnon tuottamissa koodeissa päissämme.
Tiedostamisesta lähtee ymmärrys.- Jeesus pelastaa
Jumala nimenomaan rakastaa, tappamalla kaikki epäuskoiset ja ateistit.
Kirkossa julistetaan kristinuskon sijasta humanismia joka on kristinuskon vastauskonto, jossa kadotukseen tuomituilta salataan heitä odottava kamala kohtalo. Taivaaseen ei todellakaan mene yksikään epäuskoinen, uskokaa nyt edes tämä tosiasia. Vain Jeesukseen turvatuneet menevät taivaan iloon, kaikki muut menevät kadotukseen.
Kun tämä totuus kadotuksesta on ihmisiltä kirkon toimesta salattu, on hirvittävä tulos jo kaikkien nähtävissä. - 34666336
Jeesus pelastaa kirjoitti:
Kirkossa julistetaan kristinuskon sijasta humanismia joka on kristinuskon vastauskonto, jossa kadotukseen tuomituilta salataan heitä odottava kamala kohtalo. Taivaaseen ei todellakaan mene yksikään epäuskoinen, uskokaa nyt edes tämä tosiasia. Vain Jeesukseen turvatuneet menevät taivaan iloon, kaikki muut menevät kadotukseen.
Kun tämä totuus kadotuksesta on ihmisiltä kirkon toimesta salattu, on hirvittävä tulos jo kaikkien nähtävissä."Kirkossa julistetaan kristinuskon sijasta humanismia"
Taas se tuli esille. Vastustat ihmisarvoa. Monille uskoville ihmisarvot ja humaanius ovat kirosanoja. No, ihmekös tuo kun kristinusko on väkivaltainen perussanomaltaan. hel-vetti on diipadaapaa eli keksitty satu naiivien ihmisten saattamiseksi uskontoon.
Kuuloasta aika fundamentalistille muuten. - miksi???
Kun tämä totuus kadotuksesta on ihmisiltä kirkon toimesta salattu, on hirvittävä tulos jo kaikkien nähtävissä.>>>Kun tämä totuus kadotuksesta on ihmisiltä kirkon toimesta salattu, on hirvittävä tulos jo kaikkien nähtävissä.
Palvotko sinä Jumalaa jonka uskot laittavan epäuskosta ihmisiä ikuiseen kadotukseen? Sopiiko kysyä että miksi palvot sellaista JUmalakuvaa? - 688568558
Kun tämä totuus kadotuksesta on ihmisiltä kirkon toimesta salattu, on hirvittävä tulos jo kaikkien nähtävissä.Suora lainaus wikistä
"Humanismi on länsimaissa renessanssin myötä noussut kulttuurivirtaus sekä aatteellisena käsitteenä ihmisyyteen perustuva elämänkatsomus"
Vastustatko sinä inhimillisyyttä? Ei ihmekään etten halua olla kristitty kun siinä vastustetaan inhimillisyyttä. palvotaan jumalaa jonka uskotaan tekevän hirmuisia tekoja epäuskoisille.
- ateismihäviäjienusko
Lisäksi sadat eri pakanauskonnot, joden määrään verrattuna ateismi on kuin hyttynen itämeressä. Muutamissa maissa ateistit tapetaankin jo.
- ateismihäviäjienusko
weccu kirjoitti:
Toivotko itse ateistien surmaamista?
Toivon että ateistit kääntyisivät Jeesuksen puoleen, anoisivat armahdusta häneltä ja pääsisivät taivaaseen.
ateismihäviäjienusko kirjoitti:
Toivon että ateistit kääntyisivät Jeesuksen puoleen, anoisivat armahdusta häneltä ja pääsisivät taivaaseen.
Kiitos. Minä puolestani toivon että pääsisitte tuosta taikauskostanne..
Niin, ensin pitäisi tietää, mistä pitää "anoa armahdusta"? Mitä pahaa olen tehnyt?
Mutta jos kristinusko on humanismin vastainen uskonto, niin antaa olla!
Ei kiinnosta.- Thronos
Olen mökilläni. Sinnikäs kuningatarampiainen tutki toistuvasti mökkini kattoa pesänrakennusaikeissa mutta hätistin sen aina ulos sillä neljän neliön mökkini on liian pieni minulle ja ampiaisyhdyskunnalle. Lopulta pyydystin ampiaisen mökkini ikkunasta postikortin ja mukin avulla ja pidin sitä arestissa. Mietin mitä sen kanssa tekisin - en voinut sitä tappaakaan mutta jos päästäisin vapaaksi se olisi kohta taas mökissäni. Lähdin kauppaan ja otin ampiaisen autoon mukaan mukissaan. Mennessä kävin tervehtimässä naapurin mummoa. Istuskeltiin tuvassa ja mummo sanoi: mikä eläin tuossa hellan kyljessä on, tapa se! Siinä oli pieni hyppyhämähäkki. Suostuttelin hämähäkin paperille ja vein ulos. Sanoin mummolle että en minä tapa eläimiä. Kauppareissulla sitten vapautin ampiaisen mukistaan levähdyspaikalla. Se taisi olla hieman nääntynyt arestistaan ja jäi kömpimään maahan. Hain vielä autosta vettä ja kaadoin ampiaisen lähelle että se saisi juoda. Näin julmaa oli tämän ateistin elämä tänään.
- Mirka...
Ateistit eivät myy lapsiaan orjiksi niin kuin uskovaiset tekee.
- ???
Taas hyvä esimerkki uskovan mahdottoman kapeasta maailmankatsomuksesta. Se, ettei usko samaan hömpään kuin sinä ei tee vielä yhtään kenestäkään pahempaa kuin sinä.
Aivan yhtä pätevä väittämä olisi jos minä väittäisin, että kaikki uskovat ovat lastenraiskaajia. - Ei mene perille:O
Koeta sisäistää ;)
http://www.youtube.com/watch?v=A41WZBcmnfc- ...
Maherin yksi parhaimmista :D
Olet samaan aikaan sekä oikeassa että väärässä.
Ateismi ei tarjoa mitään arvopohjaa. Se on jokaisen ateistin itse etsittävä, kuka mistäkin sen rakentaa.
Kovuus ja armottomuus tullee aivan jostain muualta kuin siitä uskooko vai ei?- Von Voyage
Ateismin jumala on sama kuin islamin jumala, tai vaikkapa hinduisimin ja mormonismin jumala. Kaikkien noiden ryhmien edustajilla on esittää tähän omat vastalauseensa, mutta kaikki ne edustavat jumalattomuutta omalla tavallansa. Kristus kuoli maailman syntien tähden ja Kristuksesta osattomat ovat kaikki tuomion alaisia. Jos heissä ei ole kovuutta ja armottomuutta, sekin on Kristuksen ansiota, ja vaikka heissä ei vielä olekaan uskoa, heidän teoissaan voi olla sen hedelmää.
Ateistit eivät ole arvopohjan rakentamisessaan niin omavaraisia kuin kuvittelevat ja mitä väität. He elävät tässä maailmassa ja tämän maailman ruhtinaan alaisuudessa palvellen tämän tarkoitusperiä. He myös omaksuvat erinäisiä valheellisia arvoja ja asenteita eivätkä tunne totuutta. Tässä mielessä he ovat samalla viivalla muiden harhauskojen edustajien kanssa. - 7447477474
Juuri se on hyvä asia että itse luodaan arvopohja. muutoinhan meitä voisi manipuloida ties mitäkä aatteet ja uskonnot. islamin uskonnossakin moni ottaa moraalittomia arvoja uskonnosta ja tulokset näkyy. jos jokainen muslimikin loisi itse omat arvopohjansa niin vääryyttä tapahtuisi vähemmän.
itsestä sisältä se pitää lähteä arvot ja elämäntapa eikä koskaan ulkoa otettuna valmiina pakettina
- evlut
Todelliset arvot löytyvät vain Raamatusta
- hulluko olet
Väitätkö, että noin 70% ihmisistä elää vailla arvoja?
- näin se on
Nykyisen kaaoksen siemenet on kylvetty aikana, jolloin kristinusko oli vielä voimissaan. Nyt ateismi valtaa yhä enemmän alaa, sillä kristinuskon on nyt nähty ajavan meidän kaaokseen.
- ...
Oi kuinka kaunista puhetta uskovaiselta. Mikä se kymmenistä tuhansista ihmisten keksimistä jumalista on sinun ainoa oikea jumalasi?
- konalan poikii
Oi kuinka tavallisen vähämielistä tekstiä jumalattomalta. Miksi kymmenistä tuhansista erilaisista katsomuksista juuri se sinun olisi oikea?
Näytä minulle ateisti, joka olisi tuon osannut oma-aloitteisesti ottaa huomioon. Jos et siinä onnistu, näytä edes sellainen joka olisi tuota vaivautunut asianmukaisesti ja siis rehellisesti käsittelemään.
Oi, olisitko ehkä sittenkin ensimmäinen. - ...
konalan poikii kirjoitti:
Oi kuinka tavallisen vähämielistä tekstiä jumalattomalta. Miksi kymmenistä tuhansista erilaisista katsomuksista juuri se sinun olisi oikea?
Näytä minulle ateisti, joka olisi tuon osannut oma-aloitteisesti ottaa huomioon. Jos et siinä onnistu, näytä edes sellainen joka olisi tuota vaivautunut asianmukaisesti ja siis rehellisesti käsittelemään.
Oi, olisitko ehkä sittenkin ensimmäinen.Voih. Tuliko sinulle pipi. Puhalletaan. Noin...
- luoja
konalan poikii kirjoitti:
Oi, olisitko ehkä sittenkin ensimmäinen.Minä ainakin luen avoimin mielin eri elämänkatsomuksista ja pohdin miksi jokin niistä sopii johonkin aikakauteen/kulttuuriin paremmin kuin toinen. Erityisen mielenkiintoista on pohtia sitä, miten kristinusko on muuttunut aivan erilaiseksi kuin mikä se oli alunperin - ja silti nykyään jotkut pitävät omaa uskoaan jotenkin "oikeana" tai että hänen uskollaan on jokin yhteys Jeesuksen aikaan tms.
Mutta aiheeseen: mikään elämänkatsomus ei ole onnistunut tuomaan maailmaan rauhaa tai pelkkää onnellisuutta, muttei myöskään sotaa ja onnettomuutta. Ei usko eikä ateismi. Itse iloitsen siitä, että nykyään ei ole pakko uskoa ja että vähitellen uskon asema on vaihtunut "totuudesta" humanismin kaltaiseen ajatteluun. Siitä onkin lyhyt matka todellisuuteen pohjaavan arvomaailman luomiseen.
Kristinusko ajoi meidät tähän kaaokseen, nyt voimme luoda sen tilalle jotain aivan uutta. Elämme jännittäviä aikoja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 242503
- 951556
- 1211334
- 751140
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa341080Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo24912- 52902
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa261893MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil212871- 34805