Hommasimme poikaystäväni kanssa viime kesänä yhdessä kissan, koska tahdoin itse toisen kissan aiemman kissani kaveriksi.
Noh, annoimme tämän nuoremman kissan toisinaan poikaystäväni vanhemmille hoitoon, he eivät pyytäneet mitään korvausta, kun kuulemma mielellään paijasivat kissaamme.
Doh, tämä nuorempi kissa oli poikakissa ja vanhempi tyttö, jokainen osaa arvata että pentujahan siitä yhdistelmästä polkeutui. Emme kuitenkaan tahtoneet että toistuvasti olisi uusia pentuja talo täynnä, niimpä pika-"apuna" väliaikais ratkaisuna pyysimme poikaystäväni vanhempia hoitamaan nuorempaa kissaamme, siihen asti että saisimme rahaa hommata e-pillerit tyttökissalleni ja tämä oli heille ok.
NO viikon nuorikollimme ehti olemaan poikaystäväni luona ja olisimme halunneet hänet takaisin kotiin, emme kuitenkaan saanut kissaamme takaisin. Annoin hetken asian olla niin, etten itse ottanut heihin yhteyttä vaan poikaystäväni koitti puhua vanhemmilleen. He eivät mieltään muuttanut.
Sitten oli jo aika ottaa poliisit kuvioon mukaan , ja niimpä annoin ukasin tehdä rikosilmoituksen asiasta jollen saa omaisuuttamme takaisin. Se ei mitään hyödyntänyt.
Taas odotin hetken ja koitimme puhua poikaystäväni vanhemmille, kuinka fiksumpaa olisi heidän luovuttaa ennen kuin oikeesti sotken virkavaltaa asiaan. TUloksetta kuitenkin.
Meninkin sitten poliisin luo, he neuvoivat että minun tulisi mennä vain sinne soittelemaan ovikelloa ja hakea omani pois. Ja jollei tuo toimisi voisin soittaa virka-apua ja poliisi katsoisi että saan omani ja homma olisi sillä selvä. Kun sitten menin hakemaan kissaani, sitä ei ollut siellä. Se oli lähtenyt omille teilleen, ainakin niin he sanoivat. En soittanut silloin poliisille, mutta olisi ehkä pitänyt. Tosin ajattelin tuolloin, että josko kissa tulisi takaisin, kun he olivat siitä tehneet ulkokissan (meillä kissa ei ilman valvontaa ja flexiä saanut olla ulkona) ja kissa oli aina mennyt syömään ja yöksi sisälle.
Kissaa ei tuon jälkeen ole näkynyt lainkaan (poikaystäväni kävi tiheästi etsimässä tätä ja oli jopa öitä vanhemmillaan jotta näkisi tuleeko kissa edes yöllä sinne. Ei tullut.)
NOH menin sitten uudelleen laitoksella käymään ja sieltä minua neuvottiin ottamaan yhteyttä sovitteluun koska kyseessä on rikos- että riita-asia.
Ongelmani onkin, Mikä on nimike tälle edellä mainitulle tapahtuneelle? Osaisiko joku kertoa?
Rikosnimikkeet
3
300
Vastaukset
- 5
Tuskin tuossa mitään rikosta on tapahtunut, mutta jonkinlaista vahingonkorvausta voisit kyllä vaatia.
- Onnensa_menettänyt?
Poliisi sanoi, että siinä olisi sekä rikos- että riita-asia. Luulen että rikoksesta puhutaan siksi, kun kissaamme ei enään ole näkynyt.. eikös lemmikit ole omistajiensa "omaisuutta"?
noh, kuitenkin, sovittelun aloittamiseen tarvitsisin jonkin nimikkeen tapahtuneelle..- 7
Tuota
Jos kissa olisi myyty, niin tällöin kyse olisi kavalluksesta. Jos taas kissa on vain lähtenyt omille teilleen, niin kyse ei ole silloin rikoksesta, ehkä vain korvausasiasta, joka taas ei ole rikos.
Juridisesti eläimet ovat omistajansa omistamia esineitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455080Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481279Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101209- 131143
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171027Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3915Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57789Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763