Moni uskovainen väittää, että syyttömiä on syyllistetty ja uutisointi leimaa kaikki uskovaiset pedofiileiksi. Itse en koe leimaantuneeni lainkaan. En puolusta rikosten salaamista tai uhrien vaientamista pätkääkään ja olen sen selvästi sanonut kun on asia tullut puheeksi. Rippisalailuus, joka tähtää siihen, että rikollinen saa syntinsä anteeksi ja selviää ilman ikeuskäsittelyä, on väärin ja myös srk joka sitä puolustaa, on erittäin pahasti väärässä. Itse tulen ilmiantamaan poliisille jokaisen tapaamani pedofiilin, riippumatta siitä, mitä joku rikosten salaamisoppi on siitä mieltä. Lapsen koskemattomuus on tärkeintä!
Yleistämisestä.
12
141
Vastaukset
- Peksujeff
Kiitos tervehenkisestä ja Raamatullisesta ja lain mukaisesta kirjoituksesta,
Noin ajattelee oikea kristitty.- Vaikea päätös.
Minä olen joutunut ilmiantamaan lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä poliisille lapsuudenystäväni ja tiedän kuinka vaikeaa se on. Ei ole todellakaan helppoa tuntea kaatavansa vuosikymmenien ystävyyssuhde ja kaikki se hyvä, mitä on yhdessä ystävänsä kanssa kokenut. Ei ole helppoa antaa itselleen anteeksi, ettei ole tyhmyyttään ja hyväuskoisuuttaan huomannut mitään. Yhden unettoman yön jälkeen tein sen, enkä ole katunut hetkeäkään.
Kun asiaa työstää ajan kanssa, tajuaa, etteihän sitä itse ole mitään pilannut ilmiantamisella, vaan tekijä on vakavilla rikoksillaan kaiken aiheuttanut.
Tiedän olevani hylkiö "vasikointini" vuoksi eräiden "uskovaisten" tuttavieni silmissä, mutta ei se minua mitenkään liikuta. Lähinnä halveksin heidän arvomaailmaansa. - hyvä noin
Vaikea päätös. kirjoitti:
Minä olen joutunut ilmiantamaan lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä poliisille lapsuudenystäväni ja tiedän kuinka vaikeaa se on. Ei ole todellakaan helppoa tuntea kaatavansa vuosikymmenien ystävyyssuhde ja kaikki se hyvä, mitä on yhdessä ystävänsä kanssa kokenut. Ei ole helppoa antaa itselleen anteeksi, ettei ole tyhmyyttään ja hyväuskoisuuttaan huomannut mitään. Yhden unettoman yön jälkeen tein sen, enkä ole katunut hetkeäkään.
Kun asiaa työstää ajan kanssa, tajuaa, etteihän sitä itse ole mitään pilannut ilmiantamisella, vaan tekijä on vakavilla rikoksillaan kaiken aiheuttanut.
Tiedän olevani hylkiö "vasikointini" vuoksi eräiden "uskovaisten" tuttavieni silmissä, mutta ei se minua mitenkään liikuta. Lähinnä halveksin heidän arvomaailmaansa.Nostan sinulle hattua,jos hattu sattuisi päässä olemaan tai kädestä pitäen kiittäisin.Teit aivan oiken ilmoittaessasi lapsuudenystäväsi vaikka vaikeaa varmasti oli.Saat kymmenen pistettä! vl-olen.
- Vaikea päätös.
hyvä noin kirjoitti:
Nostan sinulle hattua,jos hattu sattuisi päässä olemaan tai kädestä pitäen kiittäisin.Teit aivan oiken ilmoittaessasi lapsuudenystäväsi vaikka vaikeaa varmasti oli.Saat kymmenen pistettä! vl-olen.
Kiitos kovasti, vaikka en kehuja kerjännytkään:) Haluan sanoa kaikille, jotka asiaa joutuvat päässään pyörittelemään, että huojennus siitä, kun sai asian hoidettua on käsinkosketeltava. Näen läheltä sen tuskan, mitä hyväksikäyttö uhreissa aiheuttaa ja koen, ettei yhtään sellaista rikosta saisi jäädä käsittelemättä. Eikä varsinkaan yhtään ainoaa lapsena raiskattua saa jäädä ilman välttämätöntä ammattiapua.
Haluan rohkaista jokaista uhria etsimään itselleen luotettavan ystävän, jonka kanssa mennä tekemään rikosilmoitus jos oma uskallus ei riitä. Ei tarvitse yrittää olla niin vahva, että yksin jaksaisi ilmoitusta tehdäkään sillä todella harva siihen yksin kykenee. Poliisi ottaa asiasi vakavasti ja alkaa siitä lähtien hoitamaan asiaa. Sinun ei tarvitse olla missään tekemisissä hyväksikäyttäjäsi kanssa, kuten on virheellisesti monesti annettu ymmärtää. Rikos on sen verran vakava, että virkavalta hoitaa asian puolestasi loppuun saakka. - Peksujeff
Vaikea päätös. kirjoitti:
Tiedän olevani hylkiö "vasikointini" vuoksi eräiden "uskovaisten" tuttavieni silmissä, mutta ei se minua mitenkään liikuta. Lähinnä halveksin heidän arvomaailmaansa.Kyllä keräsin sympatiani oikealla toiminnalla varmasti vaikessa tilanteessa.
Ennen tulee totella Jumalaa kuin ihmistä. - Peksujeff
Peksujeff kirjoitti:
Kyllä keräsin sympatiani oikealla toiminnalla varmasti vaikessa tilanteessa.
Ennen tulee totella Jumalaa kuin ihmistä.Piti sanoman;
Kyllä keräsit sympatiani oikealla toiminnalla varmasti vaikessa tilanteessa.
Ennen tulee totella Jumalaa kuin ihmistä. - Käsittämätöntä!
Peksujeff kirjoitti:
Piti sanoman;
Kyllä keräsit sympatiani oikealla toiminnalla varmasti vaikessa tilanteessa.
Ennen tulee totella Jumalaa kuin ihmistä.On ollut aivan varmasti hankala tilanne, mutta kyllä omatunto varmasti kaikilla sanoo, että rikollinen on saatava kiinni, rikokset loppumaan ja uhrit turvaan. Mihin tämä omantunnon ääni on kadonnut rikosten rippisalailuun uskovilta vl-ihmisiltä? Kuinka voimakas täytyy olla "seurakunnan" panostus rikostensalaamis-oppiin, että se vaientaa jopa omantunnon äänen?
- taneli
Ajattelen aivan samalla tavalla kui vl-miekkonen.Ei ole mitään puolustelemista lasten raiskaamisessa.En ymmärrä miten joku voi jäädä rippisalaisuuden varjoon,se on hyvä asia että nuo on tulleet päivänvaloon.Olen vl enkä luimistele noiden asioiden edessä ku puhutaan,se ei ole minun häpeäni vaan tekijöiden ja salaajien häpeä.Jos vallassani olisi noille tekijöille ja piilottelijoille lisäisin monia vuosia "kakkua" lisää.
- vl minäkin
Minulle on jopa sanottu seuroissa, että kyllä ne siellä Srk:ssa tämän asia osaavat hoitaa. Miten minusta näyttää, etteivät todellakaan osaa? Yrittävät paikata edellisiä valheita uusilla valheilla ja sotkeutuvat kohta kokonaan kutomaansa valheiden verkkoon. Minun tuttavapiiristäni yksikään ei enää luota Srk:n johtokuntaan eikä varsinkaan Hänniseen ja Voittoseen. En aio suviseuroissa kuunnella Voittosen juhlapuhetta, on se mies niin pahasti pilannut maineemme.
- toivottavasti
En ymmärrä miksi tuollaiset rikokset ovat menneet pumpulipallon pyörittelyksi,tuo tulee lähinnä mieleen kun kuuntelee ihmisiä joilla olisi vaikutusvaltaa kyseisiin rikoksiin ja salailuihin.En ole tuomari enkä pappikaan mutta pahalt tuntuu tuollaiset pyörittelyt noi kauheiden asioiden ollessa kysymyksessä.Olen VL ollut kymmeniä vuosia enkä aio jättää seurakuntaa.Tulee varmaan aika kun asiat selkiintyvät,odotan sitä.
- Pitkä tie.
Asiat eivät vl-pedofiiliskandaalin osalta selkiinny mihinkään, ennen kuin jokainen rippisalattu lastenraiskaamisrikos on nostettu päivänvaloon!
- yksi ry.n jäsen
Osuin palstalle ,hyviä kirjoituksia ja kaikki asiaa.On tapetilla ollut myös -70 luvun väkivalta.Siihen olisi aihetta myös tarttua,sitä on sanottu siunaukselliseksi ajaksi mutta kyllä se oli kaikkea muuta.Tuon ajan eläneenä voin sen ilman liioittelua sanoa.Näin useat hoitokokoukset ja kärsin niiden ihmisten hätää ketä ne koskivat.Miten voi Siioni mennä noin sekaisin kuin silloin oli.Siis tarkoitan henkistä väkivaltaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1268897
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1455374Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333825Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313585Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352634Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3581562Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981557Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?711410Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376