Hieman ihmetyttää tämä ala-arvoinen yh-äiti keskustelu. Koko nimi yh-äiti antaa jo jotenkin huonon vaikutelman. Olen itse eronnut ja mieheni jättänyt koska halusin eroon myös lapsille huonosta suhteesta, avioliitosta. Jos se tekee minusta huonon ihmisen niin mielipiteensä kullakin. Nettotuloni ovat n 3000 euroa kuussa. Pystyn siis elättämään itseni ja lapseni yksin. Lasten isä tapaa lapsia miten hänelle sopii, eli muutaman päivän kuussa. Muuten hoidan lapseni 99% yksin, ilman ystäviä tai sukulaisia joilta pyytää ilmaista apua. Eli mitä on tämä ns. oma aika? Silti en valita kuten naimisissa olevat kanssasisareni. Mitä ovat nämä baari-illat? Eipä ole ex:n kanssa tarvinnut tapella että pääsis baariin epätoivoisena iskemään miestä. Suurin osa yksin lapsistaan huolehtivista vanhemmista on varmasti kaltaisiani yksin,tavalla tai toisella, puurtavia hyviä vanhempia. Mitä miehiin tulee, itselläni on miesystävä, emme asu yhdessä. Kyllä niitä huonoja äitejä löytyy liitossa olevista pilvin pimein. Niitä jotka sitä petikaveria sieltä baareista hakevat. Mikä heistä tekee sen parempaa? En ole epätoivoinen, en elä kelan rahoilla kotona. Joidenkin on kai pakko. Opiskella voi ja työtä tehdä oman ja lastensa elämänlaadun parantamiseksi, jos parempaa elämää haluaa. Lienee marginaalinen ryhmä jotka siellä lähikuppilassa istuvat???
En ole pyytänyt sukulaisiltani mitään,koska haluan tulla toimeen omillani. Sen sijaan nämä aviossa olevat, isoissa omakotitaloissa, 2 auton taloudessa asuvat jaksavat valittaa elämän tylsyyttä, ei ole omaa aikaa, parisuhde tökkii, ei jakseta tehdä ruokaa lapsille, ei siivota. Valitetaan vain sitä elämän raskautta kun on lapsillekin ilmaiset hoitajat koko ajan käytettävissä. Jostain syystä eivät myöskään jaksa pitää itsestään huolta. Maataan kotona ja lihotaan. Ehkä se yksin puurtaminen sitten pitää naisen hoikkana, kun ei ennätä omaa surkeutta märehtimään :). Itseäni suututtaa tämä rahan pummaaminen. Monille vanhemmat maksavat kaikennäköistä, löytyy nimet takauspapereihin jne sitten kehrätään pyytää rahaa yksinhuoltajalta. En ymmärrä. Oma tupa, oma lupa. Hyvä olla itsenäinen ja omillaan toimeentuleva, vaikkakin yksin lasten kanssa.
ahkerat puurtajat
3
83
Vastaukset
- 2+18
Pikkasta ittensä korostamista ja muiden haukkumista!
- terve pukki
Niin mikä osa? Ei kaikilla mene yksin huonosti. Hienoa että joku osaa arvostaa myös itseään. Eipä sitä kukaan muu tee jos ei itse. Oletko jätetty? Masentunut? Terve ja tasapainoinen äiti on lasten pelastus.
- m,lmlökm
Mä yhdyn aloittajan viestiin... joskus olen asiaa pohtinut samoin suuntiin. Silloinkin tulin siihen johtopäätökseen että ne "helpolla" pääsevät, lasten isän kanssa asuvat ja täten omaa aikaa saavat äiteet jotka tekevät mitä haluavat ja valittavat aina vain; saisivat kokeilla miltä tuntuu elää suhteessa esim narsistin kanssa.
Elämänkoulua kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760