Remissio? totta vai tarua

trexanaravaprednisol

Onko kukaan teistä saanut Reuman pysähtymään? Niin ettei ole kipuja - tai edes niin ettei ne pahene ja vaihtele paikkaa?

Jos niin kuinka monen eri lääkeyhdistelmä-kokeilun jälkeen tämä tila on saavutettu?
Oletteko olleet reumasairaalassa?
Kuinka kauvan siihen meni että saitte reuman pysähtymään?

Itse käyn yksityisellä reumalääkärillä enkä edes omista reumahoitajaa, josta jokapaikassa puhutaan? =/
Kivut ei hellitä, mutta lääkkeiden sivuoireita kyllä riittää.
Silti elän niinkun ennen reumaa, en haluaisi luovuttaa ja lopettaa itselle rakkaita asioita vaan tyhmän kivun takia.

10

2174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+7
      • 1+15

        Paras lahja lapselle on D-vitamiinipullo


        Kävin äsken taas lauantain kunniaksi D-vitamiinipullollani. Otan D:tä lääkärin määräyksestä enemmän kuin ravintosuositus määrää. D on sairaan tärkeä vitamiini -joka oikeasti on hormoni- eritoten meille napapiirin asukkaille.

        D auttaa tulehdustiloihin, reumasairauksiin, syöpien syntyyn, sikiön ja lapsen aivojen kehitykseen, flunssiin, osteoporoosiin ja moneen muuhun oireeseen, joita länsimaisella ihmisellä on. Silti saamme sitä aivan liian vähän. Näistä asioista suuresti tietävä lääkäri Erkki Antila suosittelee D-vitamiinin päiväannokseksi vähintään 50 mikrogrammaa eli 2000 kansainvälistä yksikköä. Katsokaa hyvät ihmiset D-vitamiinipurkkinne kyljestä, että saatte sen verran. Raskaanaolevien tulisi hänen mukaansa saada 3000 kansainvälistä yksikköä.

        Itselläni on amerikkalainen D-pullo menossa ja siinä suositus on juuri tuo 2000 kansainvälistä yksikköä. Lääkärin määräyksestä otan sen tuplana. En ole ollut flunssassa sen koommin kuin kuuri alkoi ja reumaattiset oireet ovat nekin muuttuneet hallittavimmaksi. Mutta minusta viis, antakaa lapsillenne ja itsellenne sitä pirun D-vitamiinia!!!!


    • urnuud

      Mulla alkoi reuma rajusti kolme vuotta sitten kesällä niin, etten päässyt kahteen ekaan viikkoon ees sängystä ylös ensimmäiseen 10-15 minuuttiin. Hirveitä jalkapohjakipuja, kaksi sormea vääntyi.

      Olen hoitanut itseäni siitä lähtien syömällä paljon salaatteja, sokerin käyttö lähes nollassa ja lisäravinteina kalaöljy, d-vitamiini, kalsium, karnosiini. Tuoreet kasvikset ja antioksidantti auttoivat muutamassa viikossa pahimpaan tilanteeseen niin, että pystyin menemään elokuussa normaalisti töihin.
      Lääkkeistä olen kieltäytynyt.

      Koko ajan on terveys mennyt hiljalleen parempaan suuntaan, nyt ei ees aamuisin oo enää jäykkyyttä. Olen toiveikas, että saan tämän pysyvästi remissioon.

    • dina-

      Mulla todettiin nivelreuma vuoden 2009 alussa. Syksystä 2009 asti se on ollut remissiossa. Flunssat on saaneet sen muutaman kerran heräämään mutta paikallishoidolla on nopeasti saatu taas oireettomaksi. Hoitona on metotreksaatti injektio ja oxiklorin. Syön myös paljon D-vitamiinia.

    • sairastuin hometyöpaikallani reumaan vuonna 08. alkuun oli laaja lääkitys, sytostaattejakin laitettiin pistoksina. olo alkoi kohenemaan kun vihdoinkin sain väistötilan, toki lääkityskin helpotti pahimpia oireita alussa. seuraava paranemisen askel oli että aloin aamuisin juomaan viherpirtelöitä: ~2dl vihreää, 2dl marjaa (/hedelmää), ½dl liotettuja siemeniä, pähkinöitä ja nesteeksi esim soijamaitoa, 1tl chlorellalevää ja luomukananmuna. Vihreänä mahd. tummanvihreää ja nimenomaan villivihanneksia luonnosta: nokkonen, voikukka, koivunlehdet, sekä vaihdellen muita. Punaista lihaa olen aina syönytkin niukasti.

      Aamuisin lisäksi ihan ensin juon ½l vettä johon olen liottanut puhdistamatonta merisuolaa tai ruususuolaa, ja tällaisen sitten myös toisen annoksen per pv. Pitää turvotuksen loitolla. Näitä suoloja käytän kaikessa muussakin, enkä normaaleja suoloja.

      Sokeriset ja viljat minimissä. Myös se ruis oli vähennettävä. Yrtit tärkeitä.

      Kaksi vuotta nyt oireettomana ja jätin oma-aloitteisesti silloin lääkkeetkin pois. Diagnoosina minulla on erosiivinen seropositiivinen nivelreuma.

    • esimerkkiä asiasta
    • lupus_

      Hei

      Minulla ei ole mitään ihmelääkettä tai -terapiaehdotusta, mutta haluan vaan kertoa, että olen ollut oireeton jo 8 vuotta.

      Diagnoosini on SLE (Systeeminen lupus erythematosus), joka on yksi reumasairauksista. Sain sen v. 1993. Vuonna 1995 synnytin tyttären, ja SLEni ärsyyntyi 10 vuodeksi. Mutta sitten oireet vaan hiipuivat...

      Olen elänyt ihan normaalia elämää, mitenkään itseäni säästelemättä. Kun SLE oli pahana, en luonnollisesti jaksanut tehdä paljon mitään, mutta oireiden vähetessä, energimääräkin lisääntyi.

      Mielestäni tähän asiaan ei ole yhtä vastausta. Olemme kaikki yksilöitä ja sairastamme kaikki yksilöllisesti. Tärkeintä on kai vaan elää niin "normaalisti" kun voi. Kipu on kyllä aina pysäyttävä, mutta kun se hellittää, niin pitää taas jaksaa jatkaa "normaalisti"...

      • Trexan1961

        Itse sairastuin nievelreumaan -90 luvun lopulla rajusti, jonka seurauksena 1,5 kk sairaahoidossa. Söin kolmea lääkettä kortisonia kymmenkunta vuotta. Ranteiden puhdistusleikkaukset tehtiin, samoin ukkovarpaan tyvinivelen jäykistysleikkaus, sekä varpaiden suoristusleikkauksia.

        Kolme vuotta sitten eräs pastori rukoili puolestani ollessaan käymässä seurakunnassani. Kahden viikon päästä siitä mulla oli reumatologilla vuosikontrolli, jolloin lääkärin vääntäessä oikeaa rannettani huomasin, että siitä on turvotus vähentynyt. Verikokeiden tulokset olivat ok. Edellisellä kerralla mulle oltiin ehdotettu biologisen lääkkeen aloittamista entisten lisäksi. Nyt siitä luovuttiin, sillä käänne parempaan oli tullut. Jumala kosketti minua parantavalla voimallaan! Kortisonin ja kaksi muuta reumalääkettä sain lopettaa. Yksi on vielä jäljellä - varmuuden vuoksi. Mitään oireita minulla ei ole ollut näiden kolmen vuoden aikana. Ei kipujakaan ole. Minut siirrettiin erikoissairaanhoidosta terveyskeskushoitoon viime helmikuussa, sillä olin liian "terve" käymään reumatologilla.

        Reumasairaalassa en ole koskaan ollut. Reumahoitaja oli mullakin jossain vaiheessa kuvioissa terveyskeskuspuolella silloin kun tauti oli aktiivinen.


    • riitu 52

      Hei!olen sairastanut nivelreumaa 6 vuotta ja tällä hetkellä minulla ei ole kipuja juuri ollenkaan.syön vain kahta reumalääkettä tällä hetkellä.alussa olin tosi kipeä,en kärsinyt kävellä pientä matkaa.

    • loisto2

      Hei!
      Minulla on spondyloartropatia ja ehdin kärsiä nivelkivuista n.7 vuotta ennen kuin älysin siirtyä gluteenittomaan ruokavalioon. Nyt kaksi vuotta olen saanut viettää melko lailla kivutonta elämää. Karppaan, viljoista syön vain vähän riisiä ja tattaria, sokerin käyttö on minimissä ja syön kalaöljyä ja d-vitamiinia.
      Nivelten ja lihasten jäykkyys on hävinnyt ja olen paremmassa fyysisessä kunnossa kuin ehkä koskaan. Nautin jokaisesta kivuttomasta päivästä. Vilja ei todellakaan sovi kaikille. Ehkä tätä voisi sanoa remissioksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe