Kokemuksia viisumin käsittelyajoista

kanunteh

Onko kenelläkään lähiajan kokemuksia kauanko gambialainen joutuu odottamaan turistiviisumia jos kutsu on asianmukaisesti lähetetty?

42

1910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putipati

      Todennäköisesti ei tule saamaan turistiviisumia(kaan). Jos saisi, niin ihan kuukaudessa parissa onnistuisi, Haastattelukäynti Nigeriassa Abujassa Suomen suurlähetystössä paperisotaan kuluva aika.

    • kanunteh

      Miksi ajattelet että turistiviisumia ei saisi jos kutsu on asianmukainen? Elikkä asunto, ruoka ja taskurahat huolehditaan täältä?

      • kokemusta on

        Nykyisin Gambialaisten on vaikea saada viisumia Suomeen.
        Konsulaatti laittaa syyksi kaikille; jää laittomasti maahan, joilta evätään viisumin saanti.
        En usko että saa turistiviisumia vaikka olisi kuinka asianmukaiset paperit.


      • kokemusta on

        Vielä jatkoa.

        Viisumin käsittelyssä ei mene kauaa; korkeintaan 2 kk . Riippuu kuinka nopeasti saa/pääsee Abujaan haastatteluun. Meillä meni kuukausi ja tuli hylkäävä päätös. Asia oli käsittelyssä viime syksynä.


      • no visa
        kokemusta on kirjoitti:

        Vielä jatkoa.

        Viisumin käsittelyssä ei mene kauaa; korkeintaan 2 kk . Riippuu kuinka nopeasti saa/pääsee Abujaan haastatteluun. Meillä meni kuukausi ja tuli hylkäävä päätös. Asia oli käsittelyssä viime syksynä.

        Sama täällä, tuli hylkäävä päätös 1½ kk päästä. Tämän vuoden tammikuussa oli asia käsittelyssä.


      • Mango
        no visa kirjoitti:

        Sama täällä, tuli hylkäävä päätös 1½ kk päästä. Tämän vuoden tammikuussa oli asia käsittelyssä.

        Oletteko Aviopari ?
        Olen ollut yhteydessä Lähetystöön Abujaan maaliskuussa,sanoivat kun kaikki tehdään järjestyksessä ja puhtaat paperit ym. Viisumin saa kyllä aviopuoliso.
        mutta,ainoastaan Suomeen(Schengenin) ja liput oltava meno-paluu viranomaisia varten.


      • serkkuseija
        Mango kirjoitti:

        Oletteko Aviopari ?
        Olen ollut yhteydessä Lähetystöön Abujaan maaliskuussa,sanoivat kun kaikki tehdään järjestyksessä ja puhtaat paperit ym. Viisumin saa kyllä aviopuoliso.
        mutta,ainoastaan Suomeen(Schengenin) ja liput oltava meno-paluu viranomaisia varten.

        Sukulaiseni gambialaiselle miesystävälle hakivat kaksi kertaa viisumia, kielteinen päätös molemmilla kerroilla.
        Menivät Gambiassa naimisiin ja hakivat olea, vajaat kaksi kuukautta ja miehelle myönnettiin oleskelulupa. Heillä melkoinen ikäero, mies lähes neljäkymmentä vuotta nuorempi, tämä on ihan tosi elämästä.


      • ;o))
        serkkuseija kirjoitti:

        Sukulaiseni gambialaiselle miesystävälle hakivat kaksi kertaa viisumia, kielteinen päätös molemmilla kerroilla.
        Menivät Gambiassa naimisiin ja hakivat olea, vajaat kaksi kuukautta ja miehelle myönnettiin oleskelulupa. Heillä melkoinen ikäero, mies lähes neljäkymmentä vuotta nuorempi, tämä on ihan tosi elämästä.

        Tuttuni sai aviomiehensä keväällä 12 Suomeen pelkällä oleskeluluvalla.Menivät avioon viimevuoden kesällä ja ole hakemuksen vaimo jätti Suomen viranomaisille.prosessi kesti 7kuukautta.
        veikkaan heillä ikäeroa olevan.. 10vuotta.
        Helppoa,kun se tehdään oikein ja mustaa valkoisella on kaikesta.Omat intressit ja näytöt myöskin vaikuttavat,ettei epäillä lumea.


      • gambiaan
        ;o)) kirjoitti:

        Tuttuni sai aviomiehensä keväällä 12 Suomeen pelkällä oleskeluluvalla.Menivät avioon viimevuoden kesällä ja ole hakemuksen vaimo jätti Suomen viranomaisille.prosessi kesti 7kuukautta.
        veikkaan heillä ikäeroa olevan.. 10vuotta.
        Helppoa,kun se tehdään oikein ja mustaa valkoisella on kaikesta.Omat intressit ja näytöt myöskin vaikuttavat,ettei epäillä lumea.

        Nyt täytyykin hakijan henkilökohtaisesti matkustaa Abujaan jättämään hakemus, Lähetystössä sanoivat että haastattelevat samalla ja ottavat sormenjäljet. Täällä taas sanoivat, että ei haastatella samalla vaan mahdollisesti kutsuvat vielä erikseen haastatteluun tai lähettävät kysymykset perästä.
        Onkohan kellään kokemusta / tietoa kyseisestä asiasta, mitenkähän homma menee ?


      • ai jaa?
        Mango kirjoitti:

        Oletteko Aviopari ?
        Olen ollut yhteydessä Lähetystöön Abujaan maaliskuussa,sanoivat kun kaikki tehdään järjestyksessä ja puhtaat paperit ym. Viisumin saa kyllä aviopuoliso.
        mutta,ainoastaan Suomeen(Schengenin) ja liput oltava meno-paluu viranomaisia varten.

        Meille taas sanottiin lähetystöstä, ettei aviopareille myönnetä viisumia, joten turha edes yrittää hakea! Viimeisen viiden vuoden aikana tiedän yhden gambialaisen, joka on saanut viisumin..yhden kenties yli kymmenestä, jotka tiedän. Tuokin viisumi tuli "suhteilla".


      • ai jaa...
        ai jaa? kirjoitti:

        Meille taas sanottiin lähetystöstä, ettei aviopareille myönnetä viisumia, joten turha edes yrittää hakea! Viimeisen viiden vuoden aikana tiedän yhden gambialaisen, joka on saanut viisumin..yhden kenties yli kymmenestä, jotka tiedän. Tuokin viisumi tuli "suhteilla".

        siis aviopuolisolle ei myönnetä viisumia..


      • 1234
        ai jaa... kirjoitti:

        siis aviopuolisolle ei myönnetä viisumia..

        Kyllä saa ! miksei saisi,mitkä oli perustelut lähetystöstä ???
        taitaa olla nyt paskapuhetta .... samat ohjeet sain myös mailitse,mitä luurin kautta.


      • ai jaa?
        1234 kirjoitti:

        Kyllä saa ! miksei saisi,mitkä oli perustelut lähetystöstä ???
        taitaa olla nyt paskapuhetta .... samat ohjeet sain myös mailitse,mitä luurin kautta.

        Siitä on noin kolme vuotta kun näin sieltä kerrottiin. Samoin tutuille, jotka hakivat samoihin aikoihin. Ehkä kyseiset työntekijät jäivät tästä valheesta kiinni, eivät voi enää samaa harjoittaa? Perusteet oli, kuten yllä mainittiin, kutsuttu jää Suomeen, ei aikomusta palata tai sitten puolisolle ei myönnetä turhaan viisumia vaan pitää hakea suoraan oleskelulupaa. Prosessi kesti 1,5v.


      • 5
        ai jaa... kirjoitti:

        siis aviopuolisolle ei myönnetä viisumia..

        Laillistamiset tehdään juuri ,että näyttöä ym. on. Raha ratkaisevaa valitettavasti ..
        Kuinka pitkälle näytöt viedään,ettei feikkiä ole .Minun tuttava piirissäni,juuri keväällä
        aviopuoliso saapui onnellisesti tänne Suomen kamaralle. kenenköhän virkailijan kanssa keskustelitte,varmaan Gambialaisen :o)


      • 6
        ai jaa? kirjoitti:

        Siitä on noin kolme vuotta kun näin sieltä kerrottiin. Samoin tutuille, jotka hakivat samoihin aikoihin. Ehkä kyseiset työntekijät jäivät tästä valheesta kiinni, eivät voi enää samaa harjoittaa? Perusteet oli, kuten yllä mainittiin, kutsuttu jää Suomeen, ei aikomusta palata tai sitten puolisolle ei myönnetä turhaan viisumia vaan pitää hakea suoraan oleskelulupaa. Prosessi kesti 1,5v.

        Itse juttelin maaliskuussa Abujan suomalaisen Viisumipuolen virkailijan kanssa.Vanhoja tietoja on turha tuoda julki ihmisille,ketä kiinnostaa 3v sitten oleva tieto :o)


      • ai jaa?
        6 kirjoitti:

        Itse juttelin maaliskuussa Abujan suomalaisen Viisumipuolen virkailijan kanssa.Vanhoja tietoja on turha tuoda julki ihmisille,ketä kiinnostaa 3v sitten oleva tieto :o)

        Kuten totesin, ovat sitten nähtävästi potkineet ulos nämä työntekijät, jotka ovat toimineet oman mielensä mukaan. Se kyllä on vieläkin ihan totta, että jos vaimo on 20-30v miestänsä vanhempi, tällainen pariskunta saa luvat nopeammin kuin pariskunta, joka on samaa ikäluokkaa.


      • ai jaa?
        5 kirjoitti:

        Laillistamiset tehdään juuri ,että näyttöä ym. on. Raha ratkaisevaa valitettavasti ..
        Kuinka pitkälle näytöt viedään,ettei feikkiä ole .Minun tuttava piirissäni,juuri keväällä
        aviopuoliso saapui onnellisesti tänne Suomen kamaralle. kenenköhän virkailijan kanssa keskustelitte,varmaan Gambialaisen :o)

        Jos sinua noin paljon nimi kiinnostaa, voit tarkastaa, kuka oli näitä asioita hoitamassa siellä 3v. sitten.


    • ;o)))

      Kutsuvat Abujaan haastatteluun ja hakemus sisälle kaikkine mahdollisine liitteineen .Sanoivat käsittelyn kestävän n.10vrk.Abuja tekee päätöksen,ei Suomen puoli..
      Aviopuoliso voi odotella Abujassa,jos päätös myönteinen voivat jopa printata lentoliput,koska haluavat kopiot niistä !
      Tämä tieto Abujan lähetystön viisumipuolen työntekijältä,luuri kautta .
      Kannattaa itse soittaa sinne ja kysyä miten homma sujuu,avioliitto täytyy olla laillistettu,myös Suomen puolella.

      • gambiaan

        Tämä ohjeistus ilmeisesti viisumia varten, mutta miten oleskelulupa ? Lähetystössä sanoivat että haastatellaan samalla kun jättää hakemuksen, mutta suomessa että ei haastatella, vaan mahdollisesti voidaan kutsua uudelleen tai " haastatellaan paperilla " joka sitten lähetetään hakijalle.


    • ;o)

      Oleskeluluvan voi laittaa Suomen puolella vireille,kun puoliso on saapunut viisumilla(3kk)
      Odottaa voi päätöstä Suomen kamaralla,vaikka viisumi umpeutuisikin .
      Tämä tieto on myös maahanmuuttovirastosta ja abujasta.On täysin laillista odotus Suomessa.
      Eriasia saako sitten Viisumia Abujasta... siihen vaikuttaa moni asia .On myös vaihtoehto jättää samalla oleskelulupakin,kun viisumia anoo ja tulee käymään 3kk.
      Näin minua ohjeistettiin,Abujasta .

    • Kikapoo

      Tuttava haki aikoinaan vierailuviisumia ystävälleen (kahteenkin kertaan) ei herunut.
      Menivät avioon 3 vuotta sitten keväällä. Oleskelulupa Suomeen pantiin vireille, odotus kesti lähemmäs 2 vuotta, päätös kielteinen. Tekivät valituksen, ja puolen vuoden odotuksen jälkeen tuli siitäkin kielteinen päätös, joten se siitä sitten.
      Syinä epäämiseen mainittiin muunmuassa liian suuri ikä-ero ja vähäinen tapaamishistoria, lume-liitto epäily.

    • VoiVoi ..

      Meitä Pareja on niin moneen lähtöön ! eräillä asiat skulaavat helpommin.
      Ikäero 10-15v ei ole vielä mitään,eikä myöskään Suomalaisilla pareilla.Ja,jos se vaimoke pomppii useasti aviopuolison kotomaassa,tuskin lumeesta kysymys on..Eihän sitä historiaa voikkaan olla tuoreilla pareilla,aika ratkaisee ja
      edelleen se valuutta puolikin on ratkaiseva puoli.

    • vaimo ei elättäjä

      Migrillä on käytössä arvontalipukkeet, millä sitten arpovat oleskeluluvat onnekkaille.

      Meitä arpa suosi ja lupa tuli helposti. Onnea tuo lupa ei silti takaa. Hylkäävä päätös voi olla monen vanhemman rouvan onni. Niin paljon surullisia tarinoita on kuullut aiheesta, että varmasti se yhteinen elämä Gambiassa on parempi monille pareille.

      Sen sijaan että keskitytään pelkkään luvan saamiseen, kannattaisi miettiä miten eletään Suomessa. Tai kuka elättää sen ajan, kunnes puoliso pystyy pitämään huolta itsestään? Suomea voi opiskella jo Gambiassa, se kuitenkin vie aikaa monta vuotta.

      Gambian perheeseen kannattaa tutustua kunnolla. Selvittää rahakuviot huolella. Kuka elättää puolison vanhemmat? Jos puoliso on esim. vanhin poika kuka huolehtii ja miten huolehditaan vanhemmista? Päätöksissä ei todellakaan kannata kiirehtiä. Itse en myöskään usko siihen, että liitto mikä perustuu siihen, että suominainen maksaa kaiken voisi ikinä onnistua.

      • vaimo ei elättäjä

        Lisäys vielä...
        Turistiviisumilla ei voi tehdä töitä eikä pääse mihinkään työvoimapoliittisiin kielikoulutuksiin. Oleskeluluvan odottaminen Suomessa voi tulla melko kalliiksi.

        Jos on Suomeen jäämässä, kannattaa hakea suoraan oleskelulupaa. Kun lupa on myönnetty, on vuosi aikaa matkustaa. Kannattaa harkita missä vaiheessa matkustaa Suomeen. Joskus voi joutua odottamaan koulutukseen pääsyä 9 kuukautta, kallista sekin on...


      • jatkoa..

        Oletko itse liitossasi epäonnellinen tms. kun yleistät asioita,miten olisi parempi
        toimia ?
        Moni varmasti punnitsee ja miettiin esim.raha-asiat aika pitkälle,kun Suomen kamaralle alkaa kiikuttamaan sitä toista puoliskoaan.Työ on se rahallinen turva perheessä ja kuinka pröystäillen elellään.Kohtuu mukaan,myös rahan käytössä ja se varmasti on selvä asia toisellekkin.Eiköhän vuoden tuntemisella ole jo pohjaa jonkinlaista,suhteessa..tutustumista esim Gambiperheeseenkin.

        Tuttavapiirissä voi jopa olla pareja tai Suomea jo puhuvia tuttujakin,jotka voivat hyvin opettaa aluksi kieltä.Jos, puoliskolla kirjoitustaitoa/opiskelua ja englannin sivistystä löytyy,niin oppia voi jopa nopeasti..riippuen yksilöstäkin .
        Eletään elämää ja Tulevaisuus edessä :o)


      • vaimo ei elättäjä
        jatkoa.. kirjoitti:

        Oletko itse liitossasi epäonnellinen tms. kun yleistät asioita,miten olisi parempi
        toimia ?
        Moni varmasti punnitsee ja miettiin esim.raha-asiat aika pitkälle,kun Suomen kamaralle alkaa kiikuttamaan sitä toista puoliskoaan.Työ on se rahallinen turva perheessä ja kuinka pröystäillen elellään.Kohtuu mukaan,myös rahan käytössä ja se varmasti on selvä asia toisellekkin.Eiköhän vuoden tuntemisella ole jo pohjaa jonkinlaista,suhteessa..tutustumista esim Gambiperheeseenkin.

        Tuttavapiirissä voi jopa olla pareja tai Suomea jo puhuvia tuttujakin,jotka voivat hyvin opettaa aluksi kieltä.Jos, puoliskolla kirjoitustaitoa/opiskelua ja englannin sivistystä löytyy,niin oppia voi jopa nopeasti..riippuen yksilöstäkin .
        Eletään elämää ja Tulevaisuus edessä :o)

        "Oletko itse liitossasi epäonnellinen tms. kun yleistät asioita,miten olisi parempi
        toimia ?"

        Oma liitto on hyvä, mieheni ei ole ollut mikään hyväntekeväisyys-projekti, vaan hän ja hänen perheensä on kustantanut matkat, asumisen, elämisen ym. Jos meillä nyt menisi sukset ristiin kumpikaan ei olisi velkaa toiselle... Se antaa sellaisen vapauden tunteen kummallekin, että tuskinpa sukset menevätkään ristiin.

        Paljon olen tavannut suominaisia, jotka ovat ikuisesti katkeria gambiasta roudatulle ex-miehelle. Rahaa on jaettu runsaalla kädellä, miehen on pitänyt sitten maksaa takaisin, kun saa töitä... töitä ei ole kuitenkaan saatu, kulut vaan kasvaneet ja ruusunpunaiset unelmat kadonneet.


    • Kikapoo

      Minä olen aika vahvasti sitä mieltä, että gambimiestään huomattavasti iäkkäämpien rouvien kannattaa jättää tuontiyritykset sikseen.
      Tuskin elämä kulttuurieroineen täällä Suomessa niin perin auvoista tulisi olemaan, ja sillä rahamäärällä, joka mokomaan prosessiin kuluu, voi itse matkustaa Gambiaan.

      Koska nuoresta miehestä tuskin tulee vuosien saatossa rouvan omaishoitajaa (lähtee omille teilleen heti kun oleskelulupa ja ehkä jopa työpaikka on kunnossa, tai löytyy nuorempi ja nätimpi elättäjä), niin helpompaa on pitää suhde etänä ja iloita tapaamisista niin kauan, kuin molemminpuolinen mielenkiinto ja oma kunto antaa myöten.

      Tietysti omapa on asiansa, jos niin kiihkeästi miehen tänne haluaa, niin ainahan voi yrittää. Terve järki ja tosiasioiden hyväksyminen kun joiltain tuntuu ihastuksen myötä täysin unohtuvan.

    • IKINUORI 40

      Tosiasia on sekin,että tulee se miehen elättäminenkin kalliiksi Gambian päässä.Vuokra ja ruokarahat,eihän siellä päässä ole töitä heille.Gambia elää kutakuinkin Turismilla ..ja matkat sinne maksavat myöskin.
      On jokaisen oma asia tuoko sen puolison Suomen kamaralle ja aika näyttää miten liitto kestää,riippuen yhteisistä intresseistä ja elämän laadustakin .10v ikäerolla ei vaikutusta juuri pitäisi olla.Ihminen voi olla ulkonäöltään ja mieleltään nuorekas ;
      Ei pidä taaskaan yleistää tätä ikäero asiaa !
      Suomessa voi joutua se vaimoke pahassatapauksessa elättämään myös sen Suomipuolisonkin ja kärsiä huonossa liitossa....koskaan ei tulevaisuudesta tiedetä,kun ennustus kykyä ei voi olla tai verrata muitten tapauksiin ja kuulemisiin
      jne. Jakeluun menee kyllä eläkeikäiset mummelit ilman lapsiaan,jotka voivat viettää lokoaikaa Gambiassa pidempään (6kk) ja nauttia viimeisistä päivistään nuorekkonsa kanssa ilman huolen häivää ja keskittyä siellä Oleelliseen.
      Kokemuksesta 13v ikäerolla vanhempaan Suomimieheen,4kuukaudessa oli se suhde jo nähty!kiitos ei enään vanhempaa puoliskoa meidän talouteen ..

    • Kanunteh

      Meillä nyt on sellainen tilanne että mieheni kanssa haluamme kutsua kummiperheemme pojan tutustumaan meidän kulttuuriimme. Ei siis mitään avioliitto tai seurustelusuhdetta. Olemme saaneet Gambiassa tutustua heidän kultuuriinsa ja perheeseen. Vastavuoroisuutta siis. Viisumin hakureissu on kyllä niin kallis että ei sitä moneen kertaan viitsisi tehdä. Ehkä kyselen lähetystöstä, mahtavatko neuvoa siellä miten pitäisi toimia ? Kerron teille sitten minkä vastauksen saan.

    • yrittänyttä ei laite

      Voi olla melko hankalaa, koska ei ole perheenjäsen kysymyksessä.

      Nuoren pojan ei ole turvallista matkustaa Abujaan. Jos kyseessä on jo täysi-ikäinen poika saattavat evätä hakemukset ihan sen takia, koska moni gambi on lomareissulta karannut ja jäänyt laittomasti Eurooppaan.

    • Kanunteh

      Edelleen odottelen Abujasta viestiä miten voisimme välttää viisumin eväämisen.
      Tämä poika on tuolloin jo 25 vuotta, uskon hänen selviytyvän.
      Olen kuullut että Gambialainen saa isolla rahalla n. 1800 euroa viisumin ja voisi matkustaa vaikka ei olisi työlupaa, koulupaikkaa tai kutsua. Pitäneekö paikkansa. Eräs paikallinen on kuulemma näin tulossa Suomeen piakkoin.
      Jos viisumia ei myönnettäisi karkaamisen pelossa, niin sittenhän sitä ei myönnettäisi kenellekään. Saapi nähdä miten tässä käy.

      • A@A@A

        Minä olen kuullut, että 4000 e niin saa viisumin ilman mitään dokumentteja lentoineen. Ainoastaan passi vain tarvitaan.

        Eihän ne myönnäkään juuri kenellekään enää viisumeita ed. mainitun syyn vuoksi.


    • IKINUORI 40

      Viimeviikon torstaina Viisumi haastattelu Abujassa ,eilen tieto miehesi voi lunasta
      90pvn viisumin Suomeen .
      Kiitos erittäin hyvästä yhteistyöstä Lähetystölle :o)
      ei tarvinut lahjoja euroilla .
      Tunnettu 8kuukautta,kesäkuussa avioon ja legalisointi 3vkossa valmis ja nyt viisumin
      sai. 10vuoden ikäero, ei mummo tai mamma kyseessä,vaan nuorekas kulttuuri/musik persoona .
      Toivotan mieheni tervetulleeksi Suomeen asumaan kanssamme

      • Kokemuksia

        Hei, haluaisin kuulla lisää kokemuksistasi viisuminhakuprosessissa. Laittaisitko minulle sähköpostia ([email protected])


    • jesse 47v

      Kysyisin näistä asioista lisää paria asiaa. Olen tutustunut netissä yhteen tyttöön gambiasta, hän haluaisi tulla vierailulle luokseni nyt. Omilla rahoillaan ja omin neuvoin.
      Hän pyyttää minulta kutsukirjettä. Onko hänellä mahdollisuutta saada viisumia ?
      Ikäerosta vielä, sitä on parikymmentä vuotta, en kylläkään ole menossa naimisiin hänen kanssaa suin päin jos koskaan, mutta olisi kiva tutustua häneen paremmin.
      Miten menetellä?
      Kiitollisena hyviä neuvoja odotellen

    • wqr

      Voi olla halukas tänne koska monet hänen ystävät,oma kultakin voi olla täällä.Usko mua:Ole varovainen.Kokemusta on.Särjin sydämeni sikäläisen nartun kanssa.Mulla kävi juuri noin.Gambiassa hän on täysin eri ihminen,kiltti,säyseä ja rauhallinen.Täällä ne 30pv ennenku lähti:Vaatimuksia vaatimusten perään ja odotuksia,valittamista ilman syytä,riidanhakua toinen toisensa perään että olis alibi erota.Mä teen kaikkeni ja tulen onnistumaan siinä että saan hänet ulos täältä kotimaahansa..

    • jesse 47v

      Kiitos vastauksesta wqr. En tiedä miksi rupeaisi riitelemään kanssani, koska en ole menossa naimisiin hänen kanssaan tai maksamaan hänen tuloaan tänne. Totta kait olisin ystävällinen isäntä vierailun aikana. Olisi kiinnostavaa tutustua häneen ja sikäläiseen kulttuuriin.

    • wgr

      Jos haluat tutustua sen maan kulttuuriin,mene ite Gambiaan.

    • YLI 30V MAANOSASSA

      Parempi että sinä ja minä ja monet muut vietämme aikaa siellä.

    • wgr

      Mä en käsitä että haluaa oppia Gambiasta niin että pyytää sikäläisen tänne.Järjettömyys huipussaan.Mene ite Gambiaan ...vetti.

    • rakkausliitto

      minä gambialaisen kanssa aviossa nyt 2 v..alku hankalaa kun ei ollut töitä tai rahaa mutta selvittiin ja nyt aurinkoisempaan tulevaisuuteen tähdätään,,minä elätän oman perheeni, hän omansa, yhdessä maksetaan eläminen täälä, tämä vaatii ymmärrystä ja anteeksiantoa ja rakkautta.on niin erilaiset kulttuurit yhdessä,,mutta jos on tahtoa niin se onnistuu. niin ja ikäeroa on 10 vuotta..ei mietitä mitä 10 vuoden päästä tapahtuu..sitä ei tiedä kukaan..nautitaan elämästä ja erilaisuudesta...nauttikaa ihmiset älkää pelätkö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      106
      1982
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1460
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      99
      1403
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1154
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      479
      1085
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      49
      961
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      882
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      846
    Aihe