Coolix, Matsui tai vastaavista yhden huoneen siirrettävistä laitteista?
Minua kiiinnostaa miten hyvin n. 9000 Btu/h laitteet viilentävät helteillä, paljonko kondenssivettä muodostuu ja miten voimakkaalta ääni n. 50dB kuulostaa makuuhuoneessa.
Muutkin kokemukset laitteista kiinnostavat
Onko kenelläkään kokemuksia ilmastoinilaitteista
5
215
Vastaukset
Muusta en lähde puhumaan, mutta 50 dB makkarissa on ainakin itselle aivan liikaa. Todella kova melu, jos yhtään herkkäunisempi yrittää siinä nukkua.
Toisaalta, jos laite toimii hyvin, voinee makkarin vetää illalla viileäksi. Ei se yöllä pahasti siitä lämpene.- Helteet tulossa
Minulla on ollut viime kesänä hankittu KCC jäähdytinlaite. On toiminut asiallisesti ja ääni on kohtuullisen pieni verrattuna aikaisempaan esim. Bauhassin halpiksiin nähden. En kuitenkaan suosittele ainakaan makuuhuoneeseen yöaikaan tätäkään. Ilmalämpöpumppu on vielä jonkinverran hiljaisempi ,mutta meille ei taloyhtiöön saa asentaa pumppua.
- asdf12345
Kyllä ILP on käytännössä äänetön, jos näihin 50dB hirviöihin verrataan.
Voihan näillä illalla yrittää makkaria viilentää, mutta olen kyllä toista mieltä kuin hän joka sanoi ettei se yöllä pahasti lämpene. Riippuu tietysti paikasta, mutta perus kerrostalossa hönkäsee samantien pätsin päälle kun vehkeen sammutat. Sen verran paljon lämpöä rakenteisiin päivän aikana varastoituu. Ja voihan tuota teoriaa autossakin kokeilla helteellä kun lyö ilmastoinnin pois päältä. Kestää ehkä 3min niin alkaa jo selässä hiki virtaamaan :D- ilpisti
Melkein kannattaisi laittaa ilmalämpöpumppu. Halvimman panan saa alle 600 €. Töineen alle 1000€, ellei tarvita timanttiporausta. Vaatii taloyhtiön luvan.
- jaskaa pauhat
Lämmön varastoituminen massiivisiin betonirakenteisiin on hidasta. Muistaakseni yhden vuorokauden sykleissä ei mukaan "kerkiä" kuin 5, max. 10 cm pintakerros. Tämän huomaa siitäkin, ettei yksittäinen hellepäivä kovin pahasti sisälämpötilaa nosta, mutta 2-3 hellepäivää putkeen ja sitten tarkenee. Erityisen kivaa on, jos pitkän helleputken perään tulee kostea sää -> sisällä on 26 ja kosteaa, vaikka ulkolämpötila huiteleekin enää 15 kieppeillä.
Em. johtuen jäähdytyslaite voi illan aikana ihan hyvin jäähdyttää makuuhuoneen esim 28 -> 21 °C, mutta laitteen sammuttamisen jälkeen lämpötila pomppaa jo tunnissa takaisin hellelukemiin ja aamulla on taas 27 tjsp taulussa & lakanat märkinä.
Vaan kun ei päästä rakenteita varaamaan lämpöä ts. laite on käynnissä koko päivän ja pitää MH lämpötilan 23-24 °C, niin eipä puske rakenteet lämpöä laitteen sammuttamisen jälkeen ja aamuun mennessä lämpötila nousee max. yhden asteen.
Myös energiankulutuksen kannalta on ihan se ja sama, antaako laitteen pöristä yksinään koko päivän & yön seis vai päivät (jolloin asunto tyhjänä) seis ja illalla käyntiin … ja kun ei se kuitenkaan ehdi muutamassa tunnissa rakenteita jäähdyttämään, pitää 44 dB laitteenkin kanssa tunkea tulpat korviin & jättää vekotin käyntiin myös yöksi.
Nimimerkki kokemusta on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle152081Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631425Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1061409Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681245Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51212Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311027En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521016Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell56994- 47991
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti335973