Kyselen nyt todella tyhmiä = ) Jos haluan hirsimökin, ainoastaan kesäkäyttöön, niin pitääkö se eristää seinistä jollakin? Vai riittääkö siis se pelkkä hirsi ja sinne väliin, mitä sitten laitetaankin tilkkeeksi? Ja sitten jos jotain haluaa, niin esim. raakalautaa päälle?? Kuten huomaatte olen todella tietämötän blondi näissä rakennusasioissa, mutta pyydän jo valmiiksi anteeksi!
Hirsimökin eristykset
7
213
Vastaukset
- 7+5
Tottakai se täytyy eristää seinistä, ettei helteellä pääse kuuma ilma sisään.
- Ei lisäeristeitä
"Voimassa olevien lämmöneristysmääräysten mukaan on ympärivuotiseen käyttöön tarkoitetut loma-asunnot eristettävä noudattaen samoja normeja kuin omakotitalotkin. Kesäkäyttöön tarkoitettuja mökkejä määräykset eivät koske."
Siten siis kesäkäyttöön tarkoitettuun hirsimökkiisi ei tarvitsisi erityistä eristämistä. Edellinen lainaus ja lisää tietoa kesämökin eristämisestä löydät: http://www.suomirakentaa.fi/lomarakentaja/ulkoseinaet-ja-julkisivut/loma-asunnon-eristaeminen - ijnhuehgs
Kiitos vastauksesta "Ei lisäeristeitä"!
Ap- Hollitupalainen
Hirren väliin pellavanauhaa(saa rautakaupoista muistaakseni 20 ja 50m rullissa) sen verran ettei hyttyset mahdu lentelemään sisään ja ulos. Muuta eristettä ei tarvita.
- mk
Kin hirren paksuu on 150mm tai yli niin rittää hirsien väliin laitettava eristejuttu ihan hyvin.
- sdp00o
Sitten joskus kun haluaa siitä lämpimän, sisäpuolelle koolaus ja vaikka 50mm villa ja päälle hirsipaneli, näyttää samalta kun ennenkin. Tässä täytyy ottaa huomioon hirsirakennuksen kasaan meneminen.
- ölteych
Voi että, tosi paljon kiitoksia asiallisista vastauksista! Terv. Blondi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057